Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian maailmalla OFFICAL

Vierailija
16.08.2019 |

”Maajussille morsian -ohjelman sisarsarja Maajussille morsian maailmalla alkaa pian MTV3-kanavalla. Ohjelman esittelyjakso nähdään maanantaina 19.8. MTV3-kanavalla klo 21. Jaksossa katsojille esitellään ensimmäistä kertaa neljä maajussia, jotka asuvat kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ympäri maailman. Mukana on kaksi suomensukuista maajussia ja kaksi maajussia, joihin Suomi ja suomalaiset ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.”

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6986db20-6d1a-4407-af9d-51e64af…

Noniin, nyt se taas alkaa.

Kommentit (5944)

Vierailija
1981/5944 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolivar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bolivar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ehkäpä Stefano ei etsi koulutettua naista vaan upeata nuorta blondia joka on high maintenance. Libanonissa miehet ja naiset kuluttaa paljon rahaa ja aikaa ulkoisen habituksen ylläpitoon, kirurgisesti korjaillaan huonoja osia. Ulkonäkö on kaikki kaikessa.

Ihan niinkuin ei voisi olla sekä koulutettu, upea että blondi:) Niitä löytyy Suomen ulkopuolelta paljon. Tummia ja blondeja.  Suomalaisista harmaahiirulaisistakin tulee toki blondeja vetyperoksidilla teini-iän jälkeen. 

OIkeasti nykyaikana huomaa että Suomessa jossa pitäis olla naisilla hyvät oltavat jyllää ne suurimmat stereotypiat naisten suhteen. Jos on kaunis, ei voi olla fiksu. Jos on ruma niin on fiksu. Todella typerää ja sovinistista. 

Stefano hakee itselleen naista joka on sekä fiksu ja edustavan näköinen, itsenäinen nainen jolle ei tarvitse kertoa koko ajan mitä pitää tehdä ja omaa tarpeeksi hyvän itsetunnon ettei tule mustikseksi ympärillä pörräävistä kaunokaisista. Sellaisia kun ihan varmasti viinialalla pörrää. 

Stefano nimenomaan ei halunnut itsenäistä naista. Sanoi sen itsekin. Ei halunnut oman ikäistään, koska heillä on jo oma elämä ja oma ura jne. Halusi sellaisen sopivasti hellan ja nyrkin väliin sopivan pikkupimatsun, jonka voi muokata mieleisekseen edustustypyksi. Siihen ei itsenäinen suominainen suostu. 

"Itsenäinen suominainen". Hohhoijaa. On todellakin tositv -ohjelmat täynnä näitä "itsenäisiä suominaisia"...Katsokaas vaikka Supernanny -ohjelmaa, niin näette, millaisia lattiarättejä siellä on yksinhuoltajina ihan suomimiesten jäljiltä...

Itsenäinen suominainen tarkoittanee, tässä esim. juristia, lääkäriä tai kauppatiet.maistera,i joka elää kuten tahtoo, omillaan.Heitäkin on kyllä yksinhuoltajina, muttei välttämättä "lattiarätteinä" , saati ovimattoina.

Miksi vain korkeakoulutetut ovat sinusta itsenäisiä suominaisia? Yhtä hyvin vaikka kokit ja lähihoitajat voivat olla itsenäisiä.

Niinpä! Suomalaiset naiset ovat kautta linjan kasvaneet ja eläneet sellaisessa maailmassa, että me olemme itsenäisiä, teemme itsenäisesti itseemme ja vaikka rahoihimme liittyviä päätöksiä, päätämme opiskeluistamme ja töistämme, olemme itsenäisesti sitä mieltä mitä olemme ja saamme olla sitä pelkäämättä, liikumme itsenäisesti miten haluamme, seurustelemme ja menemme naimisiin keiden kanssa haluamme jne.

Tämän on TÄYSIN päinvastaista kuin mihin Stefu on pienestä pitäen kasvatettu - mitä miehen ja naisen väliseen dynamiikkaan tulee. Ja se ulottuu kaikkeen. Liikkumiseen, elämäntapaan, töihin, ajatteluun, perheen sisäiseen elämään ja miehen ja naisen rooleihin. Ihan kaikkeen. Ja mikään muu ei tule kyseeseen kuin se, että mies päättää kaikesta. Piste. Nainen on alempiarvoinen. Piste. Mies tekee mitä vain, mutta hänellä on oikeus. Piste. Sen jälkeen kun nainen on naimisissa, hän on miehen omaisuutta ja käskyvallan alla. Tuo etenee hyvin helposti sairaisiin kuvioihin, mihin sisältyy uhkailua, pelkoa, väkivaltaa, alistamista jne.

HYVIN harva suomalainen nainen sietää tuollaista kontrollia, vahtimista ja käskyttämistä, mikä on tavallista noissa tietyissä maissa ja siihen kasvetaan pienestä pitäen. Kyllä tähän nähden suomalaiset naiset ovat itsenäisiä ihan koulutuksesta ja työpaikasta riippumatta.

Ihanaa, että saamme elää Suomessa näin kuin täällä eletään!

Oot täysin oikeassa noista miesten ja naisten rooleista. Itse tapailin erästä korkeakoulutettua miestä lähi-idästä, joka asuttuaan Suomessa jo 8 v, väitti olevansa täysin länsimaalaistunut. Noh, patriarkaalinen naisen alistamisen kulttuuri paljastui pikkuhiljaa, kunnes viimeinen niitti mulle oli se, kun viimeisessä riidassa sanoi: "tähän asti olen tehnyt niin paljon vapaaehtoisia palveluksia (käytönnössä palvelukset oli ruokakassien kantaminen mun puolesta, kun eihän heikko nainen jaksa) sun hyväksi, mutta sitten kun me ollaan naimisissa, ne loppuu!". Voitte arvata, mentiinkö naimisiin 😂 Onneksi ymmärsin lähteä siinä vaiheessa, kun väkivalta oli vain henkistä, fyysistäkin oli käyttänyt edellisiin tyttöystäviinsä, ihan ylpeillen kertoi.

.

Juu, oikein ”länsimaalaistuneet”. Jotenkin kans tuntui töissä, että kulttuuri ei lähde kyseisten kulttuurien miehistä, vaikka olisi maassa kuunka kauan. Kokemuksesta 15 vuotta ei edes riitä.

Poikkeuksia varmasti on,mutta mitä enemmän asenteita kyseisillä miehillä on, sitä vaikeampi niitä on länsimaalaistaa.

Näin on. Niin kipeä, sovinistinen kulttuuri.

Ko. mies sanoi omina totuuksinaan mm. seuraavia argumentteja:

-Naisia ei saisi päästää mihinkään vastuullisiin töihin, tai päästää tekemään mitään tärkeitä päätöksiä, koska naisilla ei ole "järkevät aivot" .

-Kaikki naiset on jotenkin sairaita ja saastuneita, yhtäkään tervettä ei ole olemassa.

-Nainen ei saa puhua sanallakaan mitään kuukautisistaan, niiden aikana nainen on saastunut ja tähän ei saa koskea.

-Suomalaiset miehet on maailman alistetuimpia. (Koska tasa-arvo)

-Kotona ainoa työ mitä mies voi tehdä, on nostella painavia tavaroita. Kaikki muu on naisen työtä.

-Miehet ei oikeasti arvosta naisia, eikä pidä näitä vakavasti otettavina (ei kuulemma suomalaisetkaan miehet), miehet tarvitsee naisia ainoastaan keittiöön, sänkyyn, keittiöön, lasten synnyttämiseen ja hoitamiseen.

Ps. Näillä spekseillä hän kuvitteli saavansa suomalaisen naisen. Löytyiskö vapaaehtoisia?? 😂😳😂🙈

Pitääkö todella paikkansa, että S puhui tuollaisia?

No ei todellakaan ole Stefano tuollaisia puhunut. Joku pelokas persu kirjoittelee, koska pelkää ulkomaalaisten vievän kaikki naiset. 

Enpä ole persu. Suomalainen nainen, jonka entinen miesystävä lähi-idästä sanoi kaikki nuo asiat, siteerasin sanatarkasti. Kaiken lisäksi väitti alussa olevansa täysin länsimaalaistunut, mutta me voidaan kukin päätellä, kuinka länsimaalaista ajattelua tuollainen on.

Vierailija
1982/5944 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Royn videoita on hauska katsoa. Mm. saa paketteja Suomesta. Paljon suklaata, myös sinappia, salmiakkituotteita, kahvia ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/5944 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roy on aivan ihana! Jos olisin sinkku niin ottaisin kyllä mielelläni mieheksi, vaikka itse olen kolmekymppinen ja en ole koskaan kiinnostunut itseäni näin paljon vanhemmista. Royn Youtube videot ovat todella miellyttävää katsottavaa, mies on kyllä todellinen "catch" <3. Ihanaa myös nähdä miten paljon hän arvostaa suomalaisia juuriaan ja miten innoissaan on kaikista suomalaisista ruoista yms :-). 

Vierailija
1984/5944 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roy on aivan ihana! Jos olisin sinkku niin ottaisin kyllä mielelläni mieheksi, vaikka itse olen kolmekymppinen ja en ole koskaan kiinnostunut itseäni näin paljon vanhemmista. Royn Youtube videot ovat todella miellyttävää katsottavaa, mies on kyllä todellinen "catch" <3. Ihanaa myös nähdä miten paljon hän arvostaa suomalaisia juuriaan ja miten innoissaan on kaikista suomalaisista ruoista yms :-). 

Sama, ja itse olen alle kolmenkymmenen :D Tuollaisille kohteliaille, suoraselkäisille, itsevarmoille ja hyvällä tapaa herrasmiesmäisille miehille olisi ilmeisesti kysyntää, mutta mistä niitä löytää? Ymmärrän Sannaa, joka vihjaisi Royn olevan "seksikäskin" - onhan hänen olemuksensa hyvin viehättävä ja miehekäs. Melkeinpä toivon, ettei Roy ole löytänyt loppujen lopuksi ketään, jotta pääsisin itse viestittelemään :D 

Vierailija
1985/5944 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvioisin miehenä oman ulkonäköni siinä ehkä 7. Stefano olisi sitten kuitenkin lähellä ysiä. En kuitenkaan pelkästään ulkonäön perusteella olisi huolinut noista kuin yhden, en muista nimeä mutta sellainen keskivaalea.

Joten ei tarjonta hääppöistä ollut. Mutta ei se oikeita ylimieliseen kohteluun. Mutta jos äiti, suku ja kulttuuri on nostanut pojan jalustalle pienestä pitäen, tällainen siitä tulee.

Stefano 9??? Mikä Jamie Dornan sitten on? 99?

Vierailija
1986/5944 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, ja itse olen alle kolmenkymmenen :D Tuollaisille kohteliaille, suoraselkäisille, itsevarmoille ja hyvällä tapaa herrasmiesmäisille miehille olisi ilmeisesti kysyntää, mutta mistä niitä löytää? Ymmärrän Sannaa, joka vihjaisi Royn olevan "seksikäskin" - onhan hänen olemuksensa hyvin viehättävä ja miehekäs. Melkeinpä toivon, ettei Roy ole löytänyt loppujen lopuksi ketään, jotta pääsisin itse viestittelemään :D 

Tuleekohan suurta draamaa, kun Roy ei valitse ketään? Kaikki naiset on jo ihan rakastuneet. Stefanosta sen verran, että ymmärrän jos naiset eivät kolahtaneet. Täälläkin haukuttiin kaikki naiset haukuttiin pystyyn kun ohjelma alkoi ja nyt kun yksi mies uskalsi sanoa, että odotukset olivat korkeammalla, niin kaikki hyökkää Stefanon kimppuun :D

Vierailija
1987/5944 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että video on näytellen tehty, ei ole oikeaa normi elämää.

Vierailija
1988/5944 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että täällä haukutaan ja kritisoidaan enemmän noita etelä-Euroopan maajusseja, mutta sarjan suominaiset lienevät mammoille samaistuttavia kohteita huonoine hampaineen ja vatsamakkaroineen? itse kun katsoin ko.sarjaa kauhistuin, sillä muutamakin nainen olivat hieman yli 30v ja näyttivät minua itseäni 30-40 vuotta vanhemmilta vaikka olen 30, elämäntapojensa takia siis, muuten tuskin. Vaikea ilmeisesti ollut löytää ko.sarjaan hoikkia, urheilullisia/normaalipainoisia naisia? niitä oli lähinnä vain tarjolla tuolle komealle vaalealle kandalaismiehelle, muille vain pari hoikkaa oli sarjassa, kuten se tympeähkö matkaopasnainen joka vastasi heti kysymykseen ettei huolisi suomimiestä, aika "hienosti" sanottu koko kansan tv ohjelmassa! Kaikkea mitä miettii ei todellakaan tarvitse sanoa ääneen, ainakaan koko kansan ohjelmassa. Sain osasta sarjan naisista todella tympeän vaikutulman, sitten oli myös se yksi nainen joka kieltäytyi pususta. Tavallaan ymmärrän kieltäytymisen, mutta jos osallistuu treffiohjelmaan täytyy tietää että siinä voidaan pyytää pusua yms. Ei sen pitäisi tulla täysin nurkan takaa sen pyynnön, sitähän varten siihen sarjaan on osallistuttu jotta löytyisi se kumppani jota pussailla.

Vierailija
1989/5944 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuiko muuten Mustafan isä siellä farmin talossa? Pitäisikö mahdollisesti Turkkiin muuttavan naisen asua samassa taloudessa appiukon (ja anopin) kanssa? Kuulostaisi melkoisen oudolta tämmöinen järjestely :-D

Monessakin maassa ihan normaali järjestely, Suomessa ei tietenkään.

En tiedä, asuuko, mutta vanhempien asunto näytti olevan kaupungissa, ei tilan yhteydessä. Kaunis iso asunto.

Ei kyllä ollut Mustin vanhempien asunto se kaupunkiasunto mikä näytettiin, vaan jonkun suomalaispariskunnan (nimet vilahtivat ohjelman lopussa), joilta oli saanut asunnon lainattua/vuokrattua. Itseäni kyllä mietityttäisi, kun Musti kuitenkin asunut varmaan jo useamman vuoden poissa lapsuudenkodistaan ja sitten muuttanutkin takaisin äidin ja isän luokse asumaan. Huh. Ja voi vaan arvailla minkälaista silläkin seudulla naisen asema on, kun äiti on lukutaidoton. Hienoa tosin, kun nyt opettelee kirjoitus- ja lukutaitoja, mutta hyvin eri maailmoissa eletään mihin Suomessa on totuttu. Mustin suomenkielen taito hämää varmasti luulemaan, että oltaisiin enemmän samankaltaisia. 

Vierailija
1990/5944 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että täällä haukutaan ja kritisoidaan enemmän noita etelä-Euroopan maajusseja, mutta sarjan suominaiset lienevät mammoille samaistuttavia kohteita huonoine hampaineen ja vatsamakkaroineen? itse kun katsoin ko.sarjaa kauhistuin, sillä muutamakin nainen olivat hieman yli 30v ja näyttivät minua itseäni 30-40 vuotta vanhemmilta vaikka olen 30, elämäntapojensa takia siis, muuten tuskin. Vaikea ilmeisesti ollut löytää ko.sarjaan hoikkia, urheilullisia/normaalipainoisia naisia? niitä oli lähinnä vain tarjolla tuolle komealle vaalealle kandalaismiehelle, muille vain pari hoikkaa oli sarjassa, kuten se tympeähkö matkaopasnainen joka vastasi heti kysymykseen ettei huolisi suomimiestä, aika "hienosti" sanottu koko kansan tv ohjelmassa! Kaikkea mitä miettii ei todellakaan tarvitse sanoa ääneen, ainakaan koko kansan ohjelmassa. Sain osasta sarjan naisista todella tympeän vaikutulman, sitten oli myös se yksi nainen joka kieltäytyi pususta. Tavallaan ymmärrän kieltäytymisen, mutta jos osallistuu treffiohjelmaan täytyy tietää että siinä voidaan pyytää pusua yms. Ei sen pitäisi tulla täysin nurkan takaa sen pyynnön, sitähän varten siihen sarjaan on osallistuttu jotta löytyisi se kumppani jota pussailla.

Lue ensin koko ketju ja länkytä vasta sitten. Et ole keksinyt pyörää uutena. Kyllä täällä on ruodittu morsian ehdokkaiden ulkonäkö noin joka toisessa viestissä.

Vierailija
1991/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa jaksossa oli aika hauskoja treffejä. Matin Jenni saa kyllä täydet pisteet reippaasta toiminnasta Matin ystävien tilalla putsatessaan kaukaloita.

Vierailija
1992/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustilla taas kuolemattomia letkauksia. Viis kuus kertaa päivässä pitää saaha... Voi jösses.

Vierailija
1993/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustilla taas kuolemattomia letkauksia. Viis kuus kertaa päivässä pitää saaha... Voi jösses.

Niinpä. Mutta Musti on kyllä hyvä isäntä.

Vierailija
1994/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mutta Musti on kyllä hyvä isäntä.

On kyllä, ja hurmaava.

Vierailija
1995/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kulttuuriset piirteet on niin syvällä, että on tosi harvinaista, että joku oikeasti länsimaistuu ja elää tasa-arvoista elämää naisten kanssa. Kaikki siellä alkaa jo siitä, satutko syntymään tyttönä vai poikana. Sitten koko lapsuus, mihin sinut kasvatetaan, mitä näet ja koet kotona ja ympärillä, siitä sitten mitä pariutuminen ja naimisiinmeno tarkoittavat, miten vahvasti uskonto vaikuttaa kaikkeen jne.

Niitä arvoja, mihin on kasvanut, on Tosi vaikeaa muuttaa. Ja pätee tietty kaikkiin, siihen mihin me itse kukin olemme kasvaneet. Ne on niin syvään juurtuneita "totuuksia" ja käsityksiä elämästä ja ihmisistä, että on melkein mahdotonta käsittää muita tapoja elää ja ajatella. Ja kaikki näkyy omassa käytöksessä ja suhtautumisessa toisiin, esim puolisoon.

Vierailija
1996/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa nähdä sitä "tissi-iitaa" Mustin elämänkumppanina. Enkä vanhaa Maarittia... Ainut vähänkään potentiaalinen on se hitler, mutta kuinkahan on Turkkiin muuton kanssa kun hällä on lapsetkin 🤔

Vierailija
1997/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa toimintaa suomalaisilla Royn kotikaupungissa. Kati ja Terhi viettivät varmasti kivan päivän pullatalkoissa. Royn ja Sannan treffit olivat aika lämpimät.

Vierailija
1998/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeita naisia, kun esiintyvät vähissä vaatteissa (hamam ja sauna), vaikka kroppa ei ole kuosissa👏 Minulta jäis tekemättä!

Vierailija
1999/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musti tosiaan hurmaava, valloittava persoona. Taitaa jutut olla vähän sellasta Maccoilua, mutta puolet varmaan totta?! Hänen taktiikka, kuten ne pusut. Toisaalta, jos mies nyt asuu ja on palannut juurilleen maailmalta, ovat siellä vanhat vanhemmat ja toisaalta haastattelu videossa kertoi, kuinka häntä kaduttaa, kun oli niin kauan poissa. Tämä on nyt unelmaa, nainen vain puuttuu. Onhan se tietty miehellä paineita, mutta tyyppinä on estoton, kun pikkulapsi. Hykerryttää hänen puheet, mulla ollu hupia alusta lähtien. Kokemus on etelän miehestä, mutta hän on kyllä sen todellinen "Tyyppi", enkä voi olla vihainen näistä tokaisuista, heh, täytyskö ottaa yhteys, jos ei ketään valitse? Voi hyvät hyssykät, nyt on kevät ja taitaa tehdä kepposet! Aprillipäiväkin, mutta Musti hurmaa, ainakin minut... Mokoma Mussukka!!! Heh..

Vierailija
2000/5944 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musti tosiaan hurmaava, valloittava persoona. Taitaa jutut olla vähän sellasta Maccoilua, mutta puolet varmaan totta?! Hänen taktiikka, kuten ne pusut. Toisaalta, jos mies nyt asuu ja on palannut juurilleen maailmalta, ovat siellä vanhat vanhemmat ja toisaalta haastattelu videossa kertoi, kuinka häntä kaduttaa, kun oli niin kauan poissa. Tämä on nyt unelmaa, nainen vain puuttuu. Onhan se tietty miehellä paineita, mutta tyyppinä on estoton, kun pikkulapsi. Hykerryttää hänen puheet, mulla ollu hupia alusta lähtien. Kokemus on etelän miehestä, mutta hän on kyllä sen todellinen "Tyyppi", enkä voi olla vihainen näistä tokaisuista, heh, täytyskö ottaa yhteys, jos ei ketään valitse? Voi hyvät hyssykät, nyt on kevät ja taitaa tehdä kepposet! Aprillipäiväkin, mutta Musti hurmaa, ainakin minut... Mokoma Mussukka!!! Heh..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi