Käytetyn kannettavan ostaminen
Olisiko kenelläkään vinkkiä, mistä tällainen kannataisi ostaa? Tulee siis minulle itselleni Netflix- ja sähköpostiläppäriksi. En siis tarvitse mitään mahdollisuutta online-pelaamiseen tms. Mistä kannattaa ostaa, ja millainen?
Kommentit (32)
Kiitos vinkeistä kaikille! Pitää tutustua noihin kahteen firmaan :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka uskaltaa ostaa käytetyn koneen?
Pitääkö kovalevy vaihtaa?
Mistäs sen tietää, millaisella tyypillä kone on ollut aikaisemmin ja mitä moskaa sieltä löytyy?
Jos siinä on tavallinen kiintolevy, niin kannattaa vaihtaa ilman muuta SSD tilalle. Samalla taatusti lähtee kaikki, mitä sinne edellinen käyttäjä on jättänyt. Vanha SSD voi sitten myös olla ihan hyvä vaihtaa uuteen, mutta se on sitten enemmän tapauskohtaista. Tietysti jos koneessa on joku vanha käyttis, niin uuden hankkiminen maksaa sitten vähän toistasataa jos päivitys ei onnistu vanhaan lisenssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sen tietää, millaisella tyypillä kone on ollut aikaisemmin ja mitä moskaa sieltä löytyy?
Jos siinä on tavallinen kiintolevy, niin kannattaa vaihtaa ilman muuta SSD tilalle. Samalla taatusti lähtee kaikki, mitä sinne edellinen käyttäjä on jättänyt. Vanha SSD voi sitten myös olla ihan hyvä vaihtaa uuteen, mutta se on sitten enemmän tapauskohtaista. Tietysti jos koneessa on joku vanha käyttis, niin uuden hankkiminen maksaa sitten vähän toistasataa jos päivitys ei onnistu vanhaan lisenssin.
Juuri tällaisestra puheesta en ymmärrä mitään. Siksi haluan ostaa valmiiksi tyhjennetyn ja maksaa siitä ekstraa firmalle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisestra puheesta en ymmärrä mitään. Siksi haluan ostaa valmiiksi tyhjennetyn ja maksaa siitä ekstraa firmalle.
-ap
Niinpä. Ja kun täällä annetaan vinkki, mitä pitää katsoa käytetyn koneen hankinnan yhteydessä, alapeukutat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Niinpä. Ja kun täällä annetaan vinkki, mitä pitää katsoa käytetyn koneen hankinnan yhteydessä, alapeukutat?
Minä en ole ap, mutta eiköhän ketjussa ole kohtuullisen selkeästi ole tullut selväksi, ettei ap ymmärrä koneen sisuskaluista saati käyttöjärjestelmän asentamisesta mitään, joten tällaiset neuvot hänelle ovat täysin turhia. Ja toisekseen: ssd on nykyään kaikissa ostamisen arvoisissa läppäreissä.
Vierailija kirjoitti:
Tossa ainakin yksi
Kannatan. Olen ostanut tuolta ja hyvän koneen sain. Vuoden takuu.
En ole alapeukuttanut yhtäkään viestiä :( ja tosiaan käytetyn koneen hankintaa tarkensin usemmassakin viestissä sillä, että haluaisin ostaa sen joltain firmalta enkä torista ja alkaa itse säätämään sen tyhjennyksen ym. kanssa. Olen kiitollinen kaikista vinkeistä, mutta jos etsisin parasta kaupan valmismansikkakiisseliä, en tarvitsisi suosikkireseptiäsi, jolla mummosi aina on tehnyt mansikkakiisselin :)
-ap
Täältä saa huipputietokoneita halvalla, ovat puhdistettuja ja kierrätys kunniaan.
Itse ostin tuolta kotitietokoneen ja koskaan ei ole näin hyvää konetta ollut, jonkun toimiston vanha, tällaseen ei olis uutena ollut varaa.
Suosittelen:
https://tkvfinland.fi/
Tampereelta löytyy sellanen kuin Koneet kiertoon. Ostin oman käytettyni sieltä. He myös auttoivat pelastamaan vanhasta hajonneesta koneesta tiedostot talteen.
Cimos on hyvä. Netistä löytyy osoitteella cimos.fi, myymälä heillä on Helsingissä. Toimittavat myös postitse- Tuolta olen itse ostanut. Myyvät huollettuina ja 6kk:n takuulla. Valikoima vaihtelee, voi selata sivuilta tai kysyä suoraan heiltä.
Takuu on ihan jees. Yksityiseltä kun ostaa, niin sitä ei saa.