Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen on Catherinen 34 -koon ruokavalio

Vierailija
12.08.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/61fbebd5-a7db-424e-b5f0-ad9be…

"Vaatekokoa 34 käyttävä herttuatar noudattaa tiukkaa ruokavaliota. Herttuattaren aamupala on varsin yksinkertainen ja arkinen, sillä aamiaiseksi hän syö marjoja ja puuroa. Lounaalla hän nautti kevyitä vaihtoehtoja, kuten salaatteja, gazpacho-keittoa ja tabboulehia.

Catherine kokkaa usein kotona, ja myös lapset osallistuvat kokkaukseen. Annokset ovat tyypillisesti vähäsokerisia, vähäsuolaisia ja sisältävät vähän tyydyttynyttä rasvaa. Herttuatar nautti myös viiniä silloin tällöin."

Tärkein Catherinen tehtävä on siis edustustehtävien sijaan varmistaa että näyttää niissä hyvältä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihmettelen kuka 30+ saa 2000kcal+ kulutettua joka päivä? 2000 voi vielä mennä mutta aika kova aineenvaihdunta joillain, minusta ihan normiruokavalio tuolla kuninkaallisella? Olen itse 34-36 kokoa, 56kg ja 167cm,syön samoin ainakin tuon puolipäivää? Salaatissa töissä aina jotain protskua. Ja liikun aikalailla päivittäin, juoksen ja käyn salilla. 5km juoksumatolla kuluttaa vaivaiset 300kaloria, 10km sen 600,ehkä vähän reilummin. Ei ole varaa kyllä silti mitään 2500 kaloria vetää jos ei halua painaa enemmän..

Itse treenaan salilla neljästi viikossa. Kaksi punttitreeniä, kerran astangajoogaa, kerran joku aerobinen tunti. Kävelen tai pyöräilen arjessa. Mitat 169/59. Yritän syödä vähintään 2500 kcal päivässä. Pystyn laskemaan vatsalihakseni.

Patrik Borg, lihavuustutkija, on moneen otteeseen todennut että yhtään kenenkään ei ole missään olosuhteissa suotavaa syödä alle 1500 kcal vuorokaudessa. Lyhytkasvuiset ehkä poislaskettuina.

Ja sen kyllä huomaa, että tuo oppi on mennyt suomalaisilla perille. Jengi on lihavampaa kuin koskaan.

Vierailija
42/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo koko edellyttää jo linnunluista  olemusta. Kokoon 34 ei pääse rotevalla ruumiinrakenteella. Kate olisi Wallis Simpsonin kaksoisolento, jos kampaisi hiuksensa samoin. Samanlaisia kaulaan asti napitettuja asuja suosii kuin Wallis. 

No ei olisi, Wallis oli suoraan sanottuna aikamoinen korppikotka, Kate on huomattavasti sievempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on siis 0 -kokoa? Kuin mallit?

Niin sanottu 0 koko on 30

Vierailija
44/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli normi vartalo ennen pikaruoka

Vierailija
45/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nii mielelläni kokoa 38, joissakin vaatteissa 40. Nautin elämästä, ruuasta ja herkuista, enkä edes yritä laihduttaa. Olen ollut tämän kokoinen jo noin 20 vuotiaasta, eli 25 vuotta ja elämä hymyilee!

Niin juuri! Mitä ihmeen iloa on koosta 34? Kuolinvuoteella voi hartaana ajatella, että empä sitten nauttinut herkuista ja stressasin koko ikäni ruoasta, mutta voi, olinhan koko ikäni vaatekoossa 34. 

Sitä iloa on koosta 34 että jotkut meistä ovat luonnostaan sen kokoisia! Itse harrastan paljon liikuntaa, syön reippaasti normiruokaa ja herkkujakin ja olen 20 vuotta ollut tätä samaa kokoa. Ei stressiä enkä usko että kuoleman hetkellä oma vaatekokoni pyörii mielessä.

Vierailija
46/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katen ihosta näkee, että syömishäiriö on.

T. Ihotautilääkäri

Vierailija
47/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät geenit.

Oli nuorena huomattavasti tuhdimpi eli ei ole luontaisesti hoikka.

Vierailija
48/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katen ihosta näkee, että syömishäiriö on.

T. Ihotautilääkäri

Miten?

Vierailija
49/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät geenit.

Oli nuorena huomattavasti tuhdimpi eli ei ole luontaisesti hoikka.

Tuhti ei ole ollut missään vaiheessa, Katen koko perhe on hoikkaa porukkaa.

Nykyään normaalipainoisia pidetään laihoina, koska porukka on niin hiton pulskaa. Ei 15 vuotta sitten juurikaan ollut pulskia teinejä ja lapsia, nyt heitä on todella paljon, aikuisista puhumattakaan.

Vierailija
50/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on, ei tarvitse kuin katsoa vaikka kuvia Linnanjuhlista 60-luvulta, tai mitä vaan Elävästä arkistosta, niin 9 naista kymmenestä on Katen kokoa. Samoin miehet ovat todella hoikkia muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Muutamassa vuosikymmenessä uusi normi yks kaks on, että lähes jokainen aikuinen kantaa mukanaan 20-50 kg ylimääräistä rasvaa. Ne jotka eivät kanna, koetaan oudoiksi ja ruoan puutteesta kärsiviksi. Ihan ihmeellistä.

Vierailija
51/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nii mielelläni kokoa 38, joissakin vaatteissa 40. Nautin elämästä, ruuasta ja herkuista, enkä edes yritä laihduttaa. Olen ollut tämän kokoinen jo noin 20 vuotiaasta, eli 25 vuotta ja elämä hymyilee!

Niin juuri! Mitä ihmeen iloa on koosta 34? Kuolinvuoteella voi hartaana ajatella, että empä sitten nauttinut herkuista ja stressasin koko ikäni ruoasta, mutta voi, olinhan koko ikäni vaatekoossa 34. 

Mä olen koko aikuisikäni ollut kokoa 34. Nyt 32v. Syön mitä haluan, suklaata, sipsejä ja pullaa melkein päivittäin. Nautin elämästä, en stressaa ruuasta tai liikunnasta, koiralenkit ainoana liikuntana. Kylläpä on ankeeta tää mun elämäni, mahtaa prkl kuolinvuoteella harmittaa.

Vierailija
52/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöskin kokoa 34 (165/53), ja aina on liian hoikaksi haukuttu. Syön normaalisti omaa kehoani kuunnellen, keskiarvoisesti noin 1600kcal per päivä, mutta silti saan kuulla ihmettelyä siitä, miten en syö mitään. Liikun päivittäin vähintään 10 000 askelta, minkä johdosta sanotaan sporttiseksi, vaikka itse koen olevani pelkkä kuntoilija. En käsitä, missä vaiheessa on menty niin metsään, että jopa nämä normaalit settini ovat monille jotenkin ihan käsittämättömiä. Lisään vielä, että onhan Catherine hoikka, mutta jokin aika sitten tuollainen oli todellakin normi.

Vierailija
53/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Just tollasilĺa kropillahan ne vanhojen maatalojen emännät ja tyttäret oli varustettu:DD Vai eikö muka..

Vierailija
54/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myöskin kokoa 34 (165/53), ja aina on liian hoikaksi haukuttu. Syön normaalisti omaa kehoani kuunnellen, keskiarvoisesti noin 1600kcal per päivä, mutta silti saan kuulla ihmettelyä siitä, miten en syö mitään. Liikun päivittäin vähintään 10 000 askelta, minkä johdosta sanotaan sporttiseksi, vaikka itse koen olevani pelkkä kuntoilija. En käsitä, missä vaiheessa on menty niin metsään, että jopa nämä normaalit settini ovat monille jotenkin ihan käsittämättömiä. Lisään vielä, että onhan Catherine hoikka, mutta jokin aika sitten tuollainen oli todellakin normi.

Milloinkohan toi on ollut normi kun Dianaa kohta jo nelkytä vuotta takaperin kauhisteltiin eikä ollut edes yhtä laiha kun Kate.

Vierailija
55/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koko aikuisikäni ollut kokoa 34. Nyt 32v. Syön mitä haluan, suklaata, sipsejä ja pullaa melkein päivittäin. Nautin elämästä, en stressaa ruuasta tai liikunnasta, koiralenkit ainoana liikuntana. Kylläpä on ankeeta tää mun elämäni, mahtaa prkl kuolinvuoteella harmittaa.

Mä voisin ihan hirveän huonosti jos vetäisin lähes päivittäin suklaata ja sipsejä enkä liikkuisi😩 En todellakaan nauttisi elämästä! Jokainen tyylillään.

Vierailija
56/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutista että joutuu kituuttaa pysyäkseen tietyssä vaatekoossa😂 eikö se urheile yhtään vai mikä mättää, tollasella laihdutusruokavaliolla olisin itse varmaan kokoa 30 jos sitäkään

T. 32 kokoinen joka syö ihan mitä haluaa

Ja missäs niin sanottiin että Kate kituuttaa eikä saa syödä just niin kuin haluaa? Ei kaikki halua vetää megatuplajuustopekoniburgereita ja pizzaa tuplatäytteillä vaan edelleen osa ihmisistä haluaa syödä niin, että syömisestä tulee ähkyn/vetämättömyyden sijaan vain hyvä olo. Ilmeisen terve Kate on ainakin siiderin ja mättöruuan paisuttamiin suomalaisnaisiin verrattuna kun on onnistunut 3 kertaa tulemaan raskaaksi. Meillä taas syntyvyys laskee ja jengi vinkuu kun ei lasta näy ei kuulu vaikka kuinka on jatkuva yritys päällä.

Ja noiden välistä ei sitten löydy mitään vaihtoehtoa? Joko Kate-kituutus tai megahampparimätöt.

Edelleenkään tuo Katen ruokavalio ei ole kituuttamista nähnytkään. Paitsi tietysti näiden mättäjien ja niiden, joiden mielestä vähintään parin tunnin välein on syötävä ja siinäkin välissä joku välipala ettei vaan heikota.

Tuo salaattikin kun melkoisen ympäripyöreä esimerkki eikä taatusti tarkoita vihersalaattia kuten moni sen ilmeisesti haluaa ymmärtää. Aamupuuro marjoillakin on ihan normaali aamiainen, ei minkäänsortin kituutusta. Gazpacho taas oikeinkin oiva lounas ja ihan normiruokaa.

Kate kuitenkin alkaa olla jo pian keski-ikäinen nainen ja energiankulutus on paljon pienempää kuin parikymppisenä eli ei silloin edes kuntourheilua harrastava nainen tarvitse yli 2000 kaloria normipäivässä. 

Olen ymmärtänyt, että Kate treenaa kovasti. Jos urheilee lähes päivittäin, ei 1000-1500 kaloria riitä mihinkään. Jos olisi sohvaperuna, niin sitten ehkä.

Tuolla ruokavaliolla saa päivässä enemmän kaloreita kuin 1000-1500. Tosin monelle keski-ikäistyvälle pienikokoiselle naiselle tuo 1500 kcal on ihan optimi määrä jopa silloin kun harrastaa liikuntaakin. Jos siis haluaa pitää painonsa ennallaan eikä lihoa.

Aika harva nainen kuluttaa päivässä liki 2000kcal saati enemmän. Saa sitä sitten ihmetellä ja kirota, kun joka vuosi kertyy se pari kolme kiloa vaikka ei omasta mielestä edes syö mitenkään super-epäterveellisesti. Se kun riittää mainiosti että syö pikkuisen liikaa joka päivä. Ja kun ikää tulee niin kilojen kertyminen vain kiihtyy.

Miksi painon pitäisi olla vuodesta toiseen sama?

Käsittääkseni asiantuntijat ovat sitä mieltä, että on naisen terveydelle ihan hyväksi, että muutamia kiloja tulee keski-iän kynnyksellä, niin kauan kuin pysytään normaalipainon puolella. Tärkeintä on se, että liikkuu riittävästi ja syö monipuolisesti.

Niin? Katso nyt hyvä ihminen vaikka ympärillesi niin huomaat että suuri osa suomalaisista naisista ei enää ole normaalipainon sisällä edes ennen vaihdevuosia. Muutenkin tuo mainitsemasi muutama kilo keski-iän kynnyksellä on täysin eri asia kuin se, että sitä painoa kertyy tasaisesti vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Se kertoo ainoastaan siitä että ruokavalio on pielessä. Ja toki se saakin olla pielessä jos itse tykkää, mutta outoa että samaan aikaan täällä vauhkotaan sylki suupielistä roiskuen, että Kate-parka on kamalalla kitukuurilla vaikka tuo näyttää pysyneen suht samassa painossa koko aikuisikänsä. Miksi ihmeessä Kate (ja muutkin hoikat/normipainoiset) ei saisi syödä terveellisesti ja kuten haluaa ilman kamalaa kritisointia? Kuitenkin nämä ylensyöjät on itse hyvinkin hanakoita loukkaantumaan jos joku edes vihjaa, että ruokavaliota olisi viisasta hieman viilata terveellisempään suuntaan. Kyllä se Katekin kantaa ihan itse omat kilonsa ;-)

Olisiko ihan mahdotonta pysyä asiassa? Minä kyseenalaistan ajattelumallin, jonka mukaan naisen painon täytyy pysyä täsmälleen samana vuodesta toiseen, vaikka monenlaisia fyysisiä ja hormonaalisia muutoksia tapahtuu. Sinä jostakin syystä haluat kääntää keskustelun ylipainoisiin ja ylensyöjiin.

Vierailija
57/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kate on sinua yli 10cm pidempi eli jos teillä on sama koko se tarkoittaa että hän on paljon laihempi kuin sinä.

Vierailija
58/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 20 vuotta sitten myös 165/53, kokoa 34. Nykyään olen mitoiltani 165/60, kokoa 36 tai 38. Kaloreita en ole koskaan laskenut, enkä päivääkään laihduttanut.

Kate ei ole sinun kokoisesi. Hän on meitä yli kymmenen senttiä pidempi ja painaa todennäköisesti alle 50 kiloa. Tuon kokoinen nainen ei ole koskaan ollut normi, ellei sitten suurina nälkävuosina.

Vierailija
59/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne työt sisällä paljon edustus-illallisia, siksi pitää syödä esim tuollaisen anorektikon lounaan.

Vierailija
60/64 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu totuus on että Katen tehtävä on 1) synnyttää perillinen ja muutama varaperijä ja sen jälkeen olla laiha ja nätti.

Brittilehdistö repisi katen kappaleiksi jos tuosta lihoaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi