Maajussille morsian maailmalla OFFICAL
”Maajussille morsian -ohjelman sisarsarja Maajussille morsian maailmalla alkaa pian MTV3-kanavalla. Ohjelman esittelyjakso nähdään maanantaina 19.8. MTV3-kanavalla klo 21. Jaksossa katsojille esitellään ensimmäistä kertaa neljä maajussia, jotka asuvat kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ympäri maailman. Mukana on kaksi suomensukuista maajussia ja kaksi maajussia, joihin Suomi ja suomalaiset ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.”
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6986db20-6d1a-4407-af9d-51e64af…
Noniin, nyt se taas alkaa.
Kommentit (5944)
Ekan jakson perusteella pidin Mustafaa ihan kivana, toisessa jaksossa osa hänen puheistaan kyllä romutti tätä mielikuvaa.
"En halua että nainen menee omia menojaan tai edes nauraa muiden miesten jutuille, olen turkkilainen mies ja minun on minun. Kyllä naisia olisi Turkissakin jonoksi asti, en ole mikään ruma mies."
Hmm...
Voi olla melkoinen kulttuurishokki muuttaa Libanoniin "parikymppisenä" naisena. Alue on läpikulkupaikka ja Syyrian tilanne kiristänyt ilmapiiriä. Terrori-iskujen uhka on suuri, kuten myös länsimaisten ihmisten joutuminen kidnapatuksi. Myös Israel saattaa pommittaa maan eteläosissa. Välillä Beirutin lentokentälle menevät tiet on suljettu, joten maasta ei pääse poiskaan. :D Hyvä, että Vappu vähän kuumotti Stefanoa. Tyyppi on liukas kuin saippua.
Turkki ja Libanon vs. Australia 🤔 On kyl aikamoinen ero miehissä ja egoissa!
Mitä ihmettä Suomineito näkee noissa kahdessa limanuljaskassa 😮
Miksi Stefano etsii suomalaista naista? Muilla oli kytköksiä Suomeen, mutta hän oli kai käynyt täällä vain joskus matkoilla. Ehkä vaaleus viehättää häntä, kun eihän hänelle muu ollut tärkeää kuin ulkonäkö ja nuoruus. Täältä ei kyllä taida löytyä Stefanolle nöyrää ja tuppisuista mutta kuitenkin superhyvännäköistä edustusvaimoa. Ei saisi varmaan olla mitään omia mielipiteitä ja ambitioita. Tai ainakin pitäisi sitten itsekin olla jotain muuta kuin pieni ja naismainen viljelijä Lähi-idästä.
Vierailija kirjoitti:
Turkki ja Libanon vs. Australia 🤔 On kyl aikamoinen ero miehissä ja egoissa!
Kanada, ei Australia.
Mukana on kaksi todella miellyttävää ja kaksi todella epämiellyttävää miestä. Tai ainakin Stefano on todella epämiellyttävä. Hän näytti tosi kateellisesta ja nöyryytetyltä, kun Matti, jolla ei edes ollut trendikkäitä merkkivaatteita tai tukka geelillä liimattu päähän, sai ison pinon kirjeitä kauniilta naisilta. Heh!
Vierailija kirjoitti:
Miksi Stefano etsii suomalaista naista? Muilla oli kytköksiä Suomeen, mutta hän oli kai käynyt täällä vain joskus matkoilla. Ehkä vaaleus viehättää häntä, kun eihän hänelle muu ollut tärkeää kuin ulkonäkö ja nuoruus. Täältä ei kyllä taida löytyä Stefanolle nöyrää ja tuppisuista mutta kuitenkin superhyvännäköistä edustusvaimoa. Ei saisi varmaan olla mitään omia mielipiteitä ja ambitioita. Tai ainakin pitäisi sitten itsekin olla jotain muuta kuin pieni ja naismainen viljelijä Lähi-idästä.
Ehkä siksi, että oli käynyt Suomessa paljonkin. Koska on viinintuottaja ja onko valmistaja myös, niin on käynyt ja käy niissä merkeissä. Vaikutti kuitenkin aika " länsimaiselta" on kristitty ja korosti että kukin saa uskoa tavallaan, ei tuomitse uskonnon vuoksi ketään.
Hänen ystävänsä oli kyllä komea ja ehkä fiksukin. Enkä kenenkään luonnetta voisi kuvata , koska se vaatii jo pitkän ajan tutustumisen.
Roy vaikuttaa kivalta youtubevideoidensa perusteella. Ei kylläkään tunnu olevan maajussi. Melkein harmittaa etten itse kirjoittanut!
Koska nämä sarjan jaksot on kuvattu jossa nämä maajussit ovat Suomessa? Vuodenaika näytti syksyltä ekan jakson perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Matthew vaikutti tosi symppikseltä, joskin tämmöistä nelikymppistä tätiä vähän hymyilytti romanttiset ajatukset parisuhteesta, että kävellään vain tiluksilla käsi kädessä ja istutaan sylikkäin katsomassa auringonlaskua. Voihan se jollekin toki olla sitäkin, mutta tuollaiselle miehelle arki iskee sitten kovaa päin näköä, kun tyttöystävä pieraisee ekan kerran hänen kuultensa, tai sanoo menkkaränkkäisenä jotain vähemmän mukavaa.
Roy oli tosi kurttuinen ja vanhan näköinen ikäisekseen! Jotenkin limanuljaskan oloinen, vaikka sen YouTube-videot on ihan hauskoja ja niistä välittyy mukavan tuntuinen mies. Ärsytti ihan älyttömästi ne sen sukulaiset, jotka ei muka osanneet suomea enää ollenkaan!! Paitsi se yksi setä joka lasketteli suomea niinku pitääkin. Eihän muutkaan ulkomailla asuvat ole äidinkieltään unohtaneet, mutta Royn äiti puhui kuin olisi opetellut suomea muutaman sanan 🤦🏻♀️ Oma äidinkieli ei unohdu, etenkin kun on vahva suomalainen yhteisö ja suomalainen mies! Mitä ne oikein teeskenteli siis?
Turkkilainen oli ihan ok näköinen ja onhan se kiva että puhui suomea, mutta tiesin heti että hänen naisensa ei kulje puolialastomana niin kuin turistit, koska miehen perhe on islaminuskoinen. Muutenkin nää äijät iskee naisen helposti nyrkin ja hellan väliin. Enkä ole rasisti, vaan itsekin ollut yli kymmenen vuotta kurdin kanssa, joten tiedän aika hyvin miten heidän ajatusmaailmansa toimii.
Libanonilaisella suuret luulot itsestään, muuta en edes viitsi kommentoida.
Mua kans nauratti niiden suomalaisten takelteleva suomenkieli. Ihan kuin suomalaiset eivät keskenään puhuisi suomea, tai olisi yhteydessä sukulaisiin Suomessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matthew vaikutti tosi symppikseltä, joskin tämmöistä nelikymppistä tätiä vähän hymyilytti romanttiset ajatukset parisuhteesta, että kävellään vain tiluksilla käsi kädessä ja istutaan sylikkäin katsomassa auringonlaskua. Voihan se jollekin toki olla sitäkin, mutta tuollaiselle miehelle arki iskee sitten kovaa päin näköä, kun tyttöystävä pieraisee ekan kerran hänen kuultensa, tai sanoo menkkaränkkäisenä jotain vähemmän mukavaa.
Roy oli tosi kurttuinen ja vanhan näköinen ikäisekseen! Jotenkin limanuljaskan oloinen, vaikka sen YouTube-videot on ihan hauskoja ja niistä välittyy mukavan tuntuinen mies. Ärsytti ihan älyttömästi ne sen sukulaiset, jotka ei muka osanneet suomea enää ollenkaan!! Paitsi se yksi setä joka lasketteli suomea niinku pitääkin. Eihän muutkaan ulkomailla asuvat ole äidinkieltään unohtaneet, mutta Royn äiti puhui kuin olisi opetellut suomea muutaman sanan 🤦🏻♀️ Oma äidinkieli ei unohdu, etenkin kun on vahva suomalainen yhteisö ja suomalainen mies! Mitä ne oikein teeskenteli siis?
Mua kans nauratti niiden suomalaisten takelteleva suomenkieli. Ihan kuin suomalaiset eivät keskenään puhuisi suomea, tai olisi yhteydessä sukulaisiin Suomessa...
Ihan käsittämättömiä kommentteja liittyen ulkosuomalaisten tapaan puhua. Itse olen vastaavassa yhteisössä vaihto-oppilasvuoteni viettänyt ja voin kertoa, että kyllä se suomen kieli vain heillä ruostuu ja puheeseen tulee selvä aksentti. Töissään käyttävät englantia, ei se riitä, että kotona ja muutamien ystävien kanssa puhuvat suomea, tai itse asiassa fingliskaa, jota en tahtonut alkuun ymmärtää ollenkaan. Eikös tämä Roykin jossain haastattelussa kertonut, että puhui 6-vuotiaaksi pelkkää suomea, mutta sen jälkeen taito unohtui, vaikka jatkoi samassa perheessä olemista. Esim. oman vaihto-oppilasperheeni lapset, joiden molemmat vanhemmat olivat suomalaisia, eivät parikymppisinä puhuneet yhtään suomea, ymmärsivät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämättömiä kommentteja liittyen ulkosuomalaisten tapaan puhua. Itse olen vastaavassa yhteisössä vaihto-oppilasvuoteni viettänyt ja voin kertoa, että kyllä se suomen kieli vain heillä ruostuu ja puheeseen tulee selvä aksentti. Töissään käyttävät englantia, ei se riitä, että kotona ja muutamien ystävien kanssa puhuvat suomea, tai itse asiassa fingliskaa, jota en tahtonut alkuun ymmärtää ollenkaan. Eikös tämä Roykin jossain haastattelussa kertonut, että puhui 6-vuotiaaksi pelkkää suomea, mutta sen jälkeen taito unohtui, vaikka jatkoi samassa perheessä olemista. Esim. oman vaihto-oppilasperheeni lapset, joiden molemmat vanhemmat olivat suomalaisia, eivät parikymppisinä puhuneet yhtään suomea, ymmärsivät kyllä.
Pskapuhetta 😂 Mites nämä meidän NHL-pelaajat ja muut? Kummasti Selänteet ja muut puhuu koko ajan sujuvaa suomea, vaikka Amerikassa on asuttu suomalaisen perheen kanssa vuosia ja vuosia. Entäs Suomessa asuvat ulkomaalaiset, jotka ei unohda omaa äidinkieltään?
Muistan minäkin ne vaihto-oppilaat, jotka Suomeen palattuaan olivat mukamas unohtaneet suomen kokonaan ”what’s that word” 🤣 Olen itsekin asunut ulkomailla, enkä unohtanut miten suomea puhutaan.
Royn, Matin ja Liisan ymmärrän, heidän on ollut helppo oppia englanti ykköskielenä, koska sitä puhuttiin koulussa, kavereiden kans ja joka paikassa, mutta aikuisena Kanadaan suomalaisen puolison kanssa lähteneet on pelkkiä teeskentelijöitä, etenkin kun näköjään muitakin suomalaisia sukulaisia asunut koko ajan samoilla huudeilla. Eihän se yksi setäkään takellellut ollenkaan, kun jutteli että Tampereelta voisi löytyä hyvä nainen Roylle. Ei mitään aksenttia kuulunut hänen puheestaan.
Mun kaveri on asunut New Yorkissa kahdeksan vuotta amerikkalaisen puolisonsa kanssa, eikä hänen suomenkielensä ole huonontunut tai siihen mitään aksenttia ole tullut, vaikka harvoin loppujen lopuksi pääsee suomeksi kunnolla juttelemaan. Pelkkää teeskentelyä kaikki ”minä unohta suomikieli täällä Kanadassa”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pskapuhetta 😂 Mites nämä meidän NHL-pelaajat ja muut? Kummasti Selänteet ja muut puhuu koko ajan sujuvaa suomea, vaikka Amerikassa on asuttu suomalaisen perheen kanssa vuosia ja vuosia. Entäs Suomessa asuvat ulkomaalaiset, jotka ei unohda omaa äidinkieltään?
Muistan minäkin ne vaihto-oppilaat, jotka Suomeen palattuaan olivat mukamas unohtaneet suomen kokonaan ”what’s that word” 🤣 Olen itsekin asunut ulkomailla, enkä unohtanut miten suomea puhutaan.
Royn, Matin ja Liisan ymmärrän, heidän on ollut helppo oppia englanti ykköskielenä, koska sitä puhuttiin koulussa, kavereiden kans ja joka paikassa, mutta aikuisena Kanadaan suomalaisen puolison kanssa lähteneet on pelkkiä teeskentelijöitä, etenkin kun näköjään muitakin suomalaisia sukulaisia asunut koko ajan samoilla huudeilla. Eihän se yksi setäkään takellellut ollenkaan, kun jutteli että Tampereelta voisi löytyä hyvä nainen Roylle. Ei mitään aksenttia kuulunut hänen puheestaan.
Onko jossain sanottu, että ovat muuttaneet aikuisina? Mielestäni ei. Oman isäntäperheeni aikuiset olivat muuttaneet teineinä.
Roy puhui jossain Youtubevideossaan, että hänen isoäitinsä olisi saapunut 19-vuotiaana Kanadaan. Eli voisi kuvitella, että hänen omat vanhempansa ovat saattaneet syntyä Kanadassa eivätkä ole aikuisina muuttaneet sinne.
Onpa ikävää, että tuotantoyhtiö on päätynyt ottamaan Mustafan kaltaisen äärisovinistin sarjaan (viittaan jakson 2 pelottaviin puheisiin siitä miten haluaa omistaa naisen). Hommahan ei voi tulla toimimaan hänenkaltaisensa miehen ja suomalaisnaisen välillä, eli siinä meni kättelyssä neljäsosa sarjasta pilalle. Voisin kuvitella Mustafan sopivan yhteen ehkä jonkun parikymppisen suomalaisen itsetunto-ongelmaisen naisen kanssa, kyseessä olisi tietenkin epäterve alistustussuhde (kammotavaa).
Osallistujia on aina vaikea löytää sarjoihin ja niitä on tuotantoyhtiö varmaan etsinyt totaalipaniikissa, ja todennäköisesti joku on jäänyt viime hetkessä pois, ja Mustafa on hätäratkaisu. Mutta kyllä tässä on nyt täysin epäonnistuttu, ei ole mitään syytä lähteä kuvaamaan tällaista katastrofia.
Sama juttu Stefanon kanssa. Vappu Pimiä parka joutui pidättelemään järkytystään kaikkien tökeröyksien kanssa, mitä Stefano päästi jakso 2:n dinnerin aikana.
Onneksi pari kanadalaissuomalaistamiestä ovat sympaattisia. Heidänkin kohdallaan vaan harmittaa että joutuvat noihin noloihin tilanteisiin joissa nämä kaksi raakalaista heidän vieressään töppäilevät ja he eivät tietenkään kohteliaina poikina kehtaa sanoa mitään. Todella kiusallista.
Vappu Pimiältä uskomaton suoritus, että pystyi reagoimaan näihin kammottaviin tilanteisiin kohteliaasti, mutta ei jättänyt törkeyksiä myöskään kommentoimatta, ja koitti jopa keventää huumorilla. Mikä rautainen ammattilainen.
Ekassa jaksossa vielä annettiin mustafasta ja stefanostakin ihan ok kuva. Varsinkin mustafa vaikutti avarakatseiselta, mutta toinen jakso paljastikin sitten jotain muuta... vähänkö ottaisi päähän, jos olisi kirjoittanut vain tuon ekan jakson perusteella noille! Kanadansuomalaiset taas sen sijaan ovat oikein fiksun oloisia.
Miten tuo harmaahapsinen Stefano kuvitteli näyttävänsä nuoremmalta kuin on??!
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on asunut New Yorkissa kahdeksan vuotta amerikkalaisen puolisonsa kanssa, eikä hänen suomenkielensä ole huonontunut tai siihen mitään aksenttia ole tullut, vaikka harvoin loppujen lopuksi pääsee suomeksi kunnolla juttelemaan. Pelkkää teeskentelyä kaikki ”minä unohta suomikieli täällä Kanadassa”.
Sukulaiseni on asunut 20 vuotta ulkomailla ja puhuu suomea nyt vähän aksentilla sekä puhuu sitä kahdenkymmenen vuoden takaista suomea, koska ei ole käyttänyt kieltä juurikaan poissaollessaan. Lapsensa ei puhu suomea (en ymmärrä miksei ole opettanut).
Tuolle Libanonin Stefanolle Suomi on kyllä viimeinen maa, mistä hänen kannattaisi omaan arvomaailmaansa sopivaa naista etsiskellä. Vastenmielinen tyyppi. Totesi ensinnäkin, että "varmaan olemme kaikki yhtä mieltä siitä, että miehellä on parempi olla nuorempi vaimo." Kuulun varmaan itse ainakin ikäni puolesta hänen ns. kohderyhmäänsä, eikä todellakaan kiinnosta tuollainen kymmenen vuotta vanhempi harmaantuva setä, joka kaiken lisäksi sanoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta, vaikka minun silmääni näyttää lähes viisikymppiseltä. Stefanoa ei kiinnostanut kirjeissä mikään muu kuin naisten ikä ja ulkonäkö. Ja ääliö sanoi sen vielä ääneen: "Tärkein asia kirjeessä on valokuva." Sen lisäksi sanoi vielä, että lyhyempikin viesti riittäisi, tyyliin hei, olisi kiva tavata. Naisella ei pitäisi olla uraa eikä oikein omaa elettyä historiaakaan. Kaiken lisäksi Stefanosta tulee sellaiset vibat, että on jotenkin ylimielinen, hankala, herkästi loukkaantuva ja mikään-ei-käy -tyyppinen ihminen. Yök.