Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian maailmalla OFFICAL

Vierailija
16.08.2019 |

”Maajussille morsian -ohjelman sisarsarja Maajussille morsian maailmalla alkaa pian MTV3-kanavalla. Ohjelman esittelyjakso nähdään maanantaina 19.8. MTV3-kanavalla klo 21. Jaksossa katsojille esitellään ensimmäistä kertaa neljä maajussia, jotka asuvat kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ympäri maailman. Mukana on kaksi suomensukuista maajussia ja kaksi maajussia, joihin Suomi ja suomalaiset ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.”

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6986db20-6d1a-4407-af9d-51e64af…

Noniin, nyt se taas alkaa.

Kommentit (5944)

Vierailija
681/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka täällä kehutaan suomalaisen oloisia kanadalaismiehiä ja haukutaan Stefanoa ja Mustafaa, niin miksi todellisuus on sitä, että stefanoja ja mustafia suomalaiset naiset ottavat miehikseen innolla ja kaiken aikaa? Onko se ikä? Ei, koska yli viisikymppisilläkin on näitä mustafia.

Miten naiset suhtautuisitte sellaiseen ohjelmaan, että suomalaiset miehet Jussi, Niko, Jonne ja Markku matkustavat Brasiliaan tai Filippiineille hakemaan naiset? Hirveetä riistoa.

Tai sitten Saksaan tai Espanjaan? Tästä versiosta te taitaisitte ajatella, että kiva nähdä, kun suomalaiset juntit saavat tuhannet pakit.

Vierailija
682/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stefano saattaa olla homo, tuli varsinkin esittelyjaksosta sellaiset vibat. Ehkä hänen kulttuurissaan ei kovin sallittu piirre, joten jonkinsortin nainen ja lapset ois hyvä olla. Siksi voi olla että ei vaikuta kovin kiinnostuneelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko katsoitte uuden ryhmätreffijakson? Mä vähän luulen, ettei yksikään nainen lähde Libanoniin... Ja toivon, ettei kukaan lähtisi Turkkiinkaan.

Stefano vaikuttaa koppavalta. Tyttöjen pitäis kysyä vastaavasti Stefanolta, miksi ei ole löytänyt naista.

Vierailija
684/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stefanon IG:

https://www.instagram.com/stefanodouaihy/?hl=fi

Miksi Maria pahoitti mielensä näistä IG-kuvista?

Ei mielestäni pahoittanut, mutta muuttui mielikuva Stefanosta.

Vierailija
685/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se Stefano näytteli viulunsoittamista ja vänkäsi jotain "Älä selitä mulle sydämestä". Moukka, olisi itse hiljaa.

En oikeen ymmärtänyt, mistä siinä oli kyse, mutta näytti tosi vastenmieliseltä. Ei tule olemaan helppoa sillä, joka ton matkaan lähtee.

Vierailija
686/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun olisi pitänyt valita kelle kirjoittaa niin olisin valinnut Matthewn.

Mutta vaikka kyllä minua kiinnostaisi tietää Stefanon tarina. Monen mielestä hän vaikuttaa koppavalta ja ylpeältä, mutta mulle tulee enemmän mieleen surullinen ja sulkeutunut? Kun katsoo noita kuvia hänestä, hänen olemustaan ja ilmeitä niin ne ei ole eloisia, vaikka hän hymyilisikin. Silmistä paistaa suru.

Vierailija
687/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka täällä kehutaan suomalaisen oloisia kanadalaismiehiä ja haukutaan Stefanoa ja Mustafaa, niin miksi todellisuus on sitä, että stefanoja ja mustafia suomalaiset naiset ottavat miehikseen innolla ja kaiken aikaa? Onko se ikä? Ei, koska yli viisikymppisilläkin on näitä mustafia.

Ottaako, vai toisteletko sokeana jotain legendaa? Luulen, että sun todellisuutesi vähän vääristynyt. Totta kai monikin on ottanut miehen lähi-idästä, mutta se on pisara meressä. En itse tunne ketään, jolla olisi mies noista maista, mutta tunnen monia, joilla on mies jostain toisesta länsimaasta. Ja onhan jokunen "stefano" ja "mustafa" länsimaistunut, tuntemattomista ei voi päältä päin arvioida, ovatko ylimielisiä niljakkeita vaiko eivät.

Vierailija
688/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stefano on tyypillinen libaneesimies. Ensin äiti passaa ja palvoo ja siksi luulee olevansa vastustamaton Jumalan lahja naisille. Elää huolettomasti kun teinipojat 40-50 vuotiaaksi ja sitten naimisiin noin parikymppisen naisen kanssa. Todennäköisesti vaimoksi valitaan joku sukulainen, näin varallisuus pysyy heimon keskuudessa.

Nuori vaimo sitten saa ne pakolliset lapset ja mies elää edelleen täyshoidossa. Nuorempi vaimo kannattaamyös kun mies vanhenee niin vaimo jaksaa sitten hoitaa ja passata häntä edelleen. Libanonilaiset miehet ovat hyvin lapsellisia.

Kun maailma on avartunut tietotekniikan kautta monet fiksut libaneesinaiset eivät enää suostu naimisiin paikallisten pilalle hemmoteltujen mammanpoikien kanssa. Naiset hankkivat hyvän koukutuksen ja uran. Aikaisemmin jos et ollut naimisissa 25 vuotiaana olit ”dead meat”.

Vierailija
689/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Libaneesimiehet pariutuvat parhaiten tietenkin oman maalaisten kanssa mutta ulkomaalaisista itä-eurooppalaisten ja aasialaisten naisten kanssa. Heille on yhteistä ulkonäkökeskeisyys, raha, sosiaalinen status ja se että näytetään ulospäin kuinka varakkaita ollaan.

Libanon on nykyään plastiikkakirurgian keskus ja kirurgisesti korjaillaa sekä miehiä että naisia. Myös tatuoinnit ovat yleistyneet molemmille sukupuolille. Kristityt naiset pukeutuvat erittäin paljastavasti, rinnat pursuavat kauka-aukosta, hame peittää juuri ja juuri takapuolen ja huippukorkeat korot sopivat asuun kun asuun.

Vierailija
690/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stefanon viulunsoitto imitaatio taisi olla jotain tyyliin, tylsääää.

Hänhän se valitti liian pitkistä kirjeistäkin. Asiallinen mies, jota sen muikkelin lätinät ei jaksa kiinnostaa tippaakaan.

Mustafa on hauska, mutta ehkä ilmassa on alemmuudentunnetta suomalaismiehiin nähden, kun kyselee onko seurustellut suomalaisen kanssa.

Royn sotilastausta tuli esiin soinä, kun komensi naiset pyörien päälle 😆.

Hieno sarkastinen huumori.

Matthew on kaikista eniten tosissaan. Antaa vaikutelman ujoudesta, mutta silmistä näkee, että käy tarvitessa kiinni kuin sika limppuun.

Vierailija
691/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko katsoitte uuden ryhmätreffijakson? Mä vähän luulen, ettei yksikään nainen lähde Libanoniin... Ja toivon, ettei kukaan lähtisi Turkkiinkaan.

Stefano vaikuttaa koppavalta. Tyttöjen pitäis kysyä vastaavasti Stefanolta, miksi ei ole löytänyt naista.

Tää. Stefanoa vaikuttaa kiinnostavan ihan hirveästi, että mikä naisissa on ”vikana”, kun eivät tuon ikäisinä ole löytäneet pysyvää parisuhdetta. Tässäkin heijastuu sovinistinen maailmankatsomus: miehelle on ihan normi olla sinkkuna lähes nelikymppisenä (ja odottaa saavansa jotain itseään 15-20 vuotta nuorempia kaunottaria), mutta naisen kohdalla siinä on jotain arveluttavaa. Stefano ei myöskään varsinaisesti ilahtunut siitä, että Maria oli ollut aiemmin naimisissa - ja kaiken lisäksi egyptiläisen miehen kanssa.

Olisi loistavaa, jos joku naisista todella heittäisi kysymyksen takaisin Stefanolle ja utelisi, miten hänenkaltaisensa mies on nelikymppisenä edelleen sinkkumarkkinoilla?

Vierailija
692/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 70-luvulla Royn kaltaisia miehiä oli Suomessa paljonkin, mutta ei enää nykyään, ei missään ikäluokissa. Rehtejä, kohteliaita, kunnollisia....  Mitä on tapahtunut suomalaisille miehille...?! 

Äidithän ne poikansa pääasiassa kasvattaa... 70-luvulla olivat sodanjälkeisten vanhempien poikia ja tosiaan kasvatettuja hyvin.

Vierailija
693/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettuani eilen tämän ketjun päätin katsoa ohjelman. Valitsin sen viimeisimmän jakson, jossa oli niitä pikatreffejä. Nuo kanadalaiset miehet oli ihan normaaleja, mut nää kaksi muuta... voi kamala. Se Musti on niin tyypillinen turkkilainen, ällöttävän lipevä, luulee olevansa suurikin naistenmies, heti nuolemassa kaikkia. Yäh.

Ja entäs sitten tää toinen sankari, Stefano. Mä en käsitä miten tuolle on kukaan viitsinyt mitään kirjoittaa. Niin törkeä, ylimielinen, negatiivinen, ei mitään käytöstapoja. Ihan kauhea ukko! Ihmeen hyvin jaksoi ne kaksi naisparkaa sietää tätä tomppelia niissä keslustelutuokioissa. Mä en ois ollut yhtä pitkämielinen todellakaan. Toivottavasti kukaan ei suostu lähtee tuon mulkeron mukaan sinne sen kotimaahan.

Arvasin muuten heti kuka on se 'Hitlerin näköinen nainen ' )

Stefano ei vaikuttanut esittelyvideossa yhtään ylimieliseltä snobilta. Päinvastoin oli jotenkin nöyrän ja kiltin oloinen, semmoinen maalaispoika tavallisissa vaatteissa, perusfarkut jne. Siinä taidettiin puhua perheen perustamisesta eikä bilettämisestä.

Eli esittelyvideo oli harhaanjohtava.

Vierailija
694/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätreffijakson perusteella Matthew vaikutti siltä että oikeasti haluaa löytää vaimon ja kysyy sellaisia kysymyksiä, joiden perusteella selvittää kenestä oikeasti olisi elämään farmille hänen kanssaan. Veikkaan, että tuo kirkossa käynti on hänelle rakas perinne ja siellä tavataan lähiseudun ihmisiä. Kyseessä siis enemmän amerikkalaistyylinen sosiaalinen tapahtuma kuin niinkään syvä vakaumus. 

Roy puolestaan vaikuttaa siltä että häntä oikeasti kiinnostaa suomalaiset juuret ja on myös aidosti etsimässä elämänkumppania. Tuntuu, että on myös aidosti kiinnostunut tutustumaan naisiin kun on monesti kertonut, että esim. kuva siitä vaaleatukkaisesta naisesta (Kati?) muuttui todella paljon parempaan suuntaan kun pääsivät oikeasti tapaamaan. Tällä naisella tosin taisi olla pieniä lapsia, joten muutto Kanadaan voisi olla vähän turhan iso elämänmuutos.

Stefano vaikuttaa siltä että vetää koko homman vitsiksi. Ilmeisesti järkyttynyt siitä, että hänelle olivatkin yllättäen kirjoittaneet oman ikäiset naiset, joilla (yllättäen) onkin omaa uraa ja elettyä elämää takana ja jotka eivät tuosta noin vaan voi lähteä joka ilta viihteelle.  En tiedä mistä hän sitten haluaisi naisten kanssa keskustella kun esim. perhe ei ole hyvä keskustelunaihe. Totta kai hänen ikäisiään naisiaan kiinnostaa minkälaisesta perheestä toinen on, haluaako hän lapsia ja jos haluaa niin missä vaiheessa mahdollisesti. Tullut jo selväksi, että haluaisi reippaasti nuoremman naisen mutta ei ilmeisesti ihan ymmärrä, että parikymppisiä suomalaisnaisia kiinnostaa usein joko opiskelu ja vapaa elämä tai sitten haluavat perustaa sen perheen. Harvaa kiinnostaa muuttaa vanhemman miehen perässä ulkomaille ilman minkäänlaisia omia suunnitelmia.

Mustafa on selkeästi joukon viihdepläjäys. En oikein yhtään ymmärrä minkälaista naista hän hakee kun saa olla itsenäinen muttei ilmeisesti kuitenkaan omia menoja. Jos jotain positiivista hakee niin ainakin yrittää selvästi tutustua naisiin toisin kuin Stefano.

Vierailija
695/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että kaikki jaksot eivät ole vielä nähtävillä katsomossa. Siitä tulee kiinnostavaa, kun naiset lähtevät näiden kotimaihin :D Mitenhän Royn kohdalla farmiviikko toteutetaan, hänhän asuu kerrostalossa eikä mielestäni ole varsinaisesti maajussi.

Vierailija
696/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää. Stefanoa vaikuttaa kiinnostavan ihan hirveästi, että mikä naisissa on ”vikana”, kun eivät tuon ikäisinä ole löytäneet pysyvää parisuhdetta. Tässäkin heijastuu sovinistinen maailmankatsomus: miehelle on ihan normi olla sinkkuna lähes nelikymppisenä (ja odottaa saavansa jotain itseään 15-20 vuotta nuorempia kaunottaria), mutta naisen kohdalla siinä on jotain arveluttavaa. Stefano ei myöskään varsinaisesti ilahtunut siitä, että Maria oli ollut aiemmin naimisissa - ja kaiken lisäksi egyptiläisen miehen kanssa.

Olisi loistavaa, jos joku naisista todella heittäisi kysymyksen takaisin Stefanolle ja utelisi, miten hänenkaltaisensa mies on nelikymppisenä edelleen sinkkumarkkinoilla?

vappu pamauttaa varmaan jossain vaiheessa, miksi itse olet sinkku vielä tuon ikäisenä. 

Vierailija
697/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas mikä pubiruusu se Mustin Piia (?) jolla lyhyet mustat hiukset ja naamalävistys 😂 Ihan hirvee ohjelma ja siks just niin hyvä. Ahdistava, vaivaannnuttava, teennäinen.

Heti tuli jotenkin ulkonäöstä mieleen naispuolinen Till Lindemann.

Vierailija
698/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, mutta stefanosta tulee kyllä homovibat. Ehkä siksi hänellä ei oikein ole kiinnostusta vakiintua naisen kanssa.

Vierailija
699/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pskapuhetta 😂 Mites nämä meidän NHL-pelaajat ja muut? Kummasti Selänteet ja muut puhuu koko ajan sujuvaa suomea, vaikka Amerikassa on asuttu suomalaisen perheen kanssa vuosia ja vuosia. Entäs Suomessa asuvat ulkomaalaiset, jotka ei unohda omaa äidinkieltään?

Muistan minäkin ne vaihto-oppilaat, jotka Suomeen palattuaan olivat mukamas unohtaneet suomen kokonaan ”what’s that word” 🤣 Olen itsekin asunut ulkomailla, enkä unohtanut miten suomea puhutaan.

Riippuu ihan siitä, käyttääkö suomenkieltä ulkomailla vaiko ei. Olen asunut 10+ vuotta USA:ssa, enkä puhunu siellä kenenkään kanssa suomea. Mielestäni puhun ihan normaalisti suomea edelleen, mutta silti joku huomautti kerran Suomessa käydessäni, että minulla oli outo suomenaksentti - en itse havainnut sitä (enkä halunnut sitä), ja se varmaan lähtikin jo parissa päivässä. Mutta: aksentti voi joskus vääntyä ihan vain siitä syystä oudoksi, että suomea ja muita kieliä puhuessa käyttää ihan eri suun lihaksia, ja aina kun vaihtaa maata, menee pari viikkoa ennen kuin saa taas ne oikeat lihakset aktivoitua - sinä aikana lihaksiin suorastaan sattuu. Tätä ongelmaa ei varmaan ole esim. Teemu Selänteellä, joka puhuu päivittäin vaimon kanssa suomea. Tätä ongelmaa ei ole myöskään turistilla, joka puhuu kaikkia vieraita kieliä melko suomalaisella aksentilla - paikallinen aksentti ei ehdi muokata puhetta lyhyessä ajassa, vaan siihen menee vuosia.

Kaikki ulkosuomalaiset kaverini (10+ vuotta poissa Suomesta) joutuvat toisinaan etsimään suomenkielessä oikeita sanoja, en tiedä ketään joka ei joutuisi. Suomessa asuvien kanssa emme kukaan kehtaa puhua sitä kielten sekamelskaa mitä puhumme keskenämme, vaan koitamme kuuliaisesti etsiä suomen sanat vaikkeivät ne heti tule mieleen, jottei pidetä outona. Tämä kielen rapautuminen tapahtuu kuitenkin kielestä riippumatta - tunnen jenkin, joka on asunut Itävallassa 20+ vuotta, ja hänellä on selvä saksankielinen aksentti kun hän puhuu englanniksi. Ei varmasti ole tästä itse edes tietoinen, enkä viitsi huomauttaa koska olisi siitä varmasti pahoillaan.

Nykyään teen toisinaan esim. sähköposteissa sijamuotovirheitä joista perheenjäsenet huomauttelevat, vaikka olen ns. vanha kielipoliisi. Tämä ei ole mielestäni ylpeilyn asia, vaan on harmillista, että oma äidinkieli rapautuu samalla kuin toinen kieli vahvistuu. Tämä on tuttu ilmiö muuten myös suomenruotsalaisille, muistan että joku sanoi että aina osaa toista kieltä vähän huonommin kuin toista, että ne eivät koskaan ole molemmat yhtä aikaa yhtä hyvässä kunnossa.

Jos olisit asunut ulkomailla pidempään puhumatta suomea, näin olisi käynyt sinullekin.

Mika Häkkinen unohti kieltä kunnes meni Erjan kanssa yhteen.

Vierailija
700/5944 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vain pienen pätkän jossa Stefano ei tykännyt siitä, että naisella oli tyypillinen suomalainen työmoraali, eli arvosti työssäkäymistä ja sitä, että työ on tärkeä elämänsisältö. Stefano itse varmasti haluaa lähinnä vain oleilla ja poseerata. Ihan hyvä jos palkka siitä juoksee joka tapauksessa. Naisen näkökulmaa hän ei ymmärtänyt. Onhan se meikäläisille aika ongelma, jos mies valitsee työttömänä oloneuvoksena olon sen sijaan että olisi uraorientoitunut. Nähdäkseni eivät siis ollenkaan ymmärtäneet toisiaan.

Naiset ovat ihan tavallisen keski-ikäisen näköisiä. Siis ihan samaa tasoa kuin nämä uroksetkin. Mutta ainahan näihin sitten sisäänrakennetusti tulee jonkinlainen kauneuskilpailuaspekti mukaan, koska naiset joutuvat tosiaan taistelemaan paikastaan auringossa. En tosin ymmärrä tätä dissausta täällä naisten ulkonäöstä - kaikki tosiaan tavallisen näköisiä.  Todella kauniit naiset löytävät miesseuraa ilman että pitää jostain ohjelmasta hakemalla hakea.