Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljan eronnut kaverini kysellyt jo muutaman kerran, miten minulla menee mieheni kanssa

Vierailija
16.08.2019 |

Ymmärrän, että tällaisia kysellään tuoreilta pareilta, mutta olemme olleet mieheni kanssa kuitenkin jo kymmenen vuotta yhdessä. Haluaisikohan hän, että meilläkin menisi huonosti ja eroaisimme?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö Hilja tilanteesta?

Vierailija
22/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on iskenyt silmänsä sun mieheen. Varo!

Höpö höpö taas. Jos oliskin, sehän vaatis mieheltäkin kiinnostusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan ihmisestä. On synti ajatella toisesta ihmisestä pahaa, siis kuvitella että toinen kyselee pahat mielessa. Silloin yleensä se paha on se, joka kuvittelee.

Muistelisin että olen itse kysynyt erottuani myös miten muilla menee, neutraalisti. Kestän kyllä kuulla miten toisilla menisi taivaallisesti, haluaisin ehkä vinkkejä ja minua toisten onni onnellistaa lisää. Jos taas kaverilla menisi huonosti voisin puhua enemmän tapahtuneista ongelmista ja saada vertaistukea, toki toivoen että ystäväpari saa asiansa ratkaistua parhain päin.

Ei-vilpittömien on niin hankala uskoa, että jotkut ovat vilpittömiä.

Joskus myös vilpitön ihminen on kokenut niin pahaa toisten ihmisten taholta, että luotto on mennyt.

Ap

Ymmärrän. Ainahan se on hyvä olla vähän varuillaan, ettei ole naiivi. Mutta suhtaudu ihmiseen hänen tekojen pohjalta, ei muiden. Se on sinun onni, eikä pahat ihmiset saa sinua teoillaan karkoittamaan läheltäsi niitä hyviäkin.

Ei kukaan voi hajottaa onneasi kyselemällä, toki kaikkia riitoja ei tarvitse parisuhteesta alkaa kertoa jos on pelko että niitä käytetään sua vastaan. Vastaa jotain että hyvin meillä menee, oliko sulla jotain mielen päällä? Miten sinulla menee, mietitkö vielä exää ja entistä suhdetta paljon? Tiedätkö miksi ystäväsi erosi? Hän voi kaivata ihan apua vaan juttelemaan asia pois mielestä, ehkä hän kaipaa tukea käsittelemään riitoja ja miettii onko hänessä joku vika kun ei onnistunut. Eli sellaista ystävän olkapäätä voi hakea sinulta.

Vierailija
24/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on eronsa jälkeen alkanut miettiä, että ei muillakaan välttämättä niin hyvin mene kuin miltä näyttää. Ehkä hän itse olisi tarvinnut enemmän tukea kavereiltaan ja kysymyksen miten teillä menee. 

Omien kokemusten jälkeen sitten kysyy kavereiltaa miten menee ja varmasti on tukena tarvittaessa. 

Itse ajattelisin tuota kysymystä positiiviselta kannalta. 

Itse en ajattelisi utelua positiivisena asiana, vaan päinvastoin asiana, jossa toinen haluaa työntää nokkansa toisen asioihin ja että hän haluaa muillakin olevan tylsää. Ainakaan minulta tuolla tavalla kyselevä ei saisi mitään tukea, vaan vain säälivän hymähdyksen.

Vierailija
25/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan ihmisestä. On synti ajatella toisesta ihmisestä pahaa, siis kuvitella että toinen kyselee pahat mielessa. Silloin yleensä se paha on se, joka kuvittelee.

Muistelisin että olen itse kysynyt erottuani myös miten muilla menee, neutraalisti. Kestän kyllä kuulla miten toisilla menisi taivaallisesti, haluaisin ehkä vinkkejä ja minua toisten onni onnellistaa lisää. Jos taas kaverilla menisi huonosti voisin puhua enemmän tapahtuneista ongelmista ja saada vertaistukea, toki toivoen että ystäväpari saa asiansa ratkaistua parhain päin.

Ei-vilpittömien on niin hankala uskoa, että jotkut ovat vilpittömiä.

Joskus myös vilpitön ihminen on kokenut niin pahaa toisten ihmisten taholta, että luotto on mennyt.

Ap

Ymmärrän. Ainahan se on hyvä olla vähän varuillaan, ettei ole naiivi. Mutta suhtaudu ihmiseen hänen tekojen pohjalta, ei muiden. Se on sinun onni, eikä pahat ihmiset saa sinua teoillaan karkoittamaan läheltäsi niitä hyviäkin.

Ei kukaan voi hajottaa onneasi kyselemällä, toki kaikkia riitoja ei tarvitse parisuhteesta alkaa kertoa jos on pelko että niitä käytetään sua vastaan. Vastaa jotain että hyvin meillä menee, oliko sulla jotain mielen päällä? Miten sinulla menee, mietitkö vielä exää ja entistä suhdetta paljon? Tiedätkö miksi ystäväsi erosi? Hän voi kaivata ihan apua vaan juttelemaan asia pois mielestä, ehkä hän kaipaa tukea käsittelemään riitoja ja miettii onko hänessä joku vika kun ei onnistunut. Eli sellaista ystävän olkapäätä voi hakea sinulta.

Lässynlää.

Vierailija
26/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/29 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy koska kaikilla menee parisuhteessa enemmän tai vähemmän paskasti. Ne jotka luulee, että menee hyvin, elää jonkinlaisessa harhakuvitelmassa tai keskittyvät kaikkeen muuhun paitsi parisuhteeseensa. Mun kaveripiirissä näin ja suurin osa ollut siis 8-15 vuotta parisuhteissaan, pieniä lapsia.

Vierailija
28/29 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/29 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on eronsa jälkeen alkanut miettiä, että ei muillakaan välttämättä niin hyvin mene kuin miltä näyttää. Ehkä hän itse olisi tarvinnut enemmän tukea kavereiltaan ja kysymyksen miten teillä menee. 

Omien kokemusten jälkeen sitten kysyy kavereiltaa miten menee ja varmasti on tukena tarvittaessa. 

Itse ajattelisin tuota kysymystä positiiviselta kannalta. 

Itse en ajattelisi utelua positiivisena asiana, vaan päinvastoin asiana, jossa toinen haluaa työntää nokkansa toisen asioihin ja että hän haluaa muillakin olevan tylsää. Ainakaan minulta tuolla tavalla kyselevä ei saisi mitään tukea, vaan vain säälivän hymähdyksen.

Sääli, kun ajattelet noin negatiivisesti. Minusta on ainakin mukavaa, kun kaveri kysyy miten menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän