Miksi myynnissä 2vuotiaat omakotitalot?
Omakotitalo kuin sisustuslehdestä, 2 vuotta vanha, miksi myyt?
Avioero vai?
Voiton takia?
Mitä järkeä on rakentaa ja sisustaa viimeisen päälle unelmien kämppä ja myydä "koti" 2 vuoden päästä?
Kommentit (58)
Sitähän tehdään paljonkin. Rakennetaan, asutaan pari vuotta ja muutetaan uuteen, joka rakennettu sen parin vuoden aikana. Oliko tässä joku sellainen, että kolmannen sai sitten itselleen, en muista miten se menee
Omakotitalon myyminen on aina tappiollista.
2 vuoden jälkeen voi myydä ilman veroseuraamuksia, kun silloin katsotaan että asunto on rakennettu kodiksi eikä sijoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ellei se ole saatu perinnöksi.
Asunnon myynnistä saatu myyntivoitto on verotonta, jos siinä on asunut vähintään kaksi vuotta.
Jos olisi rakennusmies (tai -nainen) niin tekisin tuota jatkuvasti. Kesät painaisin töitä rakennusfirmassa ja talvet rakentaisin ansiosidonnaisella taloa itselleni. Kun olen asunut talossani kaksi vuotta, niin voin myydä sen ilman veroseuraamuksia ja itse rakennettuna voittoa tulee reilusti yli 50% myyntihinnasta. Sillä välin seuraava onkin jo valmiina odottamassa sisäänmuuttoani.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tehdään paljonkin. Rakennetaan, asutaan pari vuotta ja muutetaan uuteen, joka rakennettu sen parin vuoden aikana. Oliko tässä joku sellainen, että kolmannen sai sitten itselleen, en muista miten se menee
Täh?
Vierailija kirjoitti:
No verotussyistä!
Joo, mutta mitä järkeä? Uudemman ja paremman takia vai?
Vierailija kirjoitti:
2 vuoden jälkeen voi myydä ilman veroseuraamuksia, kun silloin katsotaan että asunto on rakennettu kodiksi eikä sijoitukseen.
Joo mutta miksi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No verotussyistä!
Joo, mutta mitä järkeä? Uudemman ja paremman takia vai?
Tienaamissyistä, eikö se nyt ole selvä!
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi rakennusmies (tai -nainen) niin tekisin tuota jatkuvasti. Kesät painaisin töitä rakennusfirmassa ja talvet rakentaisin ansiosidonnaisella taloa itselleni. Kun olen asunut talossani kaksi vuotta, niin voin myydä sen ilman veroseuraamuksia ja itse rakennettuna voittoa tulee reilusti yli 50% myyntihinnasta. Sillä välin seuraava onkin jo valmiina odottamassa sisäänmuuttoani.
Kuka jaksaa näin elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta miksi??
Eikö nyt aivot toimi lainkaan? Jotta saa RAHAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei se ole saatu perinnöksi.
Tai sijaitse Helsingissä. Täällähän hinnat nousee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta miksi??
Mitä sillä rahalla sitten tekee? Muuttaa vuokralle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Itse rakentaen saa myydessä niin paljon voittoa, että kun kaksi on rakennettu ja myyty (2 v kuluttua), kolmannen saa itselleen 'ilmaiseksi' - on siis sillä voitolla rakennettu.
Ala-asteella mun luokalla oli poika, jonka isä rakensi aina perheelleen uuden talon ja möi sen sitten parin vuoden päästä. Kaksi meidän luokkalaista asui tämän perheen vanhoissa taloissa.
Köyhät liikkeellä AV:ssä, kellään ei omakohtaista kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta miksi??
Mitä sillä rahalla sitten tekee? Muuttaa vuokralle?
Sun ajattelu on sellaisella tasolla, että mä en ymmärrä sitä ollenkaan. Mitä rahalla nyt yleensä tavataan tehdä? Mitä sä teet rahalla? Miten tuo vuokralle muuttaminen liittyy edelliseen lauseeseen?
Vierailija kirjoitti:
Köyhät liikkeellä AV:ssä, kellään ei omakohtaista kokemusta?
Lukutaidottomat liikkeellä AV:lla, johan se oikea vastaus on tullut.
No verotussyistä!