Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ja (vahingossa?) rikkoutunut puhelin.

Vierailija
16.08.2019 |

Kyseessä 11-vuotias.
Puhelin oli siis tipahtanut taskusta pyöräillessä ja näyttö meni rikki. Puhelin on sen verran vanha ettei ole mitään järkeä alkaa vaihdattamaan näyttöä.

Vähän vaan alkoi epäilyttämään tämä asia kun lapsen kanssa oli juuri eilen puhetta siitä että voimme miehen kanssa harkita ostavamme lapselle uuden puhelimen synttärilahjaksi. Synttärit ovat marraskuussa.

Valehtelun kanssa ei ole aiemmin ollut mitään ongelmia joten en oikein tiedä haluanko alkaa kyseenalaistamaan häntä tämän asian suhteen. Jotenkin tuli vaan vähän hassu fiilis.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valehtelun kanssa ei ole ollut ongelmia, niin itse antaisin asian varmaan olla. Ostaisin sen uuden puhelimen jo nyt ja sopisin että se on ennakkolahja.

Vierailija
2/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi itse ainakaan lasta valehtelusta syyttämään, jos sellaisia ongelmia ei ole ollut. Voi jättää lapselle pitkäksi aikaa pahan mielen jos kyse oli todellakin vain vahingosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No marraskuussa sitten uutta puhelinta vaan ostamaan.

Vierailija
4/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis luota lapseesi pätkääkään. Tuo tietää huonoa tulevaisuuden kannalta, epäluuloinen äiti.

Vierailija
5/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon suojakuoret uuteen puhelimeen. Ja tieto lapselle että seuraavan uuden puhelimen saa vuonna x.

Vierailija
6/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kovin kallista puhelinta osta kun lapsi ei kerran osaa pitää huolta luuristaan. Lapsen reaktio kun kerrot että saa esim max 150€ maksavan puhelimen koska pelkäät että lapsi hajottaa huolimattomuuttaan tämän uudenkin puhelimen kertoo paljon.

Vierailija
7/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaihda näyttöä itse?

Vierailija
8/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin lapselle väliaikaisesti oman vanhan puhelimen ja sanoisin että ostetaan synttäreille uusi. En alkaisi syyttämään valehtelusta, mutta en myöskään haluaisi ostaa suoraan uutta. Puhelimen rikkoutuminen johtui lapsen huolimattomuudesta vaikka se täysin vahinko olikin.

Vierailija
9/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS kuitenkin olisi valehdellut etkä perkaa asiaa, niin pääsee kuin koira veräjästä ja seuraavalla kerralla se valehtelu on jo helpompaa. Keskustele asiasta mitenkään syyttelemättä. Taskusta muka putosi. Millaiset taskut pojan vaatteissa on? Senhän voi testata, miten helposti tavarat putoilevat.

Vierailija
10/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan satasen puhelimen ostat ja se on siinä.

Vierailija
11/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi heti uutta puhelinta, vaan yrittäisin hoitaa puhelinjutun jotenkin toisin syntymäpäivään asti.

Jos puhelin on luvattu synttäriksi, lupauksesta tulee pitää kiinni.

Siis mihin puhelin tipahti ja missä tilanteessa? Oma kännyni on tippunut monia kertoja, eikä milloinkaan ole näyttö mennyt rikki, on tippunut kivilattiallekin.

Ei voi tietää mikä on totuus. Enkä alkaisi sitä lapselta tivaamaan, vain tarkat tiedot putoamisesta kysyisin.

Uuden puhelimen ostaisin kuitenkin vasta syntymäpäivänä marraskuussa.

Vierailija
12/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi siis kertoi että oli pyöräillyt vauhdilla ja puhelin oli lipsahtanut taskusta, lennähtänyt ensin asfalttiin ja siitä kivikkoon. Collegehousut oli jalassa, taskussa on vetoketju, mutta se on ollut jumissa. Ja tuo vetoketjun jumitus pitää ainakin paikkansa. Ap

Vierailija
13/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa niin monet tässä ketjussa ovat sitä mieltä että vaikka kyseessä olisi ollut täysi vahinko, lapselle ei saa silti ostaa uutta puhelinta? Koska pitää opettaa vastuullisuutta.

Entä jos itse pudotatte puhelimen niin ettekö osta uutta ihan vaan siksi että teidän pitää harjoitella vastuullisuutta ja pärjätä ilman puhelinta seuraaviin synttäreihin?

Vierailija
14/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee asiasta suurta numeroa. Annat hänelle oman vanhan puhelimen tai ostat jostain todella halvalla uuden. Ja sanot että katsotaan sitten synttäreiden aikaan asiaa uudelleen.

Vierailija
15/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin kävisi minun lapselle, olisin 100% varma että yrittää huijata uutta puhelinta. Se pikku räkänokka on niin ilkikurinen. Ja tietysti myös hurjan rakas.

Tunnet itse lapsesi ja tiedät mikä on parasta.

Vierailija
16/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mikä on tekosyysi mikset itse vaihda näyttöä?

17/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hajotti tahallaan jos uusi on luvassa vasta marraskuussa. Nyt joku 29 euron perusluuri Gigantista tai kotoa pöytälaatikosta joku vanha pariksi kuukaudeksi.

Vierailija
18/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin vahinko nyt, niin ensi kerralla ei välttämättä ole, jos huomaa hyötyvänsä tästä "vahingosta".  Tuttava hankki lapselleen uuden puhelimen hajonneen tilalle, koska "maksaa liikaa vaihtaa näyttö", joten viikon päästä vanhemmallakin lapsella "vahingossa" hajosi puhelin ja sai uuden tilalle. Näppärää. Lapset ei ole yhtään niin tyhmiä ja viattomia mitä vanhemmat tykkäisi ajatella.

Vierailija
19/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelimessa on vaan näyttö vaan säröillä niin käyttäköön vanhaa marraskuuhun asti.

Vierailija
20/22 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelimessa on vaan näyttö vaan säröillä niin käyttäköön vanhaa marraskuuhun asti.

Niin mutta miksi kärsiä hajonneesta näytöstä kun sen voi myös vaihtaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi