Vesiliukoinen ripsiväri - kuka tällaista käyttää?
Olen käyttänyt Sensai 38 -ripsiväriä parikymmentä vuotta eli suurin piirtein niin kauan, kun sitä on ollut saatavilla. Nyt sorruin mainokseen ja ostin verkkokaupasta erään ylistetyn ripsivärin, mutta huomasin vasta kotona, että se ei ollutkaan vedenkestävää lajia. Meikkasin kuitenkin ripseni kokeeksi samana iltana - onneksi en poistunut kotoa - ja telkkaria katsellessani haukottelin oikein makeasti niin, että silmät kostuivat. Toista silmää alkoi kirvellä ja ripsivärihän se siellä luistelikin mustanharmaana liejuna pitkin naamaa.
Kuka käyttää vesiliukoista ripsiväriä? Miksi!? Miten ihmeessä pystytte pitämään värin leviämästä tihkusateessa, hikoillessa ja haukotellessa? Pakko siihen on joku niksi olla, koska eihän muuten kukaan sitä käyttäisi.
Kommentit (59)
Hmm. Itse olen arvuutellut, onko eri ihmisten kyynelnesteissä niin paljon eroja, että ripsarin käyttäytyminen selittyisi. Itse olisin jonkinlainen entsyymi-ihme siis.
Mulla on ihan tavallisen pituiset ripset, mutta ne kasvavat muutamassa kerroksessa, joista sisin on aivan luomen sisäpinnan rajalla. Syy voisikin olla ehkä myös mekaaninen :D
Pikapanda kirjoitti:
Jännä, miten toisilla ei ole mitään vaikeuksia ja toisilla, kuten minulla, taas riittää kunnon haukotteleminen saamaan ripsivärin lähtemään etelää kohti. Minulla on pitkät yläripset ja hyvin pitkät alaripset, joten kai siinä syntyy jonkinlainen porrastettu vesiliukumäki ripsarille. Olen joskus kokeillut ala- ja yläripsien vesirajaan ihan siihen kohtaan tarkoitettua rajausväriä, mutta joka kerta rajaus on kadonnut kymmenessä minuutissa.
Näin keväällä jossain lehdessä maininnan siitä, että jokin marketeistakin saatava ripsari olisi Sensai 38:n kaltainen lämpimällä vedellä poistettava. Tietäisikö joku täällä, mikä se on? Olen etsinyt, mutten löytänyt.
Ap
En tiedä ihan markettimerkeistä, mutta Cliniquen Lash Power on samantyyppinen, mutta vähän halvempi ja Tony Molyn pandaripsari markettihinnoissa, mutta en sitä kyllä marketeissa ole nähnyt myytävän, ainoastaan nettikaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Pikapanda kirjoitti:
Jännä, miten toisilla ei ole mitään vaikeuksia ja toisilla, kuten minulla, taas riittää kunnon haukotteleminen saamaan ripsivärin lähtemään etelää kohti. Minulla on pitkät yläripset ja hyvin pitkät alaripset, joten kai siinä syntyy jonkinlainen porrastettu vesiliukumäki ripsarille. Olen joskus kokeillut ala- ja yläripsien vesirajaan ihan siihen kohtaan tarkoitettua rajausväriä, mutta joka kerta rajaus on kadonnut kymmenessä minuutissa.
Näin keväällä jossain lehdessä maininnan siitä, että jokin marketeistakin saatava ripsari olisi Sensai 38:n kaltainen lämpimällä vedellä poistettava. Tietäisikö joku täällä, mikä se on? Olen etsinyt, mutten löytänyt.
Ap
En tiedä ihan markettimerkeistä, mutta Cliniquen Lash Power on samantyyppinen, mutta vähän halvempi ja Tony Molyn pandaripsari markettihinnoissa, mutta en sitä kyllä marketeissa ole nähnyt myytävän, ainoastaan nettikaupoissa.
Maybellinen Snapscara taitaa olla tämä keväällä mainostettu markettituote.
Minun on hankala hankkia Sensain 38 ripsiväriä, joten kiinnostaisi kokeilla tuota Maybellineä mutta pelkään pettyväni.
Se Maybellinen kuumalla vedellä irtoava ripsari on ihan kakkaa. Järkyt tönkköripset tuli. Pysyi hyvin ja lähti hyvin lämpimällä vedellä, siitä tykkäsin.
Cliniquen Lash Power Feathering oli täydellinen mutta se lopetettiin. Pelkkä Lash Power muuten hyvä mutta onneton harja eikä tuuheuta.y
Pikapanda kirjoitti:
Ap
Minulla on pitkät ripset jotka taittuvat ylhäältä ja alhaalta luonnostaan mutta sillä tuskin merkitystä vaan enemmän kulmakarvoilla jotka suojaa veden valumiselta silmiin.
Yksi jolla ei leviä vesiliukoinen
Helena R. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedenkestävän ripsarin poistaminen on ihan sairaan työlästä.
Lorautat vanulappuun ripsivärin poistoainetta ja pyyhit ripsarin pois. Ei ole työlästä.
On se kuitenkin oma erillinen työvaiheensa ja 2 artikkelia lisää ostoslistaan.
Pesulappu tms tarvitsee ostaa vain kerran. Tai niin monta kuin niitä nyt kokee tarvitsevansa. Minulla on äidin vanhoja pari käytössä.
Ja mitä ehdotat minulle vaihtoehdoksi, kun ei se vesiliukoinen ripsiväri ihan oikeasti vaan pysy?
No jos sinä tykkäät vedenkestävistä ripsareista, niin miksi sinun pitäisi vaihtaa vesiliukoiseen?
-eri
Noiden vesiliukoisten pysyvyyksissäkin on paljon eroja. Esim. Maybellinen valuu mulla heti, koska on allergioita ja silmät vuotaa. Sen sijaan Max Factorin vesiliukoisetkin pysyy suht hyvin kunhan ei mene hankaamaan silmiä / ripsiä silloin kun on silmä vuotanut.
Tällä hetkellä käytössä apteekin IDUN mineraalimeikkisarjan 38-asteisella vedellä lähtevä ripsari, tosi hyvä pysyvyys. Sellaisille jotka haluaa luonnollisen näköiset ripset, ei tee mitään tekoripsiefektiä.
Minä käytän aina vesiliukoista ja ikinä ei ole levinnyt vaikka ajaisin hevosia vesisateessa.
Jotkut vaan joutuu käyttämään, koska silmät eivät siedä kestomaskaroiden vahvoja aineita.
Mä käytän vain ja ainoastaan vesiliukoisia. Noita vedenpitäviä ei saa ripsistä irti millään, ei edes niillä meikinpoistoaineilla ja lopputulos on mustat silmän aluset jos.
Joskus kokeilin sitä lämpimällä vedelle poistettavaakin ja sama homma, se vain levisi pitkin naamaa osittain, mutta ripsistä se ei lähtenyt.
Mulla taitaa olla maybelinen vesiliukoisia eikä ole ikinä levinnyt. Ainoastaan jos heti laitettaessa sattuu sohaisemaan silmään niin, että tulee kyyneliä se leviää, mut ne saa kuivua hetken aikaa niin pysyvät kyllä vesisateessakin :)
Pelkällä vedellä tosin ei lähde sekään, vaan vaatii meikinpoistoaineen.
Uskoisin, että kyse on ennemminkin merkistä ja ripsivärin laadusta.
Mä olen monesti miettinyt että miten vesiliukoisen ripsarin saa leviämään. En ole koskaan käyttänyt vedenkestävää, eikä ikinä ole käynyt niin että meikit olisivat levinneet.
Hikoilen paljon ja silmäni vuotavat tuulessa, mutta ripsarit vaan pysyvät. Ja käytän paljon eri merkkisiä. En ole sateessakaan saanut sitä leviämään.
Lisäksi nukun usein ripsarin kanssa, pesen meikit usein vasta aamulla. Harvoin yölläkään leviää kovin pahasti, ja aamulla huomaa kyllä että silmät ovat vuotaneet.
33 jatkaa:
Nyt kun luin ketjua niin taisin tajuta kupletin juonen. En käytä koskaan maskaraa alaripsissä. Se saattaa olla avain leviämättömyyteen.
Minulla ei kanssa vesirajaan laitetut rajaukset pysy silmissä ei sitten millään, mutta vesiliukoista ripsiväriä olen käyttänyt aina ja käytän jatkossakin, ei ongelmia. Ainoaa ongelmaa tuottanut ripsarimerkki on ollut Lumene - ne ei pysy ei sitten mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kanssa vesirajaan laitetut rajaukset pysy silmissä ei sitten millään, mutta vesiliukoista ripsiväriä olen käyttänyt aina ja käytän jatkossakin, ei ongelmia. Ainoaa ongelmaa tuottanut ripsarimerkki on ollut Lumene - ne ei pysy ei sitten mitenkään.
Toi on muuten totta, itsekin siis käytän vesiliukoisia, mutta nuo lumenet on surkeita. Ne leviää aina, oli ihan mitä tahansa ja lisäksi ne ei näytä ripsissäkään miltään, ehkä siksi, kun ne leviää pitkin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on muuten totta, itsekin siis käytän vesiliukoisia, mutta nuo lumenet on surkeita. Ne leviää aina, oli ihan mitä tahansa ja lisäksi ne ei näytä ripsissäkään miltään, ehkä siksi, kun ne leviää pitkin naamaa.
Mun lemppari on tällä hetkellä Lumenen True mystic volume. :D Tuuheuttaa reilulla kädellä ja pysyy yön ylikin moitteettomana.
/33
Minä käytän pelkästään vesiliukoista. En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku käyttää vedenkestävää hahahah.
Koskaan ei ole ripsivärit levinneet. Ei salilla käydessä, ei haukutellessa, ei sateessa, eikä edes pienen itkun johdosta, Lähtee helposti pois silmämeikinpoistoaineella, eikä tarvii hinkata.
Muutaman kerran olen kokeillut vedenkestävää ja joka kerta on tehnyt ripsistäni jotenkin tönkkö suorat, lyhyet ja mitään sanomattoman näköiset! Sitten se peseminen...huhuh mikä homma!!! Vaikka käyttää vedenkestävälle meikille tarkoitettua putsaria, saa silmiä hinkata miljoona tuntia ja tuloksena punaiseksi hinkatut luomet, ripsiväriä pitkin luomia ja edelleen ripsissä jonkin verran. Sama ongelma näiden "lähtee lämpimällä vdellä" humputuksien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän vain ja ainoastaan vesiliukoisia. Noita vedenpitäviä ei saa ripsistä irti millään, ei edes niillä meikinpoistoaineilla ja lopputulos on mustat silmän aluset jos.
Joskus kokeilin sitä lämpimällä vedelle poistettavaakin ja sama homma, se vain levisi pitkin naamaa osittain, mutta ripsistä se ei lähtenyt.
Mulla taitaa olla maybelinen vesiliukoisia eikä ole ikinä levinnyt. Ainoastaan jos heti laitettaessa sattuu sohaisemaan silmään niin, että tulee kyyneliä se leviää, mut ne saa kuivua hetken aikaa niin pysyvät kyllä vesisateessakin :)
Pelkällä vedellä tosin ei lähde sekään, vaan vaatii meikinpoistoaineen.
Minäkin olen käyttänyt tuota sensai38 ripsaria ainakin kymmenen vuotta enkä muunlaisia enää edes halua. Itse olen putsaan ne pois ihan puhdistusmaidolla, hyvin lähtee naamasta ja ripsistä, ei tarvitse olla tietynlämpöistä vettä mutta kestää ripsissä sateet ja itkut.
Vierailija kirjoitti:
Se Maybellinen kuumalla vedellä irtoava ripsari on ihan kakkaa. Järkyt tönkköripset tuli. Pysyi hyvin ja lähti hyvin lämpimällä vedellä, siitä tykkäsin.
Cliniquen Lash Power Feathering oli täydellinen mutta se lopetettiin. Pelkkä Lash Power muuten hyvä mutta onneton harja eikä tuuheuta.y
Harmillista kuulla että Maybelline ei ainakaan sinulla tuonut haluttua lopputulosta, vaihtaisin mielellään helpommin saatavaan vaihtoehtoon.
Ap