Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko tarjota tällaista salaattia rippijuhlissa:

Vierailija
12.08.2019 |

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se salaatti ehtii kotijääkaapissakin nahistua, vaikka olisi itsetehty juhlapäivän aamuna. Siitä kun lähtee vielä konfirmaatioon ja sieltä kotiin niin salaatti ehtii olla jääkaapissa aika monta tuntia ja vettyä jne. Minä en ainakaan ala salaattia itse vääntämään muutenkin kiireisenä aamuna saatika siinä vaiheessa, kun vieraat saapuvat paikalle. 

Meillä on ollut Food Marketin salaatteja ja minusta ne on olleet hyviä, vaikka ei itse tehtyjä olekaan. 

Syö keskenäsi vain huonoa.

Vierailija
22/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse mielummin ja älä sekoita joukkoon kaikkea, vaan laita eri astioihin, joista voi koota mieleisensä.

Nuo salaatit sisältävät joka ikisen kerran jotakin ylläreitä, yleisimpänä on ruskeat kuivuneet salaatit ja salaatinkannat, jotka nakkaan pois heti.

Alanuoli, kun mä vaan inhoon noita kuppisalaatteja. "kasaa oma salaattisi". En mä ole töissä siellä juhlissa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaaksi tuollainen menee aina silloin tällöin, mutta juhlissa sitä odottaisi olevan hieman laadukkaampaa ja parempaa.

Mistäköhän erotat laadukkaamman ja paremman, jos komponentit ovat käytännössä samat esim. kreikkalaisessa salaatissa? 

leikattu kurkku on aina leikattu kurkku. Kyllä sen vaan vihanneksista huomaa, onko ne tänään vai viime viikolla leikattu. Ne alkaa vettymään samantien. Löllöä suutuntumaa.

Nimenomaan samantien. Siksi en juhlapäivän aamuna mitään salaatteja teekään valmiiksi vaan ostan laadukkaat saldet Stockalta. 

Vierailija
24/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaaksi tuollainen menee aina silloin tällöin, mutta juhlissa sitä odottaisi olevan hieman laadukkaampaa ja parempaa.

Mistäköhän erotat laadukkaamman ja paremman, jos komponentit ovat käytännössä samat esim. kreikkalaisessa salaatissa? 

Onko oikeasti ihmisiä, jotka EI erota esim. vihanneksista, että ne on ollut siellä suojakaasullisessa rasiassa päiväkausia pilkottuina? Minusta ne on ihan eri makuisia kuin juuri pilkotut. Puhumattakaan tuon salaatin ns. salaattijuustosta joka ei ole aitoa, aromikasta fetaa nähnytkään. 

On niitä. Sellaisille ihmisille on ihan sama mitä tarjoaa.

Vierailija
25/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse mielummin ja älä sekoita joukkoon kaikkea, vaan laita eri astioihin, joista voi koota mieleisensä.

Nuo salaatit sisältävät joka ikisen kerran jotakin ylläreitä, yleisimpänä on ruskeat kuivuneet salaatit ja salaatinkannat, jotka nakkaan pois heti.

Alanuoli, kun mä vaan inhoon noita kuppisalaatteja. "kasaa oma salaattisi". En mä ole töissä siellä juhlissa. ;)

Tarjoullaankobsinulle muut ruuat eteen aina? Eikö prinsessa itse halua vai osaa ottaa ruokaa? :)

Vierailija
26/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se salaatti ehtii kotijääkaapissakin nahistua, vaikka olisi itsetehty juhlapäivän aamuna. Siitä kun lähtee vielä konfirmaatioon ja sieltä kotiin niin salaatti ehtii olla jääkaapissa aika monta tuntia ja vettyä jne. Minä en ainakaan ala salaattia itse vääntämään muutenkin kiireisenä aamuna saatika siinä vaiheessa, kun vieraat saapuvat paikalle. 

Meillä on ollut Food Marketin salaatteja ja minusta ne on olleet hyviä, vaikka ei itse tehtyjä olekaan. 

Syö keskenäsi vain huonoa.

:D Ota oliivi pois nenästä. Food Marketin salaatit on meilläkin hyväksi havaittuja. Ja sieltä saa jopa fetaa, joka ei ole tehty siitä lehmänmaidosta. 

Vierailija
27/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin salaatin vasta konfirmaation jälkeen. Tomaatit ja kurkut valmiiksi pestynä jääkaapissa, fetaksi kunnon kreikkalaista fetaa ja senkin voi halutessaan paloitella ennakkoon. Punasipulit voi siivuttaa ennakkoon. Oliivit voi valuttaa valmiiksi. Kirkon jälkeen repisin salaatit vadille ja asettelisin muut ainekset siihen päälle. Ei vie montaa minuuttia.

Vierailija
28/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Minusta nuo kaikki valmissalaatit on yököttävän makuisia. En pysty niitä edes itse eväinä syömään, joten ei niitä vieraillekaan tarjota, ei varsinkaan juhlissa.

Voihan noihin tehdä itse kastikkeen. Kreikkalaiseen salaattiin tekee jonkin vinaigreten sauvasekoittimella parissa minuutissa.

Vierailija
29/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin salaatin vasta konfirmaation jälkeen. Tomaatit ja kurkut valmiiksi pestynä jääkaapissa, fetaksi kunnon kreikkalaista fetaa ja senkin voi halutessaan paloitella ennakkoon. Punasipulit voi siivuttaa ennakkoon. Oliivit voi valuttaa valmiiksi. Kirkon jälkeen repisin salaatit vadille ja asettelisin muut ainekset siihen päälle. Ei vie montaa minuuttia.

Minusta konfirmaation jälkeen alkaa juhla eikä silloin enää mitään salaatteja aleta väsäämään. 

Vierailija
30/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kreikkalaiseen fetasalaattiin yleensä laiteta mitään nahistuvaa salaattia, vaan ihan vaan tomaattia ja kurkkua.

Vierailija
31/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh, en kyllä tarjoaisi. En ainakaan mitään kalaa sisältävää.

Vierailija
32/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Minusta nuo kaikki valmissalaatit on yököttävän makuisia. En pysty niitä edes itse eväinä syömään, joten ei niitä vieraillekaan tarjota, ei varsinkaan juhlissa.

Voihan noihin tehdä itse kastikkeen. Kreikkalaiseen salaattiin tekee jonkin vinaigreten sauvasekoittimella parissa minuutissa.

Se parantaa vähän, mutta ei poista sitä ongelmaa että ne kauan pilkottuna olleet vihannekset on mauttomia, oliivit kammottavan makuisia ja juusto mautonta. Joskus olen noita yrittänyt etäpäivänä syödä, juuri tuota Hetki merkkistäkin mutta kyllä se tympeää oli edes arkena, juhlasta puhumattakaan.

En kyllä ehkä tarjoaisi fetasalaattia kyllä juhlassa ensinkään kun fetan maku on vähän sellainen ettei kaikki tykkää. Tai jos tekisin, laittaisin tarjolle salaattipohjan erikseen ja fetan ja vaikka lihapullia erikseen. Se on yllättävän hyvää myös sellainen salaatti joka on muuten kreikkalainen mutta feta korvataan lihapullilla, sopii niille joille nuo happamat maitotuotteet aiheuttaa ällötystä.

Vierailija
33/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa kannattaa joka tapauksessa olla erikseen joku hoitamassa tarjoilua, ettei rippilapsen äidin tai jonkun epäonnisen naisvieraan tarvitse viettää juhlia keittiössä. Tarjoiluhenkilö voi hyvin valmistaa myös salaatin valmiiksi ennen vieraiden tuloa.

Vierailija
34/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kreikkalaiseen fetasalaattiin yleensä laiteta mitään nahistuvaa salaattia, vaan ihan vaan tomaattia ja kurkkua.

Tuossa Hetki salaatissa jota ap harkitsee juhliin, on jäävuorisalaattia, joka vielä usein on jostain kulmasta vähän ruskistunutta tai vetistynyttä.

Vierailija
35/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän allergisessa suvussa ei mikään muu ole mahdollista, kun rajoitteita on jos jonkinlaisia.

Vierailija
36/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se parantaa vähän, mutta ei poista sitä ongelmaa että ne kauan pilkottuna olleet vihannekset on mauttomia, oliivit kammottavan makuisia ja juusto mautonta. Joskus olen noita yrittänyt etäpäivänä syödä, juuri tuota Hetki merkkistäkin mutta kyllä se tympeää oli edes arkena, juhlasta puhumattakaan.

En kyllä ehkä tarjoaisi fetasalaattia kyllä juhlassa ensinkään kun fetan maku on vähän sellainen ettei kaikki tykkää. Tai jos tekisin, laittaisin tarjolle salaattipohjan erikseen ja fetan ja vaikka lihapullia erikseen. Se on yllättävän hyvää myös sellainen salaatti joka on muuten kreikkalainen mutta feta korvataan lihapullilla, sopii niille joille nuo happamat maitotuotteet aiheuttaa ällötystä.

Jollekin voi kyllä nuo lihapullatkin olla ällötys. Ja toisaalta juhlat on perheen järjestämät ja eivät he voi alkaa ajatella, että a) joku ei ehkä pidä fetasta ei sitä, b) joku ei ehkä pidä tomaateista, ei sitä, c) joku ei ehkä pidä sipulista, ei sitä, d) joku ei ehkä pidä oliiveista, ei sitä. Minusta on täysin ok tehdä vaikkapa se fetasalaatti ja sekoittaa kaikki komponentit keskenään, jos ei jollekin maistu niin sitten se on niin. Kaikkia ei voi miellyttää. Itse en myöskään kannata näitä komponenttien kupittamisia etenkään buffetpöytään, liian sekavaa ja aikaa vievää, kun ihmiset miettii mitä laittaa salaattiin. 

Vierailija
37/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlissa kannattaa joka tapauksessa olla erikseen joku hoitamassa tarjoilua, ettei rippilapsen äidin tai jonkun epäonnisen naisvieraan tarvitse viettää juhlia keittiössä. Tarjoiluhenkilö voi hyvin valmistaa myös salaatin valmiiksi ennen vieraiden tuloa.

Täsmälleen näin. Siitä avusta voi vaikka maksaakin, niin saa oikeasti apua.

Maitotuotteet ovat aina riski tarjoilussa, joten ainakin minä jättäisin ne syömättä ellen näkisi, että ne tulevat kylmästä tai ovat kylmäkuulien päällä tarjoilupöydällä.

Onko valmis salaatissa kaikki purkissa sikinsokin vai onko osa aineista erillisissä astioissa, joista ne voi kaataa salaatin sekaan?

Vierailija
38/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekin voi kyllä nuo lihapullatkin olla ällötys. Ja toisaalta juhlat on perheen järjestämät ja eivät he voi alkaa ajatella, että a) joku ei ehkä pidä fetasta ei sitä, b) joku ei ehkä pidä tomaateista, ei sitä, c) joku ei ehkä pidä sipulista, ei sitä, d) joku ei ehkä pidä oliiveista, ei sitä. Minusta on täysin ok tehdä vaikkapa se fetasalaatti ja sekoittaa kaikki komponentit keskenään, jos ei jollekin maistu niin sitten se on niin. Kaikkia ei voi miellyttää. Itse en myöskään kannata näitä komponenttien kupittamisia etenkään buffetpöytään, liian sekavaa ja aikaa vievää, kun ihmiset miettii mitä laittaa salaattiin. 

En todellakaan sekoittaisi fetaa salaattiin valmiiksi, sillä siitä tulee nopeasti täydellisen syömäkelvotonta sotkua, joka ei näytä ja varsinkaan maistu hyvälle kuin hetken. Feta myös eltaantuu nopeasti pahan hajuiseksi lämpimässä.

Mielummin salaattinsalaattina ja siihen muutamaa ainesosaa erikseen. Eniten allergisoivat ainekset eri astiaan, esimerkiksi tomaatti. Ruokaa pitää muutenkin käydä valitsemassa pöydästä, joten salaatin itse kokoaminen muutamasta aineksesta ei ole ongelma kenellekään.

Vierailija
39/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salaattiainekset tarjotaan kipoissa, voitte olla varmoja, että pääraaka-ainetta rohmutaan kolminkertainen määrä verrattuna valmiiksi sekoitettuun salaattiin.

Vierailija
40/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä on saman firman savulohisalaatti tulossa rippijuhlatarjoiluihin... Minusta nuo on olleet ihan ok laatuisia. 

Kalatuotteen tuominen tarjoilupöytään on aika uhkarohkeaa ellei sitten tiedä tasan tarkasti allergioita.

Paljon salaatti maksaa ja kuinka paljon porukkaa on syömässä? Onko kylmäsäilytys mietitty huolella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan