JOULUISET viikolla 22,kohti kesäkuuta
Kommentit (43)
Voi hitsi, minäkö sotken liilit ja liinuksit!?!? Hihhih.. kotiäitiyden iloja.. No, onneksi tajusitte itse, mie olisin täällä vaan ihmetellyt...
Painonpudotus menee mulla ihan painonvartijoiden ohjeilla. Sitä kun malttaa 3 viikkoa olla kiltisti niin sitten se alkaa luistamaan melkein automaattisesti. Ja toki edelleen täytyy pitää herkkupäiviä, niinhän kai normaalipainoisetkin tekee!! Ja painonvartijat on siitä hyvä että se paino putoo vaikka et liikkuis yhtään. Ja sitten kun se paino putoaa niin yllättäen alkaakin tehdä mieli lenkille!? Kuulostaa varmaan tosi kuluneelta jutulta mutta niin se vaan on! Ihan loistavaa kun mäkin kohta sovin vanhoihin vaatteisiin, eikä tartte niitä hemmetin telttoja enää ostella! Voi kaupassa miettiä että mitähän mä haluaisin eikä sitä että eikö tuostakaan ole isompaa kokoa.. Noista pikkujutuista lähtee se tsemppi:)
Mutta nyt se pieni käsipaino jälleen heräsi, joten kuulumisiin!
rocka, äitiyslomadementikko
Viikkoon en oo kirjoitellut kuulumisia. Käytiin mummoloissa vierailulla ja oli niin rankka reissu että ei oo oikein jaksanut mitään. Ja tietty nämä vauva-lehden nettisivut jälleen kerran pätkii. Syytä tiedä en... Eikä asiakaspalvelussakaan tiedetä, oon laittanut sinne kyselyä eikä kukaan osaa sanoa. Edes näiden asioiden tuntijat...
Joo, väsy painaa. Olen ollut jo muutaman viikon aika väsynyt koko ajan. Ja reissussa väsyin vielä enemmän. Oli vähän huonoa yötä, vähän huonoa päivää jne. Nyt kotosalla (ja oma koti todellakin kullan kallis) mennyt ihan mukavasti, mutta kyllä silti väsyttää. Menen ysiltä nukkuun ja aamuherätys kuuden seitsemän välillä (ja siis yöllä kaksi syöttöä), mutta ei meinaa millään jaksaa nousta. Mutta eiköhän se tästä ajan kanssa. Viimeistään sitten kun Milja alkaa nukkua kokonaan yönsä. Siis rippikouluikään mennessä ;)
Porkkanaa Milja on nyt syönyt kolmena päivänä. Ihan hyvin maistuu sekin eikä ole maha mitenkään reagoinut. Puuroa alotellaan loppuviikosta. Perjantaina on myös neuvola. Jännä kuulla miten on neiti kasvanut! Iso mötkäle tuo jo on. :D Niin, ja eilen alkoi neiti kääntymään myös oikean kyljen kautta mahalleen. Vasemmalta on kääntynyt jo kait kaksi viikkoa. Ja tutin laittaa itse suuhun. Joskus väärin päin, mutta yleensä vähän aikaa pyörittelemällä menee oikein. Ainun tuttia käytetään. Ja ainakin tuttia vaihtaa jo kädestä toiseen. En ole huomannut, tekeekö sitä muilla tavaroilla, mutta siis ainakin tutin kanssa.
Ei kai sen kummempia. Hirveä makeannälkä, mutta jos yrittäisi olla herkuttelematta vielä pari päivää niin ei mene ihan höpöksi koko viikko. Laihdutusurakka etenee hitaasti, mutta kuitenkin. Nyt olen saanut pudotettua 5kg! Noin kahdessa kuukaudessa. Ihan hyvin, kun noita lipsahduksia on ollut aika lailla. Vielä olisi matkaa tavoitteeseen 8kg!
Kesäsuunnitelmia ei olla vielä tehty. Mies on melkein koko heinäkuun lomalla. Varmaan jonkinlaisia kyläilyjä suoritetaan, muttei kyllä mihinkään kauemmaksi varmaan lähdetä.
Kahvinjuontia olen väsymyksen myötä lisännyt ja se kyllä päiväsaikaan auttaa. Taidankin lähteä sumpinkeittoon. :D Oikein paljon voimia kaikille sairastaville ja pikaista paranemista! Ja onnitteluja ½-vuoden merkkipaalun saavuttaneille! Aika menee ihan hurjaa vauhtia.
Äippä ja Milja tasan 5kk!!!
Meillä sama rumba vaan jatkuu. Eli koko kevät on mennyt sairastellessa ja eikös viime viikolla esikoinen saanut vatsataudin. Ja kun pari päivää oli terveenä, niin kakkonen ja isi laattasivat. Tässä kyynärpäät ristissä, ettei Juhon kanssa saataisi tautia...
Mutta Rocka ja Liili: Samoilla linjoilla pyöritään;) Mulla pudotettavaa tasan 30 kiloa. Ja motivaation keräämiseen menee aina se viikko. Edelliseen viitaten tämä kevät on mennyt ihan penkin alle, kun aina joku tulee kipeäksi, eikä ruokien suunnittelusta tule mitään. Olen kanssa pisteillä ja samaa mieltä, että kolmen viikon aloittelun jälkeen se menee aika selkärangasta. Mutta kun nyt kaikki olisivat terveinä tästä perheestä sen kolme viikkoa. Se kun käy työstä miettiä niitä ruokia joka päivälle, minä ainakin alussa mietin aamulla koko päivän syötävät etukäteen. Siitä on sitten helppo vain lukea ja noudattaa. Kävely on vielä aika kaakertamista, vaatisi pientä painonpudotusta, että siitä voisi nauttia. Mutta pidetään toisemme tilanteen tasalla, jos se tsemppi löytyisi vaikka täältä!
Ja katras kutsuu...
*Kitta75 ja se katras*
ps. ensi viikolla vasta se 5 kk neuvola.
huh.koira tuli just rötköttää viereen,nyt oon ihan kuolassa.. yöks =)
meillä oli eilen 5kk neuvola ja se pahainen rokotus nosti sitten kuumeen tänään! kassu on ollut varsin äkäinen,eilen illalla jo ilmeisesti koski,kun ei mikään auttanut.kuumetta ei vielä eilen ollut,mutta annoin kuitenkin panadolia,kun ei muuten tuolla tavalla itke. tänään annoin kans,nyt onkin loppupäivän ollut ok. painoa ei ollut tullut lisää kuin hiukan,samoin pituutta,nyt meidän pikkuinen on siis 64,7cm ja 8,1kg ;)
tein tänään sitten ekaa kertaa kassulle kanasosetta,kun neuvolassa kehoitettiin jo lihat aloittaa. teinkin sitten kerralla varsin suuren satsin,peräti 21purkkia meni pakkaseen ja lisäksi lloput soseutetusta kanasta laitoin pakkaseen myöskin,siitä varmaan tulis vielä seuraavat 20purkkia. oon jotenkin varsin innostunut tekee noita soseita itse,musta on mukavaa suunnitella,et mitähän seuraavaan erään laittais ym,samoin kun kysyin yrteistä,niin niitäkin nyt sitten sais alkaa laittaa ruokiin. mulla onkin jo basilika ja persilja varsin isoa,muut yrtit on vielä ihan aluillaan,kun laitoin ne kasvamaan myöhemmin. meillä kehoitettiin aloittaa myös 5ateriaa päivässä,kuulemma voisi auttaa myös noiden ongelmallisten yöunien kanssa.noh,odottelen kyllä sitä ihmettä!
sitten pientä galluppia.. onko teistä monikin jäämässä hoitovapaalle vai ajattelitteko lähtä töihin?itse haluisin ainakin toviksi jäädä hoitovapaalle,noin pientä en halua vielä viedä hoitoon,tosin rahasta se on kiinni sitten,miten pitkäks ajaks voin jäädä..
onnea vaan puolivuotisille!kassulla sinne on matkaa vielä melkein kk.
aurinkoista päivää kaikille ja sairaille jaksamista!
-annu ja kasimir 5kk 5pv-
on tää yhtä tuskaa tän mun flunssan kanssa,olo on kamala,onneksi Juho voi ihan hyvin,meni juuri päiväunille kun edelliset kesti vain tunnin...yöt myös menee huonosti esikoisen yskän takia..no,kaippa tää joskus tästä.
Galluppeihin:11.6.minä ja lapset aiotaan mennä 1 yöksi mun kirjekaverin luokse Kannukseen ja 3.7 Turkuun ja 6.7 laivalle(miniristeily) ja sitten ehkä muumimaailmaan Naantaliin ja Power Parkiin Alahärmään,semmoisia suunnitelmia tällä hetkellä.
Töihin palaan 13.8.2007.
mun kevyt linja on pitänyt jo 6-viikkoa ja vähän yli,sinä aikana paino on pudonnut n.3,5kg
meen leikkiin Katrin kanssa vaikka olo on kuin katujyrän alle jääneellä*huoh*
äityliini+Juho 6kk3pv+Katri kohta 4v10kk
Jospa pitkästä aikaa pinoutuisi...En ole viime aikoina jaksanut kirjoitella kun yhteen paikkaan, joten tämä vähän jäänyt.
Onnittelut kaikille 1/2-vuotialle!!!
Mulla on vielä laittamatta mittojakin, mut kunhan saan aikaseksi niin laitan kyllä. Tikrulle piti sanoa, että kirppu myös täällä meillä. Pituuden suhteen Jaada pääsi jopa jo ihan käyrälle, paino ei ihan mutta melkein kuitenkin.
Jaada ei osaa vieläkään kääntyä ja korjattua ikääkin tulee ens viikolla jo puol vuotta, huoh. Ens viikolla meillä on lastenpolilla kehitysseurantakäynti. Varmaan tulee sanomista, kun Jaada ei osaa kääntyä, mutta minkäs mä sille mahdan. Jaloilleen varaa oikein hienosti ja istuukin melko hyvin(tukea tarvii mut kuitenkin), osaa ottaa lelut käteen ja siirtää niitä kädestä toiseen, tarttuu jopa kahteen leluun ylettäessään yhtä aikaa. Masulla oloa ei vaan siedä. Muutaman kerran on kääntynyt masulta selälleen, mutta toisin päin ei ole pienintäkään yritystä edes. Yleensä saa hirveen paniikkikohtauksen kun joutuu olemaan masullaan. Välillä saan huijattua olemaan hetken aikaa...
No ehkäpä tämä tästä, taitaa neiti oikaista ja alkaa suoraan kävellä;)
Meillä kääntyillään harva se sekunti (siis todella) mahalleen, mutta mahalta selälleen ei ollenkaan. Tai kahdesti kuukausi sitten, taisi olla vahinko.
Tänään on ollut huono päivä. Pahinta tai kai kaiken alku ja juuri on se, että sain pureman (ei hyttysen- :)). Purrusta rinnasta en ole voinut syöttää, toisesta taas ei ole riittänyt ja kaikki kommervenkit olen kokeillut. Pulloa ei edelleenkään huoli, nokkamukista kun on virkeä eikä kovin väsynyt. Huh... ja mies tuli palaverista vasta nyt ja haisee myös palaverilta...
Tulipa kokeiltua sitten sitä velliäkin, vaikka ajattelin että siirtyisin suoraan puuroon kun sen aika tulee... milloin te kiinteilijät siirryitte puuroon ekan soseen annon jälkeen? Tekisi mieli jo antaa, mutta vajaa kaksi viikkoa annettu vasta soseita.
Orava ja tissitakiainen, 10 päviän päästä 6 kk
Minea,kiva kuulla teistäkin! :)
Joo me kans varmaan kohta tiputaan niiltä käyriltä :P Alimmalla hengaillaan tällä hetkellä.. Tein äsken oman alotuksenki aiheesta ;)
Mites Jaada muuten? Onko ne alun kaikki masu- ja syömisvaivat jo taakse jäänyttä elämää?
Tähti77,tarkotatko sitä päivää kun mä lähin synnyttää? ;D Aamupäivällä vaan kirosin tukalaa oloa ja sitten iltapäivällä alkoki tapahtuu.. (vyöhyketerapian ansiosta). Mekin tossa muisteltiin ukon kanssa sitä päivää :) *huokaus* Kyllä mä mieluusti tahtoisin joskus lisää muksuja mutta SILTI mulla ei ole minkään sortin vauvakuumetta!! Siis EI yhtään!! Nythän tuo tyttökin on mitä ihanimmassa iässä!! En haluaisi tulla uudestaan raskaaksi. Just vasta edellisestä toivuttu ;) No thänks..
Mutta odottelen edelleen jonkun muun jouluisen plussauutisia!! Kukas se voisi olla..?? :DD
Kuka kyselikään töihin paluusta..
Mä jään pariksi kuukaudeksi hoitovapaalle ja sitten hetkeks töihin,kunnes koulu alkaa tammikuussa -07 :)
Toivon että sitten mahdollisten seuraavien vauvojen kanssa voisin olla pidempään kotona ;) (heh,huomatkaa monikko -muoto;))
Sitten kun olen koulun käynyt jne..eli joskus 2009-2010 tjtn..
Mutta nyt tämä mamma painuu pehkuihin.Hjuvat yöt ja huomenet vaan kaikille. <3
-Tiggr&Nea-nasuli ½-vuotta
Hassua, mun viesti katosi. Copy-peistaan viestin aina ennen lähettämistä ja lähetän joskus kun istunto on vanhentunut, mutta uudelleenkirjaus ja paste yleensä kelpaavat.
eillä kääntyillään harva se sekunti (siis todella) mahalleen, mutta mahalta selälleen ei ollenkaan. Tai kahdesti kuukausi sitten, taisi olla vahinko.
Tänään on ollut huono päivä. Pahinta tai kai kaiken alku ja juuri on se, että sain pureman (ei hyttysen- :)). Purrusta rinnasta en ole voinut syöttää, toisesta taas ei ole riittänyt ja kaikki kommervenkit olen kokeillut. Pulloa ei edelleenkään huoli, nokkamukista kun on virkeä eikä kovin väsynyt. Huh... ja mies tuli palaverista vasta nyt ja haisee myös palaverilta...
Tulipa kokeiltua sitten sitä velliäkin, vaikka ajattelin että siirtyisin suoraan puuroon kun sen aika tulee... milloin te kiinteilijät siirryitte puuroon ekan soseen annon jälkeen? Tekisi mieli jo antaa, mutta vajaa kaksi viikkoa annettu vasta soseita.
Orava ja tissitakiainen, 10 päviän päästä 6 kk
Terveisia taalta - vihdoin ja viimein - kesaiselta saarelta! Ja heti alkuun onnitteluja kaikille jo 1/2 vuotiaille! Meilla se tulee tayteen sunnuntaina :-) Ja paranemisia kaikille joilla jotain tauteja on!
Meilla on nyt reilu viikko maisteltu soseita - sotkua riittaa!!! Neiti on sita mielta etta han itse osaa kylla syoda ja ottaa lusikan kateensa - siita sita sitten lentaa joka paikkaan - nyt onkin varustauduttu sitten seka pikkuneiti etta mina asianmukaisiin asuihin kun soseruoka-aika koittaa :-) Kylla tisubaari on ollut yksinkertaista!!! Tisubaarilla jatketaan edelleen, silla pullo ei kelpaa, nokkamukista kelpaa vesi, mutta yritapas huijata ja laittaa maitoa sinne - ei onnistu!
Taalla ulkoillaan paljon ja vauvauinnissa opitaan uusia asioita joka viikko - neiti rapikoi jo ihan tosissaan ja kaikkein hauskinta on laiskyttaa vetta kasillaan niin kovasti etta kaikkien vieressa olijoiden naamatkin on ihan markia :-) Ja Suomen loma on pian edessa. Joku taisikin kysella kesasuunnitelmia. Me tullaan kuukaudeksi Suomeen (seuraavan kerran niin pitkaksi aikaa varmaan vasta elakkeella...) ja ollaan lahinna pikkuneitin isovanhempien mokilla - siis mun vanhempien. Daddy liittyy sitten viimeiseksi viikoksi meidan seuraan.
Tumble
Nyt on neuvolassa käyty. Painoa oli kertynyt jo 7030g ja pituus oli 60.5cm. Paino pituuteen nähden ihannepaino käyrän yläviivalla =) (Kummasti ne kasvaa kun syntymämitat oli 2230g/45cm) No josko tuo neiti ottais sit jossain välis jonkun pituus spurtin. Muuten kaikki oli hyvin. Piikki tuli reiteen ja sitä illalla itkeskeltiin. Annoin supon ni vähän rauhoitti. Tyttö kun kasvaa noin hyvin korvikkeella ja soseilla ni odotetaan vielä kuukauden verran ennen kun aletaan puuroja ja liha sosetta antamaan.
Tikru_82: Mun kummityttö on myös pieni 5 kk vanha neiti. Hän vaan on niiiiiiiin hirmunen hyrrä ettei pysy hetkeäkään paikallaan. Kuluttaa siis enemmän kuin syö. Idan ja kummitytsyn kun laittaa vierekkäin ni toinen on kun duracell pupu ja Ida taas... noh... laiska =) Eiköhän se paino ala nousemaan kun pääsee käsiksi noihin liha ruokiin että saa tarpeeksi proteiineja....
G: Lokakuun lopussa pitäis palata töihin. Oon kahden vaiheilla... Joko se että menisin vuoden loppuun asti tekemään 3 päivää viikossa ja sitten yritettäis kituttaa hoitovapaalla ainakin syksyyn 2007. Tai sit jos löytäisin lähempää työpaikan (matkaa kun on yli 50km suunta) ja jäisin osittaiselle hoitovapaalle. Tos on vaan semmonen kurja homma kun me ollaan haaveiltu omasta asunnosta kun nyt asutaan hikisessä kaksiossa. Mutta ei saada tarpeeksi lainaa ennen kun menen takaisin työelämään... No onneks täs on viel hetki aikaa miettii ja pohtii vaihtoehtoja...
Tiituliini81 ja Ida 5kk 3pvä
Täällä sitä taas vietetään päivää koneen ääressä sisätiloissa. Olis kyllä ihan terveellistä lähteä ulkoilemaan, mutta kun ei millään viitti. Nyt ei edes sada, pilvistä on kuitenkin. Ihan kohtuupirteänä olen tällä hetkellä ja vain yksi kuppi kahvia juotuna tälle aamulle. Yö meni oikein mukavasti. Tai normaalisti syöttöjen puolesta, mutta nyt neiti nukkui aamuun asti ilman aamuyön kähnäämisiä. :D
Töihin paluusta. Tai no, ei mulla ole vakipaikkaa mihin palata. :) Alunperin aioin lähteä töihin (mikäli niitä löytyy) tammikuussa -07. Sitten mietittiin, että ei millään raskis viedä Miljaa hoitoon niin pienenä. Kyllähän se rahallisestikin tuntuisi, se kotonaolo, mutta kaikkia asioita ei voi mitata rahassa. Ja kun ollaan molemmat pienipalkkaisia, niin saadaan kuitenki hoitolisää ja kuntalisää tulee tieteski että kyllä sitä jonkin aikaa pärjättäis. Niin, oli mietinnässä, että jos minä löydän alan töitä, menen töihin ja mies jää Miljan kanssa kotiin syksyyn -07 asti. Eli ns. puolen vuoden jatkoaika. Ja olishan se miehellekin mahtava kokemus. Mutta kun miehelläkään ei ole vakipaikkaa, niin taitaa hoitovapaa jäädä siltä osin haaveeksi. Ainakin näin luulen... :( Mutta ehkä jään itse kotiin vielä ensi kevääksikin. Hyvä olisi palata töihin sen vuoksi, ettei naama unohdu. Ehdin olla samalla työnantajalla 1,5 vuotta, joten sain jalkaa hyvin ovenrakoon... Mutta kattoos nyt. Viihdyn kyllä hyvin kotona. Ja töissä. :D Onneksi ei ihan vielä tarvi päättää... Paitsi jos olis vakipaikka, olisin kotona varmaan siihen saakka, että Milja on 2v.
Neiti nukkuu ihmeen pitkiä ekoja päikkäreitä. Saas nähdä heittääkö rytmit taas häränpyllyä ;) Mutta nyt on jo aika kahvin. Huomenna Miljan 5kk-neuvola, palailen sitten kertomaan kuulumiset. Kivaa päivää! Ja voimia edelleen sairastaville!
Äippä ja Milja 5kk1pvä
Kiitos Tikrulle kysymästä, meillä tosiaan Jaada jakselee hyvin ja alun suurimmat hankaluudet jo taakse jäänyttä elämää. Yleensä ottaen syö hyvin, paitsi maitoa ei suostu juomaan vieläkään. Maidon sijaan juo velliä, no pääasia että jotain.
Kaivoin oman vauva-kirjani, josta löytyy mun mittoja.
6kk: 5900g ja 64cm
1v. 7000g ja 71cm
2v. 8700g ja 79,5cm
3. 9800g ja 89cm
Nyt pituutta huikeat 157cm. Meillä tosin kaikki on tälläsiä hukkapätkiä. Mun äiti 155cm, siskot ei ole sitäkään. Mä olen meistä siis pisin:)
Melkoinen viikko takana... Mies ollut koulutuksessa Ruotsissa koko viikon, minä ja lapset sairaana :( Meidän pikku-mies sairastui ekaa kertaa elämässään, ensin nousi kuume ja siitä parin päivän päästä alkoi nuha ja yskä. Esikoisella ollut nuha ja yskä sekä korvatulehdus. Tänään käytän Eetua lääkärissä koska tosi itkuinen, juo huonosti ja räplää korvia. Saas nähdä onko korvatulehdus vai rappaako muuten vain löytämiään korviaan. Esikoisella loppumassa kuuri korvatulehdukseen. Mulla myös räkätauti ja yskä, kaikki pahalla päällä, missään ei ole voinut käydä, on todellakin ollut rankka viikko... tänään isukki tulee kotiin, ei taida olla vastassa kovin iloinen joukko. Noh, eiköhän tämä tästä. Harmittaa vain, kun koko talven ollaan vältytty nuhilta, niin nyt piti alkaa sairastamaan, kun tulee kesä.
Töihin paluusta sen verran, että olen ajatellut vakavissani sitten joulun jälkeen lähteä. Vakipaikkaa mulla ei ole, mutta mun alalla töitä kyllä on missä vain niitä haluaa tehdä. Paikasta en vielä tiedä, mutta muutaman kuukauden ajattelin kituuttaa kodinhoidon tuella, mutta enempään ei kyllä ole varaa :(
Tikruko se oli lähdössä opiskelemaan lähihoitajaksi? Mäki olen käynyt ensin lähihoitajaksi ja sitten kun esikoinen oli 6,5 kk lähdin opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Hirvittää ajatuskin, että oon jättänyt niin pienen ihmisen alun kotiin kun oon opiskelemaan lähtenyt. Olin kuitenkin siirtänyt aloitusta jo vuodella kun tulin raskaaksi, enkä halunnut perua opiskelupaikkaa, joten oli melkein pakko lähteä silloin. Tyttöä hoitivat mummut ja iskät lomillaan vuorotellen ja tyttö oli reilun vuoden vasta kun meni hoitoon. Opiskelut sujui hyvin, paremmin kuin ei-lapsellisilla. Sitä tiesi, että on vain se yksi hetki tehdä tehtäviä/lukea tenttiin, kun tyttö nukkui päikkäreitään. Kun tiesi, että oli se hetki, niin sitä tuli myös silloin tehtyä. Hyppytunnit koulussa tuli myös käytettyä hyväksi, eikä losuttua kahvilla :) Nyt jälkeen päin ajateltuna oli se aika rankkaa aikaa opiskella kun oli pieni lapsi kotona, mutta jotenkin se vain aina suttaantui, eikä se juuri sillä hetkellä niin rankalta tuntunut. Harjoittelut tietenkin oli vuorotyötä ja tässä hoitajan ammatissa työtkin suurelta osin, sehän se aina vähän hankalaa on, järjestellä hoitoja ym. varsinkin kun meillä mieskin tekee vuorotyötä...
Nyt näkemisiin
Meimi79+ edelleen sairasteleva pesue
Tyttöä siis hoiti ISKÄ, ei ISKÄT :)
Ai töihinpaluusta oli kyse..
Mulla ei oo aikomustakaan mennä ennen kun poju on vähintään 1,5v. Eli reilun vuoden päästä. Täällä saa kuntalisää siihen saakka kun lapsi on 2, ehkä odottelen jopa sinne asti. Ei millään raaski meikäläinen jättää pientä hoitoon. Keskimmäinen meni hoitoon vuosi ja 3kk iässä, ja oli tosi rankkaa meikäläiselle.. Isoveli oli hällä mukana niin varmaan ei tehny tiukkaakaan pikkuherralle... Ja töihin ei oo sitten yhtään ikävä, työkavereita kyllä.
Tänään sitten Mikan kummi ottaa Mikan hoitoon muutamaksi tunniksi ja me mennään sitten elokuviin! Mua vähän jännittää että mitenkähän se menee, joka lapsella kun on omat juttunsa. Tällä kummilla on kyllä omiakin lapsia, jotta eiköhän se siinä mene kuitenkin. Mika ei siis ennen ole ollut hoidossa kellään, jos tuo ei tuosta nyt sitten vielä käynyt ilmi;)
Terkkuja kaikille ja loistavaa viikonloppua!
Korvatulehdus se edelleen pojalla oli kun eilen lekurissa käytiin=(
taas uusi antibioottikuuri joka vetää pojan mahan sekaisin...
pakko tehota nyt,eilen illalla oli 39 kuumetta ja oli Juho tosi kiukkuinen raasu..nyt vaikuttaa paremmalta.
Tänään otettiin syöttötuoli käyttöön ja aikamoista sotkemista ja showta se olikin=) mutta poika oli innoissaan siinä!" !!
Jes:viimein Juho seisoa tökötti kunnolla jaloillaan eli varasi jalkoihinsa,kunpa tekis saman sitten 7kk neuvolassakin!!!!
Meillä Juho istuu ilman tukea sillain etukenossa,selkä suorana vain tukea vasten.
Palaan töihin silloin kun esikoinen aloittaa ESKARIN,niisk,voi tätä ajan kulua.Juho on 1v9kk silloin,tyttö oli aikanaan 2-v kun hoidon aloitti ja oli musta ihan hyvä ikä ja kaikki sujui hyvin.
Ekan kerran tyttö tosin oli hoidossa 1-1,5 vuotiaana ja sekin sujui hyvin vaikka aluksi ei osannut kävellä ja oli vähän hankalaa ettei jää jalkoihin mutta se oli turhan iso hoitopaikka silloin.
Onnea 6kk ikäisille,ainaskin Quarran neitonen!!
äityliini ja Juho 6kk+vajaa viikko
Pikaisesti tässä pyrähdin sanomaan Kiialle lämpimät puolivuotis onnittelut!
Väsynyt, väsynyt Minny kera lapsosten
Täällä mäkin taas kirjottelen. Oltiin alkuviikko miehen kans toisella kämpällä yötä ja siinähän se aika hurahti. :) KIITOKSIA äityliini ja minny onnitteluista. x) Kiia kiittää lämpimästi. Ajatella että aika menee näin äkkiä, nyt jo ½vuotta täynnä... :O Tuntuu ihan hullulta. vastahan se synty.
Kaveri kävi tänään laittamassa mun tukan. :) Kiva kun on värjätty ja leikattu.
Kiia se vain kasvaa ja kaunistuu. *köh köh* :D On jo alkanut tukeen käsilleen mahallaan eikä enää vain leiki lentsikkaa. Jesh! Ja toissapäivänä ja eilen nosti pyllyä hienosti mahallaan. :) Siitä se liikkeelle lähtö alkaa. Vielä ei siis ryömi, paitti akselinsa ympäri välillä kiertää. Mahalta selälleen kääntyminen on täälläkin " hukassa" ja aina saa olla neitiä pelastamassa pulasta. 8-) Pulauttelukin on yhä niin arkipäivää että voi tsiisus sentään. EI malttais oottaa että se jo vähentyis tuo jatkuva puklailu. Se on heti kun kääntyy mahalleen, örk. Huoh. Pyykkiä pyykkiä ja vähän lisää pyykkiä
Puurot on alkanut meneen niin hyvin kaupaksi että. :) Ja lihamössötkin. Kaikki maistuu oikein hyvin. Kohta sais varmasti jo taas yhden aterian päivään lisätä.
Seuraava neuvola 12päivä. Sitä siis odotellessa. Kuulumisiin ja paranemisia kaikille sairaille. :( Me ollaan jo suht. parantuneita, yskää vielä jonkin verran sekä mulla että tytöllä. Isi se porskuttaa terveenä eteenpäin. Epistä epistä.
Quarra ja Kiia 6kk
tässä toinen linkki,Juho tuolla huutaa pallo punaisena ruokaa ehkä?
http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1389&sivu=19