Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesiliukoinen ripsiväri - kuka tällaista käyttää?

Pikapanda
14.08.2019 |

Olen käyttänyt Sensai 38 -ripsiväriä parikymmentä vuotta eli suurin piirtein niin kauan, kun sitä on ollut saatavilla. Nyt sorruin mainokseen ja ostin verkkokaupasta erään ylistetyn ripsivärin, mutta huomasin vasta kotona, että se ei ollutkaan vedenkestävää lajia. Meikkasin kuitenkin ripseni kokeeksi samana iltana - onneksi en poistunut kotoa - ja telkkaria katsellessani haukottelin oikein makeasti niin, että silmät kostuivat. Toista silmää alkoi kirvellä ja ripsivärihän se siellä luistelikin mustanharmaana liejuna pitkin naamaa.

Kuka käyttää vesiliukoista ripsiväriä? Miksi!? Miten ihmeessä pystytte pitämään värin leviämästä tihkusateessa, hikoillessa ja haukotellessa? Pakko siihen on joku niksi olla, koska eihän muuten kukaan sitä käyttäisi.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Ripsissä ei pysy ja naamasta ei lähde. Muutaman kerran erehtynyt.

Vierailija
2/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei leviä vesiliukoinen ripsiväri koskaan, vaikka omaan tosi herkästi vuotavat silmät ja kovin rasvoittuvan ihon. Ei leviä sateella tai kuntosalilla hikoillessa. Veikkaan että on silmän muodosta tms. kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei leviä vesiliukoinen ripsiväri koskaan, vaikka omaan tosi herkästi vuotavat silmät ja kovin rasvoittuvan ihon. Ei leviä sateella tai kuntosalilla hikoillessa. Veikkaan että on silmän muodosta tms. kiinni.

Miten vesiliukoinen ripsari ei muka leviä sateella?

Vierailija
4/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös leviää vesiliukoiset ripsarit pitkin poskia, myös nämä 38 astetta kestävät. Aivan järjetön keksintö, joskaan ripsivärin poistoon ei tarvita erillisiä meikinpoistoaineita, vaan vesi riittää.

Vierailija
5/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina vesiliukoisia ripsivärejä. Joskus todella hikisen salitreenin jälkeen on ylä- ja alaripsistä luomilla pieniä pisteitä ja viimeisimmällä reissulla (kostea ilmasto, +35 astetta) huomasin ettei ripsivärini pidä täysin. Silti noin 95 % prosenttia ajasta vesiliukoiset ripsivärit pysyvät kuitenkin moitteetta, joten en ole kokenut perustelluksi alkaa testata vedenkestäviä ripsivärejä, vaan pitäydyn suosikeissani.

Vierailija
6/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kyynelnesteisiin erikoistunut biologi selittää, miksi toisilla pysyy ja toisilla leviää?

Minulla vesiliukoinen ripsiväri jo itsessään saa silmät kyyneltymään, liukenemisen alkaa, silmä ärsyyntyy ja kohta on harmaat kaistat poskilla. Jos haluaisin draamailla hautajaisissa tjsp, voisin harkita. Mutta toistaiseksi kuitenkin pysyn vedenkestävissä :D

/1

Vierailija
7/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vesiliukoinen ripsari ei muka leviä sateella?

Enpä osaa selittää miksi, mutta itselläni vaatii kasvojen ihan kunnon kastelun/dippauksen veteen että ripsiväri lähtee leviämään. Vesisade ei ole sitä onnistunut tekemään. Voi olla että ripset ovat sateesta märät, muttei mitään siltikään leviä silmäluomille tai poskille.

Vierailija
8/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan leviä. Jos teen jonkun oikein hikisen treenin sisätiloissa niin ehkä vähän suttaantuu silmän alle. Mutta että valuisi pitkin naamaa niin ei ikinä.

Vierailija
9/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leviä mihinkään vesiliukoinen ripsari, edes itkiessä. Käytän Maxfactorin ripsaria. Varmaan 20 vuotta jo käyttänyt, enkä aio vaihtaa niin kauan kun on saatavilla.

Vierailija
10/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkestävän ripsarin poistaminen on ihan sairaan työlästä.

Vierailija
11/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans tajua. Itse käytän vain vedenkestävää. Etenkin siitä syystä, että omistan piikkisuorat ripset. Vaikka niitä miten taivutan, ei taivutus pysy vesiliukoisella ripsarilla. Waterproof jämähdyttää ripset muotoonsa, ja taivutus pysyy.

Puhdistus sujuu jo rutiinilla. Jollei muuta löydy niin talouspaperi ja ruokaöljy irrottavat värin.

Vierailija
12/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei leviä mihinkään vesiliukoinen ripsari, edes itkiessä. Käytän Maxfactorin ripsaria. Varmaan 20 vuotta jo käyttänyt, enkä aio vaihtaa niin kauan kun on saatavilla.

Samaa mulla.

Vesiliukoinen, kun pesen naamani suihkussa oliivisaippualla (sillä tuo ripsari lähtee), enkä jaksa läträtä erikseen meikinpoistoaineella.

Vierailija
13/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän eikä leviä. Teen ulkona töitä.

Vierailija
14/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lorautat vanulappuun ripsivärin poistoainetta ja pyyhit ripsarin pois. Ei ole työlästä.

Vierailija
15/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lorautat vanulappuun ripsivärin poistoainetta ja pyyhit ripsarin pois. Ei ole työlästä.

Muttei ekologista, jos vanulappuja kuluu päivittäin.

Vierailija
16/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muttei ekologista, jos vanulappuja kuluu päivittäin.

Myös pesulappu toimii.

Vierailija
17/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun kaatosateessa ja pari pikkupisaraa oli alaripsien alla levinneenä. Vedenkestäviä pitää hinkuttaa ja hangata ikuisuus ja silti seuraavana päivänä silmien alla mustaa.

Vierailija
18/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kuitenkin oma erillinen työvaiheensa ja 2 artikkelia lisää ostoslistaan.

Vierailija
19/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kuitenkin oma erillinen työvaiheensa ja 2 artikkelia lisää ostoslistaan.

Pesulappu tms tarvitsee ostaa vain kerran. Tai niin monta kuin niitä nyt kokee tarvitsevansa. Minulla on äidin vanhoja pari käytössä.

Ja mitä ehdotat minulle vaihtoehdoksi, kun ei se vesiliukoinen ripsiväri ihan oikeasti vaan pysy?

Vierailija
20/59 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena Rubinstein kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Ripsissä ei pysy ja naamasta ei lähde. Muutaman kerran erehtynyt.

Minulla käy näin ei-vesiliukoisten kanssa. Ripsari vain leviää, mutta suttu ei lähde irti millään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä