Te joilla kolme lasta, millaisilla ikäeroilla?
Kerronpa aluksi itsestäni, että olen kahden lapsen äiti. Lapset ovat kohta 3v ja 1v. Kolmas on luultavasti tuloillaan=) en ole vielä testannut, mutta menkat ovat myöhässä 4 päivää... Toivon parasta! Keskimmäisen ja tämän kolmannen ikäeroksi tulisi 1,5 vuotta, esikoisella ja toisella on 2v 1kk. Millaisia ikäeroja muilla ja miten arki on sujunut! Itse olen kyllä hyvin positiivisella mielellä=)
Kommentit (26)
Täällä myös kolmatta odotellaan. Sattumoisin sama LA kuin sulla :) Sattuipa sopivasti. Soitin jo neuvolaankin ajan ja terkkari sanoi, että tammikuulle on tulossa vauvaruuhkaa :) Odotusonnea!
Lämpimät onnittelut uudesta raskaudesta!
Meillä on ennestään kaksi tyttöä ja nyt odotellaan kolmatta vauvaa. Kahden ensimmäisen ikäero on noin 1v8kk, nyt tulossa noin 1v9kk. Mitään huonoa en tuosta ikäerosta keksi, ehkä lähinnä sen, että aina ei ehdi äiti huilata.
Muuten on vain plussaa pienestä ikäerosta, missään vaiheessa ei esikoinen ole ollut mustasukkainen, häntä on otettu koko ajan mukaan hoitamaan pikkusiskoa. Nyt tytöt leikkivät yhdessä ja vaikka riitaakin tietysti tulee, ovat neidit pitkälti kuin paita ja peppu :)
Porenn, tytöt 05/03 ja 01/05 sekä Pimpula rv 27
ne voivat olla, kun on kyse ihanista lapsukaisista! Tässä vielä vähän hämmentyneitä ollaan... osittain siksi että tuota kakkosta teimme vuoden ja tämä kolmonen ei päättänytkään odotuttaa niin kauaa vaan kahdet menkat vain kerkesivät imetyksen jälkeen tulla ja tärppäsi! Onnea odotukseen kaikille!!
Ensimmäisen ja toisen välillä oli 1v 5kk.
4v4kk ja 2v8kk. Neljäs syntyi 2v4kk myöhemmin.
Viidettä odotetaan ja hänen syntyessään isommat ovat 9v3kk, 7v7kk, 4v11kk ja 2v6kk.
Kolmannen ja neljänne syntymä oli helpompi kuin toisen lapsen. Varsinkin neljäs sopeutui hyvin ja isommat ottivat hänet avosylin vastaan kuten myös me vanhemmat :)
Nyt odotan sitten neljättä ja nuorimman ja neljännen ikäeroksi tulee sitten jo 4v 7kk.