Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö joku ihan oikeassti mifua, härkistä ja muita kummallisuuksia?

Vierailija
12.08.2019 |

Kasvisruokaa voi tehdä ihan ilman näitä kummalkisuuksiakin, esim italialainen keittiö on täynnä hyviä kasvisruokia.

Ja vegaaniksi ei ole pakko ruveta niin voi käyttää juustoa munia ym.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset syövät mitä haluavat. Tuskin pyytävät lupaa sulta siihen.

Vierailija
2/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki, mutta härkis on hyvää. Mulle riittävä syy syödä sitä.

Vierailija
4/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vihaat yhteistä planeettaamme?

Vierailija
5/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki ja 25 vuotta vege, että kyllähän tuo ruuan teko on tuttua. 

Italialainen keittiö tuli koluttua ysärillä, intialainen 2000 luvulla, nyt olen pakertanut korealaisen ja japanilaisen vegeruuan parissa 9 vuotta.

Siltikin härkis on luotto eines nopeisiin päiviin, jos varastot on tyhjänä. Mifua kerran testasin, kun ilmaseksi sain ja ei jatkoon.

Vierailija
6/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku vielä niin itsekeskeinen juntti että syö lihaa?

Vierailija
7/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihaat yhteistä planeettaamme?

Mihin tämä nyt oli reaktio?

vege

Vierailija
8/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on aika helppo korvata liha tutuista resepteistä. Ei tarvitse opetella uusia tai etsiä uusia ohjeita kun vanhoja on helppo muokata vaihtamalla lihan tilalle esim. härkis.

Vierailija
9/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön toisinaan, enkä nyt enää osaa pitää mifua tai härkistä ja tai niitä nyt onkaan, niin kummallisina.

Vierailija
10/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on aika helppo korvata liha tutuista resepteistä. Ei tarvitse opetella uusia tai etsiä uusia ohjeita kun vanhoja on helppo muokata vaihtamalla lihan tilalle esim. härkis.

Siis kasvisruoka ei sellaisenaan kelpaa, vaan pitää imitoida lihaa?

Vierailija
11/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku vielä niin itsekeskeinen juntti että syö lihaa?

Syöt eläinten ruokaa kasviksia? Etkö tajua että pupuille ei riitä ravintoa jos syöt kaikki niiden porkkanat ja salaatinlehdet. Ajattele edes pupuja ja vähemmän itseäsi. Hey c'moon.

Vierailija
12/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kasvisruoka ei sellaisenaan kelpaa, vaan pitää imitoida lihaa?

Eihän mifu tai härkis imitoi lihaa. Ne tuo sen proteiinin ruokaan, jota kuitenkin kaikki tarvii. Kasvisprotsku on parempaa, jopa lihansyöjille.

t. sekasyöjä.

Vierailija
13/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan syö. Syön kissoja, koiria, siilejä ja pihatonttuja.

Vierailija
14/70 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bööö!

Vierailija
15/70 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mifua makaronilaatikossa, jossa myös jauhelihaa.

Vierailija
16/70 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osannut käyttää papuja ja raejuustoa/halloumia ruuanlaitossa jo kauan ennen kun niistä tuli härkistä tai mifua. En niillä korvaa mitään vaan ne on ihan omia juttuja.

Härkäpapuja ostan papuina ja teen itse pihvini/kastikkeeni/keittoni. Raejuustoa ostan maustamattomana ja maustan ihan itse. Nuo ei ole kummallisuuksia. Mutta nyhtökaura on minun makuun liian prosessoitu tuote.

Syön lihaakin.

Vierailija
17/70 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään mifusuikaleista, niistä tulee hyvää kastiketta 😋

Vierailija
18/70 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mifusta tehdään karjalalanpaisti?

Vierailija
19/70 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön, paljon. Olen ollut vegetaristi (lakto-ovo) 17 vuotta.

Kyllä, on toki paljon kasvisreseptejä joissa noita ei tarvita, mutta ongelmaksi tulee helposti proteiini. Sitä kun olisi saatava joka aterialla. Jos sen ottaa aina pavuista, jotka on se luonnollisin kasviperäinen lähde, alkaa papuja tulla aika äkkiä korvistakin ja tympäistä koko pavut. Vaikka maustaisi tai marinoisi tms. Jos sen ottaa kovin usein juustoista, ainakin tällainen konttorityöntekijä lihoo äkkiä. Härkikset, tofut, seitan, nyhtökaura, soijaproteiinivalmisteet pakasteesta tai eineskaapista, quorn jne on kivaa vaihtelua siihen, mistä proteiinin saa.

Ja kyllä minä syön ihan sellaisia tuotteita myös mitkä imitoi lihaa. Esim. teen unkarilaisen makkarapadan ihan perinteisellä ohjeella muuten, paitsi laitan soijachorizoa lihamakkaran tilalle, korvaan aasialaisessa kanawokissa kanan quornkuutioilla tms. En minä kasvissyöjä ole koska en tykkäisi lihasta - päinvastoin, rakastin sen makua - vaan ympäristö ja eläinoikeussyistä. Teen mielelläni oman syömiseni niin helpoksi ja mukavaksi kuin mahdollista, ja nuo "lihankorvikkeet" toimii siihen hyvin.

Vierailija
20/70 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun suunmyötäisiä tuotteita.