IS: Kahden tähden all inclusive -hotelli Bulgariassa oli pettymys kuusihenkiselle suomalaisperheelle
"Tiesimme lähtevämme edulliselle pakettimatkalle, mutta ajattelimme, että tässä olisi edes jonkinlainen taso."
Perheen äiti Senja sanoo, että perhe aikoo yrittää saada hyvitystä matkastaan.
Millaista luksusta sinä olisit odottanut kahden tähden halvalta pakettimatkalta Bulgariassa?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti kyllä kamalalta vaikka olisikin halpa ja Bulgariassa. Monet luottavat, että Aurinkomatkojen tapainen toimisto takaisi jonkinlaisen perustason.
Juu, tämä. En ole koskaan ollut kahden tähden hotellissa, mutta olen kyllä kuvitellut että pohjoismaisilla matkatoimistoilla on jonkinlaiset minimistandardit siihen mitä ylipäänsä pidetään valikoimissa. Esim. huoneet on pieniä ja vanhoja, ruoka vaatimatonta ja valikoima pientä mutta ei nyt mitään räikeitä terveysriskejä kuitenkaan kuten hotelli umpihomeessa.
Vierailija kirjoitti:
Oisko toi
https://www.aurinkomatkat.fi/bulgaria/albena/kompas?modelCode=ABE
Ihana paikka. Värikkäät lakanat ja verhot. Täytyypä varata ALL INCLUSIVE -unelmalomalleen tuosta 2 tähden kohteesta heti tänään.
Mun mies kommentoi kun nauroin tätä juttua hänelle, että lähtökohtaisesti Bulgaria+2 tähden hotelli ei kuulosta hyvältä idealta😂
Pieni perstuntuma kannattaa olla kun matkustaa🤔 ja vaikka olisi ollut eka ulkomaanmatka ikinä, niin kuitenkin kannattaa hetki miettiä ennen varausta... En välttämättä edes Suomessa menisi kahden tähden paikkaan ilman huolellista kohteen tutkintaa etukäteen...
Bulgaria on köyhä maa eikä sieltä kovin luksusta saa varmaan mistään. Miksei perhe mennyt Lontooseen jos toivoi luksusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko toi
Ihana paikka. Värikkäät lakanat ja verhot. Täytyypä varata ALL INCLUSIVE -unelmalomalleen tuosta 2 tähden kohteesta heti tänään.
😂😂😂
mä voin tulla mukaan. Mennä polskimaan altaaseen ja katsotaan tv:tä tuosta ihanan uudesta ja isosta tv:stä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko toi
Oi olisi ihana lähteä mukaasi.
Kolme sanaa: kaksi tähteä, yksi Bulgaria. Uli-uli
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taitaa pakettimatkojen kulta-aika olla kaukana takana. Ei niitä enää juuri kukaan osta ja koko ajan vähenee.
Mulla oli yksi keski-ikäinen työkaveri joka jostain syystä piti Aurinkomatkojen matkoja juurikin hienouden huippuna. Kehui miten aina on niin hyvin mennyt ja saanut hyvää palvelua. Kerroin sille vähän pakettimatkoista ja sitten omista matkoistani Selvitin että pakettimatkoilka matkustaminen on niin junttia kuin olla voi. Leuhkiminen mahdotonta siis. Meni vähän hiljaisemmaksi.
Tässä on kylä se totuus ettei matkanjärjestäjät Suomessa juurikaan välitä millaisessa kunnossa majoituspaikat lomakohteissa on ja millaista ruokaa ja menoa paikoissa on. Valituksiin voi aina venkoilla ja kiemurrella itsensä ulos vastuusta. Tätä ei tulisi maksavan matkustajan sietää vaan todellakin suunnitella matkansa ja vuokrata hotellinsa itse. Se on helppoa trivagoiden ja muiden ansiosta.
Kaksi tähteä on aika vähän. Me valitaan aina vähintään 4 tähden hotelli ulkomailla, ja silloin taso on ihan siedettävä, tosin parantamisen varaa olis usein silloinkin. 4 tähden hotelleissa on mm. ollut wc-paperi loppunut kun on saavuttu hotellille yömyöhällä lennolla. Aika ikävää kun nukkumaanmennessä huomaa wc:ssä että ei ole paperia. Suihkun lattialta / hotellihuoneen lattialta on löytynyt paikallisia hyönteisiä ja kuoriaisia, jokin lampuista on ollut sökö, pyyhkeitä ei ole ollut kaikille huoneessa majoittuville jne. Voin vaan kuvitella mitä taso olisi 2 tähden hotelleissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko toi
Mistä muiden matkalaisten palautteita pääsee lukemaan, en kännykällä löytänyt. Ainakin tuossa kerrotaan siivouksen kuuluvan hintaan.
Tripadviser! Tai ihan vaan käyttämällä googlea. Aina, aina pitää katsoa etukäteen millaisia arvosteluja hotelli on saanut.
Saadaanko tästä uusi retriitti palstalaisille? AI-loma Bulgariassa? Olen NIIN mukana!
Kyllä nyt taas niin mieleni pahoitin kun olisi pitänyt saada 2 tähden alehinnalla 5 tähden hotelli ja palvelut.
Jos haluaa parempaa ja hyvän loman niin siitä pitää myös maksaa. Olemme olleet Bulgariassa kaksi kertaa ja 4+ tähden hotellit ja ei mitään valittamista!
Tuo etuilu jonossa näyttää kuuluvan erään meille läheisen maan kulttuuriin. Ei riipu hotellin tasosta vaan jostain ihan muusta.
Tuntuu siltä, että laaduttomaksi tiedetty hotelli on pidetty tarjolla, jos joku siihen hairahtuisi menemään. Matkatoimisto ei voi suoraan sanoa, että älkää menkö tuohon läävään vaan asiakkaan pitäisi se tajuta. Kyse on siis matkatoimiston virheestä, kun pitää kelvotonta hotellia listoillaan. Kyse voisi olla jopa huijaamisesta. Moraalittomuus on bisneksen yksi perusominaisuus.
Olisin odottanut homeetonta ja pölytöntä, perussiistiä simppeliä huonetta, jossa viemärit toimii eikä ruoka lopu kesken.
Ei näin aukinaisten ihmisten kannattaisi matkustaa minnekään Korsoa kauemmas.
Vaikka olikin kahden tähden hotelli niin silti Aurinkomatkojen täytyy tuntea vastuuta siitä majoittaako ihmisiä ihmisille kelpaamattomiin hotelleihin. Ei tuollainen ole terveellistä eikä kenellekään lomaa. Jokin vastuu sentään! Ala-arvoista toimintaa! Varmaan hyvin halvalla saatu ohjelmistoon, ei kelpaa kuin suomalaisille matkanjärjestäjille.
En itse Bulgariaan lähtisi, mutta hyvä tietää, että jos pakettimatkan joskus vielä ostan niin Aurinkomatkoilta en ainakaan. Olen jo kymmeniä vuosia varannut erikseen hotellit ja lennot, siihen ei matkanjärjestäjiä tarvi, joille maksaa turhasta.
Kyllä minusta ainakin sen verran pitäisi pystyä matkanjärjestäjään luottamaan että hotellihuone ei ole homeessa, se siivotaan päivittäin joten ei ole pölyä ja jos ostaa all inclusive -paketin niin ruokaa on riittävästi, oli sitten minkä verran tähtiä vaan. Ovat varmasti tienneet ettei kannata odottaa mitään luksushotellia valtavine uima-allasalueineen, kuntosaleineen, spa-hoitoineen yms. Ja ovat ymmärtäneet menevänsä perustasoiseen hotelliin. Nyt ei kuitenkaan kuvista päätellen ollut kyse edes yhden tähden hotellista.
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti kyllä kamalalta vaikka olisikin halpa ja Bulgariassa. Monet luottavat, että Aurinkomatkojen tapainen toimisto takaisi jonkinlaisen perustason.
Toistakymmentä vuotta olen etelässä pakettimatkoilla reissannut, muutaman kerran kesässä.
Joka kesä olen havainnut, että Aurinkomatkoilla hotellit ovat selvästi keskivertoa huonommat, silti hinnat keskivertoa kalliimmat. Koskaan ei ole valintani osunut aurinkomatkoihin näistä syistä.
Tjäreborg/TUI akselilta löytyy suomen toimistoista järkevimmät vaihtoehdot.
Tuollainen ison perhehuoneen kylppäri rantalomakohteessa on märkä käyttäjien jäljeltä 24/7/365 ja ilmankosteus ulkona on korkea joten kyllä sitä hometta tuppaa tulemaan väkisinkin pinnoille joihin kosteus tiivistyy.