Ovatko teidän koulunsa aloittaneet väsyneitä?
Kommentit (5)
No ei todellakaan ole väsyneitä.
Innolla aloittivat koulun ja virtaa riittää vielä leikkeihin ja harrastuksiin.
Väsymys voi kylläkin tulla sitten syksymmällä, pimeimpänä aikana.
Kyllä!
Tosin olen kyllä opettaja, mutta ensimmäiset päivät vievät mehut niin lapsista kuin opettajistakin. Hyppäys lomalta koulun hektiseen ja intensiiviseen arkeen väsyttää aluksi, itse ainakin nukuin ensimmäisenä opetuspäivänä koko illan.
Juttelin tänään oman luokkani kanssa ja moni oppilas kertoi olevansa väsynyt ensimmäisten koulupäivien jälkeen, siirtyminen lomalta kouluarkeen tapahtuu ns sata lasissa. Hälinä ja yleinen melu väsyttävät myös (oppitunneilla on hiljaista, mutta luokkahuoneen ulkopuolella ei).
Tilanne tasoittuu kyllä nopeasti, kannattaa pitää huolta, että lapsi saa riittävät yöunet.
On kuumeessa nyt. Hänestä tulee selvästi isona se työpaikkasaikuttaja.
Lähdin aikoinaan opiskelemaan suoraan äitiyslomalta ja olin ihan poikki ensimmäisen viikon jälkeen. Ihmettelin tätä sitten jollekin opettajista, kun enemmin ajattelin että opiskelu olisi kuin lomaa, saa vaan keskittyä yhteen asiaan. Opettaja totesi siihen, että aivojen käyttäminenkin väsyttää, opiskellessa käytät aivoja ihan eri tavalla kuin vaikka lasta hoitaessa tai vaikka yksitoikkoista mekaanista työtä tehdessä.
Ei ne ehdi olemaan kun on niin paljon harrastuksia.