Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassua luulla että me kotona olevat naiset saisimme jotain yhteiskunnan tukia

Vierailija
15.08.2019 |

Ihmeellinen oletus. Toki jotkut voivat saada, mutta ei kaikki.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvat on lokkeja.

Tämä kotirouva on maksanut puolet talosta ihan omilla, ei pankin, rahoilla. Elän säästöilläni/sijoituksillani. Kaiken omaisuuteni olen tienannut itse, ikää 40+. Teen kaikki kotityöt, niin sisällä kuin ulkonakin ja nautin tästä elämäntyylistä. Kyllä sanoisin, että mies tässä myös "voittaa".

Vierailija
42/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvat on lokkeja.

Joku kotirouva voi olla lokki, mutta miksei muka kodin ja lasten hoitaminen olisi tärkeää työtä? Jos haluaa antaa aikaa lapsille ja kodinhoidolle, niin onko se lokkeilua sen takia, koska toiset joutuvat hoitamaan saman työn lomassa?

Haluaisin kuulla perustelut lokki-väitteelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitä "kotirouvalla" ihmettelemistä, kun ukkonsa vaihtaa nuorempaan? Ei tuloja, ei eläkettä, ei mitään..

Onhan siitä asiasta iloa joillekkin palstalaisille.

Vierailija
44/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksettuna naisena oleminen on työ. Tosin yleensä toimisto ei ole vain yhdessä taloudessa, mutta jokainen h_uoraa miten tykkää. Muistathan ilmoittaa tulosi verottajalle.

Maksan veroja todennäköisesti enemmän kuin sinä. Sinun kaaliisi ei vain mahdu, että on olemassa muitakin tuloja kuin palkkatyöstä saadut, ja niistäkin maksetaan veroja. 

Vierailija
45/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitä "kotirouvalla" ihmettelemistä, kun ukkonsa vaihtaa nuorempaan? Ei tuloja, ei eläkettä, ei mitään..

Onhan siitä asiasta iloa joillekkin palstalaisille.

Näyttää olevan. Ehkä sitten on olemassa paljonkin porukkaa, jotka ammentavat käsityksensä kotirouvista jostain julkkisten asioita puivista juorulehdistä tai tositv:stä.

Vierailija
46/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nimenomaan luulla että ei saa tukia. Kotona olevia tukien saajia kutsutaan työttömiksi ja heitä on pilvin pimein!

Vierailija
47/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemmekin molemmat "kotona" ja emme tosiaankaan hae tai saa mitään tukia. Emme ole työttömiä emmekä etsi töitä. Palkkatuloja ei ole vaan elämme pääomatuloilla. Täällä me nyt sitten palstahullujen mukaan huorataan ja lokkeillaan molemmat :) 

Vierailija
48/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole irl luullut, että saisin tukia tai edes hakisin niitä. Paitsi täällä ilmeisesti paljonkin sellaista porukkaa, persuja? 

Vierailija
49/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on niin mustavalkoinen ja vain omaan kokemukseen perustuvat näkemykset ja uskomukset etteivät voi ymmärtää että on todella monia tapoja elää ja elättää itsensä. Muutakin kuin palkka tai tuet.

Osa ei taida edes ymmärtää mitä tarkoittaa  esim. pääomatulot. 

Vierailija
50/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitoon liittyvät etuudet on käytännössä räätälöity suoraan lestadiolaisille, tämän takia Keskusta ei missään nimessä halua tehdä siihen mitään muutoksia. Toki siitä hyötyvät myös muutkin ryhmät joilla on reilusti lapsia. 

Kyllähän niitä tukia saa ihan mukavasti kun on se 10 lasta mitkä on pyöräytetty vuoden välein..

Vierailija
51/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on vain kaksi lasta ja molemmat ovat jo aikuisia joten mitähän tukia minä nyt saan niihin lapsiin liittyen??? Olen ollut kotiäiti ja kotirouva nyt 23 vuotta ja viimeksi sain kodinhoidontukea kun nuorin lapsi oli alle 3v.  Siinä meidän perheen tuet. Joten ei tarvitse kenenkään murehtia että kuppaan valtion rahoja. Ja sitä paitsi oli valtiolle paljon halvempaa että hoidin itse alle 3v kotona enkä hoidattanut häntä päiväkodissa. 

Vierailija
52/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaan mies vaihtaa minut heti tänään nuorempaan tai kupsahtaa just nyt ja minä joudun sillan alle ilman mitään. 

Toki kaikki me kuollaan joskus ja ehkä jo tänään ja voi tulla ero mutta eihän se tarkoita että minun oma omasuuteni ja meidän yhteinen omaisuus haihtuu siinä samalla savuna ilmaan.

Miksi on niin vaikea käsittää että kotirouvalla voi olla omaa omaisuutta? Minulla on. Ja miehellä on. Ja meillä ei ole avioehtoa koska päätimme jo 30 vuotta sitten että kaikki on yhteistä. Kaikki päättyy aikanaan joko eroon tai kuolemaan mutta näin kumpikaan ei jää tyhjän päälle.

Vierailija
53/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki työttömyysturvaa voi hakea, vaikka olisi miljoonaomaisuus. Työkkäri tekee lausunnon, oletko työtön eli pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä ja hakea kokopäivätyötä. Jos ei hae eikä "aktivoidu", työkkäri pistää tuet poikki.

Eli siis useimmat varmaan hakee "ilmaista rahaa".

Eihän se raha ole kuin muutaman satasen kuussa? En ole koskaan hakenut, tuskin kovin moni muukaan, joka elää kotona miehensa ja/ tai omilla varoilla pysyvästi. En ole osallistumassa mihinkään työllistymistoimiin, en ole menossa palkkatöihin. Elän omilla rahoillani, en yhteiskunnan tuilla. Lapsilisiä olen joskus saanut, opintojeni aikaan opinnot rahoitettiin valtion takaamalla opintolainalla. Kotihoidontukeakaan en hakenut, siinäpä ne tuet, jotka kohdallani olisivat tulleet kyseeseen. Eikä siinä ole kenelläkään nokan koputtamista, menenkö töihin vai en. 

Ei ole äitinikään koskaan hakenut mitään tukia, vaikka on ollut yli 30 vuotta kotirouva. Isän työn takia ovat muuttaneet usein, asuttiin lapsena Chilessä, Kanadassa ja Australiassa. Myöhemminkin ovat oleet maailmalla. Pian jää isä eläkkeelle ja sitten asuvat varmaan kesät mökillä ja talvet Australiassa. Helsingin asunto on väliaikoja varten.

Täysin ohiksena, mutta isäsi on varmaan kaivosalalla? Noista maista päätellen. Asuitteko Santiago de Chilessä? 

Vierailija
54/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako  "oikeaa kotirouvaa" te oikein tunnette? 

Minä en tunne, enkä tiedä yhtäkään.

Tunnen omasta ikäluokastani pari, mutta he ovat ulkomailla.

Vanhempieni ikäluokassa samoin, ainoat kotirouvat olivat niitä, jotka asuivat eri puolilla maailmaa miehen työn takia eivätkä vaimot pystyneet siellä työskentelemään. Äitini oli joitakin vuosia kotirouvana kun asuimme ulkomailla, mutta oli kyllä hyväntekeväisyysjärjestön puheenjohtaja.

Isovanhempieni ja isoisovanhempieni sukupolvissa kotirouvia oli. Siis kaupunkilaisia varakkaiden sukujen perijöitä, joiden elämiseen rahat tulivat peritystä omaisuudesta ja miehen urasta. Oli palvelijat ja sisäköt.

Mutta eipä tällaisia kotirouvia kyllä Suomessa ole enää ollut pariin sukupolveen.

Vierailija
55/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan paljolti siitä miksi on kotona. Jos lapset tai sairaus estää töissä käymisen, niin ei siinä ole mitään outoa.

Vaikka olisikin sairas niin silti ei välttämättä saa mitään yhteiskunnan tukia.

Aina on oikeutettu johonkuhun n tukeen. Sairaat saavat sairauspäivärahaa , työttömyyskorvausta , kuntoutusrahaa ja onnekkaimmat pääsevät eläkkeelle.

Vierailija
56/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä jokainen "kotirouva" nauttii työttömyyskorvausta. 

Kyllä on varmaan kahden käden sormilla ja varpaat päälle laskettavissa Suomessa varsinaiset kotirouvat. Eli joille mies antaa rahaa shoppailemaan jne. Latin latia ei ole omaa tuloa omalle tilille. 

Mutta miten sitä työttömyyskorvausta noin vain "nautitaan" kotona oleillen? Miten se onnistuu? Eihän sitä saa, ellei ole aktiivinen työnhakija.

Ehkä tukikikkailijat tietävät tuonkin. Itse en ole koskaan hakenut työttömyystukia, koska en ole työmarkkinoiden käytettävissä. Muitakaan tukia en ole hakenut, vain lapsilisät tulivat tilille hakematta.

Missä maassa asut? Suomessa lapsilisää pitää hakea.

Vierailija
57/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvat on lokkeja.

Tämä kotirouva on maksanut puolet talosta ihan omilla, ei pankin, rahoilla. Elän säästöilläni/sijoituksillani. Kaiken omaisuuteni olen tienannut itse, ikää 40+. Teen kaikki kotityöt, niin sisällä kuin ulkonakin ja nautin tästä elämäntyylistä. Kyllä sanoisin, että mies tässä myös "voittaa".

Siis mistä olet tienannut rahasi? Jostain se pesämuna sijoituksiinkin on tullut.

Vierailija
58/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan paljolti siitä miksi on kotona. Jos lapset tai sairaus estää töissä käymisen, niin ei siinä ole mitään outoa.

Vaikka olisikin sairas niin silti ei välttämättä saa mitään yhteiskunnan tukia.

Aina on oikeutettu johonkuhun n tukeen. Sairaat saavat sairauspäivärahaa , työttömyyskorvausta , kuntoutusrahaa ja onnekkaimmat pääsevät eläkkeelle.

Ei. Jos ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, ei ole oikeutettu työttömyystukeen. Mutta jos on kuitenkin terve, työikäinen ja on omaisuutta/rahaa, ei ole muihinkaan tukiin oikeutettu. Kyllä jotkut voivat ihan oikeasti elää omilla rahoillaan eivätkä edes yritä hakea tukia.

Vierailija
59/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on niin mustavalkoinen ja vain omaan kokemukseen perustuvat näkemykset ja uskomukset etteivät voi ymmärtää että on todella monia tapoja elää ja elättää itsensä. Muutakin kuin palkka tai tuet.

Osa ei taida edes ymmärtää mitä tarkoittaa  esim. pääomatulot. 

Tämähän johtuu siitä, että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole pääomatuloja. Vuonna 2017 miesten pääomatuloja olivat keskimäärin 3100 e ja naisten 1200 e. Voi miettiä miten noilla tuloilla kukaan tulisi toimeen.

Vierailija
60/92 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostan työttömyyskorvausta ja lapsilisää. Kaikki sijoitan rahastoon. Mies maksaa niin paljon veroja yrityksensä kautta että otetaan vähän takaisin minulle siirrettynä.

Saa paheksua. Töitä kyllä olisi mutta käyn tekemässä ehkä 2 päivää töitä kuukaudessa. Palkan siitä laitan myös rahastoon.