Mitä pitäisi syödä, että lihoaisi nopeasti?
Olen ollut koko ikäni alipainoinen. En vain tunnu lihoavan millään. Raskausaikoinakin olen painanut vain max 58 kg, kun pituutta kuitenkin on 168 cm.
Haluaisin hiukan painoa lisää, kun en jaksa sitä ihmisten avointa kommentointia painostani. "Sähän olet niin laiha, ettei se missään näy!", "Eihän sun tarvi, kun olet niin hoikka!", "Voi kun sä olet pieni" jne. jne.
Mitä mun pitäisi syödä, että saisin edes 5 kg nopeasti painoa lisää? Ei mitään pikaruokamättöä, haluan kuitenkin voida hyvin.
Kommentit (26)
Juttele psykologille. Ei ole tervettä ottaa tuollaisia kommentteja itseensä ja antaa sen vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhuaisit asiasta ravitsemusterapeutille.
Ei sellaisen luo nyt tähän hätään pääse. Ja se varmaan löisi käteen vain ruokaympyrälapun, että siinä, syö noin.
ap.
Syöäisit lihoaisit sanoja, vain ja ainoaistaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Juttele psykologille. Ei ole tervettä ottaa tuollaisia kommentteja itseensä ja antaa sen vaikuttaa.
Eiköhän se ole ihan normaalia, jos koko ikänsä saa kuulla painostaan jotain. Aika monta lihavaakin kulkisi psykologilla.
ap.
Peppu treeniä ja pienet painot mukaan, sit vaan syöt enemmän. Laita aluks vaik 30% enemmän.
Vierailija kirjoitti:
E-pillereitä—> nestettä
Ei pysty.
ap.
Aloita mielialalääkitys. Taatusti paino nousee.
Mikä nyt on ongelma?
Että sun pitäisi nostaa painoa ulkopuolisten (kateellisten) vuoksi?
Jos tosiaan ihan itse haluat, niin lihasten kasvattamista. Eli liikuntaa monipuolisesti, salillekin ehkä. Sitten proteiini- ja rasvapitoista ravintoa unohtamatta hiilihydraatteja.
Jos olet raskauden lopussa painanut 58 kg, niin olet alun alkaen ollut varmaan noin 50-kiloinen.
Ei mitään hätää. Vähän isompi olin, mutta vain kolmisen kiloa. Sama pituus.
Olen täysin terve kuusikymppinen nyt ja lapsia neljä tervettä myös.
Vierailija kirjoitti:
Sipsiä 😅
Vähän epäterveellistä, mutta jos muuten söis suht ok, niin haittaisiko tuo? :D
Paljonkohan niitäkin sitten pitäisi vetää?
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipsiä 😅
Vähän epäterveellistä, mutta jos muuten söis suht ok, niin haittaisiko tuo? :D
Paljonkohan niitäkin sitten pitäisi vetää?
ap.
Koko rahalla.
Juo rypsiöjyä ja kuvittele että se on minun siemennestettäni.
M50
Minä haluaisin myös lihoa mutta kun ei kilot tartu. Tahtoisin näyttää naiselta enkä pojalta. E-pillerit ei todellakaan lihota. N38.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt on ongelma?
Että sun pitäisi nostaa painoa ulkopuolisten (kateellisten) vuoksi?
Jos tosiaan ihan itse haluat, niin lihasten kasvattamista. Eli liikuntaa monipuolisesti, salillekin ehkä. Sitten proteiini- ja rasvapitoista ravintoa unohtamatta hiilihydraatteja.
Jos olet raskauden lopussa painanut 58 kg, niin olet alun alkaen ollut varmaan noin 50-kiloinen.
Ei mitään hätää. Vähän isompi olin, mutta vain kolmisen kiloa. Sama pituus.
Olen täysin terve kuusikymppinen nyt ja lapsia neljä tervettä myös.
Olen painanut parikymppisestä lähtien n. 45 kg. Ei hievahdakaan siitä. Raskauksien aikana lihoin +-10 kg.
Ehkä mua inhottaa ulkopuolisten sanoja enemmän se, että on tosi vaikea löytää hyvin istuvia vaatteita. Etenkin housuja.
Liikuntaa harrastan jonkin verran, mutta salilla en ole käynyt. Ehkä se olisi se vastaus, mutta se ei ole ollenkaan minun juttu ollut koskaan.
ap.
Pupella koko ajan jotain pientä, enimmillään syömisten väli saa olla kolme tuntua. Varo nälkää!
Kulhollinen kananmunia. Kelpaako?
Vierailija kirjoitti:
Pupella koko ajan jotain pientä, enimmillään syömisten väli saa olla kolme tuntua. Varo nälkää!
Joo, mä syön jo viisi kertaa päivässä. Ei ole montaa tuntia niiden väli. Ehkä mun pitäisikin syödä vain kaksi kertaa päivässä isoja annoksia...
ap.
Jos päivän mittaan syöt terveellisesti, niin se riittää.
Hyväksyt itsesi sellaisena, kun olet.
Meitä on pitkiä ja pätkiä
Laihoja ja lihavia, tai tuon laiha sanan voisi sanoa hoikkia.
Puhuaisit asiasta ravitsemusterapeutille.