Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa mistä leluista kyse, pyöritettvä kaukoputken näköinen , tuli erivärisiä kuvioita

Vierailija
12.08.2019 |

tai "kameran" näköinen punainen vehje johon laitettiin pyöreitä "filmejä"

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa sellaisen vieterin joka puotettiin portaita alas? Itsellä oli metallinen, monilla erivärisiä ja eri materiaaleista. Entä kuka muistaa mikä on se kiekko jota pyöritettiin narun päässä esim maailman ympäri? Entä se kuminauhanaru joka jaloissa piti hyppiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoja ja alkuperäisiä saa enää vain kirpputoreilta ja rompepäiviltä.  Nykyiset viewmasterit on hitusen eri näköisiä kuin alkuperäiset ja oikea viewmasterin väri on punainen.  Olen nähnyt ruskeitakin, mutta ne on uudempia.

Päinvastoin. Masterit olivat vain ruskeita ensimmäiset vuosikymmenet.

Vierailija
24/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa sellaisen vieterin joka puotettiin portaita alas? Itsellä oli metallinen, monilla erivärisiä ja eri materiaaleista. Entä kuka muistaa mikä on se kiekko jota pyöritettiin narun päässä esim maailman ympäri? Entä se kuminauhanaru joka jaloissa piti hyppiä?

Minulla on se vieteri (fysiikan opetusväline)

Vierailija
25/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoja ja alkuperäisiä saa enää vain kirpputoreilta ja rompepäiviltä.  Nykyiset viewmasterit on hitusen eri näköisiä kuin alkuperäiset ja oikea viewmasterin väri on punainen.  Olen nähnyt ruskeitakin, mutta ne on uudempia.

Enolla ja tädilläni oli seitkytluvulla oranssi. Vai olikohan se vaan haalistunut? :D

Vierailija
26/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se vieteri (fysiikan opetusväline)

Se vieteri on slinky. Huvitti kun näin niitä vielä myytävän kaupassa kun sensijaan fidgetspinnereitä ja fidgetcubeja ei enää saa mistään.

Vierailija
27/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Twistiä hypittiin ainakin 60-luvulla. Tähän malliin

Vierailija
28/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö punainen masteri ollut 70-luvulla ja harmaa, ruskea 50-luvun?

slinkyt loppu kaupoista, olen kysellyt

Vierailija
29/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa oli joskus lapsuudessani sellainen puinen laatikko. Sinne kun sujautti kolikon, kurkisti aukosta ja pyritti kampea näki alastoman naisen tanssimassa. Laatikko oli meidän pienten poikien kovassa suosiossa kunnes joku humalainen päissään särki sen.

Vierailija
30/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa oli joskus lapsuudessani sellainen puinen laatikko. Sinne kun sujautti kolikon, kurkisti aukosta ja pyritti kampea näki alastoman naisen tanssimassa. Laatikko oli meidän pienten poikien kovassa suosiossa kunnes joku humalainen päissään särki sen.

Fenakistoskooppi?

Vierailija
31/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!!! Lukekaa aikaisemmat vastaukset ennenkuin innoissanne tohotatte kertomaan, että Kaleidoskooppi ja ViewMaster!

Vierailija
32/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli se ruskehtava versio. 70-luvun alussa joulupukki toi.

Vierailija
33/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierolainen kirjoitti:

Apua!!! Lukekaa aikaisemmat vastaukset ennenkuin innoissanne tohotatte kertomaan, että Kaleidoskooppi ja ViewMaster!

Kun katsot postaus aikoja , huomaat että ne on lähetetty yhtäaikaa. Silloin kun kukin ryhtyi vastaamaan ei ollut aikaisempia viestejä mitä lukea.

Vierailija
34/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko "kiekko jota pyöritettiin narun päässä" ehkä jojo? Se piti saada nousemaan ja laskemaan siinä narun päässä ja se pyöri, mutta oli kyllä sen verran paksumpi kuin kiekko, että ehkä tämä ei ole oikea arvaus.

Vierailija
35/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanu omille muksuilleni pahviset kaleidoskoopit Tiger of Copenhagenista. En tiedä onko niitä siellä enää, mutta kaks euroa maksoivat per kipale. Mulla oli penskana punainen viewmaster, 80-luvun alussa. Se oli kiva.

Vierailija
36/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko viewmaster ja ehkä kaleidoskooppi?

Vierailija
37/37 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla isovanhempieni jäämistöstä pelastettu ruskea bakeliittinen ViewMaster ja se on kyllä 1950-luvun lopulta. Siskolla oli 70-luvulla punainen muovinen versio. En tiedä onko sen jälkeen tehty ruskeita uudestaan, mutta ennen punaisia oli juurikin ruskeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi