Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*MAANANTAI taas SYYSmammat-04*

29.05.2006 |

Pino avattu!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuuden huipentuma: oikoluen omia tekstejäni:

eli ainakin piti sanoa että " handS free"

Kukkuu: ja kaappipölinästä vielä (en löytänyt sitä linkkiä yhteen antikvariaattiin, jonka kaluja voi katsoa niiden sivuilla, palaan kunhan löytyy, jos enää tarpeen...): eikö kukkeliskuu sun JMM ole puuseppä? Laita se tekemään sulle hieeno kaappi - tai jos vaikka hankitte elfasysteemiä, niin liut kattoon ja lattiaan ja sitten kato tekee siihen ovet...?

kait vääjäämättä työtiedostoon palattava - kohtahan tuo ihanainen herääkin jo...

M

Vierailija
22/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mersu, sä ja sun linkit ;) Frittes gäng oli huippu!

nyt siivoomaan, miehellä tänään synttärit kanssa (jonkun muunkin ukkokullalla oli, sorry unohdin jo kenellä) ja aattelin vähän imuria noin niinkun lahjaks heiluttaa. Että olis sit kivempi tulla kotio.

seonmoro.

äk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tultin täpötäydellä ja tunkkaisella junalla Lapinlahdelta Turkuun, olipahan reissu kaikinpuolin. No ehkä viiden vuoden päästä uusiks, nyt koitan toipua. Rupes ärsyttää miehen äiti niin kympillä, ettei tosikaan. Niin, Idahan on mustasukkainen musta ja isästään siksi koska on ollut 4kk päiväkodissa... mitenkään se ei ole luonteesta kiinni. Niin, minä se vaan makaan kotona kun mies raataa töissä, mutta kyllä lapset kotona pitää hoitaa ei saa päiväkotiin viedä, mutta ei tämäkään nyt hyvä ole, että mä vietän kesälomaa Idan kanssa. Juu, ja vihanneksia ei saa tuoda ruokapöytään ennen kuin Ida on syönyt lautasen tyhjäksi, koska Ida tykkää vihanneksista niin paljon että meinaa ruoka jäädä syömättä! Siis ymmärtäisin tämän viimeisen, jos olis kyse jostain epäterveellisestä, mutta jos lapsi tahtoo syädä tomaattia, kurkkua, porkkanaa, paprikaa ym. ym. niin ei se varmaan haittaa!!!! Huoh. Lisäks joka väliin piti veisata jotain uskonnollisia lauluja (miehen vanhemmat helluntailaisia, mies ei--- jos olisi, en olis tässä) ja kun mä en oikeasti jaksais kuunnella. Mua ei kiinnosta uskonnolliset asiat, en sano sitä miehen vanhemmille, mut musta vois ottaa muutkin ihmiset huomioon... Toivottavasti tästä ei kukaan loukkaannu, jokainen tavallaan, mut en vaan jaksa! Lordin jäsenet on saatananpalvojia ja vaikka mitä. Paras oli kun katottiin sitä perjantain juhlaa telkkarista, niin välillähän sitä kuvattiin helikopterista, niin miehen äiti ei vaan tajunnu et pilvet näky vaaleina vaan oli sitä mieltä et se on se helvetin tuli siellä lavalla.

Jo helpotti, olihan matkalla kivojakin hetkiä, kuten Iisalmen torilla. Ostettiin Idalle ihana mansikkapipo :)

Herkuista oli näköjään jotain juttua ollut, Ida on saanut aika vapaasti maistella kaikkea reilun vuoden ikäisestä lähtien. Jätskistä ei kauheasti tykkää, ei kakusta, pullasta tai pipareista. Karkki on hyvää ja mehusta tykkää, mutta ei niitä kovin usein saa. Siitä huolimatta että on tosiaan saanut syödä ranskalaisia ja hampurilaistakin, niin tykkää tosiaan noista vihanneksista, sit ihan perusruoasta niin kuin lihapullista, perunamuusista, kalasta jne. Ehkä on käyny hyvä tuuri, mutta toisaalta uskon myös siihen, et kun saa kaikkea maistaa niin osaa sitten kohtuudella jatkossakin. Esim. mies sisaruksineen ei ole ikinä saanut maistaa alkoholia kotonaan (siis jostain 14v eteenpäin) koska se on paholaisen juomaa... Lopputulos jokainen lapsista, etenkin miehen sisko, on nuorena kokeillut rajojaan oikeen kunnolla juuri alkoholin kanssa. Meillä taas kotona sai maistaa jos tahtoi, ennen Idaa jaksoin mäkin käydä baareissa mut nyt olen viimeks juonut jotain lokakuussa... pikkuveljeni on ehkä kerran tai kaks juonut enemmän... Tietysti tää on ihmisestä kiinni, eikä tää enää liity mitenkään karkkeihin mut kunhan nyt vaan kirjoitin.

Ihanaa, että Motillekin rupeaa löytymään uusia ruokia.

Enkeli: Älä turhaan huoli tutittomuudesta, omasta huoneesta ym. ennen vauvan syntymään. Mun kaverin lapsilla on ikäeroa 2v2kk, isompi joi ainoastaan tuttipullosta, söi tuttia koko ajan ja oli täysin vaipoissa. No sitten pikkuveli syntyi, päivävaipat jäi pois lähes heti, ja tuttipullo ja tutti muutaman kk:n kuluttua vauvan syntymästä. Ainut mitä tekivät ennen vauvan syntymää oli lasten sänkyyn siirtäminen (tosin nukkui jo omassa huoneessaan).

Tutti on meilläkin tosi tärkeä, viimeinen kulmahammas on puhkeamassa ja on kovin kipeä. Juttelin Idalle tutin poisjättämisestä, kysyin onko Ida jo niin iso tyttö, niin vastas että ei oo. Ehkäpä sitten myöhemmin :)

Uhmaa on meilläkin, hirveitä raivokohtauksia ja tottelemattomuutta. Lisäksi karkaaminen on tosi IN. Rasittavaa kun saa puistossa ihan täysillä vahtia milloin lähtee juoksemaan karkuun. Toisaalta Ida on sillä tavalla kiltti, että ei pelkoa että toisilta lapsilta ottais kädestä tavaraa tms.

Millä teidän syystaaperotytöt suostuu pitämään saparoita tms.? Idan tukka kasvaa kuin rikkaruoho, on hiukan kihara eikä mikään kovin ohut. Siis onhan se toki sellaista hentoa hiusta mutta sitä on paljon. Kerran jo leikattiin reilu 3cm niskasta pois, mutta pian saa saksia käyttää uudestaan. Pitkät hiukset saa sitten kun se ponnari pysyy siellä pidempään ku 2 sekuntia.

Varmaan oli vielä muutakin mutta en muista, tosin onhan tässä tullut jo aika paljon kirjoitettua... Ehkäpä poistun hommiin, pesin jo 3 koneellista pyykkiä ja tein ruokaa, millään en jaksa imuroida.

Ai niin, Pilen uusi koti kuulosti ihanalta. Meillä kolmio 67 neliötä, huonolla pohjaratkaisulla. Kovasti haluaisin muuttaa, tossa lähellä on edullisia ja kivoja asuntoja, mut niihin on piiiitkät jonot. Pk-seudulla on muuten ihan hirveät vuokrat, katselin tuolta VVO:n sivuilta, aivan hurjia! Me maksetaan 580e tästä asunnosta, vesi, sähkö ja netti kuuluu hintaan. Tosin on 70-luvun talo, mutta ikkunat ym. on uusittu.

Sisustusg oli kanssa, mut palaan siihen myöhemmin...

Puheripulista kärsivä Petra ja jatkuvasti äänessä oleva Ida

Vierailija
24/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelille ekana. Oon miettiny noita juttuja, mutta en taida osata sanoa ihan oikein nyt tätä. Eli älä pahastu. Jokainen perhe tekee niin kuin parhaaksi näkee eikä yhtä oikeaa vaihtoehtoa oo olemassa. Periaatteessa kuitenkin ohje on, että isommat muutokset ois hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää tai en ainakaan just yhtä aikaa, jos ei oo pakko. Toisaalta Nealle voit jo paljon jutella valmiiksi asioita. Noista äänistä mietin,että tavallisiin elämän ääniin on kyllä melkein pakko tottua, kun vauva tulee taloon ja varmasti Nea tottuukin. Toki hän on herkkä lapsi, mutta noitten äänien suhteen vois ehkä ajatella sellaistakin itelle " ylireipasta" asennetta:" Ei me tuollaisista äänistä mitään välitetä, se on vain..." Eli ei anaka rupea yhdessä voivottelemaan, vaikka harmittaakin.

Vauvasta on kuitenki aikanaan iloa, seuraa ja turvaakin ja Nea pääsee yhdessä häntä hoitamaan.

Eli kannattaa tehdä niin kuin itsestä parhaalta tuntuu ja sitten vain jämäkästi toteuttamaan. Usein nämä jutut on itelle paljon isompia kuin lapselle.

Meillä kaikki on kyllä ollu aika sopeutuvaisia ja nukkuneet suht hyvin yönsä. Mä pidin esikoisen aikaan tahallaan esim radiota päällä ja tein tavallisia kotihommia, että tottuis ääniin. En tiedä sitten, oliko sillä mitään vaikutusta. Toisaalta Pekalla ainakin on nyt tullu yöitkuja. Kait jotain kauhukohtauksia ja siksi on ihan hyvä, että nukkuu miedän huoneessa, niin mun ei tartte lähteä kauemmas ramppaamaan. Ja välillä poika kömpii meidän väliin. Oon välillä miettiny, että missähän mä sitten vauvaa syöttelen, mutta voihan olla, että tuo vaihe ehtii Pekalla mennä ohi tai sitte on vain mietittävä, miten yöt sais sujumaan parhaiten.

Miehellä on kyllä pitkä kesäloma, että se varmaan helpottaa alussa.

Aaviksellle ja perheelle hyvää reissua! Ja ihanaa, että Motille on löytyny ruokia. Taas ehdottelisin hirvenlihaa, jos kerran poro käy.

Mimmu k:lle jaksamisia ja T:lle paranemisia.

Hyväskäg: Meillähän on ollu periaatteena, että ei karkkia alle 3v, hampaitten takia, eikä senkään jälkeen oo tiettyä karkkipäivää, vaan esim reissuissa saatetaan karkkia ostaa. Muutoinkin kun yritän huolehtia terveellisestä ruokavalioista, niin kyllä mun mielestä nämä kuuluu siihen. Oon ollu tosi tarkkana herkkujen suhteen aiemmin, mutta nyt on vähän lipsunu niin itsen kuin lastenkin suhteen eli pullaa, keksiä tai jäätelöä kyllä otetaan välillä. Oon yrittäny, ettei kuitenka joka päivä tai ainaka paljoa kerrallan eikä niillä korvata ruokia.

Sisustusg: seinät vaaleita, lastenhuoneessa vaal kelt tapetit, joissa persikanvärisiä kukkia, khh sinisävyinen, eteinen harmaa, toinen bees...Ikkunanpielet oli valmiiks tummanruskeat ja aika työlästä niitä ois rueta maalailemaan. Sohvat vaaleanpunertavat ja olohuoneen kirjahyllyt ym pyökkimelemiinia, sohvissa ja pöydässä mahonkia.

Vaatevärig: Vaatteet peräisin vuodelta 5 tai jotain eli vähän sitä sun tätä, mutta yleensä jotain väriä pitää olla, kun ite oon niin vaalea. Tummansinistä ja punaista on aika paljon.

Tylsää, kun taas sataa ja on näin kylmää. Laitoin jo villapaidat pakattavien listaan, vaikka toki toivon, että ens viikolla Helsingin seudulla ois lämmintä ja aurinkoista tai ees puolipilvistä.

T@hti

Vierailija
25/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana " rattoisa" päivä allergiasairaalassa - hyydyttää. Väkkärä saa antibioottia noin niinkun ihmiskoemielessä.

Väkkärä syö nykyään valkoista riisiä, poroa, kauraa, mustikkaa, vadelmaa, puolukkaa, kurkkua, viinirypäleitä ja pikkiriikkisen vehnää. Ihan uutena juttuna on mukana kukkakaali *aaltoja* TiPi ehkä kysyi?

Poro-hirvi yhteensopivuus on vähän 50-60 :) Peura on lähempää sukua porolle kuin hirvi. Väkkärä sai viime syksynä peuraa ja sopi hyvin. Sitten saatiin eri peuraa ja kas, ei sovikaan. Joko pitkähkö pakastimessa olo oli tehnyt asiaa tai tyypit eli peurat oli syöneet eri sapuskoja (se sopiva sammalta tai mitälie jäkälää ja marjoja, sopimaton ruokaillut viimeisen ateriansa ruispellossa). Tai sitten nää on vaan ihan henkimaailman juttuja :)

H-kokoontuminen kuullostaa Hauskalta, mutta voimme tulla vain 7. päivä ja silloinkin aamupäivästä. Kahdeksannen päivän aamuna nimittäin lähdemme miehen kanssa kaksin pitkää viikonloppua viettämään ihan oikeaan alppimaahan :)))) Kipii!

Kaikille kaikkea hyvää! toivoo tämä ja yrittää muistaa mitä pitikään vielä tehdä...

Vierailija
26/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensinnä bongasin ayapin ja miehen kanssa alppimaahan ♥Wau!♥ Juuri eilen puhuimme, miten olisikin niin mukavaa lähteä ulkomaille kaksin. Minähän nyt saan reissata, mutta yhdessä ei missään ulkomailla ole käyty (poislukien pikaiset muutaman tunnin piipahdukset Ruotsiin ja Norjaan). Ihanaa matkaa teille!

Nukkumisasioita: Meillähän ovat isommat nukkuneet samassa huoneessa miltei aina ja Antsakin jo puolen vuoden ikäisestä kolmantena tuossa täyteen ahdetussa lasten huoneessa :) Voisin kuvitella, että siirto olisi helpompi tehdä ennen kuin jälkeen, mutta riippuu varmaan hurjasti tapauksesta, eikä yhtä oikeaa ratkaisua varmasti ole. Meillä Antsa nukahtaa helpommin, kun isommat sisaruksetkin ovat menossa nukkumaan samaan aikaan (näin on ollut yleensä viikolla). Nukahtamisrituaaleihimme kuuluu (vieläkin :)) iltapullo sylissäni (" äiti imettää" ) ja sen jälkeen hereillä omaan sänkyyn ja pupu kainaloon. Iltalauluksi Sininen uni ja kaikki on aivan mainiosti (useimmiten..välillä täytyy käydä pari kertaa poika siirtämässä takaisin makuuasentoon, peittelemässä ja sanomassa hyvät yöt). Välillä ongelmia aiheuttavat isommat, jotka saavat ihmeellisin hysteerisiä naurukohtauksia tahi ovat janoisia ja pissahätäsiä vuoron perään.

Herkkuja saa Antsa paljon enemmän kuin isommat sisaruksensa aikoinaan (jotka eivät tähän ikään olleet mitään erityisiä herkkuja saaneetkaan :)). Varsinkin mies antaa helposti jäätelöä pienimmälle samalla kuin isommillekin (n. kerran viikossa) ja pullaakin silloin tällöin (kun harvoin innostun leipomaan). karkkia ei sentään saa, vaikka isommat kerran viikossa (lauantai on karkkipäivä :)) saavatkin (...siis näin toivon nimim. huolestunut äiti, joka on välillä matkoillakin).

Ja.. Tänään oli taas päivä, jolloin äiti ei kelvannut sitten ollenkaan. Töistä tultuani kävimme kolmistaan kaupassa, eikä kelvannut äidin käsipuoli. Kaupasta tullessa piti päästä isin syliin, mutta kun isin kädet olivat täynnä kasseja meinasi äiti ottaa syliinsä, jolloin sitten pieni uhmispoika heittäytyi kaupan eteen mahalleen ja karjui aivan syötävästi. Kaikki lähestymisyritykseni aiheuttivat illallakin karjuntaa :( (Mutta halusin silti tehdä iltatoimet ja lopulta poikakin huomasi, ettei huutamalla saa tahtoaan läpi>näin toivon). Vasta iltamaito oli taas äidin heiniä. Taisi olla raukka aika väsynyt.

Noh, kauniita unia kaikille.. ja aamulla lukeville: Mukaisaa päivän alkua! ;)

Saamuska♥

Vierailija
27/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihmeempiä. Tulin juuri jumpasta ja en tiennyt ennenkuin olin paikanpäällä että kysymys oli 2h maratonjumpasta " näin viimeisen kerran kunniaksi" . Jihuuu ... Ajattelin jo kääntyä takaisin mutta sisukkaasti olin loppuun asti. Olin lähtenyt vielä pyörällä ja takaisin kun poljin, alkoi reidet jo huutamaan armoa. Enpä ole ikinä noin raskaassa jumpassa ollut. Juoksentelimme kuminauhat nilkkojen ympärille jumppa/urheiluhallin katsomoa ylösalas. Ja jumpan vetäjä - siinä tavoitetta. Nainen on varmasti jo 50-v. täyttänyt mutta vartalo oli timmi kuin Tuuli Matinsalolla konsanaan. Kyllä sai taas tämän mamman läskit kyytiä ...

Muuta en pinosta muista kuin Mersun iki-ihanat piristyslinkit :) Wau, mitä kampauksia, tapetteja, housuja ... Ja vähän sitä muistui omaa lapsuutta mieleeni kun noita sisutuskuvia katseli. Humppaorkesterit olivat omaa luokkaansa.

Niin, ja muistan minä myös sen, että ihanaa Aavis kun Motti saa syödäkseen jo vähän enemmän ruoka-aineita :)

Ayap, saako udella, mihin alppimaahan matkaatte? Kuulostaapa kivalle, tuollainen kahdenkesken matka.

Kiitos vielä kaikille jotka annoitte neuvoja tähän tytön juomattomuus-probleemaan. Juu, kyllä hänellä vaipat ihan märkiä ovat - että kai sitten saa sitä nestettä kuitenkin tarpeeksi jostain .. En siis huoli enää, tämä(kin) vaihe mennee ohitse aikanaan varmasti.

Öitä kaikille!

Alli

PS. Niin, T@hti ja muut Lauttasaareen kokoontuvat 6.6. - minä ja tyttönen emme sittenkään pääse mukaan :( Olen pahoillani, olisin kovasti halunnut tulla.

Vierailija
28/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

orava. Se on suosikkini, tai norsu.

Lapset nukkuu, turvassa lohikäärmeeltä. Millä saisivat lapsiparat kivemman ja pitkähermoisemman äidin?

Viimeisiä viedään. Töitä 2 - kaksi - zwei - två jäljellä. Huomen pitäis mennä bussilla 6.20 eli nukkumassa kannattaisi jo olla.

Jos lapsen nimi alkaa jollain muulla kirjaimella, mutta lapsi itse on oikea helmi, voiko tulla junien päättärille mukaan?

Poikanen nukutti tänään Kukkasen. Meillä on kaksi helmeä. (huomaako, että olen karjunut lasten hereilläollessa, katumus rulettaa??)

G:t: valurautapannu vain, sopii huonosti munakkalle, muuten en vaihtais. Herkut joo ja aika paljon ja montaa sorttia, minä tuhmilus. Kun syön itse, saa lapsetkin. Siksi itsehillintää välillä kasvatettava.

Maija, huutonetti oli uusi ja hauska tuttavuus. Ei kyllä vielä mitään kummoista löytynyt jatkan tutkailua.

Kukkuu