TP:t viikolla 22,kohti kesäkuuta...
Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet,kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
tässä pino,jatkan kohta..
Kommentit (36)
hoksasin päivämäärästä että rakkaan appiukkoni kuolemasta tasan 3-vuotta=(
se oli raskasta aikaa ja ikävä on tietysti vieläkin.Haudalla haluaisin käydä...
Laitoin edelliseen pinoon, mutta vielä uudestaan pakko laittaa viivi_lle, että Niklas oli kuvassa aivan ihana, niin suloinen :)
Meillä loppui YÖSYÖMISET viime yönä, tai siis tissin tarjoilu :)
Puhuttiin asiasta illalla miehen kanssa ja tänään vauva 6kk joten pitää pärjätä yö ilman sapuskaa. Sitten vaan sovittiin, että mies nukkuu vauvan kanssa alakerrassa ja minä esikoisen kanssa ylhäällä.
No... eilinen päivä meni kivasti " rytmissä" ja vauva söi kaksi lämmintä ateriaa (liha+kasvis), lisäksi aamupuuron ja iltavellin. Illalla meni kiltisti omaan sänkyyn puol 9, heräs puol 1 ja itkeskeli kahteen asti välillä torkahdellen, sitten nukkui puol viiteen ja kuudelta kun heräs niin imetin ja sitten nukutiin vielä kasiin! Ja ens yönä sama juttu!
Mies oli vähän väsynyt tutin laittamiseen koko ajan suuhun...
No nyt neiti heräs päikkäreiltä, nukkui 2h :)
Muut kans pinoon mars mars :))
Ihan nopeasti tulin pinoutumaan, tultiin juuri yhden äiti-kaverini luota kylästä ja kohta pitää laittaa lapset päiväunille!
Mustakin Niklas oli ihanan söpö kuvassa! Mies kyllä valitteli että hänen kuvansa oli huono...
Jos jollain ei sitä lehteä ole niin se kuva löytyy myös iltalehden nettisivuilta
http://www.iltalehti.fi/osastot/lordi/200605264582964_lo.shtml#
ja tuolla sivulla on linkki jossa lukee Kuvagalleria: Lordin kansanjuhla siitä kun painaa pääsee sinne missä Niklaksen kuva on!
Iltalehdessä tosin oli eri kuvateksti. siellä luki näin: BABY-METSURIT! Isä kertoo kuusi kuukautta vanhan Niklaksen olleen ensimmäisellä keikallaan äidin mahassa kuuntelemassa Lenny Kravitzia.
*Nyt päiväunille...
Täällä kanssa väsymystä ilmassa....Poika on tosiaan viime viikot nukkunut huonosti, kun tähän asti hyvin. Joko syö useammin tai sitten muuten vaan kohkailee, pitää laittaa tuttia ym. Luulin jo että yöt kiinteiden myötä vähän rauhottu tai siis syöminen väheni, mutta mitä vielä, viime yönä söi taas 1-1.5 h välein...ja kun yleensä nukkuu 8 asti, nyt heräs 6 jokeltelemaan...
Eikä näytä tänään nukkuvan päiväuniakaan kun lyhyissä pätkissä, ettei äiti vaan pääsis huilaamaan...
ei tästä kirjottamisestakaan tule mitään kun ei viihdy sylissäkään...palaan myöhemmin!
Viivi:kiitos linkistä,voi että on suloinen tuo Niklas=) eikä isänkään kuva huono ole heh=)
Kölli:jaksuja,levottomuutta on iän myötä meilläkin ja välillä yöt levottomia.
Tää unentarve on valtavaa välillä...
kävin heiluttamassa Juhoa parvekkeella,kun vaan 45 min,nukkui,kylmä ilma oli,tulis taas ne hellekelit kiitos!!
Meilläkin on vauva nukkunut huonommin viime ajat... Tai itkeskelee taas paljon ja nukahtaminen on todella vaikeaa. Rupesin jo miettimään että eihän koliikki voi tulla takaisin?!
Ja aikaisemminkin on ollut välillä hetkiä että nukkuminen on vaikeampaa ja varsinkin silloin kun niklas oli oppinut liikkumaan niin nukkumisesta ei tullut mitään kun mönki unissaan niin paljon. Sitä se tekee kyllä vieläkin...
Kohta lähden ergoa hakemaan!! Täytyy sitten heti tuoreeltaan tulla kertomaan teille käyttökokemukset!
Nyt taas hommiin...
Viivi
Meillä on 2 hammasta!! Ihan yhtä' äkkiä tulleet koska eilen niitä ei vieä mun mielestä ollut kun yritin katsoa. ALhaalla on kaksi etuhammasta, toinen tullut jo ulos ja toinen just puhkeamassa.
On niin isoksi tullut toi pikkuruinen poika...
Viivi
Mistäs kaikesta täällä olikaan jutskailtu..
Köllille ainakin jaksuja! Meillä yöt kanssa muuttui levottomammiksi 4kk iässä. Tai siis ei ehkä levottomammiksi, mutta epäsäännöllisiksi. Siihen asti söi säännöllisesti n. kolmen tunnin välein, sen jälkeen on syöty läpi yön kahden tunnin välein..Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa, ikää kohta 7kk. Luulen, että meillä pikkuhiljaa kiinteät auttaneet asiaan, kun niitä nyt syödään 4krt/pvä. Ei ne heti alkanu auttaa.
Viivi_: Meillä on myös puhjennu yksi hammas, eilen (vai oliko se tänään?!) huomasin, että toisesta on tullut pienen pieni kulma läpi! Mutta arvatkaas, mitä neiti on keksinyt? PUREMISEN!! AUTSSS!! Painaa ikenet voimalla yhteen, kun syö ja vetää oikeen hitaan nautinnollisesti päätä taaksepäin, niin että nänni vaan venyy siinä terävän hampaanalun välissä..Se sattuu ihan mielettömästi..
Joeela: Onnea syömättömiin öihin! Alotettin kanssa jo hieman harjottelemaan ilman tissiä nukahtamista. Nyt kaksi iltaa olen iltapalan jälkeen syöttänyt ja vienyt itsekseen sänkyyn nukahtamaan, kun on aina ennen nukahtanut tissille ja sitten olen siirtänyt sänkyyn. Ja on mennyt ihan kivasti! Tyttö on kyllä on ollut tosi väsynyt nukkumaan mennessä, mutta on nukahtanut 10-15minuutissa. Ajattelin, että om´n helpompi jättää yösyönnit pois, kun vauva osaa nukahtaa ensin ilman sitä tissiä..Kerro meille miten teillä etenee tuo homma!!
Meillä hajos tänään auto.. =( Olin lasten kanssa liikkeellä, kun hajos, ja jouduttiin hinaamaan pois. Ärsyttävää..toivottavasti ei tule kallista laskua..
Kävin muuten kattomassa Niklaksen kuvan, IHANA!! Tais nauttia olostaan. =)
H ja tyttö keskiviikkona jo 7kk!
mä vein tänään niklaksen siis illalla lääkäriin kun ruvettiin pohtimaan että jos sillä on taas korvatulehdus ja makuulla aina itkee niin kovasti ja hinkkaa päätään niin kamalasti. no ei sitä onneksi siis ollut, mutta lääkärikin kysyi että ei kai hampaita vois olla. mä vaan vakuuttelin että ei ole, eilen just kokeilin ja mitään ei ollut.
matkalla kotiin sit huomattiin, että onhan sillä hampaita!
Toinen tullut siis jo ulos ja toisesta vaan pieni kulma ulkona...
tänään sain ergon! nopeasti vain ehdin kokeilla mutta kyllä se tuntui paljon paremmalta kuin tavallinen rintareppu!
Sen äiti-kaverini luona kenellä tänään käytiin on kesähäät tulossa ja vihkiminen piti tapahtua porvoon tuomiokirkossa! Suhteellisen rauhalliselta vaikutti tilanteeseen nähden, itselläni olisi hermoromahdus ollut aika lähellä... heillä on onneksi pappi omasta takaa että vihkimisen voi järjestää periaatteessa missä vain! Oli muuten kamalan näköinen se kirkko, ajettiin tänään siitä ohi...
No, nyt nukkumaan, jos vaikka niklaksella olisi taas huono yö hampaiden takia...
Viivi
Oon tässä aamun alotellu soittelemalla autokorjaamoihin..mukavaa! Ja illalla selvis sekin, että hinaus ei taida kuulua meiän autovakuutukseen, hitsi vieköön..kivat laskut tulossa just, ku kesällä olis kaikkea kivaa, mihin sitä rahaa olis voinu laittaa..
Aamulla huomasin kanssa, että liivisuojassa on verta..Neiti on sit pureskellu ton nännin hampaanalullaan ihan kunnolla! Mikäköhän tohon auttais?? En pysty kohta syöttämään ollenkaan, jos tämä jatkuu. On meinaan se nänni niin kipeä, et just just syöttäminen onnistuu, hampaat irvessä..Olen pikkuhiljaa yrittäny totutella tyttöä korvikkeeseen+nokkamukiin, mut kerralla ei mene maitoa, ku n. 25ml..Ja ruokailun yhteydessä olen vaan antanu, pitäisköhän muutenkin antaa, jos tottuis paremmin?!
No, nyt pelailemaan pojan kanssa.
Aurinko paistaa =) se piristää aina!
Unikoulun toinen yö takana ja meni jo paremmin eli toiveikkaina ollaan.
Pikku neiti menee iltaisin tosi kiltisti nukkumaan omaan sänkyyn n.klo 20-20.30. Imetän sängyn reunalla ja sitten nostan hereillä, mutta väsyneenä omaan sänkyyn, hieroo harsoa vähän aikaa ja sitten nukahtaa. Viime yönä heräili edelleen 1-3h välein, MUTTA MUTTA sai pari kertaa itse unen päästä kiinni, miehen ei tarvinnu nousta joka kerta laittamaan tuttia vaan vauva äänteli minuutin ja nukahti itse.
Ongelmahan on ollut just se, että tarvii tutin tai maitohörpyt, että nukahtaa... ei niinkään tissiä vaan tottunut vaan nukahtamaan maidon maku suussa :)
Mulle ei vielä ole ollut hyötyä siitä, että vauva ei syö öisin :( sillä rinnat ei vielä tottuneet tähän ja tosi tukala olo jo klo 02-04... ja pakko pumpata yöllä. Onhan se iso muutos kun ennen vauva söi 2-4krt yö... ja sitten vielä olen nukkunut ohuella lisäpatjalla esikoisen huoneessa, joten nukkuminen huonoa!
NUKKUMISESTA vielä, meidän pikkuneitikin ihan yhtä äkkiä alkoi nukkumaan tosi lyhyitä päikkäreitä just n. 30-50 min... ja siinä ajassa ei itse ehdi tehdä mitään ja sitten noita unipätkiä tarvitaan päivässä ainakin kolmet. No on kuitenkin iloinen joten ei kai se sitten haittaa...
KANTOREPUSTA ja ergosta, oli muuten tosi kätevä kun oltiin viime viikolla cittarissa ruokaostoksilla, koko ostosreissuun meni vain reilu puol tuntia kun yleensä menee väh. tunti. Kun vauva ei ollut ostoskärryissä saattin miehen kanssa molemmat suhailla hakemassa ostoksia ja esikoinenkaan ei ehtinyt hiiltyä...
Tulipas kauhean pitkä romaani :)
HAMPAISTA... muakin vähän jännittää imetys sitten kun ekat hampaat tulee, sillä jo nyt välillä ottaa tissin ikenien väliin ja riuhtaisee oikein kunnolla -ei kiva. Esikoisen aikaan ei ollut ongelmaa kun imetin 7kk ja ekat hampaat tuli 7,5kk iässä. Eikä nytkään näy mitään alkuja edes... onneksi!
NOKKAMUKEISTA... meidän pikku neiti ei ole mikään tuttipullo-fani vaikka on saanut mun maitoa pullosta ainakin kerran viikossa alusta asti ja nyt velliäkin iltaisin jo kuukauden ajan. Pullojuomiseen menee paljon aikaa ja usein vain leikkii sillä... sitten juomista on vain 40-60 ml. Nyt otetiin käyttöön aventin nokkamukit ja tupperwaren nokkamuki ja juominen sujuu paljon paremmin :) Eilen illalla meni 130ml velliä. Sellanen hassu juttu vielä, että juo paremmin pullosta/mukista kun joku muu kuin minä annan... mua katsoo aina kulmat kurtussa ' mitäs tää nyt, sähän olet se maitobaari' !
Nyt askartelemaan tarhan tädeille kortit, kun toiseksi viimeinen tarhapäivä tänään ja iltapäivällä kevätjuhlat! Ostin kaverini sisutusliikkeestä servetti/kynttilä setit tädeille. Aina yhtä vaikeaa mitä ostaa... mites muut?!
HOPOLIINI: mikä on muuten kivoin lahja minkä olet saanut lapsilta?
j ja tytsyt 3v10kk&6kk
Noista HAMPAISTA vielä! mäkin jännitin tota imettämistä kun on hampaat, esikoista kun en enää imettänyt kun ekat hampaat tulivat. Mutta mä en tosiaan edes huomaa noita hampaita kun imetän... En sitten tiedä kun ne tosta vähän kasvavat... Meilläkin pikkumies on välillä " purrut" ikenillään ja riuhtaissut rinnan oikein kunnolla ja se SATTUU! mutta hampaiden kanssa ei ole vielä mitään tapahtunut!
Noista lahjoista! Mun mielestä kivoimipia lahjoja olivat ne joita pystyy oikeasti käyttämään. Kun paljon saa koriste-esineitä, ja niistä kun on vaikea tietää mistä ko. henkilö tykkää. Viimeksi sain esim. bodyshopin tuotteita ja niistä on todella jotain hyötyäkin! Myös itsetehdyt on kivoja, mutta niissäkin on se pulma että miten/missä ne kaikki säilyttää. Joten neuvoisin ostamaan jotain jolle varmasti löytyy käyttöä!
Nyt täytyy mennä lukemaan uusin KaksPlussa joka tui juuri...
Viivi
Joeela:
HOPOLIINI: mikä on muuten kivoin lahja minkä olet saanut lapsilta?Ihan ekana tuli mieleen jouluisia juttuja.. =) Puiset tontut on ollut kivoja. Ja yleensäkin kaikki pieni, esim. Aarikalta olen saanut avaimenperiä, ym. pientä. Ne kun on käytössä on kiva muistella niitä lapsia, joilta ne on saanut! Ja myös käytännölliset lahjat on kivoja; ihanan tarjottimen sain joskus 8-9v. sitten ja nyt harmittaa, kun siitä hajosi kulma..Ja myös Joeelan ostamat kynttilät ja servetit on kivoja, niille on aina käyttöä. Kerran sain myös kauniissa pullossa oliiviöljyä ja olikohan omenaviinietikkaa. Yksi, mistä ei oikein ole ollut iloa, on joulukahvi, kun en juo kahvia..Mutta mies on tykännyt! Ja jouluisin yksi varma on aina suklaa, miksei muulloinkin. =) Ja vielä: itsetehdyt kortit on IHANIA, varsinkin lapsen kuvalla olevat. Niitä on kiva katsella jälkikäteen. Ja muutaman kortin olen saanut, johon on sepitelty itsekeksitty loru/runo, ihania!! Tulipas perusteellisesti.. =)
Viime yö sujui vähän paremmin, mutta levotonta se nukkuminen on...Täytyy vissiin nyt vaan sopeutua siihen, että mennyttä on se aika, kun sai kehua että meidän poika vaan syö yöllä ja jatkaa sitten uniaan...Taitaa alkaa se tuttirumba, kun nyt pitää yölläkin laittaa tutti syönnin jälkeen suuhun, että nukahtaa, ja muutenkin sitä pitää usein laittaa. Tohon vajaa 4kk asti kun poika vaan tosiaan söi yöllä, millon useemmin ja millon harvemmin, mutta jatko uniaan samoin tein...Ei enää! No, sitähän tää on, ja kiva kun on tämmönen palsta missä toiset ymmärtää =)
Mäkin kävin kattoon sen Niklaksen kuvan, onpa hauskan näköinen poika teillä Viivi, taisi nauttia Niklas konsertista! Mites se konsertti muuten meni lasten kanssa?
Niin, ja Viiviltä on pitänyt kysyä, että muistanko oikein, kerroitko tässä joskus tilannees ne Baby-Banzit -vai miten kirjotetaan- ulkomailta? Mistä ja paljon makso? Niin, ja tarviko luottokorttia? Mä kun en sellasta omista, enkä periaatteesta hankikaan, niin yleensä nuo ulkomailta tilailut jää sen takia...
Ja sitten kysysin teiltä, että kauanko ootte aikoneet nyt olla kahden lapsen kanssa kotona? Kauanko olitte ekan kanssa?
Mä menin töihin kun tyttö oli 1v8kk ja ehdin olla muutaman kuukauden töissä, kun piti jäädä sairauslomalle raskauden takia. Ois ollu reilu kuukaus äippäloman alkuun, kun lääkäri määräs loppuajan saikkua. Nyt aattelin olla ainakin 2v, ehkä sen kolmekin, jos lompakko ja pää kestää =) Välillähän täällä meinaa hulluks tulla, kun on oikein vaikeita päiviä, mutta oon aatellu, että enemmän mua kaduttaa sitten jos en ollutkaan kotona kun lapset oli pieniä. Niin, ja sitä paitsi mä en oikein haluais palata mun työpaikkaan, joten oon aatellu että nyt mulla on tosi hyvä tilaisuus ottaa asiaan etäisyyttä ja miettiä rauhassa, mitä haluan elämälläni tehdä, ja jos oikein hyvin kävis, keksisin tässä jonkun uuden uran itelleni! Alan ainakin syksyllä myydä lasten vaatteita kotimyyntinä, mutta siitä nyt ei uudeks uraks ole, vähän vaan lisätienestiä ja muuta ajateltavaa kotiäidille. Mutta jotain uutta haluan elämältäni sitten kun töihin paluun aika on! Mulla on siis vakipaikka kaupungilla sihteerin hommissa, ja työyhteisö on ihan peestä ym. epäkohtia, minkä takia en halua palata sinne.
Jaahas, mutta nyt kuulostaa täällä niin hiljaselta, että ehtisinkö vaikka puoli tuntia nukkua, jos oikein hyvin kävis!
Kölli
Hopoliinille: En päiväkodissa vaan ala-asteella
Sitten kysyikös Kölli Babybanzeista... Itse en tilannut niitä loppujen lopuksi ulkomailta, mutta samalla hinnalla kuin täällä saa lasit olisi sieltä saanut lasit + kivan suojakotelon ja rahdin. Mutta siihen tarvitsi kyllä luottokortin... Jotenkin muistelen lukeneeni täältä, että joku tilasi visa electrolla, mutta en sitten tiedä kuinka se tapahtui käytännössä!
Hyvin konsertti meni meillä lapsen kanssa. Lopussa alkoi tulla vähän tungosta, mutta siitäkin selvittiin ihan hyvin... ainut mikä tuotti hieman ongelmia oli poistuminen rattaiden kanssa kun oli niin paljon porukkaa.
Nopsasti galluppiin: minulla on ajatuksissa olla kotona joko vuodenvaihteeseen tai syksyyn 2007 asti.
Viivi
No niinhän se olikin..Muisti taas teki tepposet.. =)
viivi_:
Hopoliinille: En päiväkodissa vaan ala-asteellaJa galluppiin, että olen ainakin heinäkuun 2007 loppuun asti kotona, sitten katsotaan uudelleen jatkaako vai ei. Mielellään jatkaisin, mutta sitten sen näkee. Esikoinen meni päiväkotiin 1v7kk iässä, ja se oli äidille liian aikaisin..Oli henkisesti rankkaa se talvi..Onneksi pääsi uudelleen äippälomalle!!
.. vaikka päiväunetkin on nukuttu, niin edelleen väsyttää...
Puolivuotisneuvolassa oltiin. Tai oikeestaan se oli isoveljen 2vee neuvola, mutta samalla pienempikin meni. Ikäähän oikeestaan oli jo 6,5kk. No mutta siis mitat oli 71cm, vajaa 9,5kg ja pää 45,5.
Hopoliini: -Meillä tuli ala hampaat yli kuukausi sitten ja poika harjoitteli myös tota puremista:/ Ja se tosiaan SATTUU! Ajattelin jo että täytyy imetys lopettaa. En tiedä menikö itsestään ohi, vai oliko sillä merkitystä kun aloin tehä niin, että aina kun poika puri, painoin alaleuasta niin että suu aukes (siis hellästi, mutta niin että suu aukes). Sanoin lisäksi vakavana että ei saa purra. Nyt ei oo purrut enää pitkään aikaan! Ja voihan olla että pureminen on vaan kausi, kun vauva vähän harjoittelee hampaiden käyttöä:)
Oli tosiaan ihana se Niklaksen kuva!! Juhonkin kuva mun piti käydä katsomassa, mutta en ehtinyt. Sanoiko Äitiliini että se on Kaksplussan sivuilla? Onko vielä siellä??
En ole ajatellut vielä tota kotona olemista, mutta ainakin tämän vuoden loppuun (kai). Olen sairaanhoitaja, ja myös vähän harkinnut alan vaihtoa.... Tosin mitään kummempia suunnitelmia ei vielä ole. Oma yritys, joku pikku putiikki kiinnostais:) Mutta taitaa olla vaan sellanen haave:)
Minsku
moikka!
kiire päivä ollut,neuvolassa oltiin ja asunto-esittelyssä,kerron huomenna tarkemmin.
No,sen verran että painoa ei juurikaan ollut tullut Juholla,toivottavasti syy on sairastelut ja huono syöminen,ei myöskään varaa jaloilleen kuin joskus vähän(neuvolakäynnillä ei tietenkään yhtään) ja ylimääräinen neuvola 7kk iässä sitten=(
muuten olisi ollut 8kk iässä.
7990g+67,5 cm oli mitat ja päänympärys 45cm eli 5kk neuvolassa mitat olivat 7810g ja 66cm.
äityliini ja Juho 6kk2pv
On ollut aika uuvuttavaa ja viime yökin meni valvoessa mutta siihen oli syy tällä kertaa tytön kova yskä=(
Juho nukkui hyvin vaikkakin meni 22:15 vasta nukkumaan mutta taisi mahaa vääntää...meillä kaikilla paitsi miehellä on nyt flunssa,mulla itellä kurkku tosi kipee ja yskä ja nuha,Juholla ei enää kuumetta eikä varmaan korvatkaan kipeät(tän päivän vielä saa antibioottia).
IRC-galleriassa 6kk kuvia=)
Huomenna pojun neuvola,kiitos kaikille sanoistanne,kyllä Juho on jo OK,paitsi yskä,mutta ruokaa ja juomaakin menee jo hyvin alas.
äityliini ja Juho 6kk1pv 281105