Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥~♥~ PITKIKSET vko22 ~♥~♥~

29.05.2006 |

[quote]

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[/quote]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]26-vuotias clomituplamamma, mies 29vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies -75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 24v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut -> Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco -> clomit+terot.Nyt oltu luomukierroilla, tehty laparoskopia, jatkossa lisätutkimuksia(?)[/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04. 9kk yritettiin saada raskautta alulle. Kuukautiskierrot vaihteli ~26-70. Lapsettomuustutkimuksiin oli juuri tullut lähete kotiin, jonka jälkeen tulinkin raskaaksi. Ensimmäisiä menkkoja odotellessa... [/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus.[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]Minä 26, mies 25v,ensimmäistä yritetään. Pillerit pois 10/04, pco 08/05 ja nyt lapsettomuustutkimukset alotettu.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]33v kahden lapsen äiti (tyttö 1/98, poika 4/99). 8kk yrityksen jälkeen meille on vihdoinkin saatu kaivattu plussa. Pitkät kierrot saatiin tasaantumaan Teroluteilla ja tärppiin vaadittiin 2 Clomikiertoa. Kolmannen lapsen la näillä näkymin 18.11.2006.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=9BCD9B] Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]olivia@[/color] [color=9BCD9B]Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl. [/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=9BCD9B]Minä -82, mies -80. Kierrot 37 päivästä ylöspäin. PCO-tyyppisyyttä munasarjoissa. Raskaaksi 3/06 -> km 7 rv:lla [/color]

[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=deeppink]Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan. [/color]

[color=darkorchid]Tuulia-79[/color] [color=9BCD9B]minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63[/color]

[color=darkorchid]Janice82[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu. [/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Rouva81[/color] [color=deeppink]Olen 25 vuotta ja mies 31. Yritettiin koko viime vuosi raskautta ja tutkimuksissakin käytiin. Mulla ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tulin sitten yllättäin raskaaksi syyskuussa. Joulukuussa sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt siis alkaa taas uusi yrittäminen.[/color]

[color=darkorchid]pömppö79[/color] [color=9BCD9B]Mieheni ja minä molemmat vm.-79, esikoistyttö on iki-ihana 3-vuotias rasavilli, pikkusisarusta hänelle ollaan toivottu ja yritetty 2vuotta (väliin mahtuvat nuo ikävät keskenmenot). Kiertoni on aina ollut vaihteleva. [/color]

[color=darkorchid]Olvi[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen olisi toiveissa. Kesästä asti olemme yrittäneet saada lasta, mutta vaikeaa on ollut, kun aiemmin ihan normaali kierto on heitellyt 40-60 päivän välillä. Ensimmäinen clomi-kuuri maaliskuussa.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=9BCD9B]Minä 22v ja mies 23v, poika syntynyt 12/04. Toinen ollut haaveissa huhtikuusta 05. Aina on ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta synnytyksen jälkeen pahemmin sekaisin. kiertojen kesto 35 päivästä ylöspäin. Lääkäriin pitäisi mennä.. [/color]

[color=darkorchid]Irmeli72[/color] [color=deeppink]Minä 33v ja mies 37v. Kaksi poikaa (99 ja 02), kolmatta ruvetaan yrittämään toukokuussa. Nyt olen pillereillä, mutta ilman niitä kierto on pienimmilläänkin n.47pv ja pahimmillaan 60pv. Lääkärin kanssa sovittu että heti pillereiden jälkeen terot, ei edes yritetä " normalisoida" kiertoa.[/color]

[color=darkorchid]lieppu[/color] [color=9BCD9B]Olen itse kohta 25v. ja mies 27v. Olemme juuri aloittaneet lasten yrittämisen. Minulla on todettu pco 05/00 ja kuukautiset epäsäännölliset ilman e-pillereitä. [/color]

[color=darkorchid]maalislapsi[/color] [color=deeppink]Meillä on yksi lapsi (synt. maaliskuussa 05). Synnytyksen jälkeen kierron pituus aikalailla aina 50 tai vähän yli. Yritämme siis toista lasta.[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 8.8.2006[/color]

[color=43CD80]Pantteri[/color] [color=FF6A6A]la 5.8. [/color]

[color=43CD80]Olivia@[/color] [color=FF6A6A]la 6.10.[/color]

[color=43CD80]tilulilu[/color] [color=FF6A6A]la 24/10[/color]

[color=43CD80]Nuuhistelija[/color] [color=FF6A6A]la 10.10. [/color]

[color=43CD80]Kanelisokeri[/color] [color=FF6A6A]la 18.11.[/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.) [/color] [color=cornflowerblue]poika (2780g, 49,5cm)[/color] ja [color=crimson] tyttö (2805g, 50cm) syntyivät 26.11. rv 36+6 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi. [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.) [/color] [color=crimson] tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla susta Mia79!!!!!!!!!!!!!!! Ei pysty käsittää et kaksoset on jo 6kk, justhan sä olit vielä raskaana, näin se aika menee.

Mulla tosiaan punkteerattiin 2munista pois ennen inssiä, kun niitä oli neljä.

Ja siis 2 jäi jäljelle, molemmat yhtä isoja.

Maha ei oo enää yhtään kipee, kipu ajottu pp4-6. Joten tuskin hyperiä. Nyt siis pp7 ja 7päivää inssistä. Se kipu oli kyllä niin outoo, et en oo sellasta kokenu. Nyt olo aika normaali. Jännätään mitä ens viikolla tapahtuu. Periaatteessa tupliin olis mahis, mut tuskin mä tästä raskaudun.. Pakko ruveta asennoitumaan et tipun ens viikolla korkeelta alas ja sit olo on surkea, turha sitä etukääteen murehtia mut minkäs itelleni voin.

Kaikkea hyvää teille, älä jätä meitä Mia79!!!!

Mikaela: Mullahan oli irrotuspiikki, mut siit on jo 10päivää kun sen oon pistäny ja pregnylin pitäs poistua elimistöstä 7päivän päästä. Eli outoja tissikipuja. Viime yönä töissä vihlo oudosti, nyt taas ei mitään.

Nyt on kattoo sinkkuelämää..

-maya-

Vierailija
22/29 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kuulla sinusta! Onpa teillä jo isot tuplat, puolivuotiaat jo! Niin se aika rientää, ihan siivillä!

Me siirrettiin esikoinenkin omaan huoneeseen kun oli alle 4kk, silloin on helpointa tuo siirto niin ei osaa sanoa vielä vastaan -eikä mitään muutakaan ;) Sen takia siirrettiin nyt tämä toinenkin vauveli lastenhuoneeseen heti pienenä. Toiveena myös se, että se auttaisi isosiskoa nukahtamaan itsekseen, tai siis siskon kanssa. Kiira kun haluaa, että hänen luonaan ollaa kunnes nukahtaa. Se tarkoittaa sitä, että maataan sen huoneen sohvalla kunnes nukahtaa. Yleensä vielä viitisen minuuttia. Ja yleensä me, kumpi sitten nukutusvuorossa onkin, nukahdetaan sinne kanssa :) Välillä kun mä olen esim. koneella, tajuan mennä herättämään mieheni sieltä vasta tunnin päästä! :D

Hyvä, että Mayan kivut hellitti. Enää viikko, niin tiedät tuloksen! Lupaavilta nuo kivut minun mielestäni vaikutti, kerran et vastaavaa ole koskaan kokenut... sehän voi tarkoittaa sitä itseään... Iiiks! Pidän sulle peukkuja jo täällä varovasti ja hipihiljaa... bd

Mikaela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Mia79[/color] Eihän me nyt sinua unohdeta! Ihana kuulla kaksosista ja tietysti myös sinusta! Teillä taitaa olla aika vipinää, mutta onneksi saat öisin nukkua jo enemmän ja pian heräilyt varmaan jää kokonaan pois.

Juu, laparoskopiassa olin reilu viikko sitten. Ei kyllä ollut mikään kiva kokemus, mutta hengissä siitä selvittiin. Sitä aina lohduttaa itseään sillä, että asioitamme saadaan eteenpäin ja ehkä se plussa meillekin testiin joskus tulee. Kirjoitin viimeviikon pinoon " tarinani" operaatiosta, käyppä sieltä lukemassa lisää jos kiinnostaa.

Toimeenpiteestä on nyt jo yli viikko ja tänään kävin poistattamassa tikit, jotka oli yllättävän tiukassa kiinni. Vieläkin mahassa oleva kaasu vaivaa (vaikeuttaa hengitystä), mutta sen kanssa pärjää jo ihan hyvin. Maha on vielä hieman turvoksissa ja pikkasen arka. Tänään pitää vielä ottaa rauhallisesti tikkien poiston vuoksi, mutta huomenna pääsisi jo saunaan ja koirien kanssa pidemmälle kävelylenkille.

[color=blue]MAYA79[/color] Piikittäminen ei oo kamalaa, mutta tuottaa kovasti kipuja vai... Noh, en halua vielä sitä sen enempää edes miettiä, koska meillä se on sitten edessä vasta syksyllä. Silloin ehkä palailenkin asiaan ja kaipaan kohtalontovereita enemmän. Kuten huomaat et ole ainut kenellä asenne ei vältämmättä ole se kaikkein positiivisin juuri sen vuoksi, ettei sitten tipu korkealta ja kovaa.

Vierailija
24/29 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOIKKELIS!

Taitaa olla tää inssi tässä, eilen illalla ja päivällä oli menkkakipuja ja oli ihan semmonen tunne et tuhru alkaa ja NIINPÄ sit klo.22 tuli vähän tuhrua.

Siis niin OUTOA et pp8 alkaa joku idiootti turhu.

Mulla aina menkat ilmottaa itestään tuhrulla, joten ei tää voi olla mitään muutakaan. Sillon ku tuhru alkaa, mul ei oo aikasemmin ollu mitää menkkakipuja, nyt on toisin.

Jotenkin oon vaan luullu et mulla on sen takia ollu tuhrua, kun limakalvo on ollu niin ohut n.5mm, mut nyt kaiken piti olla kunnossa, limis yli 9mm.

Mut taitaa olla keltarauhasessa jotain häikkää...

Itkin eilen iteltäni silmät päästä, tuntuu et ei jaksa enää pettymyksiä, vaik järeemmät hoidot on vasta edessäpäin.

Tänään kyllä parempi mieli, läpäsin autokoulun inssin, josta oon ääri iloinen!!!!!!!!!!!!!!!!Ei näyttävästi kahtaa hyvää samalle kuukaudelle..

Uus inssi sit elokuussa, ihan kivaa pitää hoidoissa kesätaukoa.

Äskön ku kävin vessassa niin tuli taas rusehtavaa tuhrua, vihaan koko tuhru sanaa...

En saa antaa itteni nyt masentua,aijon hurjistella autolla koko kesän ja nauttia elämästä!!!!!!!!!!ja pitää taukoa vauvatouhusta...

-maya-

Vierailija
25/29 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyseessä on kiinnittymisvuoto! Eikös kiinnittyminen juuri noilla main tapahtuisi, n. viikko ovulaatiosta (sun tapauksessasi inssistä)? Älä vielä luovuta, vaikka tuhru tuntuukin aina kaatavan koko maailman, muistan sen vielä liiankin hyvin.. :( Pidetään peukkuja vielä!! Ei luulisi, että kuukautisvuoto vielä voisi alkaa kun vasta pp8. Pidetään vielä toivoa yllä! Voithan sä soittaa sinne missä inssi tehtiin ja kysyä mitä ne on mieltä tuosta tuhrusta?

Voi kun sua nyt tuhrusta huolimatta onnistaisi!!!!!! bd bd bd

Mikaela

Vierailija
26/29 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS Mikaela lohtu sanoista, tosiaankin niitä tarvitsen. En vaan jotenki jaksa uskoa tohon kiinnitymisvuotoon, kyllähän mulla aikaisemminkin on tuhru kestäny 4 päivää ja vast sit kunnon vuoto. Nyt tosiaan pp9. Mä vaan vatvon ja vatvon näitä asioita päässäni, kohta laitan pussin päähän kun käyn vessassa. Ei tarvi tuijottaa vessapaperia...kaikkeen sitä joutuukin..

No onhan näitä tuhrujuttuja nähty ja myös niistä alkavia raskauksia. Nyt mul on ainakin teoriassa kerrankin ollut mahdollisuus raskautua, ku kerta munasolut on todistetusti nähty ja irrotettu. Nyt tää tyttö rupee valmistuu sohvalle siirtymiseen..

-maya-

Vierailija
27/29 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuhruilu viittaisi tosiaan kiinnittymiseen tms. Tsemppiä!

Olin tänään gynellä, ja pääsen sittenkin inssiin tässä kierrossa! Oikealta puolelta löytyi 18,5mm munis, limis oli myös parantunut, 7,5mm. Pregnyl on jo tänään laitettu ja huomenna 1. inssi edessä.

myttö

Vierailija
28/29 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tässä sit kävi et menkat alko töissä ryminällä, eli kieron pituudeks jäi 26!!!! En käsitä et miten VOI olla mahollista mut niin vaan on. Alan olee sata varma et mulla tosiaan on keltarauhasen toiminnassa jotain häikkää, eiks se säätele luteaalivaihetta?????? Auttakaa fiksummat!

Nyt Tosiaan inssin ja tän päivän välille jäi 10 päivää +parin päivän tuhru.

Kysyin lääkäriltä sillon inssin jälkeen et tarviinko keltarauhastukea, mut se sano et kyllä se keltarauhanen kasvaa kun on hyvä ovis, jaaaaaaaa..

No toivon et itkut on nyt itketty, oltais keretty tekee viel yks inssi ennen kesätaukoo ku kierto jäi näin lyhyeks, mut palataan vasta elokuussa asiaan. Nyt yritän nauttia kesästä, ei ainakaan tarvi vauva-asioita stressata, ku ei sitä luomuvauvaa meille suoda.

Myttö: Ihanaa et munis oli JO 18.5mm ja pääset inssiin!!! Ja limiskin niin hyvä!!!! Antaa uskoa tulevaan. Pidän sulle peukkuja et teille tulis tärppi kesän kunniaks!!!!!!!!!! Ilmottele miten hyominen suju! ja tsemppiä!!!!!!!!!!!

-maya, kp1-

Vierailija
29/29 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjuuksien kurjuus että kierto alkoi! Onnittelut kuitenkin autokoulun inssin läpäisemisestä! :)

Myttö, tsemppiä huomiseen inssiin!!!

Oma napsu. Perjantaina olin ultrassa kp10 ja siellä lääkäri yllätyksekseen itselleenkin totesi ovulaation jo tapahtuneen. Saattoi kyllä meidän ajoitus nyt mennä päin prinkkalaa kun ajattelen että ovis olis vasta viikonloppuna. Torstai aamuna kyllä tuli touhuiltua ja sitä ennen sunnuntaina. Ovis on luultavasti ollut tiistaina tai keskiviikkona. Kurja, salakavala ovis kp7 tai 8... pieni toivonkipinä sentään kytee, mutta tosi pieni...

Clomit ovat kuitenkin todella saaneet munikset villiintymään ja lääkäri suosistteli että seuraavaan kiertoon ei ehkä niitä clomeja kannattaisikaan käyttää.

aurinkoista sunnuntaita kaikille pitkissiskoille!

ruu.