IS: Kahden tähden all inclusive -hotelli Bulgariassa oli pettymys kuusihenkiselle suomalaisperheelle
"Tiesimme lähtevämme edulliselle pakettimatkalle, mutta ajattelimme, että tässä olisi edes jonkinlainen taso."
Perheen äiti Senja sanoo, että perhe aikoo yrittää saada hyvitystä matkastaan.
Millaista luksusta sinä olisit odottanut kahden tähden halvalta pakettimatkalta Bulgariassa?
Kommentit (291)
Ei vou odottaa kovin tasokasta. Ei s4ntään homeläävää.
bulpbulpe kirjoitti:
ja miksi ottaa all inclusive,rahat menevät vaan paikallisen pomojen taskuun eikä paikallisille yrittäjille! Syökää paikallisissa ja ostakaa paikallisista kaupoista hedelmiä tai karkkii limuu jätskii niin raha jää sille "pikku" kauppiaalle eikä hotellikompleksien pörssiyrittäjille!
Siks ku lapset pitää saada syömään edes jotain. All incluvessa on vaihtoehtoja
Tämä on just sitä kun ostetaan lada ja odotetaan että olis mersu.
Ja valitetaan vielä kun ei ollut luksusloma. Soitetaan iltapuluun, että yhyy, ostettiin halpa matka ja sitä saatiin, hirveä vääryys tapahtui.
Mikä ihmisiä vaivaa??
Kahden tähden. All-inclusive. Bulgariassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ottaa kahden tähden hotellissa all inclusiven? Ruoan laadun voi hyvin päätellä jo etukäteen. Yh.
Ps. torakoita vissiin ei sentään huoneessa ollut. Niihin olen itse törmännyt kolmen tähden hotelleissa, samoin kuin homeeseen ja tukkeutuneisiin viemäreihin. Ei tulisi mieleenkään mennä kahden tähden hotelliin eikä missään nimessä all inclusiveen alle neljän tähden hotelliin.
Meillä oli juuri puolihoito Italiassa kahden tähden hotellissa (paikallinen luokitus kolme tähteä). Ei ollut mitään ongelmia ruuan tai siisteyden suhteen. Ihme kommentteja, syyllistämistä ja naureskelua täällä. Kyllä vähimmäisvaatimus suuren matkanjärjestäjän listoilla olevasta hotellista saa olla se että huone ei ole homeessa, vaikka vaatimaton muuten olisikin. Siivous tehdään yleensä harvemmin ja kevyemmin kahden tähden kohteissa ja hotelli on usein vanha ja kulunut. Tuotakaan kukaan tässä ketjussa ei vielä ole ilmeisesti tiennyt 🤦
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ollut joku "supertarjous" ja varattu kiireellä että ei mene ohi.
Noissa halvimmissa hotelleissa saattaa olla ihan helmiäkin ja sitten taas niitä homeluukkuja. Ne asiakasarviot kannattaa AINA lukea. Bulgariasta saa edullisesti hyviä hotelleja ja unohtaa ne all incit kokonaan.
Tietenkään minkään tasoinen hotelli ei saa olla homeessa, mutta ei noiden kuvien perusteella tuo nyt niin pahalta näyttänyt, mitä jutussa annettiin ymmärtää.
Tottakai kamaluutta liioitellaan, koska korvauksilla halutaan reissu vielä halvemmalla.
Uskon kyllä että on ollut aivan järkyttävän kamala paikka! Bulgariassa edes 4 tähteä ei takaa laatua (kokemusta on, ikävä kyllä. Ja saatiin muuten hyvitystä kun oli selkeät perustet jotka myös kohdeoppaat myönsivät). Kyllä mun mielestä on ihan ymmärrettävää että on pettynyt kuvauksen mukaiseen lomaan josta on maksanut isot rahat. Kyllä tosiaan edes asuttavassa kunnossa pitäisi hotellin olla, ja ruokaa riittävästi ja syömäkelpoista. Se ei ole kohtuuton vaatimus, ja siitä on vielä pitkä matka luksukseen. Toivon että perhe saa hyvitystä pilalle menneestä lomasta.
Itse en kehtaisi edes kertoa kenellekkään, että olen tilannut 2 tähden reissun Bulgariaan saatikka nyt vielä valittaa sen tasosta.
Hotellin pitäisi vastata sitä kuvausta joka matkanjärjestäjän sivuilla on siitä annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin viiden tähden all inclusivessa Turkissa, ja sielläkin haisi suihkussa home. Maalaisjärkeä pitäisi kuitenkin käyttää. Bulgariassa ja Turkissa on eri taso viiden tähden hotellissa, eikä viiden tähden hotelli tarkoita täydellistä paratiisia. Ne tähdet tulevat hotellin palveluista, tarjonnasta yms. ja tietysti tiettyä tasoa voi odottaa hotellihuoneelta.
Mutta se on vähän sama kuin menisit Pariisissa hyvään hotelliin ja valittaisit, kun on niin vanhat putket ja vettä saa valuttaa pitkään/ei ole hissiä yms.
Ja itsesuojeluvaistoni sanoo, että kahden tähden hotellissa en söisi, saati ottaisi all inclusivea. Olen ollut 4 tähden hotellissa Bulgariassa (paikallinen tähtiluokitus 5) ja olin kyllä erittäin tyytyväinen. New Yorkissa viiden tähden hotelli on eri kuin jossain neuvostomaassa.
On myös täysin mahdollista että tämä "5 tähden hotelli" on ollut joku ihan pilipaliluokittelu. Hinta kertoo hotellin oikean laadun eikä se paljonko rakennuksen ovessa tai nettisivuilla on jotain tähtiä.
5 tähden hotelli Turkissakin maksaa 150-250 euroa per yö pienempien sviittien osalta. Jos maksoitte tätä vähemmän, niin ei se mikään oikea viiden tähden hotelli ollut, tuskin edes varustelutasoltaan.
Viikon reissu maksoi 780e hlö äkkilähtönä. Kyllä se on ihan viiden tähden hotelli kaikilla standardeilla.
Vierailija kirjoitti:
Oisko toi
https://www.aurinkomatkat.fi/bulgaria/albena/kompas?modelCode=ABE
Olen kaiketi aivan ääliötyhmä, mutta missä ne asiakasarviot näkyvät? En löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taitaa pakettimatkojen kulta-aika olla kaukana takana. Ei niitä enää juuri kukaan osta ja koko ajan vähenee.
Mulla oli yksi keski-ikäinen työkaveri joka jostain syystä piti Aurinkomatkojen matkoja juurikin hienouden huippuna. Kehui miten aina on niin hyvin mennyt ja saanut hyvää palvelua. Kerroin sille vähän pakettimatkoista ja sitten omista matkoistani Selvitin että pakettimatkoilka matkustaminen on niin junttia kuin olla voi. Leuhkiminen mahdotonta siis. Meni vähän hiljaisemmaksi.
Sinä se leuhka juntti olet jos joku.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on just sitä kun ostetaan lada ja odotetaan että olis mersu.
Ja valitetaan vielä kun ei ollut luksusloma. Soitetaan iltapuluun, että yhyy, ostettiin halpa matka ja sitä saatiin, hirveä vääryys tapahtui.
Mikä ihmisiä vaivaa??
Sä et nyt tiedä mistä puhut. Ei voi odottaa luksusta Bulgariassa ylipäätään eikä varsinkaan kahden tähden hotellissa, mutta joku raja pitäisi olla mitä ihmisille myydään! T.Saman kokenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A. Ei ikinä Bulgariaan rantalomalle
B. Ei ikinä all inclusive -lomalle
C. Ei ikinä asiakaskokemuksia lukematta yhteenkään minkääntähtiseen hotelliin.
Bonus: Pahoita mielesi ja soita kesken loman iltapäivälehteen.
Miksi ei ikinä all inclusive -lomalle? Omat kokemukseni ovat erittäin positiivisia. Esimerkiksi viime vuonna olimme perheen kanssa tässä hotellissa:
https://www.tui.fi/matkat/espanja/menorca/punta-prima/insotel-club-punt…;Suosittelen lämpimästi! :) meidän perheen lemppari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A. Ei ikinä Bulgariaan rantalomalle
B. Ei ikinä all inclusive -lomalle
C. Ei ikinä asiakaskokemuksia lukematta yhteenkään minkääntähtiseen hotelliin.
Bonus: Pahoita mielesi ja soita kesken loman iltapäivälehteen.
Miksi ei ikinä all inclusive -lomalle? Omat kokemukseni ovat erittäin positiivisia. Esimerkiksi viime vuonna olimme perheen kanssa tässä hotellissa:
https://www.tui.fi/matkat/espanja/menorca/punta-prima/insotel-club-punt…;Suosittelen lämpimästi! :) meidän perheen lemppari
(Nyt tuli kyllä pitkä viesti😂)
Kiinnostuin tuosta hotellista ja menin lukemaan arvioita. Kaikki muut ovat antaneet 9-10 paitsi kaksi ovat antaneet 8 ja sitten huonoimmat kaksi arvostelua ovat antaneet 6 & 2. Huonoimman arvosanan (eli 2/10) antanut kirjoitti näin:
”Todella pettyneitä ja petettyjä olemme TUI hin sillä hotellialueellamme ei ollut ainuttakaan suomalaista matkaopasta, ei edes käynyt, ei ollut edes TUIn kansiota jne. Matka oli todella kallis ja vielä täysin siis jäi omatoimimatkaksi. Otimme allinclusive täydenpalvelun paketin niin tämän lisäksi kohteessa kuitenkin perittiin turisti maksut ja jopa tallelokerosta 17e..Lisäksi kaikki muu tärkeä lisähintaan. Mahatautiin tultiin koko sakki. Meno lento oli myöhässä ja luonnollisesti pienensi ensimmäisenpäivän lomailun olemattomaksi.”Olen sanaton. Loma meni pilalle kun ei ollut suomalaista matkaopasta ja nyt loma jäi omatoimimatkaksi..?? Itse en ikinä tarvitse matkaopasta tai mainittua tallelokeroa. Pyyhkeet luultavasti maksetaan panttina ja mitä ”turistimaksuja” muka perittiin? Mahataudin ymmärrän, mutta en sitä, että heti seuraavassa lauseessa valitetaan lennon myöhästymisestä. Tässä arvioitiin hotellia, ei lentoja. Itse olet valinnut lomasi pituuden, joten voivoi jos jäi myöhästymisen takia yksi päivä olemattomaksi.
Ihan käsittämätöntä. En vieläkään ymmärrä tuota matkaopasta. Ovatko suomalaiset niin juntteja, että loma on heti päin v*ttua jos ei matkaopasta saa? Anteeksi, mutta meni tunteisiin tämä idioottimaisuus..
TripAdvisorin kautta annettu 2878 arviota ja
sijainti, palvelu ja siisteys 4,5/5. Nukkuminen, huoneet ja hinta-laatusuhde 4/5. Tämä taitaa olla tuleva lomakohteemme! Lisäksi Menorcan saari näyttää erittäin lupaavalta. Kiitos vinkistä
Ole hyvä! Aivan ihana paikka. Toivottavasti lomanne sujuu yhtä hyvin kuin meidän :)
Itse ihmettelin kanssa tuota matkaopas juttua, mutta muut kommentit olivat niin positiivisia että jätin huomiotta. Itse antaisin hotellille arvosanaksi vähintään 4,5/5. Ehkä jopa 5/5
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhällä vaan ole varaa halpaan.
Jos ei opi tätä kiertävän kansanviisauden kautta, niin sitten oman kantapään kautta.
Säästimme todella kauan lomamatkaa varten ja odotimme sitä innoissamme
Säästäkää lisää.
Olen pienituloinen YH ja säästän tällä hetkellä kolmatta vuotta että saan lapset vietyä Kalifornian Disneylandiin, asiallisella majoituksella, ruokailulla ja täsmällisellä suunnittelulla niin ettei mikään mene pieleen. Kustannuksissa ei kitsastella.
Ei voisi vähempää kiinnostaa vaikka menisi viisikin vuotta, se on sen kokemuksen arvoista niille lapsille. En laske sitä ajallista menetystä vaan sitä, miten hienon kokemuksen voin lapsille antaa.
Älkää menkö noihin halpisloukkoihin. Siitä seuraa vain pahaa mieltä kaikille osapuolille.
Kun olin lapsi, meidän äiti teki meille vastaavan reissun.
Oli hienoa hotellia, Disneylandista, limusiinia ja kaikenmaailman esitystä.
Olihan siellä kivaa, mutta ei se maailmaani mullistanut.
Nyt aikuisena kun mietin sitä rahamäärää, jonka äitimme reissuun laittoi (vuosien säästöt ja yhden pienen perinnön), niin ei todellakaan olisi kannattanut. Reissu kesti sen kaksi viikkoa ja maksoi markka-aikaan noin 100 tonnia eli about 17k€.
Ennemmin tehtäis paljon pieniä juttuja kuin yks jumalattoman iso.
Nyt jo 40v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei opi tätä kiertävän kansanviisauden kautta, niin sitten oman kantapään kautta.
Säästäkää lisää.
Olen pienituloinen YH ja säästän tällä hetkellä kolmatta vuotta että saan lapset vietyä Kalifornian Disneylandiin, asiallisella majoituksella, ruokailulla ja täsmällisellä suunnittelulla niin ettei mikään mene pieleen. Kustannuksissa ei kitsastella.
Ei voisi vähempää kiinnostaa vaikka menisi viisikin vuotta, se on sen kokemuksen arvoista niille lapsille. En laske sitä ajallista menetystä vaan sitä, miten hienon kokemuksen voin lapsille antaa.
Älkää menkö noihin halpisloukkoihin. Siitä seuraa vain pahaa mieltä kaikille osapuolille.
Kun olin lapsi, meidän äiti teki meille vastaavan reissun.
Oli hienoa hotellia, Disneylandista, limusiinia ja kaikenmaailman esitystä.Olihan siellä kivaa, mutta ei se maailmaani mullistanut.
Nyt aikuisena kun mietin sitä rahamäärää, jonka äitimme reissuun laittoi (vuosien säästöt ja yhden pienen perinnön), niin ei todellakaan olisi kannattanut. Reissu kesti sen kaksi viikkoa ja maksoi markka-aikaan noin 100 tonnia eli about 17k€.
Ennemmin tehtäis paljon pieniä juttuja kuin yks jumalattoman iso.
Riippuu myös lasten iästä. Noin 10-vuotias voi oikeasti nauttia matkasta ja muistaa siitä asioita luultavasti loppuelämänsä, mutta jos lapsi on 4v tai alle niin tuskin edes tajuaa koko asiaa kunnolla. Eli sinänsä sijoittaisin matkoihin isoja summia rahaa vasta, kun lapset ovat ~10v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästäkää lisää.
Tää. Itse säästän tällä hetkellä 7000€ pottia jotta saan vietyä 3 ja 4v tytöt hienolle ulkomaan lomalle. Ja julkisen alan pienipalkkaisena duunarina voin sanoa että se vie mielettömän kauan. Hotelli tulee olemaan 4/5 tähteä ja ruokailut tullaan tekemään kunnon ravintoloissa (ei nyt mitään Micheliniä kuitenkaan kun niin pienten kanssa liikenteessä).
Uhraan tälle ihan mielelläni merkittävän määrän aikaani ja vaivaani. Ei tule kuuloonkaan että vien rakkaat lapset tuollaiseen homeiseen helvettiin siksi kun oli "halvat lennot ja hotelli". Itku tulee noiden lasten puolesta.
Jos olisin sinä, odottaisin vielä muutaman vuoden ennen kuin lähtisin matkalle. Oletko ihan varma, että haluat käyttää merkittävän summan rahaa lomaan kun lapset ovat noin pieniä? He eivät osaa arvostaa niitä hienoja ravintoloita tai 4-5 tähden hotellia vielä niin paljoa kuin sinä. He eivät luultavasti edes muista lomaa enää vuosien päästä. En halua olla ilonpilaaja ja tuollainen loma kuulostaa kyllä aivan ihanalta, mutta itse odottaisin siihen, että lapset olisivat jo koulussa. Silloin heille jää muistikuvia lomasta ja saavat siitä enemmän irti. ”Extravuosina” saisit kerättyä vielä enemmän rahaa matkaa varten ja voisitte tehdä lasten kanssa kaikkea heille oikeasti mieluisaa😊
Saatan kuulostaa tylyltä, mutta itse tekisin näin. En muista ainakaan itse lomamatkoja joita teimme perheen kanssa kun olin tuon ikäinen, mutta kouluikäisenä tehdyt lomat ovat hyvin muistissa.
Vierailija kirjoitti:
Bulgaria on köyhä maa eikä sieltä kovin luksusta saa varmaan mistään. Miksei perhe mennyt Lontooseen jos toivoi luksusta?
Väärin arvattu. Viime kesänä oli Bulgarian Sofiassa Novotel-Hotellissa, joka oli minkä tahansa eurooppalaisen uuden, modernin ja siistin hotellin tasoinen. Palvelu oli erinomaista ja ruoka samoin. Kyllä ihan joka maassa on sitä luksusta, hyvää keskitasoa ja kamaliq murjuja, ihan täysin riippumatta siitä, onko maa yleisesti ottaen köyhä vai rikas. Yksi elämäni kauheimmista majoittumiskokemuksista oli Saksassa, toinen Itävallassa.
Näköjään täällä ihmisille saa myydä ihan mitä tahansa paskaa ja valittaa ei saa. Mitäs ostit niin.
Aurinkomatkojen sivustolla hptelliluokitukseksi mainitaan kol. Men tähden luokitus, kertoo Iltasanomat
Mielestäni noin likaista ja homeista hotellivaihtoehtoja ei saisi kunnialisella matka toimistolla olla myynnissä edes yhdellä tähdellä.