Maajussille morsian maailmalla OFFICAL
”Maajussille morsian -ohjelman sisarsarja Maajussille morsian maailmalla alkaa pian MTV3-kanavalla. Ohjelman esittelyjakso nähdään maanantaina 19.8. MTV3-kanavalla klo 21. Jaksossa katsojille esitellään ensimmäistä kertaa neljä maajussia, jotka asuvat kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ympäri maailman. Mukana on kaksi suomensukuista maajussia ja kaksi maajussia, joihin Suomi ja suomalaiset ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.”
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6986db20-6d1a-4407-af9d-51e64af…
Noniin, nyt se taas alkaa.
Kommentit (5944)
Vierailija kirjoitti:
Matt on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun tehdään lapsia liian vanhana. Ollut aivan kujalla alle kolmekymppisenä kun menetti vanhat vanhempansa, eikä vieläkään ole toipunut menetyksestä.
Että onnea vaan kaikille yli nelkytvuotiaille odottajille ja viisikymppisille isille! Ehkä elätte lapsenne rippijuhliin saakka tai jopa vähän pidemmälle, mutta turha odottaa että mitään lapsenlapsia kerkeätte näkemään. Ja sitten ne teidän hätinä aikuiset lapset itkee haudoilla vielä kymmenen vuotta myöhemmin.
Pyydän anteeksi omaani ja lapseni syntymää. Yritin saada lasta 10 vuotta, ja kun lopetin olinkin raskaana, luomusti. Olen niin hirveä ihminen etten kyennyt aborttiin vaikka sinunlaistesi takia sitä mietinkin. Olin 39 v. Ehkä sama Mattin kohdalla? Elä ja kasva, ehkä ymmärrät joskus ettei kaikki ole aina omissa käsissä.
Mauno oli ihan jees tyyppi, toivoi itsestään huolta pitävää liikunnallista naista, kuten kaikki miehet. Tuota ei vain olisi saanut sanoa ääneen läskien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matt on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun tehdään lapsia liian vanhana. Ollut aivan kujalla alle kolmekymppisenä kun menetti vanhat vanhempansa, eikä vieläkään ole toipunut menetyksestä.
Että onnea vaan kaikille yli nelkytvuotiaille odottajille ja viisikymppisille isille! Ehkä elätte lapsenne rippijuhliin saakka tai jopa vähän pidemmälle, mutta turha odottaa että mitään lapsenlapsia kerkeätte näkemään. Ja sitten ne teidän hätinä aikuiset lapset itkee haudoilla vielä kymmenen vuotta myöhemmin.
Pyydän anteeksi omaani ja lapseni syntymää. Yritin saada lasta 10 vuotta, ja kun lopetin olinkin raskaana, luomusti. Olen niin hirveä ihminen etten kyennyt aborttiin vaikka sinunlaistesi takia sitä mietinkin. Olin 39 v. Ehkä sama Mattin kohdalla? Elä ja kasva, ehkä ymmärrät joskus ettei kaikki ole aina omissa käsissä.
Et sentään ollut yli neljänkymmenen, joten saat anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kraaterisilmät ja....hrrr
Kenellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä?
Jokerin silmät ainakin sopisi kuvaukseen. Sannan siis.
Vierailija kirjoitti:
Kun ruttu-Roy jutteli kaikkien naisten kanssa viimeisen kerran kahdesataan ennen valintaa, niin kyllä se oli Terhi joka sai pisimmän ja lämpimimmän halauksen. Ihan kuin Roy olisi halunnut vielä kertaalleen pidellä kunnolla sylissä. Sannan kans en nähnyt mitään kemioita, joten ei ole yllätys ettei siitä mitään tullut.
"Ruttu-Roy"? Hirveää kieltä täällä, vaikka en mikään Roy-fani olekaan. Mutta asiaan. En ymmärrä tuota Terhin fanitusta ja fantasiointia siitä, että Terhi ja Roy olisivat olleet tarkoitettuja toisilleen! Royllä olisi ollut kaikki mahdollisuudet valita Terhi jatkoon, jos vain olisi halunnut, mutta ei halunnut ja piste. Eikä sekään, että on samanlaisuutta ja yhdistäviä asioita jonkun kanssa vielä riitä romanttiseen kiinnostukseen ja fyysiseen vetovoimaan! Näitä Royllä selvästikään ei ollut Terhiä kohtaan. Voi tuntea sympatiaa, lämpöä, samankaltaisuutta, myötätuntoa jne, näin minä ainakin tunnen useitakin ystäviäni kohtaan (niin mies-kuin naispuolisia) mutta se on kuulkaas varsin kaukana romanttisesta kiinnostuksesta!
Royn Youtube-videoita kun olen katsonut, niin niiden perusteella kyseessä todellakin on mies, jolle naisen fyysinen olemus, flirtti, seksikkyys, huumori jne ovat tosi tärkeitä. Hänhän sanoi, että naisen pitäisi olla kotonaan niin rennoissa lenkkivaatteissa kuin korkkareissa ja pikkumustassa.
Olikos sillä Mattilla koskaan ollut pidempää suhdetta tai ylipäätään tyttöystävää? Kaikkihan joskus deittailee, mutta Matt ei vaikuttanut siltä että olisi ikinä seurustellut kenenkään kanssa. Eihän se edes osannut puhua mistään muusta kuin äidistä ja isästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä?
Jokerin silmät ainakin sopisi kuvaukseen. Sannan siis.
Jokerit ja Kraaterit🤣
Olivat kaikki liian vanhoja ja jumissa menneessä. Nuorempien kanssa olisi voinut aloittaa uuden elämän ja rakentaa sen yhdessä, onhan Kanadakin iso maa. Tai sitten olisi puitteiden pitänyt olla paremmat jotta puolison olisi voinut aluksi elättää jotta pääsisi alkuun. Kuka olisi halunnut muuttaa johonkin Royn pieneen kerrostaloasuntoon ja mm Mufasalla ei edes ollut omaa kotia. Liian vanhoja ja köyhiä nuo miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ruttu-Roy jutteli kaikkien naisten kanssa viimeisen kerran kahdesataan ennen valintaa, niin kyllä se oli Terhi joka sai pisimmän ja lämpimimmän halauksen. Ihan kuin Roy olisi halunnut vielä kertaalleen pidellä kunnolla sylissä. Sannan kans en nähnyt mitään kemioita, joten ei ole yllätys ettei siitä mitään tullut.
"Ruttu-Roy"? Hirveää kieltä täällä, vaikka en mikään Roy-fani olekaan. Mutta asiaan. En ymmärrä tuota Terhin fanitusta ja fantasiointia siitä, että Terhi ja Roy olisivat olleet tarkoitettuja toisilleen! Royllä olisi ollut kaikki mahdollisuudet valita Terhi jatkoon, jos vain olisi halunnut, mutta ei halunnut ja piste. Eikä sekään, että on samanlaisuutta ja yhdistäviä asioita jonkun kanssa vielä riitä romanttiseen kiinnostukseen ja fyysiseen vetovoimaan! Näitä Royllä selvästikään ei ollut Terhiä kohtaan. Voi tuntea sympatiaa, lämpöä, samankaltaisuutta, myötätuntoa jne, näin minä ainakin tunnen useitakin ystäviäni kohtaan (niin mies-kuin naispuolisia) mutta se on kuulkaas varsin kaukana romanttisesta kiinnostuksesta!
Royn Youtube-videoita kun olen katsonut, niin niiden perusteella kyseessä todellakin on mies, jolle naisen fyysinen olemus, flirtti, seksikkyys, huumori jne ovat tosi tärkeitä. Hänhän sanoi, että naisen pitäisi olla kotonaan niin rennoissa lenkkivaatteissa kuin korkkareissa ja pikkumustassa.
Mikäs tuossa ruttujen mainitsemisessa niin kauheaa on? Näkeehän sen sokea otsallaankin, että miehen naama vääntyy syviin ruttuihin heti kun vähän vääntää suutaan hymyyn. Näytti niiden ruttujen takia lähempänä kuuttakymppiä olevalta kuin alle viisikymppiseltä. Ihme juttu miten on vanhentunut noin paljon ja näkyvästi huolimatta terveellisistä elämäntavoista.
Vierailija kirjoitti:
Olivat kaikki liian vanhoja ja jumissa menneessä. Nuorempien kanssa olisi voinut aloittaa uuden elämän ja rakentaa sen yhdessä, onhan Kanadakin iso maa. Tai sitten olisi puitteiden pitänyt olla paremmat jotta puolison olisi voinut aluksi elättää jotta pääsisi alkuun. Kuka olisi halunnut muuttaa johonkin Royn pieneen kerrostaloasuntoon ja mm Mufasalla ei edes ollut omaa kotia. Liian vanhoja ja köyhiä nuo miehet.
Mitä Royn Youtubevideoista olen saanut vaikutelmaa, Roy tuskin ottaisi kämpäänsä ihan heti ketään naista asumaan. Tuon ikäinen mies, pitkään asunut yksin (no poika on eri asia) ja tottunut omaan vapauteen ja omiin tapoihin, iso kynnys ottaa sinne ketään naista. Naisen pitäisi muuttaa Kanadaan, vuokrata asunto (alkuun varmaan joku airnb-tyyppinen), ja sitten vasta alkaisi tavallinen tapailuvaihe Royn kanssa. Ravintoloita, leffailtoja, jne. deittailua vasta. Hirveän iso riski noin pienen tuntemisen perusteella muuttaa ja laittaa elämä uusiksi. Tuskin heti saisi edes mitään työlupaa, vaan joutuisi omilla säästöillä elämään, tulisi kalliiksi! Eri asia olisi, jos kyseessä olisi aito maajussi, jolla olisi niin iso maatalo/kartano tms, missä olisi lääniä yllin kyllin ja sinne morsiankandidaatti voisi jäädä asumaan ja työskentelemään ja siinä sivussa vasta tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Royn Youtubevideoista olen saanut vaikutelmaa, Roy tuskin ottaisi kämpäänsä ihan heti ketään naista asumaan. Tuon ikäinen mies, pitkään asunut yksin (no poika on eri asia) ja tottunut omaan vapauteen ja omiin tapoihin, iso kynnys ottaa sinne ketään naista. Naisen pitäisi muuttaa Kanadaan, vuokrata asunto (alkuun varmaan joku airnb-tyyppinen), ja sitten vasta alkaisi tavallinen tapailuvaihe Royn kanssa. Ravintoloita, leffailtoja, jne. deittailua vasta. Hirveän iso riski noin pienen tuntemisen perusteella muuttaa ja laittaa elämä uusiksi. Tuskin heti saisi edes mitään työlupaa, vaan joutuisi omilla säästöillä elämään, tulisi kalliiksi! Eri asia olisi, jos kyseessä olisi aito maajussi, jolla olisi niin iso maatalo/kartano tms, missä olisi lääniä yllin kyllin ja sinne morsiankandidaatti voisi jäädä asumaan ja työskentelemään ja siinä sivussa vasta tutustua.
Samaa mieltä kaikesta mitä kirjoitit. Kaikesta päätellen Roy on elänyt sinkkuna jo pitkään, ja tuollaisilla miehillä tapaa rima nousta ajan myötä niin korkealle, ettei juuri kukaan kelpaa. Eikä se ulkomaille muutto ole muutenkaan mikään helppo nakki, saati jos mies ei ota heti kattonsa alle avosylin.
Vierailija kirjoitti:
Pyh! Isoäitini löysi miehen päälle nelikymppisenä. Ei niitä sodan jälkeen maalla joka oksalta tipahdellut. Lapsia on oli aina toivonut. Saikin niitä sitten kaksi. Hän näki molempia lapsiaan näiden ollessa yli 50-vuotiaita. Rippikoulun molemmat lapset kävivät 15-vuotiaina eli noin 40 vuotta aiemmin. Isoäitini näki myös lapsenlapsenlapsiaan, ei vain lapsenlapsia. Olen siis lapsenlapsi ja olin yli 30-vuotias, kun isoäiti kuoli. Hyvin ehdimme nähdä ja viettää aikaa yhdessä.
Tiedän useita miespuolisiakin, jotka ovat tulleet isäksi jopa päälle 50-vuotiaina. Elämä on mennyt hyvin ja perheet on toimineet rakastavasti ja ovat muuten nähneet jälkipolveakin.
Muuten, kuka vaan voi kuolla vaikka kun oma lapsi on pieni (onnettomuudet, sairaudet), sitä ei kannata odottaa tai pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Terhi oli Roylle kuin se ikuisesti kaukana Suomessa kateissa ollut serkku, jonka tapaaminen oli eri tavalla hieno kokemus, mutta ei romanttinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Tosi-tv:tä parhaimillaan. Tämä ohjelma lähti ihan omille raiteilleen ja siksi olikin viihdyttävä. Ei mennytkään käsikirjoituksen mukaisesti. Kaikki jaksot olivat täynnä hauskoja lausahduksia ja tapahtumia.
Mies, joka ei osaa vaihtaa lamppua, napsahtavat sauna nakit, pullan himoinen suomi-fani, "time is a lot", seisoskelut tädin kahvitteluissa, kuolleen kaupungin esittely, paaska-altaan pesu, yks saunoo 5 homon kanssa joka perjantai jne.
parasta.
Totta turiset, viihdyttäväähän tämä on ollut katsoa ja taustapalstailla. Mutta silti vähän hirvittää, että kysesssä on kuitenkin oikeat ihmiset ja lähinnä naisia mietin. Etenkin Stefun ja Mustin ulostulojen jälkeen tuntuu tosi pahalta heille kirjoittaneiden ja ohjelmassa esiteltyjen naisten puolesta, jotka kuitenkin ihan vilpittömin mielin ja orastavalla ihastuksella lähtivät ohjelmaan mukaan. Siihen nähden todella mulqqua käytöstä etelän ihmeitä haukkua naiset. Luulen Royinkin olevan loppujen lopuksi pettynyt tarjontaan (joka mielestäni oli varsin hänelle sopiva!) mutta Roy osaa onneksi pitää mölyt mahassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää kuinka lumoutuneita Roysta monet tuntuvat olevan. Jätkähän ei anna itsestään juuri mitään. Puhuu hyvin pinnallisia asioita, ei anna itsestään juuri mitään muuta kuin yltiökohteliaan kuvan ja vaikuttaa aika takakireältä.
Mulla on sama, en ymmärrä Royn hehkutusta. Ei mulla ole siis mitään Royta vastaan todellakaan, mutta ei mun mielestä mikään ihannemies kuitenkaan. Olen katsonut hänen youtubevideoitaan ja niissä hän on ihan mukavan ja harmittoman oloinen heppu, ei siinä mitään, mutta Maajusseissa hän oli hyvin ympäripyöreä, hajuton, mauton, persoonaton. Toki ymmärrän, ettei ihan kaikkea tarvitse eikä pidäkään tv:ssä paljastaa, mutta jäi ontto vaikutelma hänestä. En saanut selvää onko lintu vai kala.
Uskon että Royn ammatillinen tausta vaikuttaa siihen, miten hän on etenkin kameran edessä.
Armeijassa ei paljon näytetä omia tunteita, vaan harjaannutaan esiintymään jämptin ja koulutetun oloisesti. Tietyllä lailla se rooli päällä koko ajan.
Kiinteistövälittäjänä taas pitää osata olla kohtelias, luottmusta herättävä ja laittaa omat antipatiat asiakkaan suhteen kaikessa hiljaisuudessa syrjään, jos sellaisia syntyy,
Tuollaisissa kokonaisvaltaisissa ammateissa pitkään toimineelle rooli on tavallaan automaatio, kun ympärillä on vierasta väkeä ja ollaan esiintymistilanteessa. Hyvin vieraitahan he vielä tosiasiassa olivat noin lyhyen käynnin aikana, ja sitten vielä se kuvaaminen ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä noilla naisilla ollut kyllä mahdollisuuksia noihin miehiin mitenkään. Ei riittänyt kenenkään taso.
Maunolta oli varmaan silloin vain kysytty asiaa ja vastaus oli vähän lipsahtanut noin. Kärkevä kommentti oli sitten otettu ohjelmaan mukaan ja kommentti jäi elämään. Ehkä sai vähän liian paljon ryöpytystä kuitenkin osakseen. Tiedän Maunon etäisesti ja ihan tavallisen vaikutelmak olen hänestä saanut. Kaipa nämä tv-ohjelmat leikataankin niin, että saadaan viihdettä aikaiseksi.