Miksi myynnissä 2vuotiaat omakotitalot?
Omakotitalo kuin sisustuslehdestä, 2 vuotta vanha, miksi myyt?
Avioero vai?
Voiton takia?
Mitä järkeä on rakentaa ja sisustaa viimeisen päälle unelmien kämppä ja myydä "koti" 2 vuoden päästä?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi rakennusmies (tai -nainen) niin tekisin tuota jatkuvasti. Kesät painaisin töitä rakennusfirmassa ja talvet rakentaisin ansiosidonnaisella taloa itselleni. Kun olen asunut talossani kaksi vuotta, niin voin myydä sen ilman veroseuraamuksia ja itse rakennettuna voittoa tulee reilusti yli 50% myyntihinnasta. Sillä välin seuraava onkin jo valmiina odottamassa sisäänmuuttoani.
Kuka jaksaa näin elää?
u
Jaksaahan sitä jonkin aikaa. Mutaman kierroksen jälkeen säästössä on jo helposti toista milliä ja sitten voikin lähteä kolmekymppisenä rakentamaan sen elämänsä viimeisen talon Teneriffalle ja elellä säästöillä.
Tavoitteena monella noin tekevällä mahdollisimman pieni asuntolaina tai lainaton koti kokonaan.
Tavoitteena pelkät asuinkustannukset kuukaudessa.
Rakennetaan siis, voitot käytetään seuraavaan taloon (pienempi laina), sitten taas myydään voitot taloon (taas pienempi laina) jne...
Kunnes velaton koti tai pieni asuntolaina.
Ihan oikeastikos joku ei tiedä että miksi näin tehdään! Jaksaa aikuisten ihmisten tietämättömyys ihmetyttää.
Tuolla systeemillä voi tienata isot rahat.
Miten myyntivoitto lasketaan uudessa talossa? Vähennetäänkö rakennusmateriaalit myyntihinnasta?
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeastikos joku ei tiedä että miksi näin tehdään! Jaksaa aikuisten ihmisten tietämättömyys ihmetyttää.
Tuolla systeemillä voi tienata isot rahat.
En mä nyt sitä ihmettele, ettei joku tiedä, mutta se tuntuu kummalta, että vaikka syy kerrotaan, se ei tunnu menevän perille asti.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi rakennusmies (tai -nainen) niin tekisin tuota jatkuvasti. Kesät painaisin töitä rakennusfirmassa ja talvet rakentaisin ansiosidonnaisella taloa itselleni. Kun olen asunut talossani kaksi vuotta, niin voin myydä sen ilman veroseuraamuksia ja itse rakennettuna voittoa tulee reilusti yli 50% myyntihinnasta. Sillä välin seuraava onkin jo valmiina odottamassa sisäänmuuttoani.
Paitsi nykyään, kun ei alan ammattilaiset saa verotonta myyntivoittoa kun kahdesta talosta. Sitten kannattaa jo jäädä asumaan siihen kolmanteen.
Yleensä vasta se kolmas talo on täydellinen. Kun on tehty kaksi harjoituskappaletta osaa ottaa huomioon asiat, joilla on itselle merkitystä.
Pääkaupunkiseudulla kohtuuhintaiset tontit vaan ovat kiven alla ja yleensä jälleenmyyntiä varten kannattaa valita vuokratontti, koska myyntihintaan sillä ei ole vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten myyntivoitto lasketaan uudessa talossa? Vähennetäänkö rakennusmateriaalit myyntihinnasta?
Ihan samoin, kuin monessa muussakin asiassa.
Ostat kukkaruukun, maksat siitä 10e.
Myyt eteenpäin 15e:llä, teet voittoa 5 euroa.
Talon myynnissä voittoon vaikuttaa toki moni asia, alue, minkä verran tehty itse jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyt eteenpäin 15e:llä, teet voittoa 5 euroa.Talon myynnissä voittoon vaikuttaa toki moni asia, alue, minkä verran tehty itse jne.
Niin siis kun itse rakentaa talon eikä osta, miten myyntivoitto lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on Pohjois-Pohjanmaan lestojen elinkeino ja paikallinen maantapa, johon sortuvat nykyään myös muut kuin lessut. Kun se on huomattu rahallisesti tehokkaimmaksi konstiksi päästä velattomaan OKT :oon.
Keskimäärin 10-12 vuoden aikana kun rakentaa 3-4 taloa, niin niistä se viimeinen on se laadullisesti paras, ja se on myös se viimeinen, velaton oma koti. Ainakin PP :maalla kun asunto ilmoituksia selaa, niin niistä huomaa heti mikä on lessujen jobbausmökki, ikä on 2-3 v. max., sisustus on juuri sellainen mallia kulissit, ja se tärkein mikä paljastaa koko kusetuksen, olohuoneessa ei ole_KOSKAAN_ televisiota !
Meidän tuttavaperhe teki juuri noin, eka talo rakennettiin uudelle lapsiperheiden suosimalle alueelle, sitten ostettiin huonokuntoinen asunto keskustan arvoalueelta ja rempattiin viimeisen päälle, asuttiin taas pari vuotta ja nyt heillä on se ”pysyvä koti” joka rakennettiin meren rantaan halutulle alueelle. Mietin kyllä että miten jaksoivat rakentamista ja remppaamista (asuivat tuossa keskustan asunnossa remontin keskellä) neljän lapsen kanssa mutta ovat kyllä kovasti ahkeria ja eteenpäinpyrkiviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on Pohjois-Pohjanmaan lestojen elinkeino ja paikallinen maantapa, johon sortuvat nykyään myös muut kuin lessut. Kun se on huomattu rahallisesti tehokkaimmaksi konstiksi päästä velattomaan OKT :oon.
Keskimäärin 10-12 vuoden aikana kun rakentaa 3-4 taloa, niin niistä se viimeinen on se laadullisesti paras, ja se on myös se viimeinen, velaton oma koti. Ainakin PP :maalla kun asunto ilmoituksia selaa, niin niistä huomaa heti mikä on lessujen jobbausmökki, ikä on 2-3 v. max., sisustus on juuri sellainen mallia kulissit, ja se tärkein mikä paljastaa koko kusetuksen, olohuoneessa ei ole_KOSKAAN_ televisiota !
Kun luin tuon sun viestin, tuli mieleen tää kysymys: mistä moinen katkeruus?
Voi myös olla rahat loppu ja pakko siksi myydä. Otettu liikaa lainaa eikä selvitä sen maksusta. Ylimitoitettu oma maksukyky ja jos tullut työttömyyttä tai sairastelua niin ei pystytä selviytymään maksuista. Tai ei olla huomioitu, paljonko omakotitalon juoksevat kulut on lainan lisäksi.
Ahkerat ja fiksut menestyy ja saavuttaa elämässä muutakin kuin sen vuokraluukun.
Mekin teimme tuota mutta vain pienemmässä mittakaavassa.
Ensin yksiö jonka remppasimme itse. Muutimme kolmioon ja laitoimme yksiön vuokralla ja myöhemmin myimme hyvällä voitolla pois.
Remppasimme kolmion ja myimme sen hyvällä voitolla pois. Tähän nykyiseen kotiimme ei sitten enää paljoa lainaa tarvittukaan ja olimme täysin velattomia alle 40v. Opintolainat tuli siinä sivussa maksettua ja uusi autokin ostettua. Mitään kiirettä ei tosin pidetty remonttien kanssa koska mies kävi normitöissä ja minä sain olla kotona lasten kanssa niinkuin halusin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohden on sitä katkeruutta ? Sekö että toteaa kuin asia oikeasti on ?! Eli sä olet juurikin tuota mainittua kohderyhmää, kun se nyt noin upposi ?!
Minä en ole lessu, mutta olen kyllä rakentanut yhden talon jossa myös asun, en tehnyt tätä pikavoittojen takia vaan kodikseni. Tässä n. 10 viimeisen vuoden aikana on kyllä tullut lessusetti tutuksi, sattuneesta syystä. Minulle on aivan sama vaikka rakentavat 100 taloa ja jobbaavat niitä, ei se minulta pois ole. Mutta se on vain sellainen ilmiö, mikä potentiaalisten ostajien on syytä tiedostaa ja huomioida. Ei kannata maksaa esim. nyt vaikka lessuille, kun itse tekemällä saa huomattavasti halvemmalla ja kerralla sellaisen kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyt eteenpäin 15e:llä, teet voittoa 5 euroa.Talon myynnissä voittoon vaikuttaa toki moni asia, alue, minkä verran tehty itse jne.
Niin siis kun itse rakentaa talon eikä osta, miten myyntivoitto lasketaan.
Sitten lasketaan siitä kuinka paljon rahaa on rakentaessa mennyt.
Karkeasti esim. Tontti 30 000 + talo asumisvalmiina 250 000 + piha 20 000 yht. 300 000.
Kuvitellaan, että myyt ilman välittäjää hintaan 370 000. Voittoa 70 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohden on sitä katkeruutta ? Sekö että toteaa kuin asia oikeasti on ?! Eli sä olet juurikin tuota mainittua kohderyhmää, kun se nyt noin upposi ?!
Minä en ole lessu, mutta olen kyllä rakentanut yhden talon jossa myös asun, en tehnyt tätä pikavoittojen takia vaan kodikseni. Tässä n. 10 viimeisen vuoden aikana on kyllä tullut lessusetti tutuksi, sattuneesta syystä. Minulle on aivan sama vaikka rakentavat 100 taloa ja jobbaavat niitä, ei se minulta pois ole. Mutta se on vain sellainen ilmiö, mikä potentiaalisten ostajien on syytä tiedostaa ja huomioida. Ei kannata maksaa esim. nyt vaikka lessuille, kun itse tekemällä saa huomattavasti halvemmalla ja kerralla sellaisen kuin haluaa.
No siinä viestissä on sitä katkeruutta, katsotaanpa sanavalintoja:
Sanavalinnoillasi annat ymmärtää, että kyseessä on keinottelua, johon sorrutaan, vaikka oikeastihan se talon rakentaminen on kovaa työtä.
Ainakin PP :maalla kun asunto ilmoituksia selaa, niin niistä huomaa heti mikä on lessujen jobbausmökki, ikä on 2-3 v. max., sisustus on juuri sellainen mallia kulissit, ja se tärkein mikä paljastaa koko kusetuksen, olohuoneessa ei ole_KOSKAAN_ televisiota !
Sanavalinnat jyrkkenevät: laillisesti omalla työllä aikaan saatu talo on jobbausmökki ja täysin lakiin perustuva talon rakentaminen ja myyminen on kusetusta.
Sanavalintasi kertovat vihamielisyydestä, ja sen syytä tiedustelin. En ole lestadiolainen, mutta ihmetyttää. En ikinä lähtisi talonrakentamiseen, koska se on töiden ja perheen pyörittämisen ohella aika raskasta hommaa. Meillä on vanha talo, jota pitää remontoida, ja sekin on jo ihan riittävän raskasta.
Joten edelleen, mistä katkeruus kumpuaa?
Myyntivoitosta ei mene veroa 2v jälkeen.