Rakennamme unelmiemme taloa, ystävät hylkäsivät
Muutettiin itserakentamaamme omakotitaloon pari vuotta sitten. Nyt myytiin talo ja saatiin 150 tuhatta euroa enemmän kuin taloon aikoinaan laitettiin. Ollaan ostettu jo uusi tontti, ja aloitettu oman unelmakodin rakentaminen. Ja kaverit on kaikonneet. Aikanaan sanoivat, että on mahdotonta tehdä voittoa kun myymme talon. Nyt, kun talo on myyty, eivät enää ole lainkaan yhteydessä, eivät vieraile, ei mitään. Sijainti uudella talolla on parempi kuin vanhalla, tontti on kaunis ja meillä on aiemmasta poiketen varaa myös viihdyttää vietaita, kun velkamäärä on pienempi. Silti kukaan ei tule. Miksi?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei entisessäkään talossa tehty talkoilla mitään, ei kai ystävien tarvitse kylään tullessaan tehdä töitä? Meillä on uudella paikalla valmiina mm. vierasmökki, ulkosauna, grillikatos ja uima-allas, ja ollaan kutsuttu kavereita grillaamaan kesällä, mutta eivät ole halunneet tulla, vanhalle talolle olisivat kyllä tulleet. Paremman sijainnin mainitsin ihan siitä syystä, että uusi talo sijaitsee paikalla, josta on huomattavasti entistä paremmat kulkuyhteydet joka paikkaan, ei siis sijaitse missään skutsissa.
Ap, kyllä itse aloituksessasi, ja tässä kirjoituksessa ihan itse vastaat kysymykseen miksei kukaan enää halua tulla teille.
Aloituksessa ehdit jo kertoa kuinka paljon teitte voittoa, ja kuinka hienolla paikalla uusi talo on. Tuossa toisessa kirjoituksessa kerrot hengästyneesti kuinka on jo uima-allasta, grilliä, vierasmajaa sitä ja tätä. Kaiken tuon kerrot tuntemattomille jollain palstalla. Ahdistaakin ajatella mitä kerrot/kerskut ystävillesi kun tapaatte. Ja varmaan pitää kiertää taas koko raksa ja ihailla perustuksia, runkoa, ja varmaan muistatte kertoa kuinka tuonne tulee aula, tuonne apukeittiö, sinne ja tänne makuuhuoneet, tämä on hormin paikka. Juu ei, ketään ei kiinnosta. Ne ei enää jaksa kuunnella kaikkea tuota alle 2v edellisestä kerrasta.
Lähinnä kerroin noista tontilla olevista asioista tänne, kun kysyttiin mitä siellä raksalla voi tehdä. Että kyseessä ei ole mikään pelkkä raksa, vaan siellä voi tehdä ihan samoja asioita kun vanhallakin talolla teimme, grillailla, saunoa ja uida. Ja kyllä minusta sijainti on merkityksellinen, jos aiemmin meille piti varta vasten lähteä, nyt pikainenkin piipahtaminen on helpompaa.
Emme kauheasti rakennusasioista puhu muiden kanssa, ihan siksi että oletamme että se ei muita kiinnosta, vastaamme toki kysyttäessä. Tämä on minun ja mieheni unelma, muille tällä ei pitäisi olla merkitystä. Meillä on aina olleet muut yhteiset keskustelunaiheet, ei tarvitse muita pitkästyttää tällä aiheella. Rakennusasioita käymme läpi sitten niiden kanssa, jotka ovat näistä kiinnostuneita, ihan tarpeeksi rakentamista elämässä on ilman että siitä vielä juttelisikin "vapaa-ajalla" .
Vierailija kirjoitti:
Tuli itsellekin mieleen tuo talkooapuna käyttäminen. Mun sisarukset on rakentaneet talot ja voi herranen aika sitä vinkumista, kun aina ois pitäny olla talkoilemassa ja auttamassa. Jos ei menty, oli rakentajat naama näkkärillä.
Naama peruslukemilla? Eikö se ole ihan normaalia?
En minäkään olisi ystävä sellaisen kanssa, joka rakentaa velkarahalla. Kyllä oma on aina oma.
ÄÄnestäisit Perussuomalaisia niin ei tätäkään ongelmaa olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei entisessäkään talossa tehty talkoilla mitään, ei kai ystävien tarvitse kylään tullessaan tehdä töitä? Meillä on uudella paikalla valmiina mm. vierasmökki, ulkosauna, grillikatos ja uima-allas, ja ollaan kutsuttu kavereita grillaamaan kesällä, mutta eivät ole halunneet tulla, vanhalle talolle olisivat kyllä tulleet. Paremman sijainnin mainitsin ihan siitä syystä, että uusi talo sijaitsee paikalla, josta on huomattavasti entistä paremmat kulkuyhteydet joka paikkaan, ei siis sijaitse missään skutsissa.
Ap, kyllä itse aloituksessasi, ja tässä kirjoituksessa ihan itse vastaat kysymykseen miksei kukaan enää halua tulla teille.
Aloituksessa ehdit jo kertoa kuinka paljon teitte voittoa, ja kuinka hienolla paikalla uusi talo on. Tuossa toisessa kirjoituksessa kerrot hengästyneesti kuinka on jo uima-allasta, grilliä, vierasmajaa sitä ja tätä. Kaiken tuon kerrot tuntemattomille jollain palstalla. Ahdistaakin ajatella mitä kerrot/kerskut ystävillesi kun tapaatte. Ja varmaan pitää kiertää taas koko raksa ja ihailla perustuksia, runkoa, ja varmaan muistatte kertoa kuinka tuonne tulee aula, tuonne apukeittiö, sinne ja tänne makuuhuoneet, tämä on hormin paikka. Juu ei, ketään ei kiinnosta. Ne ei enää jaksa kuunnella kaikkea tuota alle 2v edellisestä kerrasta.Lähinnä kerroin noista tontilla olevista asioista tänne, kun kysyttiin mitä siellä raksalla voi tehdä. Että kyseessä ei ole mikään pelkkä raksa, vaan siellä voi tehdä ihan samoja asioita kun vanhallakin talolla teimme, grillailla, saunoa ja uida. Ja kyllä minusta sijainti on merkityksellinen, jos aiemmin meille piti varta vasten lähteä, nyt pikainenkin piipahtaminen on helpompaa.
Emme kauheasti rakennusasioista puhu muiden kanssa, ihan siksi että oletamme että se ei muita kiinnosta, vastaamme toki kysyttäessä. Tämä on minun ja mieheni unelma, muille tällä ei pitäisi olla merkitystä. Meillä on aina olleet muut yhteiset keskustelunaiheet, ei tarvitse muita pitkästyttää tällä aiheella. Rakennusasioita käymme läpi sitten niiden kanssa, jotka ovat näistä kiinnostuneita, ihan tarpeeksi rakentamista elämässä on ilman että siitä vielä juttelisikin "vapaa-ajalla" .
Kommentoin tuossa jo vähän aiemmin, mutta kyllä sanoisin ap jo tämän ylläolevan lainauksen perusteella, että olet liian hyvä "ystävillesi". Voit hankkia parempia, ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein usko, että joku 150t kenellekään kauhean paljon merkitsee. Tuskin siitä ainakaan kateellinen voi olla. Eri asia jos olisitte jostain haalineet äkillisesti muutaman miljoonan ja surutta törsäisitte. Se voisi jo alkaa köyhempiä ärsyttää.
Minäkään en näin ajattelisi, mutta jotkut ihmiset pystyvät yllättämään kateellisuudellaan ihan rajattomasti.
Jep. Voi helkkari sitä jokapäiväistä vonkunaa kun työssäkävät vaikeroivat AV:llä miksi työttömät ja ttt-asiakkaat eivät asu teltoissa tai maakuopissa vaan ihan oikeissa asunnoissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein usko, että joku 150t kenellekään kauhean paljon merkitsee. Tuskin siitä ainakaan kateellinen voi olla. Eri asia jos olisitte jostain haalineet äkillisesti muutaman miljoonan ja surutta törsäisitte. Se voisi jo alkaa köyhempiä ärsyttää.
Minäkään en näin ajattelisi, mutta jotkut ihmiset pystyvät yllättämään kateellisuudellaan ihan rajattomasti.
Jep. Voi helkkari sitä jokapäiväistä vonkunaa kun työssäkävät vaikeroivat AV:llä miksi työttömät ja ttt-asiakkaat eivät asu teltoissa tai maakuopissa vaan ihan oikeissa asunnoissa :D
En tarkoittanut tätä. Tarkoitin, että jos vähän viitsimisellä jotain pientä saavuttaa, jotkut ovat heti ruvella siitä. Kyllä minuakin kiukuttaa, että joku loisii toisten vaivannäöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ehdit jo kertoa kuinka paljon teitte voittoa, ja kuinka hienolla paikalla uusi talo on. Tuossa toisessa kirjoituksessa kerrot hengästyneesti kuinka on jo uima-allasta, grilliä, vierasmajaa sitä ja tätä. Kaiken tuon kerrot tuntemattomille jollain palstalla. Ahdistaakin ajatella mitä kerrot/kerskut ystävillesi kun tapaatte. Ja varmaan pitää kiertää taas koko raksa ja ihailla perustuksia, runkoa, ja varmaan muistatte kertoa kuinka tuonne tulee aula, tuonne apukeittiö, sinne ja tänne makuuhuoneet, tämä on hormin paikka. Juu ei, ketään ei kiinnosta. Ne ei enää jaksa kuunnella kaikkea tuota alle 2v edellisestä kerrasta.Lähinnä kerroin noista tontilla olevista asioista tänne, kun kysyttiin mitä siellä raksalla voi tehdä. Että kyseessä ei ole mikään pelkkä raksa, vaan siellä voi tehdä ihan samoja asioita kun vanhallakin talolla teimme, grillailla, saunoa ja uida. Ja kyllä minusta sijainti on merkityksellinen, jos aiemmin meille piti varta vasten lähteä, nyt pikainenkin piipahtaminen on helpompaa.
Kommentoin tuossa jo vähän aiemmin, mutta kyllä sanoisin ap jo tämän ylläolevan lainauksen perusteella, että olet liian hyvä "ystävillesi". Voit hankkia parempia, ihan oikeasti.
Eiköhän ne ap:n ystävät jo todenneet aiemmin, että haluavat paremman ystävän kuin ap :D
Jospa he ovat vain kateellisia jostain syystä - tai sitten vasta uskoon tulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne ap:n ystävät jo todenneet aiemmin, että haluavat paremman ystävän kuin ap :D
Niin mutta missä on kuulutettu, että ovat mistään kotoisin ystävinä? Ap mielestäni vaikuttaa ihan huomaavaiselta eikä itsestään melua pitävänä. Helpommin uskoisin että palstaa vain korpeaa hänen varallisuus tässä kohtaa.
Oikeat ystävät eivät katoa.
Meitä oli 4 pariskuntaa jotka rakensimme talot 3v aikana. Kaikki vuorollaan auttamassa toisia kun omalta raksalta ehti. Tietty oli helppoa kun oli samat keskustelun aijeet. Lapsetkin (tuolloin 10 kpl) pyöri jaloissa ja tuli hoidettua porukalla.
21v myöhemmin muut asuvat samoissa taloissa mutta meillä valmistui juuri kolmas. Ei ole vaikuttanut ystävyyteen mitenkään.
Ehkä se on sitten kateus tai tosiaan se ettei muut jaksa innostua samalla tavoin.
Provoon tässä nyt varmaan mennään mutta jos kaikki ystävät häipyy niin ootte varmaan nyt sietämättömän lesoja tai tosiaan puhutte vain itsestänne ja miten hyvin teillä menee.
Vierailija kirjoitti:
Provoon tässä nyt varmaan mennään mutta jos kaikki ystävät häipyy niin ootte varmaan nyt sietämättömän lesoja tai tosiaan puhutte vain itsestänne ja miten hyvin teillä menee.
Niin tai sinä olet sietämättömän kateellinen muille ja sen kautta suodatat kaiken lukemasi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni nuorempana tosi huonosti. Ei sillä että olisin ollut näistä asioista avautumassa kavereille mutta tiesivät totta kai.
Nyt minulla on ihana parisuhde, upeat lapset, työ jota rakasta. En näitä hiero kenekään naamaan mutta eipä enää kavereita kiinnosta olla kanssani. Yksi sanoi suoraan että vituttaa katsoa minua kun ei itse saanut samaa.
Joskus vaan on niin että ihmiset joilla menee huonosti on ihmisinä kiinnostavampia. Jotenkin lähimpänä jotain elämän ydintä. Työ, parisuhde ja lapset elämän sisältönä taas on ihmiselle itselleen tärkeitä, mutta ulkopuolisesta aika tylsiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni nuorempana tosi huonosti. Ei sillä että olisin ollut näistä asioista avautumassa kavereille mutta tiesivät totta kai.
Nyt minulla on ihana parisuhde, upeat lapset, työ jota rakasta. En näitä hiero kenekään naamaan mutta eipä enää kavereita kiinnosta olla kanssani. Yksi sanoi suoraan että vituttaa katsoa minua kun ei itse saanut samaa.Joskus vaan on niin että ihmiset joilla menee huonosti on ihmisinä kiinnostavampia. Jotenkin lähimpänä jotain elämän ydintä. Työ, parisuhde ja lapset elämän sisältönä taas on ihmiselle itselleen tärkeitä, mutta ulkopuolisesta aika tylsiä asioita.
Tylsiä niin kauan kunnes oikeasti sattuu omalle kohdalle. :)
Itseäni häiritsisi tuossa yksinkertaisesti se, että ärsyttäisi että saitte niin paljon voittoa vanhasta talosta (muutaman tonnin voitto olis ok). Ja että teillä on varaa unelmataloon. Olen sen verran kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että kaikki ystävät ovat kaikonneet.
Paha kateus pitää usein yhteydenpidon minimissä, ja sen ymmärtäisi yhden ystäväperheen kohdalla, mutta ei kaikkien.
Voihan sitä hiukan pohdiskella omaakin käytöstä, noiden talojuttujen huumassa.
Tämän kirjoittaja on kyllä oikean jäljillä. Yksi kaveri(perhe) voi kadota elämästä, mutta että kaikki.
Ja tuo ap:n humblebrag kun hän kertoo kuinka huomaavainen ja vaatimaton hän on...
Minulle on käynyt isojen positiivisten asioiden tapahduttua elämässä niin, että yksi tai kaksi ystävääni ei uutta tilannetta ole kestänyt, vaan lopettanut yhteydenpidon. Kun pääsin huippulukioon, kun pääsin unelma-alaani opiskelemaan yliopistoon, kun löysin tosi kivan puolison, kun muutimme isoon taloon jne. Näissä väleissä on tapahtunut paljon ikäviä asioita ja suuria suruja, ne eivät tuntuneet ketään haittaavan. Yksikään ystävä ei niiden vuoksi jättänyt. Enpä siis keksi muuta kuin kateus, suomalaisten liikkeellepaneva voima.
Mitä jos nautitte talosta ja tontista, ehkä lomamatkasta. Säästyy rahaa kun ei tule niin paljon vieraita. Vaihtoehtoja katoamisen syyhyn voisi olla esimerkiksi somepäivitykset – heillä itsellään ei ole samoja mahdollisuuksia, jokin ristiriita, luonne-erot, asioiden yllätyksellisyys, loputtomat rakennuskeskustelut (ehkä ei syynä?), vaikeus sopia vierailuaikoja että ne täsmäävät heidän tilanteeseensa, yksityisyyden tarve tai jos olivat pinnallisempia ystäviä. Nyt voitte kehittää jotain uutta tai etsiä uusia ystäviä jos osuu kohdalle.