Miksi suomalaiset paheksuvat kotirouvia?
Jos nainen haluaa lasten kasvettuakin tiettyyn ikään jäädä kotiin, eikä mennä töihin, jos ja kun puoliso hoitaa sen kodin ulkopuolisen töissä käymisen tienaten yhteisen elannon, niin miksi sitä naisen kodin hyväksi työskentelyään melkoisen monet ihmiset paheksuvat?
Tiedän monia naisia, joilla on ammattitutkinto tai montakin koulutustutkintoa hommattuna, ja he ovat olleet töissä ennen lasten tekoa ja senkin jälkeen, mutta kuten kaikki tiedetään, kuinka huono työllisyystilanne on maassamme alakohtaisesti ja paikkakuntakohtaisestikin, niin miksi sitten naista, joka haluaa olla kotona, eikä mennä töihin paheksutaan; ja etenkin kun perhe ei saa mitään sosiaalisia tukia esim. asuntotukea tai toimeentulotukea vaan aviomies maksaa omista tienesteistään koko perheen elämiskustannukset.
Kommentit (443)
Onpas jännä aloitus. No, minulla ei ole mitään ongelmaa asian kanssa, jos 1) nainen ja miehensä ovat asiasta yhteisymmärryksessä 2) nainen ja miehensä eivät kuppaa julkisia varoja millään tavalla 3) nainen ja miehensä eivät yritä vastuuttaa kolmansia osapuolia tyyliin "minun pitää silti kotonaolovuosien jälkeen saada huippuvirka jostain". Perheyksikköhän järjestää raha-asiansa miten haluaa. Toivon mukaan ilman kuppausta julkisesta kassasta. Jos näin tapahtuu, all good. Antaa mennä.
Käyttäjä27830 kirjoitti:
Leata mammat on kotona kakaralaumansa kanssa vetää veronmaksajienrahoja.
Jos mukoloita on 10 tuskin kanattaa duunin mennä ei kukaan maksa selaissta liksaa.
Sinun ainakin kannattaisi panostaa koulutukseen, että oppisit edes kirjoittamaan. Eihän tuosta ottanut mitään selvää.
Juuri näin, kaikkein suurinta ylellisyyttä on oma aika. Kun lapset ovat kasvaneet ja asuntolainat maksettu, on varaa panostaa vapaa-aikaan ja vähentää työntekoa. Olen osa-aikakotirouva ja työskentelen ainoastaan sen verran, että katan omat pienet kuluni. Tätä on monen vaikea ymmärtää työpaikallani, mutta eipä se ole minun ongelmani. Antaa toisten juosta oravanpyörässä, jos eivät sieltä pois halua.