Syökö joku ihan oikeassti mifua, härkistä ja muita kummallisuuksia?
Kasvisruokaa voi tehdä ihan ilman näitä kummalkisuuksiakin, esim italialainen keittiö on täynnä hyviä kasvisruokia.
Ja vegaaniksi ei ole pakko ruveta niin voi käyttää juustoa munia ym.
Kommentit (70)
Syön. Ihan hyvää ruokaa on tullut. Ja en ole vegaani tai kasvissyöjä.
Aika moni sekasyöjäkin syö muutakin kuin ehtaa naudan paistia tai jauhelihaa. Ei härkis ole sen kummempi tuote kuin pihvit, pullat ja muut vastaavat. Papua eri muodossaan.
Meillä syödään noita satunnaisesti. Olemme ns arkikasvissyöjiä, liha ja kala kuuluu meillä juhlaan ja vähän hienompaan syömiseen (niin kuuluvat myös monet upeat kasvisruuat, btw). Kun arkena tarvitsee ruokaa reilun satsin ja töihinkin eväät, on esim. härkis-makaronilaatikko luottoresepti (ja todella hyvää!), mifu-minestronekeitto jne. Härkiksestä tulee myös hyviä hampurilaispihvejä.
Ei niitä joka päivä tarvitse syödä, mutta silloin tällöin täydentävät mukavasti reseptejä. Paljon syömme myös esim papu- ja linssiruokia, juustoa ja kananmunaa käytämme myös.
Te ruokavahdit olette naurettavia ja taidatte vain kompensoida omaa kuolemalle löyhkäävää omatuntoanne, kun syötte lihaa ihan liikaa, mätätte itsenne tukkoon ja nakotte ruokaa roskiin asti.
Söin vastottain härkiksestä tehtyä keittoa ja oli muuten hyvää! Muutoin käytän enemmän proteiinitarpeen tyydyttämiseksi edullisempia vaihtoehtoja kuten soijarouhetta, tofua ja erilaisia papuja. Mifu ei kiinnosta koska se näyttää raejuustolta.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni sekasyöjäkin syö muutakin kuin ehtaa naudan paistia tai jauhelihaa. Ei härkis ole sen kummempi tuote kuin pihvit, pullat ja muut vastaavat. Papua eri muodossaan.
Härkis original sisältää härkäpapu, vesi, herneproteiini, rypsiöly, muunnettu maissitärkkelys, jodioitu suola, melassi, kasviuute (sipuli), sokerikulööri, stabilointiaineet, kasvikuitu, mustapippuri.
Ja tää oli vaan se perus härkis. Hyi mitä pazkoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku vielä niin itsekeskeinen juntti että syö lihaa?
Syöt eläinten ruokaa kasviksia? Etkö tajua että pupuille ei riitä ravintoa jos syöt kaikki niiden porkkanat ja salaatinlehdet. Ajattele edes pupuja ja vähemmän itseäsi. Hey c'moon.
Huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on aika helppo korvata liha tutuista resepteistä. Ei tarvitse opetella uusia tai etsiä uusia ohjeita kun vanhoja on helppo muokata vaihtamalla lihan tilalle esim. härkis.
Siis kasvisruoka ei sellaisenaan kelpaa, vaan pitää imitoida lihaa?
Eihän mifu tai härkis imitoi lihaa. Ne tuo sen proteiinin ruokaan, jota kuitenkin kaikki tarvii. Kasvisprotsku on parempaa, jopa lihansyöjille.
t. sekasyöjä.
Ei muuten ole. Tarkista faktasi.
T. Lihansyöjä
Onneksi ei vegepastskaa tarvii syödä
Vierailija kirjoitti:
Minä syön, paljon. Olen ollut vegetaristi (lakto-ovo) 17 vuotta.
Kyllä, on toki paljon kasvisreseptejä joissa noita ei tarvita, mutta ongelmaksi tulee helposti proteiini. Sitä kun olisi saatava joka aterialla. Jos sen ottaa aina pavuista, jotka on se luonnollisin kasviperäinen lähde, alkaa papuja tulla aika äkkiä korvistakin ja tympäistä koko pavut. Vaikka maustaisi tai marinoisi tms. Jos sen ottaa kovin usein juustoista, ainakin tällainen konttorityöntekijä lihoo äkkiä. Härkikset, tofut, seitan, nyhtökaura, soijaproteiinivalmisteet pakasteesta tai eineskaapista, quorn jne on kivaa vaihtelua siihen, mistä proteiinin saa.
Ja kyllä minä syön ihan sellaisia tuotteita myös mitkä imitoi lihaa. Esim. teen unkarilaisen makkarapadan ihan perinteisellä ohjeella muuten, paitsi laitan soijachorizoa lihamakkaran tilalle, korvaan aasialaisessa kanawokissa kanan quornkuutioilla tms. En minä kasvissyöjä ole koska en tykkäisi lihasta - päinvastoin, rakastin sen makua - vaan ympäristö ja eläinoikeussyistä. Teen mielelläni oman syömiseni niin helpoksi ja mukavaksi kuin mahdollista, ja nuo "lihankorvikkeet" toimii siihen hyvin.
Miksi puhut “makkarapadasta” ja “kanawokista” etkä soijapadasta ja quornwokista, niinkuin asia on?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun suunmyötäisiä tuotteita.
Minulla taas on usein hankaluuksia syödä lihaa, alkaa yökkäyttämään se suutuntuma helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun suunmyötäisiä tuotteita.
Olipa ihanasti muotoiltu tämä! :)
Vierailija kirjoitti:
.........En minä kasvissyöjä ole koska en tykkäisi lihasta - päinvastoin, rakastin sen makua - vaan ympäristö ja eläinoikeussyistä. Teen mielelläni oman syömiseni niin helpoksi ja mukavaksi kuin mahdollista, ja nuo "lihankorvikkeet" toimii siihen hyvin.
Eikö sitten maitoa tuottavat lehmät ja munia tuottavat kanat ulotu sinun eläinrakkautesi piiriin? En ole itse (Edes) kasvissyöjä, mutta jos välittäisin eläimistä enemmän, niin varmaan välittäisin myös näistä.
Härkis on hyvää vahvasti maustetussa tomaattikaztikkeessa. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, on toki paljon kasvisreseptejä joissa noita ei tarvita, mutta ongelmaksi tulee helposti proteiini. Sitä kun olisi saatava joka aterialla. Jos sen ottaa aina pavuista, jotka on se luonnollisin kasviperäinen lähde, alkaa papuja tulla aika äkkiä korvistakin ja tympäistä koko pavut. Vaikka maustaisi tai marinoisi tms. Jos sen ottaa kovin usein juustoista, ainakin tällainen konttorityöntekijä lihoo äkkiä. Härkikset, tofut, seitan, nyhtökaura, soijaproteiinivalmisteet pakasteesta tai eineskaapista, quorn jne on kivaa vaihtelua siihen, mistä proteiinin saa.
Ja kyllä minä syön ihan sellaisia tuotteita myös mitkä imitoi lihaa. Esim. teen unkarilaisen makkarapadan ihan perinteisellä ohjeella muuten, paitsi laitan soijachorizoa lihamakkaran tilalle, korvaan aasialaisessa kanawokissa kanan quornkuutioilla tms. En minä kasvissyöjä ole koska en tykkäisi lihasta - päinvastoin, rakastin sen makua - vaan ympäristö ja eläinoikeussyistä. Teen mielelläni oman syömiseni niin helpoksi ja mukavaksi kuin mahdollista, ja nuo "lihankorvikkeet" toimii siihen hyvin.
Ihmiset on erilaisia. Mä olen ollut vegetaristi 24 vuotta, enkä voi sietää noita "korvikkeita". Olen yrittänyt, viimeksi festareilla maistoin soijamakkaraa ja jotain nyhtökaura tms. vartaita (erikseen hehkutettiin miten mielettömän hyvää on) ja ei, ei, ei.
Ihan kamalaa kuraa molemmat, roskiin meni. Härkistä kokeilin kerran, ei jatkoon. Ainoa mitä käytän satunnaisesti, on soijarouhe. Kai olen vain niin tottunut siihen kasviksien syöntiin, että ei uppoa. No tofu on ihan jees, ehkä kerran kuukaudessa laitan, koska haluan marinoida sen itse. Ikäviä kokemuksia mauttomasta tofu-ruoasta ravintolassa.
Härkis menee meilläkin pikaiseen pastakastikkeeseen laiskana päivänä. Ihan samalla tavalla on sekasyöjilläkin eineksiä.
Mifu on todella kuvottavaa, yök! Joskus lounaalla uteliaisuuttani otin jotain mifukastiketta ja suutuntuma oli, kuin olisi jotain kumipalloja syönyt ja maku todella kuvottava.
Onneksi en ole ruokarajoittunut, vaan syön terveellistä, ihmiselle sopivaa ruokaa, joten ruokavaliooni kasvisten lisäksi kuuluu myös liha, niin ei tarvitse tuollaisia prosessoituja lisäainemössöjä suuhunsa pistää, jotka kuvottavan makunsa lisäksi ovat myös epäterveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Härkis original sisältää härkäpapu, vesi, herneproteiini, rypsiöly, muunnettu maissitärkkelys, jodioitu suola, melassi, kasviuute (sipuli), sokerikulööri, stabilointiaineet, kasvikuitu, mustapippuri.
Ja tää oli vaan se perus härkis. Hyi mitä pazkoa!
Noista aineistahan mikään ei ole millään tapaa terveydelle haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.........En minä kasvissyöjä ole koska en tykkäisi lihasta - päinvastoin, rakastin sen makua - vaan ympäristö ja eläinoikeussyistä. Teen mielelläni oman syömiseni niin helpoksi ja mukavaksi kuin mahdollista, ja nuo "lihankorvikkeet" toimii siihen hyvin.
Eikö sitten maitoa tuottavat lehmät ja munia tuottavat kanat ulotu sinun eläinrakkautesi piiriin? En ole itse (Edes) kasvissyöjä, mutta jos välittäisin eläimistä enemmän, niin varmaan välittäisin myös näistä.
Kyllä, mutta en pysty olemaan vegaani IBS-suolistorsairauden takia. Olen yrittänyt useamman kerran mutta aina menee vatsa veriripulikuntoon, joten pakko on ollut hyväksyä että minun on otettava proteiinia myös munista ja maitutuotteista. Ostan toki aina nämä luomuna, jotta eläimillä olisi edes vähän paremmat olot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut “makkarapadasta” ja “kanawokista” etkä soijapadasta ja quornwokista, niinkuin asia on?
No jos minä sitä ruokaa jossain mainostaisin niin varmaan puhuisinkin. Mutta noin oman perheen arjessa riittää, että jos olen ottanut reseptin sekaruoka-keittokirjasta ja siinä lukee vaikka "Unkarilainen makkarapata" niin puhun siitä kotona sillä nimellä. Kun kaikki tietää muutenkin ettei meillä syödä lihaa.
Valmiiksi maustetut mifusuikaleet ovat tosi hyviä ihan jo sellaisenaan rasvassa paistettuna. Esim. Wokissa ja vastaavissa toimii hyvin.