JOULUISET viikolla 22,kohti kesäkuuta
Kommentit (43)
Tulin kanssa piipahtamaan,jos vaan typy vielä nukkuisi hetkisen.
Oli aika rätynen aamupäivällä,mittasin sitten tossa kuumetta ja lämpöä oli 37,8. Sitä tuntuu nyt olevan joka toinen päivä,taitaa hampaitten tulo olla tiukassa.Laitoin silti ulos nukkumaan,kun ei ainakaan näytä siltä että mistään taudin alkamisesta olisi kyse.Ja suppoa taas...
Neuvola sanoi,että niitä ei kannata säästellä vaan antaa jos kovasti kitisee ja näyttää tuskaiselta.
Nytkin tuli kumminkin sellainen tunne,että annoinkohan turhan hätkisti lääkettä....
Meillä ei erikoisia kesälomasuunnitelmia ole.Tai olis varmaan,jos olis euroja millä reissata... Poika 12-v on nyt kumminkin vietävä särkänniemeen ja jos ähtärin eläinpuistossa käytäis,siellä viihdytään niin mukavasti koko perhe eikä matkustamiseen mene puolta päivää.
Muuten järkkäämme sitten pieniä retkiä rantaan koiran uitolle tai makkaranpaistolle,kalaan ym.ym.Niistä pääsee parin trippi purkin hinnalla :)
Mulla loppu juuri ennen äitiysloman alkua määräaikainen työsopimus ,eikä nyt ole työstä tietoakaan. Elän kyllä toivossa,että pääsisin sinne vielä joskus takasin..
Kotihoidontuelle ei minulla ole mahiksia jäädä,se on niin kerrassaan onneton summa.Mutta Ilmottauduttava työkkäriin,että saa liiton rahaa ja toivon,ettei mitään ainakaan ihan heti ilmaannu..
En kyllä haluais alle 1,5v laittaa hoitoon.Esikoinen meni päiväkotiin 11kk iässä ja oli pienempänä kaikki kesätkin hoidossa,mulla kun ei ollut lomaa kun olin itse lomien tuuraaja.Talvisaikaan olin 4pv/vko töissä.Mutta aina lauantait,joten esikoinen joutui kouluviikon jälkeen menemään vielä lauantaiksi hoitoon.
Toivon,että nyt sais asiat järkättyä tämän pikkuneidin kohdalla vähän paremmin.
Ei ole mukavaa,jos hoitopaikka on enempi koti,kun se oikea.
No,joo tulihan lörpöteltyä taas..
Sadepäiväterveisin: Liinuksi+Aada kohta 6kk
heips ja ensi alkuun @nulle suuri kiitos taas kun olet päivittänyt kasvulistaa ja mä laitan nimenkin seuraavalla kerralla.
MEIDÄN SAIRASTUPAKUULUMISET TÄNÄÄN:
Oma nuha on ja pysyy,kurkku ei onneksi enää kovin kipeä.
Juho joskus yskii ja haroo korvaansa mutta ei kuumetta ja nukkui viime yön hyvin jopa klo 7:15 asti=0,antibiottikuuri vielä huomisen.
Katri yskii joskus mutta yöt menee sen suhteen jo hyvin,harvoin enää herää yskäänsä.
Ihanaa kun aurinko paistaa,jos mentäis ulkoilemaankin.
PUNNITUSPÄIVÄ mulla ja hyvä tulos oli: -1kg viikossa ja 14 kg yhteensä painonpudotusta ja jäljellä 7kg.(4kg painoon ennen raskautta)
äityliini ja Juho joka istuu ilman tukea!=)6kk+1viikko
5kk neuvolareissu takana. Painoa oli tullut kiitettävästi, pituutta vain sentti! Mitat nyt 7455g, 63cm. Pituuskäyrä meni aika tavalla alamäkeen, mutta katellaan sitä taas sitten ens kerralla. En aio alkaa tuota asiaa huolehtimaan. Ja jos Milja minun sukuun tulee, niin painoa tuleekin aikansa suhteessa enemmän kuin pituutta. Kyllä niitä kasvupyrähdyksiä toivottavasti tulee. Ja olen kyllä aika skeptinen sen mittauslaitteen suhteen. Koskahan neuvolaan saataisiin sellainen mitta, jota voisi venyttää molemmista päistä, ettei vauvan päästä tarvisi kiskoa?!!!? Muuten neuvolatäti kehui kovasti Miljaa. Ja hyvin oli kehitys edennyt. Rokotuksesta ei tykännyt tai ainakaan siitä kiinnipitämisestä ;) mutta ei ole ollut yhtään tavallisesta poikkeava. Edellinenkään rokotus ei Miljaan millään lailla vaikuttanut.
Tänä aamuna maisteltiin eka kerran puuroa. Tein sitä kaupan valmispuuroa. Vai miksi sitä sanotaan? Kaurapuuroa kuiteskin. Ostin sitä joku aika sitten puoleen hintaan pari pakettia. Kun ne on syöty, pitää miettiä alanko tekeen tavallista hiutalepuuroa vai ostanko vielä tuota vauvapuuroa. Ei tuo nyt niin periaatteellinen asia mulle ole, puoleen eikä toiseen. :D Ensin kun Miljalle tuota puuroa työnsin suuhun, se hieman aikaa pyöritteli sitä suussa ja varmaan ihmetteli, että what a **** ;) mutta kyllä se söi minkä annoin. Annoin nyt eka kerralla noin teelusikallisen puuroa, lisänä muutama teelusikallinen ruusunmarjaa. Muutama päivä syödään tuo annos aamulla ja sitten siirretään se iltapuuroksi.
Eilen oli touhukas päivä. Aamulla oli tuo neuvola. Iltapäivällä lähdettiin Miljan kanssa bussilla käymään minun entisellä työpaikalla tuttuja moikkaamassa. Olipa mukava käydä! Milja oli aivan ihmeissään ja tuijotteli silmät pyöreinä! Söpöliini <3 Mies tuli meidät sieltä sitten hakemaan ja mentiin ruokaostoksille markettiin. Miljaa kantelin rintarepussa ja vaikka neiti oli jo aika väsy ja nälkäinen, niin ei valituksen sanaa. On se jo aika raskas kantaa siinä repussa (ottaa hartioihin aika kovasti), mutta kyllä sitä sen aikaa jaksaa. Ja se niin tykkää!!! Mussukka vaan sätki ja heilu ja huitoi aivan onnellisena. Yks pappa kysyikin multa, että mistä hyllystä tuollaisia voi ostaa ;)
Äityliini: Miljakin istuu aina etukenossa. Ei tietenkään istuteta sitä vielä kovalla alustalla tai ilman tukemista, mutta muuten kyllä koska se niin kovasti änkää istumaan. Ja meille lääkäri sanoi 4kk:n tarkastuksessa, että sellainen " sammakkomainen" istumatyyli eli etukenossa on ihan luontainen kehitysvaihe vauvalle eikä sitä tarvi estellä mikäli se itse haluaa niin istua. Ja Miljahan haluaa :D Juhohan on jo iso poika ja saakin istua, mutta eikös melkein kaikki vauvat istu aluksi silleen etukenossa? :) Terkkari muuten sanoi, että Miljan selkä on jo ihan hyvin suoristunut (vai mikäköhän se sanavalinta olikaan).
Mulla on jälleen väsy ja päätäkin särkee, mutta tarttis vissin alkaa vähän järjestelemään paikkoja. Ja vois vaikka leipoa jotain hyvää pakkaseen. Ja suuhun... :D Oikein ihanaa viikonloppua joulumuorit ja touhuvaavit! Ja voimia!
Äippä ja Milja 5kk ja risat