Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesiliukoinen ripsiväri - kuka tällaista käyttää?

Pikapanda
14.08.2019 |

Olen käyttänyt Sensai 38 -ripsiväriä parikymmentä vuotta eli suurin piirtein niin kauan, kun sitä on ollut saatavilla. Nyt sorruin mainokseen ja ostin verkkokaupasta erään ylistetyn ripsivärin, mutta huomasin vasta kotona, että se ei ollutkaan vedenkestävää lajia. Meikkasin kuitenkin ripseni kokeeksi samana iltana - onneksi en poistunut kotoa - ja telkkaria katsellessani haukottelin oikein makeasti niin, että silmät kostuivat. Toista silmää alkoi kirvellä ja ripsivärihän se siellä luistelikin mustanharmaana liejuna pitkin naamaa.

Kuka käyttää vesiliukoista ripsiväriä? Miksi!? Miten ihmeessä pystytte pitämään värin leviämästä tihkusateessa, hikoillessa ja haukotellessa? Pakko siihen on joku niksi olla, koska eihän muuten kukaan sitä käyttäisi.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenkestävän ripsarin poistaminen on ihan sairaan työlästä.

Lorautat vanulappuun ripsivärin poistoainetta ja pyyhit ripsarin pois. Ei ole työlästä.

Onhan. Haluan vain pestä kasvot ja mennä nukkumaan, ei kiinnosta ährätä tahmeilla ja silmiä turvottavilla ja epäekologisilla lapuilla. Hyi.

Vierailija
42/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33 jatkaa:

Nyt kun luin ketjua niin taisin tajuta kupletin juonen. En käytä koskaan maskaraa alaripsissä. Se saattaa olla avain leviämättömyyteen.

Joo no se varmasti auttaa kummasti, koska yläripset ei esim. pienestä silmien kostumisesta märisty, mutta alaripsille vuotaa kyynelnesteet heti jos silmä vaikka tuulessa vähän vuotaa tai aivastaessa. 

Yksi juttu tuntuu olevan myös rasvainen/kuiva iho. Mulla on erittäin rasvainen silmänympärysiho ja siihen ikään kuin sulaa useimmat ripsarit. Myös vedenkestävät, vain ne +38 asteella lähtevät toimii. Mulla on vielä niin pitkät ripset että silmän ollessa auki kaartuvat yläripset ottaa kiinni vähän pussittavaan ja roikkuvaan yläluomeen, ja kun se luomi on rasvainen, niin kaikki rasvaliukoinen tavara sulaa iholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lorautat vanulappuun ripsivärin poistoainetta ja pyyhit ripsarin pois. Ei ole työlästä.

Onhan. Haluan vain pestä kasvot ja mennä nukkumaan, ei kiinnosta ährätä tahmeilla ja silmiä turvottavilla ja epäekologisilla lapuilla. Hyi.

Ei ne nykyään useimmat ole kuin vanhanajan öljypohjaiset putsarti, jotka tosiaan oli tahmeita, turvottavia ja näköaistin päälläkin oli ikään kuin "kelmu" jonkin aikaa meikinpoiston jälkeen. Nykyään on ihan nestemäisiä, kevyitä ns. kaksifaasiputsareita vedenkestäville meikeille, jotka toimii ja on kevyitä. Itse käytän pihiyttäni + ekologisuussyistä vessapaperia silmämeikin poistoon, ei se 1 arkki sitä niin kauheasti luontoa rasita.

Vierailija
44/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikapanda kirjoitti:

Jännä, miten toisilla ei ole mitään vaikeuksia ja toisilla, kuten minulla, taas riittää kunnon haukotteleminen saamaan ripsivärin lähtemään etelää kohti. Minulla on pitkät yläripset ja hyvin pitkät alaripset, joten kai siinä syntyy jonkinlainen porrastettu vesiliukumäki ripsarille. Olen joskus kokeillut ala- ja yläripsien vesirajaan ihan siihen kohtaan tarkoitettua rajausväriä, mutta joka kerta rajaus on kadonnut kymmenessä minuutissa.

Näin keväällä jossain lehdessä maininnan siitä, että jokin marketeistakin saatava ripsari olisi Sensai 38:n kaltainen lämpimällä vedellä poistettava. Tietäisikö joku täällä, mikä se on? Olen etsinyt, mutten löytänyt.

Ap

En tiedä ihan markettimerkeistä, mutta Cliniquen Lash Power on samantyyppinen, mutta vähän halvempi ja Tony Molyn pandaripsari markettihinnoissa, mutta en sitä kyllä marketeissa ole nähnyt myytävän, ainoastaan nettikaupoissa.

Maybellinen Snapscara taitaa olla tämä keväällä mainostettu markettituote.

Minun on hankala hankkia Sensain 38 ripsiväriä, joten kiinnostaisi kokeilla tuota Maybellineä mutta pelkään pettyväni.

Sensain 38 on todella surkeaa. Kuivuu iäisyyden, vaikea poistaa, eikä se "tuuheuttava" tuuheuta lainkaan. Ihmiset käyttävät sitä vain hypen takia.

Estee Lauderin Double Wear on aivan omaa luokkaansa: tuuheuttaa, kestää, helppo poistaa. Tax freestä ostettuna hintakin on edullinen.

Markettivaihtoehdot ovat Tony Moly (saa Sokokselta ainakin) ja Snapscara.

Vierailija
45/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne nykyään useimmat ole kuin vanhanajan öljypohjaiset putsarti, jotka tosiaan oli tahmeita, turvottavia ja näköaistin päälläkin oli ikään kuin "kelmu" jonkin aikaa meikinpoiston jälkeen. Nykyään on ihan nestemäisiä, kevyitä ns. kaksifaasiputsareita vedenkestäville meikeille, jotka toimii ja on kevyitä. Itse käytän pihiyttäni + ekologisuussyistä vessapaperia silmämeikin poistoon, ei se 1 arkki sitä niin kauheasti luontoa rasita.

Huoh, olisi pitänyt kirjoittaa suoraan tuohon, että ei tarvitse tulla selittämään kuinka "ne öljyt eivät oikeasti ole yhtään tahmeita". Kyllä ne ovat.

Jokainen öljypohjainen tuote turvottaa silmiä herkästi, oli kuinka ohutta tahansa. Enkä halua mitään wc-paperin hiutuloita silmiini.

Puhumattakaan turhasta VAIVASTA. Miksi käyttäisin aikaa siihen kun ei ole mikään pakko?

Vierailija
46/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Lumenelta eri malleja eikä yksikään leviä arjessa, vapaalla tai harrastuksissa. Ihan vapaasti saa yskiä, haukotella, hieroa silmiä tai mitä nyt teenkin.

Eikä ole mikään muukaan merkki levinnyt.

Onhan noita testejä ollut lehdissä vuosien varrella paljonkin. Moni halpismerkki ja/tai hittiripsari ei välttämättä toimi kaikilla. Muistiin jäänyt Maybellinen erittäin ruosittu ripsari jonka miinuksiin testikäyttäjät kirjasivat juurikin sen että ripsari varisee ja/tai tuhrii. Yksikertainen lääke vaivaan on kokeilla jotain toista ripsaria kunnes löytyy se itseä miellyttävä.

Vierailija
47/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikapanda kirjoitti:

Jännä, miten toisilla ei ole mitään vaikeuksia ja toisilla, kuten minulla, taas riittää kunnon haukotteleminen saamaan ripsivärin lähtemään etelää kohti. Minulla on pitkät yläripset ja hyvin pitkät alaripset, joten kai siinä syntyy jonkinlainen porrastettu vesiliukumäki ripsarille. Olen joskus kokeillut ala- ja yläripsien vesirajaan ihan siihen kohtaan tarkoitettua rajausväriä, mutta joka kerta rajaus on kadonnut kymmenessä minuutissa.

Näin keväällä jossain lehdessä maininnan siitä, että jokin marketeistakin saatava ripsari olisi Sensai 38:n kaltainen lämpimällä vedellä poistettava. Tietäisikö joku täällä, mikä se on? Olen etsinyt, mutten löytänyt.

Ap

En tiedä ihan markettimerkeistä, mutta Cliniquen Lash Power on samantyyppinen, mutta vähän halvempi ja Tony Molyn pandaripsari markettihinnoissa, mutta en sitä kyllä marketeissa ole nähnyt myytävän, ainoastaan nettikaupoissa.

Maybellinen Snapscara taitaa olla tämä keväällä mainostettu markettituote.

Minun on hankala hankkia Sensain 38 ripsiväriä, joten kiinnostaisi kokeilla tuota Maybellineä mutta pelkään pettyväni.

Sensain 38 on todella surkeaa. Kuivuu iäisyyden, vaikea poistaa, eikä se "tuuheuttava" tuuheuta lainkaan. Ihmiset käyttävät sitä vain hypen takia.

Estee Lauderin Double Wear on aivan omaa luokkaansa: tuuheuttaa, kestää, helppo poistaa. Tax freestä ostettuna hintakin on edullinen.

Markettivaihtoehdot ovat Tony Moly (saa Sokokselta ainakin) ja Snapscara.

Mä olen käyttänyt Sensain 38 tuuheuttavaa jo vuosia enkä aio vaihtaa. Tekee ripsistä kauniit, kestää mitä hyvänsä ja helppo poistaa oikealla tekniikalla, mitään puhdistusaineita ei tarvitse: ripset (siis vain ripset, ei koko naamaa) kostutetaan kuumalla vedellä ja väri vedetään irti paloina. Käytän kuitenkin aina myös luomiväriä, joten pyyhin silmät lopuksi öljyttömällä puhdistusaineella, käytän Yves Rocherin sensitive misellivettä. Joskus yritin käyttää öljyjä, mutta silmät ärsyyntyi aina.

Joo, mutta meitä on joka junaan, myös ripsariasioissa.

Vierailija
48/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaytin tuota Sensain (ex Kanebo) 38, oli mun mielesta tosi hyva. Vesiliukoiset arsytti mullakin silmia. 

Nykyaan ripsienpidennykset, niin ei tarvi ahrata ripsivarien kanssa tai miettia etta leviaako ne tai miten ne saa pois. Ja bonuksena, etta nyt on jo heratessakin "silmat paassa" :) 

(Ja on siis ihan ns. luonnolliset, ei mitkaan Tuksu-vappuviuhkat.) 

Vierailija
49/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isadora All day long on myös tällainen lämpimällä vedellä peseytyvä.

Vierailija
50/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se nyt valuu jos laittaa alaripsiin kanssa väriä. Ei mulla koskaan leviä mihinkään, ellei nyt ihan kaatosade ole tai dippaa päätäni ämpäriin.

Vinkiksi muuten ripsarin ja meikin poistoon muutenkin: extra sensitive baby wipes. Lähtee kaikki hinkkaamatta ja niiden sisältämä glyseroli tekee iholle, ripsille ja kulmille oikein hyvää. En vesipese iltaisin kasvoja, pyyhin vain puhtaaksi ja laitan perusrasvaa jos on tarvis. Ei oo koskaan millään muulla tuotteella ollut iho näin nätti ja siloinen.

Vierailija
51/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin selkeää merkintää mitkä ovat vesiliukoisia.  Tässäkin on joku kikka ettei saa olla negatiivista mainontaa mukamas, koska ostetaan enimmäkseen vedenkestäviä, ei ne kaikille sovi.

Sateella ei kannata käyttää ollenkaan.

Vierailija
52/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei leviä vesiliukoinen ripsiväri koskaan, vaikka omaan tosi herkästi vuotavat silmät ja kovin rasvoittuvan ihon. Ei leviä sateella tai kuntosalilla hikoillessa. Veikkaan että on silmän muodosta tms. kiinni.

Miten vesiliukoinen ripsari ei muka leviä sateella?

Mä ainakin käytän sateenvarjoa. Ei huvita kastua. Eipä silti, ole kyllä ollut ongelmia vesiliukoisenkaan ripsarin kanssa. Mut ei tuu itkeskeltyä, eikä muutenkaan silmät vuoda.

Vierailija
53/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai se nyt valuu jos laittaa alaripsiin kanssa väriä. Ei mulla koskaan leviä mihinkään, ellei nyt ihan kaatosade ole tai dippaa päätäni ämpäriin.

Vinkiksi muuten ripsarin ja meikin poistoon muutenkin: extra sensitive baby wipes. Lähtee kaikki hinkkaamatta ja niiden sisältämä glyseroli tekee iholle, ripsille ja kulmille oikein hyvää. En vesipese iltaisin kasvoja, pyyhin vain puhtaaksi ja laitan perusrasvaa jos on tarvis. Ei oo koskaan millään muulla tuotteella ollut iho näin nätti ja siloinen.

Että ripsiväri ei leviä, jollei sitä käytä? ;) Oikein hyvä logiikka, mutta minä nyt haluan väriä myös alaripsiini. Kokeilen kyllä: värjäsin juuri yläripset ja katson, miten illan mittaan käy.*

Olen ketjun myötä havahtunut siihen, että silmänrajaus- ja ripsiväri eivät ole ainoat huonosti minulla kestävät kosmetiikkatuotteet. Kulmien kestoväri ei kestä kauan ja hiusväri haalistuu nopeasti. MIelenkiintoisin kokemus oli kynsien vahvistaminen.

Olin lähdössä oloihin, joissa tiesin kynsien joutuvan kovalle koetukselle, joten kävin kynsihoitajalla pyytämässä apua. Sain jonkinlaiset silkkivahvistukset omien kynsieni päälle, mutta ne alkoivat irrota jo parissa päivässä. Kynsihoitaja oli ymmällään ja teki järeämmän vahvistuksen, joka myös lähti irti. Kolmannella kerralla hän teki geelikynnet (ei pidennyksiä), jotka toin hänelle irtonaisina takaisin kolmen päivän kuluttua. Neljättä kertaa hän eri yrittänyt.

Kun paikkaan hieman vaurioitunutta kynttä kynsiliimalla ja kynnenpaikkauspaperilla ja käytän pari kerrosta lakkaa, paikka pysyy alle viikon. Jollen käytä lakkaa, paikka saattaa irrota jo seuraavana päivänä. Ilmeisesti karvoissani ja kynsissäni on jonkinlainen teflonpinta, johon mikään ei tartu.

* Tätä kirjoittaessani yläripsistä on silmien ulkokulmissa jo siirtynyt vähän väriä alaripsiin.

Ap

Vierailija
54/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kumpaakin fiiliksestä ja tilanteesta riippuen.

Yleensä juhliin laitan aina vedenkestävää (Cliniquen Lash Power).

Samoin jos on vesisadetta tiedossa tai hikiliikuntaa tms.

Muutoin yleensä arkena käytössä vesiliukoinen ripsiväri (Lóreal Telescopic).

Vesiliukoinen on paljon helpompi ja mukavampi pestä pois.

Vierailija
55/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan osata olla avaamatta silmiä ihan selkoselleen asti.

Vierailija
56/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkuisen tyttelin se tekee todella kivan näköisesksi.

Vierailija
57/59 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Itsekin kaytin tuota Sensain (ex Kanebo) 38, oli mun mielesta tosi hyva. Vesiliukoiset arsytti mullakin silmia. 

Nykyaan ripsienpidennykset, niin ei tarvi ahrata ripsivarien kanssa tai miettia etta leviaako ne tai miten ne saa pois. Ja bonuksena, etta nyt on jo heratessakin "silmat paassa" :) 

(Ja on siis ihan ns. luonnolliset, ei mitkaan Tuksu-vappuviuhkat.) 

Minullakin oli joskus pidennykset yhden kesän, n. 4-5kk, ei mitään ongelmia ja oli kivat. Menin laittamaan seuraavana keväänä uudestaan. No, tuona laittopäivän iltana alkoikin silmät tuntumaan kummallisilta. Yön aikana turposivat, vuosivat vettä solkenaan ja aivan helvetillinen kutina. Heti aamulla tietty poistattamaan ne ja sen jälkeen lääkäriin hakemaan lääkettä ärtyneisiin silmiin. Laittaja oli sama, liimat ja muut tykötarpeet oli samoja.

Vierailija
58/59 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyyjätkään ei aina tiedä mitkä ovat vesiliukoisia. Ärsyttävän huonosti merkitty monet tai oikeasti ei ole merkitty mitenkään. Itse en voi käyttää vesiliukoisia kun silmät valuu koko ajan.

Vierailija
59/59 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! MaxFactor 2000 calorie. Pysyy ja lähtee helposti pesemällä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme