Suomalaisnainen kuoli Kreikassa - mies ei saa ruumista takaisin Suomeen
Oletteko lukeneet jo tämän? Mikähän sai hyvän uimarin hukkumaan noin nopeasti? Ja miksi miestä pidettiin poliisiasemalla?? Eikö Suomen pitäisi hakea kansalaisiaan takaisin kotimaahan?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalainen-mira-loytyi-elottomana-…
Kommentit (186)
Tuhlaaminen on halpaa ja uurnan voi kuljettaa käsimatkatavaroissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuhkaaminen on halpaa...
miksi piti mennä lataamaan puhelinta kun rakas olisi tarvinnut apua?
Olipa surullinen juttu.
Btw ihmisillä on eri murteita ja sanoja saatetaan käyttää eri tavoin. Moni ihminen käyttää kuolemasta nukkua sanaa. Lisäksi leski oli selvästi todella surullinen, ihan kuin ihmiset eivät ymmärtäisi, että todella suuressa surussa ihminen ei välttämättä käyttäydy järkevästi. Joten turha panettelu pois lesken sanavalinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omaiseni kuolisi ulkomailla haluisin ehdottomasti samalla koneella kotiin vainajan kanssa, viereen istumaan jos mahdollista. Arkun viereen siis, tuskin kuollutta penkille istutetaan..
Olisin hänen vierellään että nyt mennään kulta kotiin. Yhdessä niinkuin olisi tarkoitus.
Varmaan Tommille ollut järkytys kun ei saanutkaan Miraa mukaan!
Arkku on sinkkiä, jotta mahdolliset ruumiinnesteet ei vuoda. Arkku tuodaan ruumassa. Et voi istua vieressä, on nimittäin helkkarin kylmä paikka.
Isäni ystävä sai sydänkohtauksen ja kuoli Mallorcalla. Hänellä oli kattava matkavakuutus, joten pääsi Suomeen. Ilman vakuutusta ruumiin valmistelu, arkku ja matka olisi maksanut yli 100 tuhatta euroa. Suomen valtio ei kenenkään ruumista kotimaahan kuljeta. Jos ei vakuutusta tai maksajaa, ruumis haudataan lomakohteeseen.
No ei varmasti maksa Mallorcaltakaan ruumiin tuonti yli 100 000e. Meidän mummo tuotu eräästä matkakohteesta (ei kylläkään Mallorca) ja maksoi noin 10 000e. Ja ei siis ollut matkavakuutusta kun sinne kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Tomi myös:soitin miljoona kertaa.
Outoa.
Kerrottiin:Tomi kuvassa. Kuvassa näkyi etualalla nainen
Ei kerrottu. Etkö osaa Suomea? Kerrotaan että kuvassa on Mira, jonka ruumista tämän mies odottaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen kyllä, että Tomilla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Outoa, että vaimo hukkuu uima-altaaseen juuri, kun mies on käymässä hotellihuoneessa. Joku syyhän siihenkin on, että Tomi on viety poliisiasemalle. Muka kielitaidottomana ei tiedä miksi. Kukaan 70-luvulla syntynyt ei ole niin kielitaidoton, kun englantia on opiskeltu ala-asteen kolmoselta asti ysille vähintään.
Kun sitä yhteistä kielitaitoa ei välttämättä ole riittävästi. Niillä ampparikuskeilla, poliiseilla jne.
Vaari joutui espanjassa sairaalaan leikkaukseen eikä kukaan hoitaja ja hädin tuskin lääkäri osannut kommunikoida hänen kanssaan. Hoitajat ja vaari ei kukaan puhunut englantia. Opas kävi paikalla välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaiset vievät vainajia tuhkattavaksi Bulgariaan, 10 000 e. Krematorioita taitaa olla rakennettu pari, ihan äskettäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä mies kertoi: mutta Mira nukkui
Muutenkin ihan outoa
Oliko niillä ikäeroaIhmettelin myös tuota moneen kertaan sanottua nukkumista. Mies on ehkä edelleen shokissa eikä pysty sanomaan kuollut?
Ortodoksit käyttävät ilmaisua "nukkuu", kun ajattelevat ettei ihminen oikeasti kuole, vaan herää ylösnousemuksessa.
Sanotaanhaan meilläkin "herättää kuolleista". Nukkuva herätetään.
Tämä on totta. Ortodoksit eivät puhu kuolleista vaan nukkuvista tai toisilmaisiin menneistä. Kristinuskon mukaanhan kuolemaa ei ole, siirrymme vain tästä maallisesta tomumajastamme toiseen olotilaan.
Luulen, että vain mtv on ottanut jutun sivuilleen, ip-lehdet ei, koska tarkastavat, miten asiat on. Ei siis muuta uutisoitavaa todellisuudessa kuin että leski on hätääntynyt ja ei ymmärrä, miksi kestää, vaikka selitetty on.
Minua säälittää tämä mies. Heillä siis vasta sunnuntaina olisi ollut yksivuotishääpäiväkin. Kyllähän tuossa ymmärtää että aika shokissa ihminen on. Ja kun ei ole yhteyshenkilöä Kreikassa, joka voisi ilmoittaa aikataulusta ja sen etenemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kuolee ulkomailla, on ihan selvää, että ko maan viranomaisten tehtävänä on selvittää, oliko kuolinsyy luonnollinen, tapaturma vai henkirikos. Näin toimitaan Suomessakin, jos joku turisti kuolee Suomessa.
Totta. Suomessakin ruumiinavauksiin on jonoja ja tuloksia voidaan odotella kuukausiakin.
Sinänsä ruumiinavaus voidaan tehdä nopeasti. Jos tutkimustulokset kestävät kauan, se johtuu toksikologiasta eli myrkkyseulasta, se saattaa kestää jopa vuoden. Yleensä kuolemansyy pyritään saamaa aina kuluvan vuoden tilastoihin.
ensin vaimo kuoli, sitten hän nukkui, sairaalassakin hän nukkui, kun hänen kerrottiin kuolleen. siis s a a k e l i sentään, opetelkaa puhumaan kuolemasta, silloin kun puhutaan kuolemasta ja pitäkää se nukkuminen ihan vain nukkumisena.
Vierailija kirjoitti:
"Mira". No noissa piireissä kuollaan usein teräaseeseen.
Valtio ei kuskaa ruumiita, sitä varten kukin hankkii itse matkavakuutuksen tai roudaa tuhkat käsimatkatavarana.
Missä piireissä? Kyllä on omituisia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
ensin vaimo kuoli, sitten hän nukkui, sairaalassakin hän nukkui, kun hänen kerrottiin kuolleen. siis s a a k e l i sentään, opetelkaa puhumaan kuolemasta, silloin kun puhutaan kuolemasta ja pitäkää se nukkuminen ihan vain nukkumisena.
Olen samaa mieltä tästä ja itse olen suhteellisen tuore leski. Minua ärsyttää suuresti, kun pitää käyttää jotain kummallisia kiertoilmaisuja kuolema-sanalle. Itselläni on kaksi kouluikäistä lasta, eikä tullut mieleenikään puhua heille isin poisnukkumisesta. Olisivat muuten saattaneet alkaa pelkäämään nukahtamista, jos nukkumista verrataan kuolemaan. Nukkuva ihminen on elossa, kuollut ei ole.
Tuohon kielitaitoon, että jokainen osaisi englantia, kuka on 70-luvulla tai jälkeen syntynyt..mä olen syntynyt vuonna 1970 ja lukenut pitkän saksan.. tämä ohi otsikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti jotain viisikymppisiä, joten sairauskohtaus. Ikävää, ettei mies saa apua.
No ei Mira ja Tomi ole mitään viisikymppisten nimiä, vaan lähinnä heidän lastensa. Sairauskohtaus voi kohdata minkä ikäistä vaan, mutta eiköhän tässä ollut kyseessä lähinnä viina.
Mun mielestä ne ovat juuri lähes 5-kymppisten nimiä. Olen syntynyt vuonna -73 ja muutaman vuoden vanhempien poikien keskuudessa Tomi oli yleinen nimi. Ja mielestäni Mira on myös nyt keski-ikäisten keskuudessa yleinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mies oli ortodoksi?
Ilmeisesti on vakuutus. Aikanaan saa ruumiin mukaan.
Lähetystöstä kerrottiin, että ip-lehdet oli kyselleet tapauksesta, mutta sieltä ei anneta tietoja. Pelkäsin, että päätyy lehtiin, mutta onneksi ei.
Suurlähetystön toiminta oli todella asiallista mutta empaattista.
Onkohan tämä Tomi shokissa vai miksi ei ymmärrä.