Kuka muistaa mistä leluista kyse, pyöritettvä kaukoputken näköinen , tuli erivärisiä kuvioita
tai "kameran" näköinen punainen vehje johon laitettiin pyöreitä "filmejä"
Kommentit (37)
Kaleidoskooppi ja joku ViewMaster?
Kiitos!
Saakohan niitä enää mistään?
viewmaster oli mun juttu, mulla oli satoja kiekkoja.
kaleidoskooppi sen sijaan oli vähän outo,,,
Aitoja ja alkuperäisiä saa enää vain kirpputoreilta ja rompepäiviltä. Nykyiset viewmasterit on hitusen eri näköisiä kuin alkuperäiset ja oikea viewmasterin väri on punainen. Olen nähnyt ruskeitakin, mutta ne on uudempia.
kaleidoskooppeja alkuperäisiä varmaan vaikea löytää mutta peltisiä ja pahvisia myydään
view mastereita olen nähnyt myynnissä harmaita ja ruskeita, punaisen haluaisin koska sellainen oli lapsena
Miksi viewmaster saa paljon yläpeukkua, vaikka se ei todellakaan ole kaukoputken näköinen tai pyöritettävä, eikä siitä näe kuvioita, vaan kuvia. Ihan eri asia kuin kaleidoskooppi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi viewmaster saa paljon yläpeukkua, vaikka se ei todellakaan ole kaukoputken näköinen tai pyöritettävä, eikä siitä näe kuvioita, vaan kuvia. Ihan eri asia kuin kaleidoskooppi.
Ap kysyi kahta eri lelua, joista toinen on kaleidoskooppi ja toinen view master.
Vierailija kirjoitti:
kaleidoskooppeja alkuperäisiä varmaan vaikea löytää mutta peltisiä ja pahvisia myydään
view mastereita olen nähnyt myynnissä harmaita ja ruskeita, punaisen haluaisin koska sellainen oli lapsena
Joo voi olla hankala löytää kun tuote on patentoitu vuonna 1816.
Vierailija kirjoitti:
Ääliö. Aloittajan kysymyksessä kysytään kahta täysin erillistä asiaa. Kaleidoskooppi ja Viewmaster ovat oikeat vastaukset.
Kaleidoskooppia myydään Heurekan museokaupassa.
Martinexilla on Muumi kaleidoskooppi
Kyl oli ankee lapsuus kun muistelee. Onneksi nyt voi ostaa ja tehdä mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ne alkuperäiset sitten on, kun 60-luvullakin niitä oli peltisiä ja pahvisia?
Vierailija kirjoitti:
AP kysyy kahdesta eri laitteesta. Eli mikä on kaukoputken näköinen laite jossa muodostui kuvioita TAI mikä oli punainen kameran näköinen laite johon laitettiin filmejä. Kaksi eri laitetta. Kaleidoskooppi ja ViewMaster
Kaleidoskooppi ja ViewMaster