Onko realistista löytää vuokra-asunto Helsingistä joulukuussa n. 650€?
Olen saanut työpaikan, jossa minulla olisi vähintään yksi lähipäivä joka viikko Helsingissä. Joskus voi olla 3-4 päivää viikossa. Työn aloitus joulukuun alusta. Meillä on omakotitalo useamman sadan km päässä, joka on perheen koti.
Tietenkään en vuokraa asuntoa vielä, mutta mietin vaihtoehtoja. Haluaisin lähelle keskustaa tai metron viereen, mutten itään, koska en uskalla liikkua siellä yksin. Budjetti on 600-650€. Toiveena erillinen makuuhuone ja erillinen olohuone/keittiö. Meillä oli vuokravahti jo päällä, mutta se lähetteli 10-18 neliön asunnoista mainoksia. Nyt kun opiskelijat etsii asuntoja, varmaankin siksi nuo minihuoneistot esillä. Neliöitä pitää olla ehdottomasti vähintään 25, enkä halua mihinkään kimppakämppään. Onko realistinen toive? Mistä kannattaa etsiä? Kiinteistönvälitys, toimiiko hyvin? Vai onko fiksumpaa laittaa nettiin oma haku vai lehti-ilmoitus?
Kommentit (68)
Oletko miettinyt junaradan läheltä asuntoa?
Esim. Tapanila tosi kiva ja sieltä saattaa välillä löytyä ihan edullisesti vuokra-asuntoja.
Keskustassa kallista ja tuolla hinnalla et kyllä hyvää löydä.
No ei ole realistista. Katselehan vähän tarjontaa, 700 paremmalle puolelle menee joka ikinen.
Ei siellä Idässä kyllä ole mitään pelottavaa.
Minä löysin kaksion 58 neliötä, keskustan suunnasta, vuokra + vesimaksu yhteensä 480€
Helsingin kaupungilla on lyhytaikaisia vuokra-asuntoja mm. putkiremonttiväistöön tai työkeikkaa varten. Niitä saa oliko max 3kk ajaksi vuokrata eikä jatko ole mahdollista. Mutta sellaisen voisit alkuun saada.
Ei kuulosta kokonaisuutena kovinkaan realistiselta. Jos noita olisi tarjolla luuletko että opiskelijatkaan ehdoin tahdoin 10-18 neliön kämpissä samalla hinnalla olisivat, muista työssäkävijöistä puhumattakaan?
Paskaduuni. Ei ihme että ”sait” sen.
Pakene.
Hekalta saat nopeasti erittäin kiireellisenä, jos pystyt todistamaan työpaikan ja aluetoivetta ei ole.
Myyrmäestä Vantaalta n. 20 min junalla keskustaan voi saada kaksion 600€
Vierailija kirjoitti:
Hekalta saat nopeasti erittäin kiireellisenä, jos pystyt todistamaan työpaikan ja aluetoivetta ei ole.
Eikä saa, ellei ole riskiä, että lapsi joutuu kadulle.
Kimppakämppä olisi sekä realistinen että järkevä, ethän edes ole siellä kuin jokusen yön viikosta. Itse en edes harkitsisi maksavani isommasta, kun ehtisin viettämään hereillä oloaikaa siellä vain jokusen tunnin viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt junaradan läheltä asuntoa?
Esim. Tapanila tosi kiva ja sieltä saattaa välillä löytyä ihan edullisesti vuokra-asuntoja.
Keskustassa kallista ja tuolla hinnalla et kyllä hyvää löydä.
Kiitos vinkistä, laitan muistiin Tapanilan! Tunnen tosi huonosti Helsinkiä, koska ainoat siellä asuvat sukulaiset asuivat Kontulassa. En osaa edes oikeastaan liikkua muualla kuin keskustassa ja Alppilassa (Linnanmäen lähellä). Itiksessä käynyt Kontulasta käsin muutamia kertoja, mistä päättelin, että en itään uskalla. Siksi ajattelin keskustan seutua tai metroaseman lähellä olevia paikkoja, koska metrolla on kuitenkin helppo mennä työpaikan viereen.
-ap
Itä-Hgissä ei ole mitään pelättävää, se on lähiötä ja siellä asuu yli 100 000 ihmistä. Normaaleja ja työssäkäyviä ihmisiä. Hurjempaa menoa jossain keskustassa on.
Voi hyvänen aika, olin tulossa kertomaan, että Itä-Helsingistä on mahdollista saada kaupungin kaksioita alle 500 €/kk, mutta jos kerran Itä-Helsinki pelottaa niin voin vaan kuvitella, miten suhtaudut ihmisiin, jotka asuvat kaupungin vuokra-asunnoissa. Itse viihdyin (yksin asuva, päihteetön nuori nainen).
On realistista jos odotukseis ovat realistisia sijainnin suhteen: esim. yksiö itä-Helsingistä. Tai Vantaalta. Keravalta saattaa 20min junamatkan päästä saada kaksion.
Näet realistisen hintatason kun käyt katsomassa vuokra-asunnot oikotieltä.
Asun noin 500km päässä itse, joten en ole asiantuntija, mutta kuinka usein 650€ ja keskustan alue mahtuvat Helsingissä samaan lauseeseen? Sellaiseen asuntoon on varmasti monta muutakin tulijaa, jos niitä on tarjolla.
Kaiken maailman videot itiksestä on otettu ramadanien päättymisen aikoihin.. tosin alkaa siellä olemaan aina vaan enemmän etnistä värinää.. nyt kun tulee iso korkeakoulukin niin vaihtooppilaita tulee olemaan ihan perkeleesti..
Ei ole realistinen toive. Hyvällä tuurilla voit saada yksiön. Mutta vain tosi hyvällä tuurilla.
Yksiön voit löytää, kuten olet huomannut.
Ja hinnassa merkkaa se sijainti, sijainti ja sijainti.