Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ollut nyt kaksi viikkoa lomalla ja haukkui tänään tekemäni ruoat täysin

Vierailija
12.08.2019 |

Kivisen kiukusta täällä!! Olen siis kotiäiti joka käytännössä hoitaa aina kaikki ruokajutut yms. meidän perheessä. Mies käy vain töissä ja syökin siellä. No eipä enää kotiruoka kelpaa. Meillä on ollut käytössä selkeä ruokalista jonka mukaan ostan tarpeet kerran viikossa. Säästöä ja tehokasta.

Ma: Makrulootaa
Ti: Sama
Ke: Jauhelihakastike ja spagetti
To: Hernekeitto
Pe: Pizza
La: Nakit ja ranskalaiset
Su: Uunilohi ja muuksi
Aamupaloilla kaurapuuro, pakastemustikoita ja tuoremehua.
Välipalalla maustamaton jogurtti ja hedelmäsalaatti.
Iltapalalla keitetty muna ja hedelmä tai muroja ja maitoa.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillakin kaydaan vain kerran viikossa kaupassa mutta ruokalajeissa on kylla kaytetty vahan enemman mielikuvitusta. Voisin kuvitella etta mun mutsi tekisi just noita ruokia.

Toisaalta taas - jos mies on kerta lomalla ja sun ruuat ei kelpaa, niin miksi ei voi itse laittaa kerrankin "maistuvia" ruokia koko perheelle? 

Vierailija
2/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syöttekö joka viikko samaa ruokaa (jopa samoina päivinä) tai aina iltapalaksi esim. kananmunaa? Ainakin itsellä alkaisi tulla jo korvista ja eikö koskaan ole esim. salaattia/raastetta ruoan lisänä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette joka päivä ravintolaan syömään. Katsotaan kauanko ukkelin lompakko kestää.

Vierailija
4/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko samat ruuat? Melko tylsää, valittaisin minäkin. :D

Vierailija
5/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, sulla on hyvät rutiinit ja vaimotaidot! :D

Mutta, ehkä ruuissa vähän enemmän mielikuvitusta.

Ja missä on kasvikset?

Vierailija
6/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään miehesi ei saa haukkua hänelle tekemiäsi ruokia. Mutta minä saan. Joka ikinen viikko samaa? Melkein pelkkää huonoa lihaa ja vehnäjauhoa? MISSÄ KASVISRUUAT?

Vierailija
7/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän noi nyt mitään irti arjesta - ruokia ole. Itse tykkäämme syödä lomalla ainakin pääsääntöisesti hiukan erilaista ruokaa kuin normiarjessa muuten, jolloin ruoka on pitkälle kotiruokaa. Toki johtuu siitäkin että lomalla tulee tehtyä enemmän ruokaa grillillä.

Olis mustakin aika tylsää jos lomalla pitäisi syödä kolme päivää peräkkäin makaronia ja jauhelihaa. Ja aamulla kaurapuuroa.

Vierailija
8/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masterchef!

Vierailija
9/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis argh. Älä pahoinpitele suomenkieltä. "Makruloota" ja "muuksi", silmiin sattuu 

Mutta jos sun mies on lomilla, eikä sun kokkaukset kelpaa, niin siihenhän on hyvin yksinkertainen ratkaisu: mies kokkaa itse. 

Vierailija
10/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi ollut kaksi viikkoa lomalla, niin mulla olis ollut vähintään viikko keittiövapaata. Saa hänkin tehdä ruokaa, että pysyy jalat maassa.

Vierailija
11/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaan yksi ruoka per päivä?

Vierailija
12/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehelle, että laatii ruokalistat mielensä mukaan, ja tuo kotiin niin paljon rahaa että saa ainekset ostettua.

Vierailija
13/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan huokasee helpotuksesta töihin palattuaan. Kökittekö te koko loman kotosalla?

Vierailija
14/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo melko kasaria tuo ruokalista. En sinänsä ihmettele miehen kommentteja, tottunut varmaan töissä syömään hieman nykyaikaisemmin ja monipuolisemmin. Toki asian voisi ilmaista hieman hienovaraisemminkin.

Vierailija
15/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Yritän vastata nyt kerralla kaikkiin vastauskiinne.

Mies ei tee ruoka koska ei mielestään osaa eikä tee muitakaan kotitöitä. Meillä on perinteinen työnjako.

Ja pääsen helpolla kun noudatan tätä listaa vuodesta toiseen. Joulut ja juhlapyhät huomioin kyllä.

Aina on lisukkeita ruoalla esim. salaattia ja leipää. Niitä en maininnut tuossa. Joskus on jälkiruokaakin esim. jäätelöä tai kiisseliä.

Yksi ateria koska enää kaksi lasta kotona, loput koulussa. Heistäkin toinen syö välillä kerhossa eli me lämmitetään jämiä lounaalla.

Aamukaurapuurosta ei luovuta. Oman kaurapuuroni keitän myös jouluaattoaamuna. Muille silloin riisipuuroa.

Vierailija
16/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltä, mitä töissä syödään. On kuulemma eri vaihtoehtoja joista valita. Useammin kala- ja kasvisvaihtoehtoja. Kas kummaa en tee vaihtoehtoja jääkaappiin pyörimään ja se syödään mitä lautaselle otetaan. Lapset eivät ole valittaneet ja kasvavat hyvin. En juuri tykkää ruoanlaitosta mutta näin se hoituu.

Vierailija
17/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo nyt kovin kummoiset eväät ole. Mutta jos ei kelpaa, niin itse olen ilmoittanut että keittiö on kyllä ihan vapaassa käytössä muillekin ja kaupassakin saa käydä itse jos haluaa. En ite laittaisi ollenkaan pahakseni jos joku muukin osallistuisi ruoanlaittoon. Ja otan kyllä toiveita vastaan, toteutus riippuu kustannuksista ja työläydestä ym.

Vierailija
18/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ikinä syödä mitään muuta? Kyllä tulis jo korvista ulos jos noita pitäs syödä vuodesta toiseen.

Vierailija
19/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, joka maanantai ja tiistai makaronilaatikkoa? 

Vierailija
20/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lomilla ei olla lähdetty minnekään, koska kotona oleminen on parasta lomailua. Oli myös pari remppahommaa tässä, joihin tarvitsin miehen apua. Ja koulutkin jo lapsilla alkoi. Voisimmehan käydä viikonloppuna syömässä ravintolassa. Sitä emme ole tehneet vuosiin koska lasten kanssa ravintolassa käyminen on tuntunut liian työläältä. Ja samoja ranskiksia ja nakkeja siellä lapsille luultavasti tarjotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan