Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:t viikolla 22,kohti kesäkuuta...

29.05.2006 |

Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet,kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

tässä pino,jatkan kohta..

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä linkki toiseen kuvaan missä Juhon kuva tällä hetkellä on(se vaihtelee usein millä sivulla on)

http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1289&sivu=23

kauhee flunssa jyllää ja edelleen valvottu=(

Vierailija
22/36 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä toinen linkki

http://kuvakilpailu.kaksplus.fi/galleria_yksi.html?id=1389&sivu=19

kiitämme jos joku äänestää=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla meidän netti ei jostain syystä toiminut ja olin ihan hiilenä, soittelin miehelle töihin ja kyselin ohjeita... mies vaan tokas, et aika ' nettiriippuvainen' musta on tullut :) Ja näin taitaa olla... niin kiva käydä täällä päivittäin (ja monta kertaa välillä) lukemassa muiden juttuja ja kuulumisia!

Kölli kyseli kauanko kotona ollaan; esikoinen meni tarhaan 13kk ikäisenä (4pv/vko ja max 7h) ja mä jatkoin opiskeluni loppuun. Tein gradua lähinnä kotona, joten tarhapäivät olivat aika lyhyitä ja anoppi hoiti esikoista aina yhden päivän viikossa. Töihin menin kun esikoinen oli 1v 10kk. Mulla epäsäännöllinen työ ja ollaan saatu järjestettyä niin, että kaikki kesät tarhataukoa 2kk.

Nyt olen ainakin ensi vuoden alkuun kotona ja ehkä elokuuhun -07... mietintä vielä kesken. Ja kun meen töihin, niin teen osa-aikaista. Töihinmeno riippuu vähän siitä, miten saadaan nuorimmaisen hoito järjestettyä, tarhaan vasta aikaisintaan elokuussa -07, mutta meillä vois olla mahdollisuus saada pikku neiti mun veljen perheen yksityiselle hoitajalle ja tarve olis kuitenkin vain n. 2pv/vko.

Nyt päiväkahville!

Vierailija
24/36 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tää yhtä tuskaa tän mun flunssan kanssa,olo on kamala,onneksi Juho voi ihan hyvin,meni juuri päiväunille kun edelliset kesti vain tunnin...yöt myös menee huonosti esikoisen yskän takia..no,kaippa tää joskus tästä.

kauheeta kun ei jaksa tehdä mitään,päivästä toiseen kökötän sisällä.

mun kevyt linja on pitänyt jo 6-viikkoa ja vähän yli,sinä aikana paino on pudonnut n.3,5kg

meen leikkiin Katrin kanssa vaikka olo on kuin katujyrän alle jääneellä*huoh*

äityliini+Juho 6kk3pv+Katri kohta 4v10kk

Vierailija
25/36 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, meidän yöt on kyllä välillä oikein hullunmyllyä..Tuo esikoinen kun on aina ollut huono nukkumaan, heräilee edelleen (on aina heräillyt) väh. kerran yössä, yleensä pari kolme kertaa. Nukkuu omassa huoneessaan ja vauva meidän makkarissa. Tuo esikoinen siis herätessään ja useimmiten kyllä unissaan huutelee sängystään, siis oikein HUUTAA. Ja eiköhän vauva ole alkanut heräämään joka kerta niihin huutoihin! Joka kerta joudun tissillä nukuttaa vauvan uudestaan, nukkuu siinä mun vieressä suurimman osan yöstä. En varmaan ikinä pääse eroon yösyötöistä, kun tuo esikoinen meuhkaa kaiket yöt ja herättää vauvaa..plääh..

Eipä tässä nyt ihmeempää, menen antamaan neidille aamusoseet..

Vierailija
26/36 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopoliini: -Meillä myös esikoinen ollut AINA huono nukkumaan. Heräilee edelleen yöllä (joka yö) ja saattaa välillä kans vaan huutaa herätessään tai kai huutaa välillä unissaan. Jostain vuoden vaihteen tienoilta asti esikoinen on alkanut tuleen yöllä meidän viereen. Omalta osaltaan se taas on helppottanut meidänkin öitä, kun kömpii vaan meidän väliin ja jatkaa (melkein aina) uniaan siinä. On siinä välillä kyllä ollut sumplimista, kun isompi kiilaa ihan kylkeen kiinni ja sitten vielä pitäis syöttää vauvaa...

Tosta vauvan syöttämisestä tulikin mieleeni. Meillä on syöty siis tähän mennessä noin 2 kertaa yössä. Sit jotenkin vaan aloin ajatella, että onkohan sillä edes nälkä yöllä kun se herää ja päätin sitten kokeilla tuttia yöllä. Edellisyönä annoin kaksi kertaa tuttia ja aamulla 6 aikaan tissiä. Viime yönä tutin laitoin kerran suuhun ja 7 annoin tissiä! Eli siis hyvin pärjää ilman maitoa yön!

Luulen että heräilee yöllä muutamia kertoja sen vuoksi, että oppii paljon uutta koko ajan ja se vaikuttaa öihin. Ei kuitenkaan itke tms., pitää vaan sellasta omaa pientä jutustelua sängyssään. Ja ennen kuin aloin ajatellaa asiaa tarkemmin, annoin aina vaan tissiä kun heräs:) Toivottavasti tästä alkaa meillä nukutut yöt! Niin, paitsi mitä nyt esikoinen herättää...:)

Juhonkin kuvat muuten oli tosi söpöjä! Ja ääniä annettu on;)

Täytyy alkaa vähän imuroimaan.... Plääh:/

Minsku

Vierailija
27/36 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeenä taidetaan olla meilläkin....Poika heräili yöllä vähintään tunnin välein itkemään ja oli tosi räkäsen kuulonen. Yritin yöllä tyhjätä nenää, kaamean huudon saattelemana tietysti, ja nostin sängyn päätyä, laitoin sipulia sänkyyn ym. Aamulla räkä vaan valu ja poika ollu jotenkin reppana...Tosi kurjaa. Toivottavasti menee ohi.

Ja tietysti se tuli nyt kipeeks, kun VIHDOIN oltais huomenna menossa käymään mun työpaikalla näyttään uutta vauvaa. Heh, joka on jo 4,5kk ;)

Minsku, mulla on ihan samanlaiset haaveet, ois ihanaa saada joku oma pikkuputiikki =) Joko lastenvaatteita/tarvikkeita tai sitten jotain sisustushommaa. Tänne on vaan noita lastenvaateputiikkeja tullu niin paljon, että en usko että uudelle on enää tilaa...Oon miettinyt, että kun keksis jonkun hyvän tuotteen, mitä alkais eka myydä nettikaupassa ja pikkuhiljaa sitten pistää sitä putiikkia pystyyn...Homman pitäis vaan pyöriä jo tosi hyvin siihen mennessä kun pojan ollessa 3v mun on joko pakko palata töihin tai uskaltaa irtisanoo itteni...Joten ihan nappikaupan takia ei sitä uskalla asuntovelallinen tehdä...Tuntuu että onhan tässä aikaa miettiä, mutta kyllä se aika menee kuitenkin niin nopeesti tässä kotihommissa ja kun alat jotain hommaa laittaan pystyyn, poika on yhtäkkiä sen kolme! No, haaveita pitää olla...saas nähä, niin mun pahin pelko toteutuu ja mä pyöritän niitä tilastoja ja papereita vielä 10v päästäkin kun en ole uskaltanut lähteä poiskaan...

Voi kun pääsis nukkumaan...Poika on jo nukkunu niin kauan, että herää ihan varmasti, kun tyttö kohta nukahtaa...

Vierailija
28/36 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän kiireinen aamu. Herättiin koko poppoo vasta klo 9 ja muskari alkoi klo 10. Onneksi mies heräsi kanssa vasta silloin (väsytti vähän eiliset työpaikan bileet...) ja auttoi tyttöjen kanssa, niin mehän ehdittiin ihan hyvin kevään viimeiseen muskariin.

MEIDÄN YÖT menee jo rauhallisemmin. Esikoinen on onneksi aina ollut hyvä nukkumaan ja tarvitsee paljon unta, nukkuu n. 13-14h/vrk vaikka täyttää jo 4v. kohta. Ja nukkuu eri kerroksessa eikä herää vauvan itkuihin eikä herää itsekään kun ani harvoin. Yövaipan jättäminen pois toi kyllä yhden vessa reissun öihin ja niihin haluaa vanhemman mukaan.

Vauvalle on pidetty ' unikoulua' nyt neljä yötä ja ihan ok menee. En siis enää anna tissiä ennen klo 06 aamulla. Kyllähän neiti heräilee öisin, mutta enää ei itke vaan tuhisee ja hakee unta uudestaan, pari kertaa yössä joudutaan edelleen antamaan tuttia, mutta parempaan päin ollaan menossa siitä mitä oli (heräsi 2h välein ja aina tissiä suuhun kun ei muuten rauhoittunut).

Ja palaillaan taas,j

Vierailija
29/36 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä sujunut Joeela hyvin nuo yösyöttöjen poisjätöt! Ja samoin Minsku.S:llä! Ihan kuulostaa molemmilla, kun olisi melkein itsestään jäänyt?!!! Wau! Koskakohan meillä päästään siihen..Tuntuu vaan, että tyttö piristyy ihan kokonaan yöllä, jos en heti rintaa anna, että nukahtaisi uudelleen. Meillä kun sitä tuttia ei huolittu, vaikka vieläkin olen sitkeesti yrittänyt. Kaipa se vaan olisi valvottava ja odotettava, että ittekseen nukahtaisi, mutta ku ei oikeen jaksa..On kuitenkin yössä niin monta herätystä, kun molemmat heräilevät. Ja kun vierekkäin siinä nukutaan, tungen sen tissin vauvan suuhun ihan puoliunissani..Saa sitten edes jotain nukuttua itse. Esikoinen söi öisin 11kk ikään asti, eli aika pitkään. Söi pullosta, ja silloin 11kk iässä jäi pullo kokonaan pois, niin loppui yösyönnit. Välillä mietin, että tekisi mieli lopettaa koko imetys jo, niin ei tulisi kiusausta yöllä heti tarjota sitä rintaa..No, ei sekään onnistu, kun neiti ei suostu korviketta juomaan..Että näin meillä..

Vierailija
30/36 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin ollut yllättynyt miten ' kivuttomasti' yösyötöt jäi pois.

Ensin kyllä piti valmistella itseäni tähän, koska en kestä/jaksa mitään huudattamista, siksi sovittiinkin että mies hoitaa homman ja jos ei suju niin lopetetaan kokeillaan myöhemmin uudestaan.

Pikku neiti kyllä edelleen heräilee, mutta suurin juttu on se, että saa itsenäisesti unen päästä kiinni ainakin muutaman kerran yössä, ennen kun taas ei rauhoittunut kuin tissiin.

Ja ruokaa lisäsin ihan kunnolla, että pärjää yöt syömättä. Saa nyt siis aamulla puuroa 1dl, lounaaksi lihasosetta 1prk, päivälliseksi kasvissosetta 1prk, illalla velliä n. 1-1,5dl ja lisäksi imetän jokaisen ruuan jälkeen ja päivällä useamminkin.

Eipä nyt muuta!

Vierailija
31/36 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täälläkin todella helpolla päästiin noista yösyötöistä (tosin vasta kaksi yötä takana, koputetaan puuta). Kun en edes vielä ajatellut lopettaa yösyöttöjä varsinaisesti. Mieleeni tuli vain kokeilla, että mahtaakohan olla aina nälästä kyse... Mutta jos näin jatkuu, niin kivahan se on:)

Lauantaina tyttöjen reissu tiedossa, josta jo aikaisemmin mainitsinkin. Eli siis mennään Keskisille ensin ja sen jälkeen yöksi yhden kaverin porukoiden mökille, joka vähän samassa suunnassa. Ikävähän tietty tulee kaikkia noita " mun miehiä" , mutta tekee se hyvääkin:)

Oltiin mummulassa eilen (mun vanhemmilla siis) koko päivä ja ergo oli mukana. Mummukin ihastui ihan täysin:)

Ajattelin muuten viikonloppuna mahdollisesti kastaa pois talviturkin! Uskaltaako, ettei rinnat tulehdu? Ei kyllä koskaan ole ollut rintatulehdusta, vaikka aika huolettomasti olen ollut ulkona yms.

Minsku

Vierailija
32/36 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastupa täällä moi!

Korvatulehdus se edelleen pojalla oli kun eilen lekurissa käytiin=(

taas uusi antibioottikuuri joka vetää pojan mahan sekaisin...

pakko tehota nyt,eilen illalla oli 39 kuumetta ja oli Juho tosi kiukkuinen raasu..nyt vaikuttaa paremmalta.

Tänään otettiin syöttötuoli käyttöön ja aikamoista sotkemista ja showta se olikin=) mutta poika oli innoissaan siinä!" !!

Jes:viimein Juho seisoa tökötti kunnolla jaloillaan eli varasi jalkoihinsa,kunpa tekis saman sitten 7kk neuvolassakin!!!!

Meillä Juho istuu ilman tukea sillain etukenossa,selkä suorana vain tukea vasten.

Multakin muuten otettiin nielunviljely mutta se oli onneksi puhdas,nuha vaan kamala mutta tyttö onneksi sai viime yönä nukuttua kun sai uutta yskänlääkettä!!

äityliini ja Juho 6kk+vajaa viikko

Vierailija
33/36 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyttö nukahti klo 20.15, heräs 21.00, en antanu rintaa. Taputtelin ja nukahti muutaman minuutin itkun jälkeen. Sama klo 23. Heräs seuraavaks 01.00, jolloin syötin ja laitoin takas omaan sänkyynsä. Sit heräs n. 3.30, jolloin otin viereen ja kaivoin rinnan esiin, niin tyttö nukkuikin jo! Seuraavaks heräs 06.40, jolloin söi TOISEN kerran! Eli söi yöllä vaan kerran!! On kyl nukkunu parina viime päivänä päiväunia vaan 3x30min, joten on ollut tosi väsyny..Mut ens yönä mennään samalla systeemillä, jos päästään edes siihen, että kerran vain söisi, tälleen pikkuhiljaa edettäisiin.. =)

Voimia kaikille sairaille tp:lle!!! Parantukaa pian! =)

Vierailija
34/36 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nyt muuta kirjoittaa kun kohta täytyy vaan kaatua sänkyyn hetkeksi, mutta tässäpä selostus meidän täsatä päivästä (kirjoitin tonne toiseen pinoon, NYT palaa pinna-ketjuun, ja kopioin sen nyt vaan tänne...). ETTÄ HAUSKAA ON TÄNÄÄN OLLUT!

Ensin aamulla esikoinen rikkoi pikkuveljensä pinnasängyn kun kiipesi siihen reunalle... Noh, sen saa korjattua, mutta kun yöllä ei oltu nukuttu lasten takia kunnolla vedin jo tästä pultit!

No, päästään alakertaan aamupalalle ja huomaan, että olen illalla jättänyt jogurttipurkin pöydälle ja itselleni ei ole mitään aamiaista koska en jaksanut eilen käydä kaupassa. Päätän odottaa ruokailuni suhteen lounaaseen.

Tämän jälkeen kun saan kahdelle kiljuvalle kakaralle ruuat, päätämme lähteä ulos viilentämään äidin hermoja.

Eteisessä esikoinen kaataa isin juhlakenkiin lasillisen vettä. Mistä se lasi ilmestyi?!?

Yritän pukea todella itkuista ja väsynyttä vauvaa ja itseäni samalla, ja etsiä rintareppua, joka on tietysti JUURI tänään kadoksissa. Esikoinen kiljuu samalla eteisessä että minun on tultava JUURI NYT etsimään hänen toista kenkäänsä, joka lopulta löytyy keskeltä olohuonetta (?).

Päästään ulos. Käyn hakemassa autosta sinne eilen unohtaneen kassin ja samalla lyön pääni!

No, taas onnellisesti sisällä ja lapset todella väsyneitä. Pieninkään ei nukahtanut ulkona, vaikka olikin todella väsynyt. Yritetään syödä lounasta nopeasti että päästään päiväunille. Saan esikoiselle ruokaa ja vauva kiljuu nälkäänsä syöttötuolissa. Yritän nopeasti lämmittää itselleni eilisen ruuan lopun.

Sitten TIETENKIN, lautanen tippuu lattialle ja ruuat likaisella lattialla sirpaleiden keskellä, joten lounaskin jää minulta väliin!

Sitten sentään päästiin hengissä päiväunille.

Päiväunien jälkeen piti lähteä hakemaan isää töistä. Lähtiessämme pudotan eteisestä kukan ruukkuineen lattialle. Tässä vaiheessa olen jo niin loppu, että mietin että alanko itkeä ja jään lattialle makaamaan... Päätän kuitenkin pakata lapset vain autoon ja jättää kukat sotkuineen lattialle odottamaan isää!

miehen kanssa mennään koko perheen voimin ravintolaan syömään, koska minulla kiljuva nälkä! Tietysti vauva herää juuri rattaissaan kun saan ruuan eteeni. Sovittiin mieheni kanssa että hän syö nopeasti ja ottaa vauvan sitten. Tänä aikana vauva ehtii törkätä kätensä lautasellani olevaan kastikkeeseen kaksi kertaa!

Nyt sentään olen lopulta onnellisesti kotona ja mieheni on siivonnut kukankin jo lattialta ja minä pakenin hetkeksi yksin yläkertaan... ja voin vaan todeta, että ÄITI ON VÄHÄN VÄSYNYT!

Miksi kaikki pa*ka aina osuu samalla päivälle?!

Viivi

Vierailija
35/36 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollaan oltu pois kotoa koko päivä. Ensin äiti-kaverini luona leikkimässä ja lounaalla sitten uutta serkkua (1kk) katsomassa ja sitten vielä jumbossa kaupassa :)

Oli niin ihana tulla kotiin, tytöt oli tosi väsyneitä ja molemmat nukkumassa jo ko 20.15 joten ' pakko' oli avata valkkari ja vähän rentoutua miehen kainalossa sohvalla...

Hopoliini: hyvähyvä öiden suhteen! Oon sitä mieltä, että kun vauva valmis lopettelemaan yösyömiset se meneekin ihan vaivattomasti... eri asia on se, että vauvat siihen valmiita eri ikäisinä :)

Minsku: oon niiiin kade sun tyttöjen illasta!!! Mekin kavereiden kanssa puhuttiin milloin lähdetään oikein kunnolla ' radalle' mut kaikkien ukoilla eri aikaan lomat ja ensimmäinen kaikille sopiva lauantai oli vasta heinäkuun lopussa... blaah...

Äityliini: voi teitä :( Pikaista paranemista ja paljon paljon jaksuja!!!

Nyt nauttimaan siitä viinistä!

Vierailija
36/36 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aika kaoottiselta sun päiväsi kuulosti!

Onneksi se on ohi :)

Mä sain jo kolme vuotta sitten (hui niin kauan...) äitienpäivälahjaksi t-paidan jossa lukee tuo maaginen " äiti on vähän väsynyt" ja aika usein on kyllä päällä...

Jaksuja sinnekin!!!!!