Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset paheksuvat kotirouvia?

Vierailija
14.08.2019 |

Jos nainen haluaa lasten kasvettuakin tiettyyn ikään jäädä kotiin, eikä mennä töihin, jos ja kun puoliso hoitaa sen kodin ulkopuolisen töissä käymisen tienaten yhteisen elannon, niin miksi sitä naisen kodin hyväksi työskentelyään melkoisen monet ihmiset paheksuvat?
Tiedän monia naisia, joilla on ammattitutkinto tai montakin koulutustutkintoa hommattuna, ja he ovat olleet töissä ennen lasten tekoa ja senkin jälkeen, mutta kuten kaikki tiedetään, kuinka huono työllisyystilanne on maassamme alakohtaisesti ja paikkakuntakohtaisestikin, niin miksi sitten naista, joka haluaa olla kotona, eikä mennä töihin paheksutaan; ja etenkin kun perhe ei saa mitään sosiaalisia tukia esim. asuntotukea tai toimeentulotukea vaan aviomies maksaa omista tienesteistään koko perheen elämiskustannukset.

Kommentit (443)

Vierailija
21/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te välitätte, mitä muut ajattelevat? Mua ei vois vähempää kiinnostaa muiden mielipiteet. Olen itsekin kotona, lapset alakoululaisia. Ei saada asumistukea eikä tt-tukea. Asutaan jo maksetussa omistuskämpässä.

Vierailija
22/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä silti hiukan nousee niskakarvat pystyyn kun ajattelee, mihin naiset ovat kovalla työllä päässeet ja miten jotkut sitten vetävät sen (omalta kohdaltaan) vessanpöntöstä alas toteamalla, että heistä ei ole muuhun kuin oman kodin siivoamiseen ja lasten nenien pyyhkimiseen.

On kyllä silmiä avaavaa halveksuvaa tekstiä.

Oletko sitä mieltä, että kotiäidit "ovat päättäneet, ettei heistä ole muuhun kuin kodin siivoamiseen ja lasten nenien pyyhkimiseen?" Todellako?

Ilmeisesti sinun tekosi ovat tärkeämpiä ja hienompia ja sinä itse olet ylin auktoriteetti siinä, mikä teko lasketaan hienoksi ja tärkeäksi.

Tiedoksi että minä olen ollut onnellisin kotiäitinä. Se on ollut ylivoimaisesti parasta aikaa elämässäni, enkä olisi millään halunnut luopua siitä. Kun sain monen vuoden jälkeen niin upean työmahdollisuuden, sellaisen, mistä olin lapsesta asti unelmoinut, että oli pakko valita se, niin konkreettisesti itkin. Odotan kovasti eläkepäiviä, jotta saisin sen "normaalin elämän" ajan taas takaisin.

T. Akateeminen menestynyt feministi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asia ei muille kuulu. Mutta minusta on typerää heittäytyä toisen elätettäväksi koska et saa eläkekertymää ja mies voi jättää puille paljaille. Lisäksi Suomessa naiset on aina olleet töissä, vain harvat lahosivat kotona siivoten. Lisäksi jos naiset heittäytyvät lastenteon jälkeen kotoilijoiksi hankaloittaa se uusien nuorten naisten palkkaamista koska pelätään että hän alkaa lisäöntymään ja sitten irtisanoutuu. Joson varma valinnastaan niin hyvä, mutta silloin ei pitäisi hetkauttaa yhtään mitä muut ajattelevat.

Vierailija
24/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hiukan säälittävää jos oma elämä on toisen ihmisen varassa.

Vierailija
25/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä huolestuttaa tämän kotirouvan puolesta se, että miten hänen taloudellinen tulevaisuutensa on turvattu. Aikamoinen osuus palkka-ja eläketurvaa ja jää ansaitsematta. Siinä kohtaa kun mies lähtee viidenkympin villityksrssä muita naisia jahtaamaan ,pitäisi jotenkin omillaan tulla toimeen.

Tokihan on näitäkään n kotirouvia jotka majailee kotona ihan yhteiskunnan tuella vuosikausia. Tämä ei ole hyväksyttävää. Harvemmin Suomessa on niin hyvätuloisia miehiä, jotka pystyy sen vaimon ja lapset elättämään ja huushollin pyörittämään omilla tuloillaan.

Vierailija
26/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Hän on rikkaan naisen uskollinen  pikku edustusherra' kuulostaisi aiiiika hemmetin hienolta kunniamaininnalta  ...

Minä tunnen muutamia komeita ja seksikkäitä miehiä, joita sellainen kiinnostaa kovasti. Ovat haluttuja parisuhdemarkkinoilla, ikäänkuin trophy miehiä menestyneille naisille. Alfoja, joita naiset tavoittelevat ja joilla on myös paljon hyviä miespuolisia kavereita. Menestynyt ja itsenäinen nainen ei huoli mitään palstau.lia, vaan haluaa todella hyvän miehen. Ja se hyvyys ei tarkoita silloin miehessä rahaa tai asemaa, vaan laadullisia ominaisuuksia. Kun sellainen mies menee koulun myyjäisiin kaupittelemaan leipomiaan pullia sinne äitien joukkoon, niin voitte kuvitella, millaisessa ihailussa hän paistattelee.

Vierailija
27/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä silti hiukan nousee niskakarvat pystyyn kun ajattelee, mihin naiset ovat kovalla työllä päässeet ja miten jotkut sitten vetävät sen (omalta kohdaltaan) vessanpöntöstä alas toteamalla, että heistä ei ole muuhun kuin oman kodin siivoamiseen ja lasten nenien pyyhkimiseen.

Oletko sitä mieltä, että kotiäidit "ovat päättäneet, ettei heistä ole muuhun kuin kodin siivoamiseen ja lasten nenien pyyhkimiseen?" Todellako?

Ilmeisesti sinun tekosi ovat tärkeämpiä ja hienompia ja sinä itse olet ylin auktoriteetti siinä, mikä teko lasketaan hienoksi ja tärkeäksi.

Tiedoksi että minä olen ollut onnellisin kotiäitinä. Se on ollut ylivoimaisesti parasta aikaa elämässäni, enkä olisi millään halunnut luopua siitä. Kun sain monen vuoden jälkeen niin upean työmahdollisuuden, sellaisen, mistä olin lapsesta asti unelmoinut, että oli pakko valita se, niin konkreettisesti itkin. Odotan kovasti eläkepäiviä, jotta saisin sen "normaalin elämän" ajan taas takaisin.

Huomaa, että tekstini osui ja upposi kun saan tällaisia vastauksia. Koet, että minä olet joku ylin auktoriteetti ja tekoni ovat tärkeämpiä kuin sinun, vaikka minä en maininnut tällaista sanallakaan. Ehkä et sittenkään ole aivan sinut valintojesi kanssa.

/9

Vierailija
28/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä erityisesti paheksu, kunhan tähän lystiin ei käytetä pennin pyörylää valtion kassasta.

Kieltämättä silti hiukan nousee niskakarvat pystyyn kun ajattelee, mihin naiset ovat kovalla työllä päässeet ja miten jotkut sitten vetävät sen (omalta kohdaltaan) vessanpöntöstä alas toteamalla, että heistä ei ole muuhun kuin oman kodin siivoamiseen ja lasten nenien pyyhkimiseen. Tulee siis sellainen olo että ne vanhan ajan feministit, joista osa menetti jopa henkensä saadakseen naiset tasaveroisiksi työelämään, kääntyvät haudassaan kun osa naisista alentaa itsensä kodinkoneiksi.

Lisäksi lapsi ei hyödy kotona olevasta äidistä enää taaperoiän jälkeen. Päiväkoti sosiaalisine suhteineen on parempi vaihtoehto.

Mutta kukin elää tyylillään, ei vaikuta minun elämääni.

Ehkä se feministien ajatus oli enemmänkin se, että kaikilla tulee ole tasavertainen oikeus työelämään eikä se, että kaikkien on sitten tulevaisuudessa pakko haluta elämässään samoja asioita.

Vierailija
29/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä erityisesti paheksu, kunhan tähän lystiin ei käytetä pennin pyörylää valtion kassasta.

Kieltämättä silti hiukan nousee niskakarvat pystyyn kun ajattelee, mihin naiset ovat kovalla työllä päässeet ja miten jotkut sitten vetävät sen (omalta kohdaltaan) vessanpöntöstä alas toteamalla, että heistä ei ole muuhun kuin oman kodin siivoamiseen ja lasten nenien pyyhkimiseen. Tulee siis sellainen olo että ne vanhan ajan feministit, joista osa menetti jopa henkensä saadakseen naiset tasaveroisiksi työelämään, kääntyvät haudassaan kun osa naisista alentaa itsensä kodinkoneiksi.

Lisäksi lapsi ei hyödy kotona olevasta äidistä enää taaperoiän jälkeen. Päiväkoti sosiaalisine suhteineen on parempi vaihtoehto.

Mitä...? Eli tasa-arvo on sitä että SINÄ päätät mitä naiset saavat tai heidän tulee elämällään tehdä? Jos minä haluan olla kotona niin minusta EI OLE mihinkään muuhun? Mitä ihmettä sinä selität??

Mistä sait päähäsi että minä päätän miten muiden tulee elää? :D Sanoinhan, että kukin tyylillään ja ei häiritse minua. Ihmetyttää vain, jos sekään on oikea sana.

/9

Niinhän sinä juuri sanoit. ”Naiset alentavat itseään” ”heistä ei ole muuhun.” Valinnan vapaus on vapautta valita, ei sitä että kaikkien tulisi elää samallalailla. Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää ettei feminismi ikinä pyrkinyt siihen että KAIKKIEN naisten tulee elää samallalailla, vaan että on mahdollisuus valita.

Vierailija
30/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selitätte, että kotirouva-uran tehneet ovat kansantaloudellinen tappio?  Ovathan kotirouvat synnyttäneet ja kasvattaneet tulevia veronmaksajia eli lapsiaan,  jotka tulevaisuudessaan ovat sitten puikoissa pyyhkimässä näitten lapsettomien uraputki-ihmistenkin peppuja vanhusten hoivakodeissa.

Miten lasten synnyttäminen ja kasvattaminen estää luomasta uraa tai käymästä töissä vaikka niiden vanhusten peppuja pyyhkimässä?

Vierailija
31/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on surjäseudulla työttömyyskorvauksella kotirouvana, se on lusmuilua.

Se on työtön, ei kotirouva.

Se on lusmuilua jos ei muuta tuön perään.

Vierailija
32/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että tekstini osui ja upposi kun saan tällaisia vastauksia. Koet, että minä olet joku ylin auktoriteetti ja tekoni ovat tärkeämpiä kuin sinun, vaikka minä en maininnut tällaista sanallakaan. Ehkä et sittenkään ole aivan sinut valintojesi kanssa.

/9

Sinä itse kirjoitit niin. Jos joku päättää elää eritavalla, hän on valinnut mielestäsi väärin. Lue oma tekstisi.

Vierailija
33/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selitätte, että kotirouva-uran tehneet ovat kansantaloudellinen tappio?  Ovathan kotirouvat synnyttäneet ja kasvattaneet tulevia veronmaksajia eli lapsiaan,  jotka tulevaisuudessaan ovat sitten puikoissa pyyhkimässä näitten lapsettomien uraputki-ihmistenkin peppuja vanhusten hoivakodeissa.

Miksi nämä kotirouvien lapset olisivat sen enempää työelämässä kuin kotirouva-äitinsäkään? Kotoa työnteon malli opitaan ja nämä kotirouvien lapset oppivat, että joku muu elättää ja itse voi chillata.

Vierailija
34/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lasten synnyttäminen ja kasvattaminen estää luomasta uraa tai käymästä töissä vaikka niiden vanhusten peppuja pyyhkimässä?

Mikset sinä harrasta metsästystä? Mikä sinua estää? Alat harrastaa sitä nyt koska minä käsken, kyllä siihen jostain aikaa löydät. Hop hop.

Vierailija
35/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/9

Sinä itse kirjoitit niin. Jos joku päättää elää eritavalla, hän on valinnut mielestäsi väärin. Lue oma tekstisi.

En kirjoittanut. Voit lukea sen itse uudelleen.

/9

Vierailija
36/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä kotirouvien lapset olisivat sen enempää työelämässä kuin kotirouva-äitinsäkään? Kotoa työnteon malli opitaan ja nämä kotirouvien lapset oppivat, että joku muu elättää ja itse voi chillata.

Olipa huono. Tuleeko kaikista lapsista saman ammatin edustajia kuin vanhempansa ovat?

Vierailija
37/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/9

En kirjoittanut. Voit lukea sen itse uudelleen.

/9

”kun ajattelee, mihin naiset ovat kovalla työllä päässeet ja miten jotkut sitten vetävät sen (omalta kohdaltaan) vessanpöntöstä alas” tämä ei sinusta tarkoita että mielestäsi naisten ei pitäisi valita kotirouvana olemista? Mitähän se sitten tarkoitti...?

Vierailija
38/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä mikä ero on kotirouvalla ja ihan tavallisella työttömällä.

Kotirouva on toki hienompi sana.

Vierailija
39/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että sinulla on suppea käsitys naisesta, jolla on omia lapsia, ja joka haluaa itse hoitaa omat lapsensa, kun lapsensa ovat sen ikäisiä, että tarvitsevat huolehtijan tai sittenkin kun lapset ovat jo kasvaneet isommiksi ja jopa lentäneet pesästä omilleen.  Kuvittelet mielessäsi, että kotona oleva äiti/nainen ei muuta teekkään kuin niistää lastensa neniä ja lataa astianpesukonetta pyykinpesukoneen ohella yms. kotiaskaretta.  Tiesitkö, että kodissa on ulko-ovi, josta voi kulkea ulkomaailmaan, ja mennä lastensa tai ihan itsekseen vaikkapa minne tahansa muualle kuin sinne työpaikkaansa.  Harrastuksia on jos minkäkinlaisia,niin yhteisiä lastensa kanssa kuin naiselle itselleenkin. Suomi on vieläpä lukuisten erilaisten teemojensa yhdistysten ja kerhojen luvattu maa, joten kyllä sitä tekemistä riittää niin äidille kuin lapsilleenkin.  Ei sitä vartenkaan tarvitse äitien kiirehtiä töihin, että saisi laittaa lapsensa päiväkotiin pitkiksi tunneiksi täysin vieraiden ihmisten joukkoon mukamas sosiaalistumaan, joka on suuren lapsilauman keskellä taistelua huomiostaan.

Vierailija
40/443 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa huono. Tuleeko kaikista lapsista saman ammatin edustajia kuin vanhempansa ovat?

Ohis, mutta ei tule. Huomattavaa periytyvyyttä niissä kuitenkin on, ja etenkin sosioekonominen asema periytyy vahvasti myös Suomessa. Ts. duunareiden lapsista tulee harvemmin korkeakoulutettuja kuin korkeakoulutettujen lapsista, korkeakoulutettujen vanhempien lapsista tulee harvemmin amiksia tai koulupudokkaita kuin duunareiden/pudokkaiden lapsista. Samoin kuin teinivanhemmuus periytyy. Ei tietenkään aina, mutta kuitenkin.

/9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi