Miten kartutan perintöä persaukisena todella pienituloisena naisena?
Kommentit (23)
Miksi sinun pitää perintöä kartuttaa? Kenelle meinaat jättää?
Vierailija kirjoitti:
Lapselleni.
Osta asunto (kasvukeskuksesta) jos vaan suinkin pystyt.
Vierailija kirjoitti:
En mä saa asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselleni.
Kasvata ne lapsesi ahkeriksi, opiskelua ja työtä arvostaviksi kansalaisiksi. Se on todennäköisesti paljon kestävämpi perintö kuin raha, minkä voi tuhlata vaikka viinaan ja uhkapeleihin hetkessä.
Osaavat sitten itse kartuttaa oman omaisuutensa. Sitä muuten arvostaakin paljon enemmän kuin ilmaiseksi saatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä saa asuntolainaa.
Oletko kysynyt? Minä sain 3 lapsen yksinhuoltajana, olin säästänyt reilu 10% omaa rahoitusta. Vuokralla asuminen on niin pirullisen kallista ja lapsille ei siitä jää mitään.
Ei sun tartte kerätä perintöpottia ja kituuttaa itse. Elä niin mukavasti kuin vähillä rahoillasi voit. Jokainen sukupolvi elää ennen kaikkea itselleen.
Ei todella pienituloinen kartuta omaisuutta eli et varmaankaan mitenkään. Ehkä lapsestasi voi kuitenkin tulla varakkaampi aikanaan.
Miksi pitäisi kartuttaa? Opeta lapsesi fiksuksi, että se tienaa rahansa ihan itse.
Kulut minimiin ja säännöllinen sijoittaminen.
Säästät ensin 10 e kk rahastoon ja lisäät vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Jos todella pienituloisella olisi varaa laittaa vaikka 20€ kuukaudessa sijoituksiin, niin 20 vuoden päästä olisi kasassa noin 10 000€.
Onko tuolla nyt oikeasti mitään merkitystä vai kannattaako vaan jättää sekin sijoittamisen vaiva ja käyttää rahat elämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselleni.
Lasta kannattaa tukea opiskelussa ja siinä, että oppii tienaamaan ja pärjäämään.
Saa auttaa muutenkin tarpeen mukaan, mutta mitään erillistä perinnöksi säästämistä en kehoittais tekemään.
Se on eri asia jos on elänyt ihan kunnollista elämää ja sitten kuitenkin sattuu jäämään omaisuutta, ilman jälkeen jäävän perinnön vuoksi kitsastelua.
Käytä omiin tarpeisiin ja säästä vähän vanhuudenvaralle, hoito ja lääkkeet on melko kalliita.
Omaisuutta olisi hyvä jäädä hautajaiskulujen verran, mutta enempää ei tarvitse jäädä.
Nauti elämästä nyt kun olet elossa.
Oma äitini sairasteli paljon ja oli työkyvyttömyyseläkkeellä. Hän oli vähävarainen, tilillä oli alle 40 € kun menehtyi yllättäen. Me lapset maksettiin yhdessä hautajaiset ja kivi. Ei harmita yhtään, vaikka kenelläkään meistä ei ole isot tulot.
Äiti ❤️
Kyllähän ne on aika harvassa ne lapset, jotka odottavat ja olettavat saavansa jonkun suurenkin perinnön. Eiköhän ne lapset toivo vanhempiensa elävän rikkaan ja rauhallisen vanhuuden? Eli, ei sinunkaan tarvi mitään perintöjä keräillä, vanhuuden varalle jos saat jotain eläkkeen avuksi, niin kyllä se riittää. Kaatopaikalle ne kaikki romut ja mummon posliinit kuitenkin lopulta menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos todella pienituloisella olisi varaa laittaa vaikka 20€ kuukaudessa sijoituksiin, niin 20 vuoden päästä olisi kasassa noin 10 000€.
Onko tuolla nyt oikeasti mitään merkitystä vai kannattaako vaan jättää sekin sijoittamisen vaiva ja käyttää rahat elämiseen?
Katos pankin trolli-botti taas paikalla parissa minuutissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos pankin trolli-botti taas paikalla parissa minuutissa
Pankin trolli-botti :DD Aika vainoharhasta porukkaa. No kerro oma perustelusi, miten toi kymppitonni kenenkään maailmaa muuttaisi? Mielummin säästää vuoden pari ja käy vaikka jollain reissulla sen lapsen kanssa. Mukavampi muisto siitäkin jää kuin jostain sijoitusnysväilystä.
Sijoita ennemmin yhdessäoloon lapsesi kanssa.
Minkä kokoinen asunto sinulla on?
Voit vuokrata sitä bookingin kautta, edes huonetta, javtuenata rahaa. Niin mäkin teen nyt kun ei ole tuloja.
Koita katsella kirppiksiltä yms paikoista jotain arvokasta keramiikkaa tai muita esineitä mitkä voisit myydä voitolla. Sijoita nämä voitot ja muut mahdolliset rahat rahastoon tai tarpeeksi kertyessä osakkeisiin.
Laittomampaa sitten olis trokata alkoholia laivalta juopoille kun kaupat menneet kiinni.
Kulutus minimiin ja rahat talteen ja poikimaan heti.