Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ollut nyt kaksi viikkoa lomalla ja haukkui tänään tekemäni ruoat täysin

Vierailija
12.08.2019 |

Kivisen kiukusta täällä!! Olen siis kotiäiti joka käytännössä hoitaa aina kaikki ruokajutut yms. meidän perheessä. Mies käy vain töissä ja syökin siellä. No eipä enää kotiruoka kelpaa. Meillä on ollut käytössä selkeä ruokalista jonka mukaan ostan tarpeet kerran viikossa. Säästöä ja tehokasta.

Ma: Makrulootaa
Ti: Sama
Ke: Jauhelihakastike ja spagetti
To: Hernekeitto
Pe: Pizza
La: Nakit ja ranskalaiset
Su: Uunilohi ja muuksi
Aamupaloilla kaurapuuro, pakastemustikoita ja tuoremehua.
Välipalalla maustamaton jogurtti ja hedelmäsalaatti.
Iltapalalla keitetty muna ja hedelmä tai muroja ja maitoa.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä ei ole totta, miksi edes elää jos siitä tekee noin ankeata.

Vierailija
62/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko kuvataan uutta Kaappaus keittiössä kautta? Aihiselle olis työmaata tän aloittajan kanssa ja siinä samalla mieskin vois oppia tekemään jotain keittiössä..

Kuvataan jo. Mutta seuraavalle tuotantokaudelle sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt taitaa olla provo, mutta muille ihmisille joilla on vastaavanlaisia ongelmia suosittelen tilaamaan kotiin jonkun ruokakassin (Anton & Anton, Sannan Ruokakassi jne.). Resepti ja ainesosat tulee kaikki mukana ja sitten ei tarvitse muuta tehdä kun seurata ohjeita. Ei tarvitse pähkäillä mitä tekisi tänään ruoaksi ja onko nyt oikeasti terveellistä ja vaihtelevaa ruokaa.

Vierailija
64/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suuri nakkien ja ranskalaisten ystävä mutta että joka lauantai vuodesta toiseen..... Vois tulla mullakin kiintiö täyteen.

Vierailija
65/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan kuullut sanaa "makruloota" ja en pystynyt lukemaan ap:n aloitusta sen pidemmälle. Sana pitää kieltää.

Vierailija
66/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut koskaan kuullut sanaa "makruloota" ja en pystynyt lukemaan ap:n aloitusta sen pidemmälle. Sana pitää kieltää.

Tämä onkin se sanaprovoaja kun toistelee nyt sitä makrulootaansa joka vastauksessa, kun siitä ei pidetty alussakaan.

sama joka tekee niitä viikki ja kuukki aloituksia ja käyttää tarkoituksella kaikkia inhokkisanoja saadakseen huomiota ja kommentteja.

Vierailija
67/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli uusi inhokki sana, makruloota. Hyi. Pahempi kuin masuasukki. 

Vierailija
68/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaihtelua ruokaan, ma-ti voisi olla parillisilla viikoilla sikanautista.

Vierailija
69/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se laiska äijä sieltä sohvalta keittiöön! Mene sinä vaihteeksi makaamaan sohvalle ja valittamaan sen tekemistä ruoista. Voi herranjestas.

Vierailija
70/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö pizzan itse? Entä mistä teet perunamuusin?

Vierailija
71/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uunilohi ja muuksi" 

Missä on jauhenliha? ja kai laitat myös välillä kuokamoolea? 

Vierailija
72/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on juurekset /vihannekset parhaimillaan. Kesti noin vartti kun huuhtelin , maustoin ja lohkoin porkkanaa, kukkakaalia, fenkolia, paprikaa uuniin. Perään kalaa. Siellä ne nyt itselseen valmistuu. Ei tulisi mieleenkään tehdä makaroonilaatikkoa tähänaikaa vuodesta.. tai ranskalaisia, kun perunat on parhaimmillaan!

Vierailija
73/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö miksi vain sinä teet ruuat?Meillä entisessä suhteessa kummatki teki omat ruokansa.Ja saimme  syödä sitä mitä halusimme  :)

Vierailija
74/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Yritän vastata nyt kerralla kaikkiin vastauskiinne.

Mies ei tee ruoka koska ei mielestään osaa eikä tee muitakaan kotitöitä. Meillä on perinteinen työnjako.

Ja pääsen helpolla kun noudatan tätä listaa vuodesta toiseen. Joulut ja juhlapyhät huomioin kyllä.

Aina on lisukkeita ruoalla esim. salaattia ja leipää. Niitä en maininnut tuossa. Joskus on jälkiruokaakin esim. jäätelöä tai kiisseliä.

Yksi ateria koska enää kaksi lasta kotona, loput koulussa. Heistäkin toinen syö välillä kerhossa eli me lämmitetään jämiä lounaalla.

Aamukaurapuurosta ei luovuta. Oman kaurapuuroni keitän myös jouluaattoaamuna. Muille silloin riisipuuroa.

Miksei voi olla vaikka 4 vkon ruokalistaa? Meillä on 6 vkon ruokalista joka elää vielä sen mukaan jos keksimme jonkin uuden reseptin. Vähän mielikuvitusta kehiin ja ukko keittiöön!

Vaikka olen nyt kotona mies osallistuu kaikkiin kotitöihin, on loistava laittamaan ruokaa! Se tekee joka ehtii. Koskaan (23v) ei ole tullut ruuasta valituksia!

Vierailija
75/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillasi on taatusti puutostiloja, jotka tulevat näkymään aikuisuudessa. Ap ei voi olla kehitykseltään ja käsityskyvyltään normaali.

Vierailija
76/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ensikerralla aasialaisnaisen näkökulmasta tää provo.

Possua, nuudelia ja korianteria

Kanaa, korianteria ja riisiä

Possua, riisiä ja nuudelia

Korianteria, kalaa, nuudelia

Nuudelia, kanaa, korianteria

Possua, kanaa, riisiä

Kalaa, riisiä, korianteria

Niin täällä ämmykät hihkuu ihanaa kevyttä aasialaista ruokaa.

Vierailija
77/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö pizzan itse? Entä mistä teet perunamuusin?

Yleensä ostan valmispohjat pakkasesta. Siihen purkista tomaattikastike, paistan jauhikset päälle. Lopuksi juustoraaste. Helppoo ja hyvää. Itsehän syön tätä. Ukolle laitan aurajuustoa ja yhdelle lapselle kinkkusuikaleita.

Vierailija
78/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsillasi on taatusti puutostiloja, jotka tulevat näkymään aikuisuudessa. Ap ei voi olla kehitykseltään ja käsityskyvyltään normaali.

Ei ole. Lisänä kalsium- ja monivitskutablut kun ei tiedä mitä koulussa syövät.

.

Vierailija
79/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse jaksat syödä pastaa ja jauhelihaa viikosta toiseen? Minä teen makaronilaatikkoa noin kerran kahdessa kuukaudessa, kun mies pyytää (on hänen lempiruokaa) ja syödään sitä 2-3 pv putkeen. Itsellä tökkii sekin vähä jo todella pahasti.

Sinuna tekisin esim. neljän viikon kiertävän listan. Joka viikko vaikka 1 laatikko- tai pataruoka, 1 keitto, 1 herkkuruoka (tyyliin pitsaa, nakit ja ranskalaiset jne.) ja 1 "parempi" ruoka. Herkkuruokaa ja parempaa ruokaa vain yhden päivän tarpeisiin, eli herkkuruoka vaikka perjantaina ja parempaa sunnuntaina. Paremmalla tarkoitan esim. pihviä, paistettua kalaa tms. lisukkeineen. Sellaista vähän enemmän vaivaa vaativaa.

Laatikot (myös muut kuin makaroniloota), on helppoja tehdä, samoin keitot. Molempiin on myös helppo upottaa paljon kasviksia. Samoin pataruuat on helppoja ja variaatioita voi kehittää mielin määrin. Jos olisin miehesi, tarttuisin kyllä itse kapustaan, jos viikosta toiseen on samaa settiä.

Vierailija
80/97 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on inho ruoanlaittoa kohtaan, haluat päästä helpolla etkä taida itse välittää vaihtelusta? Se takaa että ruoka ei ole hyvää. Tää on kyllä ollut mahtavaa luettavaa noin huumorimielessä. Olet sä oikea kodin hengetär makrulootinesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi