Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarviiko vieraiden välttämättä syödä lihaa?

Vierailija
13.08.2019 |

Minä ja puolisoni ollaan kasvissyöjiä. Ei vegaaneja koska syödään hunajaa eikä nipoteta väriaineista. Vieraaksi tulee hänen sisarensa kaikkiruokainen perhe. Sisar oli toivonut että he saavat laittaa itselleen jotain lihaa täydennykseksi vaikka syötäisiinkin meidän tekemää kasvisruokaa. Koska lapset ovat tottuneet eivätkä söisi tarpeeksi ilman lihaa. Ärsyttää koska 6v kaksoset varmasti pärjäisi pari päivää kasvisruualla ja me syödään oikeasti hyvin: Aiotaan tehdä lasagnea jossa on nyhtistä lihan tilalla ja Chili Sin Carnea. Ei olla sekasyöjiä vastaan mutta ei haluta lihaa meille ja tuntuu tylyltä että joku on päättänyt ettei meidän ruoka riitä. Voidaanko vaan sanoa että huolehditaan ruokapuolesta? Tai että käyvät vaikka ulkona ollessa syömässä ettei tarvi meillä laittaa lihaa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lakto-ovovege, ja käytän noita paljonparjattuja "lihankorvikkeitakin" proteiinilähteinä, mutta kyllä mun sekasyöjävieraat lähinnä ylistää mun ruokia eikä kukaan ole koskaan kokenut tarpeelliseksi tuoda omia lihoja mukaan. (Se olisi minulle ihan ok kyllä tehdä niinkin, ei minun keittoastiat pysyvästi saastu jos joku paistaa niissä pihvejä)

Viikonloppuna on tulossa veljen perhe syömään. Seuraavanlaista settiä esim. lauantaille olen niille suunnitellut ja uskoisin että tykkäävät:

Aamupala: Lettuja jotka on voideltu vadelmahillolla ja joiden välissä on paistettuja persikkalohkoja, sekä jäätelöä.

Lounas: Kreikkalaistyyppistä kasvis-uuniruokaa fetalla. Kaveriksi ajattelin kokeilla niitä uusia "Suomalainen menestysresepti" voittajia Boltseja. (Jos ne ei minusta maistu hyvältä, niin vaikka Huhtahyvän vegenugetteja sitten).

Jälkkäriksi toffee-suklaamoussea

Illalla perunaröstejä paistetun kananmunan ja salaatin kanssa.

Tunnet varmasti veljesi perheen ja tiedät tällaisen menun maistuvan.

Itse ja lapseni tuntien ajattelisin, että saispa noita lettuja ihan vaan sen vadelmahillon tai jäätelön kanssa ilman tota väliin tungettua persikkaa. Lisäksi ajattelisin aamupalalla, että saispa ihan kunnon ruisleipää noiden lettujen sijaan, meillä ei ole tapana syödä aamulla makeaa, vaikka se monessa muussa paikassa on ihan arkea.

Lounaalla minulle maisuisi, mutta esim. keskimmäiseni inhoaa fetaa. Mutta edelleen oletan, että tunnet veljesi perheen ja kaikki rakastavat fetaa. vegenugetit ja noi totkut boltsit jättäisin väliin ihan takuulla. Lapset saattaisivat maistaa luullen kananugeteiksi tms.

Iltapala on ihan kiva tässä menussa.

Vierailija
62/63 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitti itsellä yli lukea taas useampi kommentti tätä "proteiininlähteistä" paasaamista. On taas hyvin saanut elintarviketeollisuus aivopestyä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta olla lisäämättä, että jos ap:n vieraana näkisin aloitusviestin, jättäisin kyläilemättä.

Minusta osoittaa ylenkatsetta, että aloittaja pitää pyyntöä saada tuoda lisukkeet turhana nirsoiluna. Ei kukaan tee elämästä vaikeampaa kuin on tarvis. Vanhemmat varmasti tietävät, mitä lapset syövät ja mitä eivät, ja millaisia ovat nälkäisinä tai pelkällä leivällä ruokittuna.

Ehkä kasvisvaihtoehtoja on kokeiltu kotonakin, eivätkä uppoa. Vuoden kahden päästä voi olla aivan toinen tilanne.

Mutta aloittaja haluaa vain tuntea paremmuutta ja pitää taloutensa puhtaana lihan kauhistuksesta. Itse en saastuttaisi siis hänen asumistaan sekasyöjän kehollani :D

Ex-vege