Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maajussille morsian maailmalla OFFICAL

Vierailija
16.08.2019 |

Maajussille morsian -ohjelman sisarsarja Maajussille morsian maailmalla alkaa pian MTV3-kanavalla. Ohjelman esittelyjakso nähdään maanantaina 19.8. MTV3-kanavalla klo 21. Jaksossa katsojille esitellään ensimmäistä kertaa neljä maajussia, jotka asuvat kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ympäri maailman. Mukana on kaksi suomensukuista maajussia ja kaksi maajussia, joihin Suomi ja suomalaiset ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen. 

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6986db20-6d1a-4407-af9d-51e64af…

Noniin, nyt se taas alkaa.

Kommentit (5944)

Vierailija
4381/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terhi, Jenni ja Piia

Ei mikään yllätys.

Vierailija
4382/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bolivar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo,oli jotenki kiero juttu antaa se lappu salaa Sannalle ja Katille...saiko muutenTerhi salaista lappua?

Ainaki Sanna luuli et hän on ainut joka sai pikku viestin Roylta.

Olikohan Royn tarkoitus saada morsiamien keskuudessa epäpuraisuutta ja jonkinlainen "kissatappelu"

Vierailija kirjoitti:

En oikein tykännyt siitä Royn tempusta antaa kaikille naisille laput salaa. Kukin nainen saattoi päässään ajatella, että Roy antoi vain juuri minulle lapun. Ja koska Royn lappujen anto tapahtui muiden huomaamatta, eivät naiset välttämättä kertoneet niistä toisilleen, koska ajattelivat, että toisilleen tulee paha mieli.

Ei siinä mitään kieroa ollut. Mitä pahaa siinä on, jos nainen tuntee olevansa erityinen? Toki tuollainen lappujen jakelu on vähän lapsellista. Ala-asteella sitä harrastettiin. 

Hieno muisto lappunen kun ei ota sitä ala-astemaisen tosissaan. Jokerimme irvisteli heti voitonvarmana.

Kyllähän se Sannan saama post-it -lappu oli romanttisessa mielessä "parempi" kuin se Katin saama. Terhin lappua odotellessa... 

Ei välttäm, "too cute" voi olla esimerkiksi kohteliaampi tapa ilmaista "too much", vrt "Funny" vs "too funny".

Tässä tapauksessa lapun viesti kuitenkin oli "olet tosi söpö", koska jos Roy ei olisi ajatellut juuri niin, hän olisi valinnut jotain muuta, kuten vaikkapa "olet mukava". Siis lapun tarkoitus oli olla ystävällinen, mielialaa kohottava. Näin kaiken järjen mukaan.

Kirjoittaja tietänee jälleen itse parhaiten mitä tarkoitti, ja siksi muiden hyödytöntä ylianalysoida.

Vielä minäkin vänkään, että Royn kaltainen herrasmies kirjoittaisi vain jotain kivaa lappuunsa, mielestäni ehdottomasti tarkoitti "tosi söpö".

Niin, se joka osaa englantia tietää että ”too cute”, tarkoittaa tosi söpöä. Ei mitään muuta. Tässä yhteydessä ei käännetä ”liian” tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4383/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bolivar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo,oli jotenki kiero juttu antaa se lappu salaa Sannalle ja Katille...saiko muutenTerhi salaista lappua?

Ainaki Sanna luuli et hän on ainut joka sai pikku viestin Roylta.

Olikohan Royn tarkoitus saada morsiamien keskuudessa epäpuraisuutta ja jonkinlainen "kissatappelu"

Vierailija kirjoitti:

En oikein tykännyt siitä Royn tempusta antaa kaikille naisille laput salaa. Kukin nainen saattoi päässään ajatella, että Roy antoi vain juuri minulle lapun. Ja koska Royn lappujen anto tapahtui muiden huomaamatta, eivät naiset välttämättä kertoneet niistä toisilleen, koska ajattelivat, että toisilleen tulee paha mieli.

Ei siinä mitään kieroa ollut. Mitä pahaa siinä on, jos nainen tuntee olevansa erityinen? Toki tuollainen lappujen jakelu on vähän lapsellista. Ala-asteella sitä harrastettiin. 

Hieno muisto lappunen kun ei ota sitä ala-astemaisen tosissaan. Jokerimme irvisteli heti voitonvarmana.

Kyllähän se Sannan saama post-it -lappu oli romanttisessa mielessä "parempi" kuin se Katin saama. Terhin lappua odotellessa... 

Ei välttäm, "too cute" voi olla esimerkiksi kohteliaampi tapa ilmaista "too much", vrt "Funny" vs "too funny".

Tässä tapauksessa lapun viesti kuitenkin oli "olet tosi söpö", koska jos Roy ei olisi ajatellut juuri niin, hän olisi valinnut jotain muuta, kuten vaikkapa "olet mukava". Siis lapun tarkoitus oli olla ystävällinen, mielialaa kohottava. Näin kaiken järjen mukaan.

Kirjoittaja tietänee jälleen itse parhaiten mitä tarkoitti, ja siksi muiden hyödytöntä ylianalysoida.

Vielä minäkin vänkään, että Royn kaltainen herrasmies kirjoittaisi vain jotain kivaa lappuunsa, mielestäni ehdottomasti tarkoitti "tosi söpö".

Kirjoittaisi kai vain kivaa joo, mutta turha muiden YLIanalysoida. Itse tietää parhaiten tarkoittamisensa.

Vierailija
4384/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pettymys, että ei ole uutta jaksoa :(

Ihan kivahan näitä 2019 tekeleitäkin on katsella.

Vierailija
4385/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pettymys, että ei ole uutta jaksoa :(

Ihan kivahan näitä 2019 tekeleitäkin on katsella.

Kyllä on kivaa ja ihan niin kauan kuin vaan tulee uusinnan uusintaa. Jänskättää toimiiko jokerikortti sittenkin.

Vierailija
4386/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se Israelin maajussi joutunut kun ei näy jaksoissa enää?

Vierailija
4387/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miksi seuraava jakso vasta ensi viikolla?

En tiennyt tuota, ja ihmettelin kun en löytänyt jaksoa 10. Nyt on pettymys suuri.

Vierailija
4388/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin, että Roylla on ihan toinen nainen luonaan. Otti Royhin yhteyttä yksityisviestillä ohjelman aikana kun ei halunnut osallistua itse ohjelmaan. Vähän hölmöä silti, sillä näin koko ohjelmakonseptilta putoaa pohja.

Mustafa pyörittelee Alanyassa turistimammoja jotka tulevat sinne varta vasten nauttimaan machomiehestä viikoksi-pariksi eivätkä edes välitä jäädä emännöimään turkkilaistaloon.

Entä miten kävi Mattin kanssa?

Se onkin kaikkein hauskin tarina: Matt kun on ollut elämänsä vähän sellainen liian kiltti nynny, niin vasta tuon ohjelman kautta lapsuuden ihastuksensa tajusi että ei herran tähden, miksi minä jätin silloin koulun päättäjäisissä Mattin kuin nallin kalliolle. 

Vanha suola alkoi janottaa ja nyt Matt on onnellisesti yhdessä ekan tyttöystävänsä kanssa.

Vierailija
4389/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa teennäisen kuuloista kikattelua Royn naisilla, kun mies katseli uusintaa ja itse tein etätöitä viereisessä huoneessa ja puolella korvalla kuulin/kuuntelin ohjelmaa. Ei sitä nyt herranjestas tarvitse kihertää ja kikattaa kaikelle mitä mies sanoo! Olisi nyt edes yksi aito ja teeskentelemätön nainen mukana, eikä tuollaisia miellyttämisenhaluisia per$eennuolijoita!

Oliko se tummatukkainen Kati(?), niin on todella matala ääni. Onko se normaalia vai onko hänellä jotain?

Vierailija
4390/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä niin, että Roylla on ihan toinen nainen luonaan. Otti Royhin yhteyttä yksityisviestillä ohjelman aikana kun ei halunnut osallistua itse ohjelmaan. Vähän hölmöä silti, sillä näin koko ohjelmakonseptilta putoaa pohja.

Mustafa pyörittelee Alanyassa turistimammoja jotka tulevat sinne varta vasten nauttimaan machomiehestä viikoksi-pariksi eivätkä edes välitä jäädä emännöimään turkkilaistaloon.

Se onkin kaikkein hauskin tarina: Matt kun on ollut elämänsä vähän sellainen liian kiltti nynny, niin vasta tuon ohjelman kautta lapsuuden ihastuksensa tajusi että ei herran tähden, miksi minä jätin silloin koulun päättäjäisissä Mattin kuin nallin kalliolle. 

Vanha suola alkoi janottaa ja nyt Matt on onnellisesti yhdessä ekan tyttöystävänsä kanssa.

Onko näille päätöksille minkälainen lähde?

Oma pääsi?

Vierailija
4391/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuon näkee, miten kenellekin on käynyt?

Vierailija
4392/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma pääsi?

Jos aikoo tehdä paljastuksia, niin toivon että varoitettaisiin alussa. En olisi halunnut tietää!

Vierailija
4393/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sillä pullealls blondilla muijalla oli Mattin kanssa ongelma? Silkka inho kuvastui naisen kasvoilta Mattia kohtaan tämän päivän jakson treffeillä.

Vierailija
4394/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen (en tiedä), että Musti ei huoli ketään eikä noista naisista kukaan ole vähääkään Mustin "tyyliä". Ihan eri paria Mustin kanssa. Ne Royn naisetkin on aika turn-off... Ehkä se vaalea rillipäinen menettelisi, mutta... Matt voisi ottaa sen pitkätukan, jos leikkauttaisi tukastaan metrin pois. Kaamea häntä nykyisellään!!

Sitä en tajua miten nuo Royn naiset jaksaa käkättää niistä maitopusseista! Ihan kuin olisivat tulleet sivistyksen parista kivikaudelle. Voin kuitenkin kertoa näille "nuorikoille", että minun lapsuudessani oli todellakin Suomessakin litran maitoPUSSEJA ja ne laitettiin kannuun käyttöä varten (ei mihinkään kulhoon!). Ihan turhaa nauramista ja muka-hämmästelyä aiheesta. Mä olen 65 vee, joten naiset voivat kysyä esim. äidiltään noista pusseista ja lopettaa käkättämisen. 

1960-luvulla maito annosteltiin kaupassa yleensä asiakkaan omaan astiaan. Muoviset litran maitopussit ilmestyivät myyntiin vuonna 1967. Samoihin aikoihin kaupan maito päihitti kulutuksessa tilamaidon.

https://www.hs.fi/mesta/art-2000002719427.html

Pakkausmuoto syrjäytyi kuitenkin nopeasti 1970-luvulla yleistyneen tölkkimaidon tieltä.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/29/arvi-lind-perehtyy-velttoon-pu…

Vierailija
4395/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sillä pullealls blondilla muijalla oli Mattin kanssa ongelma? Silkka inho kuvastui naisen kasvoilta Mattia kohtaan tämän päivän jakson treffeillä.

Oli varmaan molemminpuolista, kun ei mitään juttua syntynyt. Se nainen ei edes osannut englantia.

Vierailija
4396/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua jänskättää, miten tuossa käy. 🤔

Ilta on aamua viisaampi, eli tänä iltana saadaan tietää.

Näin luulin torstai-iltaan klo 20.00 asti.  - Miksi nyt on kahden viikon väli, onko siihen jokin syy? Minä en osannut odottaa tätä etukäteen, nyt pitää katsella jotain kivaa tilalle.

Vierailija
4397/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tietää oikeasti miten tuossa käy? Eikös noi loppujaksot näy jo jossain palvelussa?

Vierailija
4398/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutun suurieleinen kellon katsominen ja "Oooo, time is a lot!" oli kyllä melkeinpä koomisen teennäistä 🤭

Vierailija
4399/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma pääsi?

Ken elää niin näkee!

Vierailija
4400/5944 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen (en tiedä), että Musti ei huoli ketään eikä noista naisista kukaan ole vähääkään Mustin "tyyliä". Ihan eri paria Mustin kanssa. Ne Royn naisetkin on aika turn-off... Ehkä se vaalea rillipäinen menettelisi, mutta... Matt voisi ottaa sen pitkätukan, jos leikkauttaisi tukastaan metrin pois. Kaamea häntä nykyisellään!!

Sitä en tajua miten nuo Royn naiset jaksaa käkättää niistä maitopusseista! Ihan kuin olisivat tulleet sivistyksen parista kivikaudelle. Voin kuitenkin kertoa näille "nuorikoille", että minun lapsuudessani oli todellakin Suomessakin litran maitoPUSSEJA ja ne laitettiin kannuun käyttöä varten (ei mihinkään kulhoon!). Ihan turhaa nauramista ja muka-hämmästelyä aiheesta. Mä olen 65 vee, joten naiset voivat kysyä esim. äidiltään noista pusseista ja lopettaa käkättämisen. 

1960-luvulla maito annosteltiin kaupassa yleensä asiakkaan omaan astiaan. Muoviset litran maitopussit ilmestyivät myyntiin vuonna 1967. Samoihin aikoihin kaupan maito päihitti kulutuksessa tilamaidon.

https://www.hs.fi/mesta/art-2000002719427.html

Pakkausmuoto syrjäytyi kuitenkin nopeasti 1970-luvulla yleistyneen tölkkimaidon tieltä.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/29/arvi-lind-perehtyy-velttoon-pu…

Joo ja siinä välissä oli myös pullomaidot ja pullokermat.

Ketju on lukittu.