Hassua luulla että me kotona olevat naiset saisimme jotain yhteiskunnan tukia
Kommentit (92)
Sielltä tulee mes nskalimasssa töistä kotiiin. ai etttä nyt se otus saaapu kotiiin ai ihanaaa. Voisik sä vähäään hieroo mua kuun mullla on toi hiirikyyynerpäää niinku täysiiiin jumisssa. Ja äläää sit kovaa kun mulllla on toi kuukautiset, sitten mullla on hyperkuloooosi, intoleransssi, alllergisoiiivat hyperpapillloosa, gyberhyper ahdiistusorgaaninen kemialllisbiologiiinen vtuuun syvällllinen mietiiiskelyfilosofiiinenhormoooonikierukkka näisssä fööönätyissa hiustuposssa.
No annna stana kun mä käyn enstes suihuusssa niiin saaat sellaset kyyydit ettttei paremmmasta väliä.
Vierailija kirjoitti:
Itse nostan työttömyyskorvausta ja lapsilisää. Kaikki sijoitan rahastoon. Mies maksaa niin paljon veroja yrityksensä kautta että otetaan vähän takaisin minulle siirrettynä.
Saa paheksua. Töitä kyllä olisi mutta käyn tekemässä ehkä 2 päivää töitä kuukaudessa. Palkan siitä laitan myös rahastoon.
Eli huijaat ja varastat yhteiskunnalta. Tuo on tukien väärinkäyttörikos ja petos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan paljolti siitä miksi on kotona. Jos lapset tai sairaus estää töissä käymisen, niin ei siinä ole mitään outoa.
Vaikka olisikin sairas niin silti ei välttämättä saa mitään yhteiskunnan tukia.
Aina on oikeutettu johonkuhun n tukeen. Sairaat saavat sairauspäivärahaa , työttömyyskorvausta , kuntoutusrahaa ja onnekkaimmat pääsevät eläkkeelle.
Ei. Jos ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, ei ole oikeutettu työttömyystukeen. Mutta jos on kuitenkin terve, työikäinen ja on omaisuutta/rahaa, ei ole muihinkaan tukiin oikeutettu. Kyllä jotkut voivat ihan oikeasti elää omilla rahoillaan eivätkä edes yritä hakea tukia.
Miten terve työkykyinen ihminen ei olisi työmarkkinoiden noiden käytettävissä eli tukea voit hakea ja saada.
Sillä tavalla, että ei edes ole valmis menemään töihin vaikka niitä tarjottaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan paljolti siitä miksi on kotona. Jos lapset tai sairaus estää töissä käymisen, niin ei siinä ole mitään outoa.
Vaikka olisikin sairas niin silti ei välttämättä saa mitään yhteiskunnan tukia.
Aina on oikeutettu johonkuhun n tukeen. Sairaat saavat sairauspäivärahaa , työttömyyskorvausta , kuntoutusrahaa ja onnekkaimmat pääsevät eläkkeelle.
Ohiksena, mutta kun tein väitöskirjaa yksityisten säätiöiden apurahoilla, niin en ollut mihinkään tukeen oikeutettu. En ollut työtön vaan opiskelija, mutta en saanut opintotukea koska jatko-opiskelijat eivät saa sitä, olin terve ja rahaa oli sen verran paljon etten ollut oikeutettu mihinkään asumis-, toimeentulo- yms. tukiin. Eikä ollut lapsia, niin en saanut sitäkään kautta tukea.
Kyllä on täysin mahdollista olla käymättä töissä ilman että on mihinkään tukeen oikeutettu.
En lukenut kaikkia viestejä, mutta olen itse ilmeisestikin todellinen kummajainen, kun olen nimenomaan kotirouva tai kotiäiti, joka ei saa muita yhteiskunnan tukia kuin lapsilisät. Elämme siis mieheni tuloilla. Huvittavia nämä ajatukset, että sitten käyttäisin päivät johonkin hiusten kihartamiseen ja shoppailuun :) Pärjäämme ihan mukavasti, lainoja 0 euroa, mutta emme ole rikkaita. Voi olla, että jossain vaiheessa pyrin hankkimaan omaakin rahaa, vaikka se on totta, että ne työelämän perinteiset junat ovat jo menneet ellei hoitoalalle halua. Joku kirjoitti, että esim. 70-luvulla oli ihan normaalia olla kotiäiti ilman yhteiskunnan tukia, mutta väitän, ettei ollut. Esim. kirjailija Pirjo Rissanen on kertonut olleensa tuolloin kotiäiti ja silloin heitä pidettiin vain loisina, eli suhtautuminen oli nykyistäkin pahempaa. En todellakaan usko, että kaikkien kannattaa sulloutua samaan muottiin eli en itse myöskään millään tavalla paheksu ns. uraäitejä. Kyllä meidän naisten kannattaisi tukea toisiamme :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nostan työttömyyskorvausta ja lapsilisää. Kaikki sijoitan rahastoon. Mies maksaa niin paljon veroja yrityksensä kautta että otetaan vähän takaisin minulle siirrettynä.
Saa paheksua. Töitä kyllä olisi mutta käyn tekemässä ehkä 2 päivää töitä kuukaudessa. Palkan siitä laitan myös rahastoon.
Eli huijaat ja varastat yhteiskunnalta. Tuo on tukien väärinkäyttörikos ja petos.
Niin se varmaan onkin mutta tuskin siitä mitään seuraa. Olen työtön ja sillä sipuli. Ja en ole ainoa ketkä tahallaan nostaa tuon 540e työttömyyskorvauksen ja 300e palkan, 200e lapsilisän. Voisihan työkkäri halutessaan pistää minut karenssiin mutta mitä se auttaisi? Eivätkä he muutenkaan laita ihmisiä karenssiin ketkä tekee edes sen 2päivää/kk. Karenssia jos tulisi ottaisin vaan jonkun määräaikaisen työn vastaan ja kun se päättyy olisin taas työtön.
Ja aivan hyvät säästöt tulee jos sijoittaa reilu 1000e/kk rahastoon.
Lapsilisät,ilmaiset neuvolat,koulut ja sairaanhoito sekä kotihoidontukia ovat juuri niitä yhteiskunnan tukia.Vai onko unohdettu mistä ne maksetaan..
Mulla on ainakin pienet menot ja rahaa ennestään säästössä omista palkkatöistä. Mies maksaa puolet toki, oman osansa.
Palaan töihin kun pienempi lapsi on n. 2,5 -vuotias. Esikoisen aikaan huomasin että tosi harva oli kahtakaan vuotta,vaan pieni vietiin yleensä 1-vuotiaana päiväkotiin.
Mun kamu ei ole koskaan viitsinyt käydä töissä, mitään estettä ei ole. Saanut työmarkkinatukea koko ajan, paitsi joskus kauan sitten kun puolison tuloilla oli merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mitäs tukien väärinkäyttöä tuo on? Lapsilisät saa jokaisesta lapsesta hakemattakin ja töitä saa tehdä jonkun summan edestä, vaikka saisi työttömyyskorvausta. Varmaan hakijan pitää täytellä papereita ja käydä työhaastatteluissa sekä osallistua työkkärin kursseillekin. Jos joku viitsii niiden muutaman satasen takia, niin kaipa sekin työstä käy. Ainakin työttömät valittavat hyödyttömistä kursseista koko ajan.
Eiväthän kotiäidit ole saaneet valtion ilmaista koulutusta eivätkä heidän lapsensakaan ole saaneet tukia, hoitopaikkaa, kulutusta kehdosta ainakin aikuisikään, eivätkä käytä ilmaista sairaanhoitoa eivätkä heidän lapsensakaan, eivätkä kävele valtion ylläpitämiä teitä, vaan kävelevät ojassa. Päre kainalossa saavat valoa ja lämpöä elämäänsä. Eivätkä käytä yhteiskunnan rakentamaa sähkö-, tele- ja tietoliikenneinfraa tai kirjastoja tai julkista liikennettä hyväkseen. Siis eivät saa mitään tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on niin mustavalkoinen ja vain omaan kokemukseen perustuvat näkemykset ja uskomukset etteivät voi ymmärtää että on todella monia tapoja elää ja elättää itsensä. Muutakin kuin palkka tai tuet.
Osa ei taida edes ymmärtää mitä tarkoittaa esim. pääomatulot.
Tämähän johtuu siitä, että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole pääomatuloja. Vuonna 2017 miesten pääomatuloja olivat keskimäärin 3100 e ja naisten 1200 e. Voi miettiä miten noilla tuloilla kukaan tulisi toimeen.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ymmärrätkö mitä tarkoittavat keskimääräiset tulot?
Jatkoa kohtaan 74: Eivätkä käytä poliisin tai oikeuslaitoksen palveluja ikinä, sote-palveluista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mitäs tukien väärinkäyttöä tuo on? Lapsilisät saa jokaisesta lapsesta hakemattakin ja töitä saa tehdä jonkun summan edestä, vaikka saisi työttömyyskorvausta. Varmaan hakijan pitää täytellä papereita ja käydä työhaastatteluissa sekä osallistua työkkärin kursseillekin. Jos joku viitsii niiden muutaman satasen takia, niin kaipa sekin työstä käy. Ainakin työttömät valittavat hyödyttömistä kursseista koko ajan.
Ei pidä paikkaansa, lapsilisä pitää hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, lapsilisä pitää hakea.
Asia ei kuitenkaan siitä muutu, vaikka pitäisikin hakea. Ei ole petos ja väärinkäytös hakea lapselle lapsilisää tai hakea kaikkia tukia, joita lain mukaan voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä sitä "kotirouvalla" ihmettelemistä, kun ukkonsa vaihtaa nuorempaan? Ei tuloja, ei eläkettä, ei mitään..
Ihan oikeasti, voitteko kuvitella, että kotirouvia on yhtä monenlaisia kuin on naisiakin ja sama pätee koti-isiin. Esimerkiksi minä olen ollut hyväpalkkaisessa akateemisessa työssä ennen kotirouvailua ja niihin töihin on halutessani mahdollista palata. Olen myös sijoittanut rahojani fiksusti ja ne ovat takavuosina poikineet hienosti. Olen myös saanut perintöä tuntuvasti. Lisäksi minulla on varakas mies eikä meillä ole avioehtoa. Lähes 20 vuotta kestänyt liittomme myös perustuu rakkaudelle, ei tässä mietitä eroa lainkaan. Lapsille annetaan paljon ja kenenkään elämä ei ole liian rasittavaa, kun toinen vanhemmista on kotona. Ja uraa voi olla ennen ja jälkeen pienten/isompien lasten. On varmasti vaikea kateellisen pahansuovan ihmisen kuvitella, että joillakin asiat on näin hyvin, mutta totta se on. Ja tiedän myös muita kaltaisiani rouvia. Eikä tämä onneni ole keneltäkään muilta pois.
Eikö ap siis käytä mitään verovaroin tuettua palvelua?
- sairasvakuutus
- tiet
- muu infra
- julkinen liikenne
Miten terve työkykyinen ihminen ei olisi työmarkkinoiden noiden käytettävissä eli tukea voit hakea ja saada.