Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Romanit, Raamatun Efraimin suku?

Vierailija
16.08.2019 |

Alan vahvasti olla sitä mieltä, että romanit ovat Pohjois - Israelin Vanhan Testamentin Efraimin jälkeläiset. He saivat Jumalan kirouksen päällensä ja heidät heitettiin maailmalle kulkijoiksi.

Heidän kohtalonsa on alkanut puhutella minua hyvin paljon.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on ihmisen keksimää sairasta fantasiaa jonka avulla on tuhottu ja tapettu satoja miljoonia ihmisiä. Minä haluan tuhota kaikki uskonnot maan päältä ja tappaa paljain käsin jokaisen lapsellisen luuserin, joka uskoo jumaliin ja muuhun kuolemanjälkeiseen fantasiasatuun.

Ja ilman Raamattua tulee sitten näin tasapainoisia ja aikuisia ihmisiä...

Niin koska ikuisella helvetintulella lapsien pelotteleminen on erittäin tasapainoista? Minä olen juurikin tällainen kun minua täti nuorena pelottelia Saatanalla Ja jumalalla. Ja polttaisin tätini elävältä jos hän yhä olisi hengissä. Hänen miehensäkin oli sairas alkoholisti. Kuollut onneksi ehkä.

Se, että lapsia pelotellaan helvetillä on sairasta. Minä kasvoin uskonnollisessa perheessä ja tuo helvetillä pelottelu on tuttua myös minulle. Kaiken lisäksi opetettiin, että vain meidän uskonto on oikea ja kaikkien muiden väärä ja siitä syyllistettiin, kun erosin aikuisena kyseisestä uskonnosta.

Uskon silti edelleen Jumalaan tai johonkin korkempaan voimaan ja siihen, että Jumala on rakastava ja hyvä. Ihmiset niitä pahoja ja sairaita ovat, varsinkin tällaiset fundalistiuskovaiset jotka pelottelevat lapsiaan helvetillä!

Vierailija
22/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miillä perusteella romanit olisivat saaneet Jumalan kirouksen päälleen? Mitä pahaa he ovat Jumalalle tehneet tai sinulle, muihin ihmisiin verrattuna? Raamatun mukaan jokainen ihminen on paha ja syntinen, joten siinä mielessä meidän kaikkien pitäisi olla Jumalan kirouksen alla.

Koska he rupesivat palvelemaan vieraita jumalia.

Vaikka muutkin ihmiset ovat jumalattomia, heillä voi olla hyvä elämä ja oma isänmaa.

Johtuukohan tämä kaikki siitä että israelilaiset ovat Jumalan omaisuuskansa?

Miksi kirous sitten jatkuu, vaikka romaneita näkee kirkoissa ja tässä välissä on se yksi Jeesuskin käynyt tuomassa armoa? Eikö kolmas ja neljäs sukupolvi ole näissä kiroushommissa normaali takaraja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on ihmisen keksimää sairasta fantasiaa jonka avulla on tuhottu ja tapettu satoja miljoonia ihmisiä. Minä haluan tuhota kaikki uskonnot maan päältä ja tappaa paljain käsin jokaisen lapsellisen luuserin, joka uskoo jumaliin ja muuhun kuolemanjälkeiseen fantasiasatuun.

Niin koska ikuisella helvetintulella lapsien pelotteleminen on erittäin tasapainoista? Minä olen juurikin tällainen kun minua täti nuorena pelottelia Saatanalla Ja jumalalla. Ja polttaisin tätini elävältä jos hän yhä olisi hengissä. Hänen miehensäkin oli sairas alkoholisti. Kuollut onneksi ehkä.

Tätisi pelotteli sinua teini-iässä ja sinä haluat tappaa pyhäkoulua käyvät lapset. Toivottavasti saat ammattiapua...

Onko sinulla aivoissa ongelmia kun et ymmärrä lukemaasi vai trollaatko? Minua ei kiinnosta tap paa viattomia ihmisä vaan sairaita muiden kyykyttäjiä ja kiusaajia.

Vierailija
24/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miillä perusteella romanit olisivat saaneet Jumalan kirouksen päälleen? Mitä pahaa he ovat Jumalalle tehneet tai sinulle, muihin ihmisiin verrattuna? Raamatun mukaan jokainen ihminen on paha ja syntinen, joten siinä mielessä meidän kaikkien pitäisi olla Jumalan kirouksen alla.

Vaikka muutkin ihmiset ovat jumalattomia, heillä voi olla hyvä elämä ja oma isänmaa.

Rupesivat palvelemaan vieraita jumalia, miten niin? Ei romaneja missään Raamatussa mainita, ja tuskin he nykyään ainakaan mitään vieraita jumalia palvovat. Tuon sinä olet keksinyt itse, että he olisivat jonkun Raamatun henkilön jälkeläisiä. Ja israelilaiset olivat Jumalan omaisuuskansa Vanhan Testamentin aikaan, ei enää nykyään.

Vierailija
25/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirous sitten jatkuu, vaikka romaneita näkee kirkoissa ja tässä välissä on se yksi Jeesuskin käynyt tuomassa armoa? Eikö kolmas ja neljäs sukupolvi ole näissä kiroushommissa normaali takaraja?

No koska Raamattu on 2000 vuotta vanha propagandateos ja mustalaisia haluttiin sillä mollata, jotteivätaiheuta harmia kun olivat sen ajan maahantunkeutujia. Mistään muusta e ole kysymys.

Vierailija
26/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätisi pelotteli sinua teini-iässä ja sinä haluat tappaa pyhäkoulua käyvät lapset. Toivottavasti saat ammattiapua...

Onko sinulla aivoissa ongelmia kun et ymmärrä lukemaasi vai trollaatko? Minua ei kiinnosta tap paa viattomia ihmisä vaan sairaita muiden kyykyttäjiä ja kiusaajia.

Et sinä noin kirjoittanut vaan näin: "...tappaa paljain käsin jokaisen lapsellisen luuserin, joka uskoo jumaliin ja muuhun kuolemanjälkeiseen fantasiasatuun."

Vierailija
27/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin viisas että ymmärtäisin Jumalan teitä. Kuten sanoin, Jumalan armo on kuulunut aina kaikille, siinä ei ole mitään erotuista ihmisten välillä. Ennen kuin tulee loppu, evankeliumi saarnataan kaikkialle maailmaan.

Ennen loppua Jumala antaa etsikkoajan eri kansoille, vai miten tämä pitäisi ymmärtää, koska evankelimi saarnataa netin kautta kaikkialle maailmaan.

Eivät romanit ole sen pahempia. Mutta Vanhassa Testamentissa on niin selvästi sanottu se Jumalan kirous, eli myös syyttömät joutuvat kärsimään. Äärimmäisen järkyttävää.

Ajattele, jos he ovat Israelin kansaa, ja ovat jo ennen Uutta Testamenttia kiertäneet ympäri maailmaa?

Vierailija
28/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupesivat palvelemaan vieraita jumalia, miten niin? Ei romaneja missään Raamatussa mainita, ja tuskin he nykyään ainakaan mitään vieraita jumalia palvovat. Tuon sinä olet keksinyt itse, että he olisivat jonkun Raamatun henkilön jälkeläisiä. Ja israelilaiset olivat Jumalan omaisuuskansa Vanhan Testamentin aikaan, ei enää nykyään.

Jos ihmiselle joku muu on ensimmäisellä sijalla kuin Jumala, hänellä on epäjumala. Eli yhtä jumalattomia ollaan kaikki, vaikka oltaisiin mitä kansaa hyvänsä. Kukaan kansa ei ole toistaan parempi kun puhe tulee synnistä.

Vierailija
29/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana romani taitaa löytä jostain Raamattuun liittyvästä alkukielestä kun puhutaan Israelin heimoista. Siis kantasana tms. Mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Vierailija
30/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana romani taitaa löytä jostain Raamattuun liittyvästä alkukielestä kun puhutaan Israelin heimoista. Siis kantasana tms. Mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Romani tarkoittaa latinan kielessä roomalaista. https://www.latin-is-simple.com/en/vocabulary/noun/78/ Sen takia olen aina ihmetellyt miten mústálaisille on annettu lupa käyttää tuota nimeä kun ennen 60-70 lukua he eivät kutsuneet itseään tuolla sanalla tai ei ollut ainakaan virallisesti hyväksytty kutsumanimi.

Mústálaiset väitti myöhäiskeskiajalla tulevansa Egyptistä ja olevansa egyptiläisiä pyhiinvaeltajia. Tästä tulee mústálaisten alkuperäinen kutsuma nimi Gypsy, Gitano, Tsigane, Zingare, koska ihmiset aluksi uskoivat tuota valhetta. Geenitestit osoittavat oikeaksi alkuperäksi Intian.

Vierailija
31/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku vinkki romaneille. Vaihtakaa nimenne. Sitten kun olette saaneet vakityöpaikan, niin vaihdatte vain takaisin alkuperäiseen nimeen. Ähäkutti!

Vierailija
32/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yleensä ole sanottu, että romanien juuret ivat Intiassa?

Vierailija
33/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös yleensä ole sanottu, että romanien juuret ivat Intiassa?

He todennäkäisesti ensin lähtivät Intiaan. Sieltä päin on nyt löydetty muitakin romaniheimoja.

Intiasta romanit lähtivät kulkemaan kauan sitten länteen.

Vierailija
34/34 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanit huomasivat että heidän omat puhtausrituaalinsa löytyvät Vanhasta Testamentista.

Se voisi viitata siihen, että ne ovat kulkeneet heidän mukanaan perintönä tähän päivään asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi