Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*MAANANTAI taas SYYSmammat-04*

29.05.2006 |

Pino avattu!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin toistamiseen liian myöhään, nukuin huonosti ja heräsin aikaisin. Veto pois ja tökkii ajatuskin puistoon lähdöstä. Onneks miehellä huomenna vapaapäivä ja on jo terveenä. Eilinen oli rasittava, kun Nea heräs aamulla liian aikaisin ja sen myötä koko päivä oli vähän raskas.

Nealla on nyt uusi pelkojen kohde. Perjantaina herääminen siihen poran ääneen sai aikaan silloin kamalan hysterian. Lauantai-iltana Nea oli juuri nukahtamassa, kun alkoi Linnanmäellä ilotulitus ja pauke oli kamala. Nea säikähti ja halus syliin, rauhottui kun ilotulitus loppui. Eilen illalla oli jälleen jo nukahtamassa, kunnes yläkerrasta kuului pientä ääntä, joku kolisi patteria vasten. Nea itki ' ääni, syliin!' Näin kävi muutaman kerran ja sitten tyttö vielä jutteli ja muisteli poran ääntä ja sanoi ' peekää' =pelkää. Huoh. Liikaa pelottavia ääniä lähekkäisinä päivinä..

Kiitos kaikille paistinpannu ja siivousväline vinkeistä! :) Niin se taitaa olla, et halpaa pannua ei kannata edes harkita. No jospa joskus olis enempi rahaa..

T@hti, mietin tota nukkumisjuttua. Miten esim. sitten, kun toinen lapsista menee aikaisemmin nukkumaan, eikö herää jos toinen tulee myöhemmin ja miten se onnistuu. Nea pienenä havahtui siihenkin kun mentiin miehen kanssa nukkumaan aivan hiljaa. Mua eilen jotenkin vielä enemmän alkoi ahdistamaan Nean siirto omaan huoneeseen, kun nyt noita ääniäkin säikkyy. Ja sit mietin, et kun kesällä pitäis siitä tutistakin yrittää vierottaa, ni onko kaksi muutosta liikaa pienelle ja kummin päin kannattais tehdä, tutti vaiko oma huone ensin.. Miten tää nyt tuntuu niin hankalalta!

Lila, hyvä että Rosan iho parempi ja hienoa, jos ei maito ei olekaan syypää!

Jatu, unohdin sanoa, että vaipat niitä sinisessä paketissa olevia! Mukavaa jos ostat! :-)

Mimmuli, toivottavasti hyvät yöt jatkuu!

Söin eilen illalla salamia sämpylän päällä ja sen olen näköinenkin, hyvä kun silmät näkyy kaiken turpeuden keskeltä. Koko yön janotti ja koko yön myös sain sitten juosta vessassa. Virhe. Eilen tuli syötyä karkkeja ja vieläkin niitä jäljellä. Tekis mieli heittää roskikseen, kun en kerta osaa itsehillintää alkuunkaan! Nyt alkaa jo harmittamaan nämä kylmät päivät. Kesä tuntuu lyhyemmältä, kun ei oo lämmintä. Mitään kamalia helteitä en kaipaa, mut sopivan lämmintä kuitenkin. No niin. Valitus tuntuu taas alkavan, toivottavasti mieli piristyy tässä päivän mittaan. Mukavaa viikon alkua kaikille!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 15

Vierailija
2/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset aikanaan oppii ja tottuu toistensa ääniin vaikka alkuun tuntuisikin kovin vaikealta.

Meillä nukutaan yhteisissä huoneissa ja esm nyt nuorin ja nelonen ovat olleet jo pitkään samassa huoneessa.Nelonen on aamun torkku ja pienin taas aamunvirkku ja huutelee jo klo 07 kun toinen kuorsaisi kymmeneenkin.

Mutta niin kuorsaakin vaikka pieni pitäis mitä ääntä tahansa.

Ennen meillä koko talo heräs kun pienin yöllä huusi(ja sitähän jatkui pitkään)mutta nyt kukaan ei tiedä mitään yöllisistä kohtauksista jos niitä tulee=)

Kannattaa(mielestäni)vaan laittaa omaan huoneeseen jos yleensä aikoo.Mitä kauemmin odottaa sitä vaikeammaksi menee.hermoja ja jaksamista alkuun vaatii toki vanhemmilta ja hetkisen vie ennenkuin lapset tottuu,mutta kyllä kannattaa.

Ja yhdessä kun jakavat huoneen on toisistaan tuki ja turva=)

Osuikohan ollenkaan asian ytimeen,en tiedä mutta kuitenkin lyhyt ajatelma.

Mulle tuli siivooja ja pitäis lähteä pois sen jaloista!

L+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiwää että päksähti.

Hellu tekee niitä viimeisiä poskihampaita ja yö meni taas pätkissä ja kiljuessa. Voi jee.

Sisustus on ollut nyt kovasti tapetilla (heh). Tässäpä mallia rouheisiin interiööreihin

http://www.omodern.com/Eurobad/euro.html

Jostain syystä nuo oli minun mielestäni kaikki ihan hienoja :) Kylppärit etenkin.

Viikonloppuna sain sen verran aikaiseksi, että käytiin ostamassa kirkuvan limenvihreä maali pikkukoppieteisen seinään... nyt kun joku vielä sohisi sen seinille niin jopas olisi pirteää... pir.

Aasiasta toiseen. Tässä lemppariPIRPIRlinkkini:

http://www.mktc.pwp.blueyonder.co.uk/animals/

Ihmisellä täytyy olla tietty henkinen tila päästäkseen tämmöiselle tasolle :) Siitä vain miettimään jatkoa eläinkavereille!

Pannu: Meillä on tälläset

http://www.iittala.fi/designor/web/iittalacom.nsf/pages/044FE28752D8FC1…

Saatiin joululahjaksi pannu ja sitten ostaa päräytettiin kasari, kun sai niin halavalla (oli jossain allepuoleenhintaan-tarjouksessa ~24.90 e). Ovat MAHTAVAT! Hyvässä kunnossa ovat säilyneet. Ainoa miinus on kolho koko, mutta toistaiseksi se ei ole vielä haitannut.

Siivuu: Sini. Siinä se.

Siinä se tämä tässä nyt. Aiwotonna vaikia pusertaa.

Tehkää hyvin ja voikaa hyvin - WOIMMAA!

m:) ja Hellu-uhmis

Vierailija
4/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAijja69 ja H, täällä ollaan kotosalla 7.-9.6. - terwetulloo! Ihanata.

Pidetään H:en kokoontumisajot ja kutsutaan Ayapkin! A tuu! :)

Tehdään kesä ja rillataan vaikka makkaraa... rilli pitää vain ens hankkia... hmm.

G: Millainen grilli?

Sen tiedän, että hiili-mallia sen täytyy olla... onko kellään kokemuksia eri versioista?

Pusi,

m:)

Vierailija
5/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykin pesua kun ukko saapu sielt mökiltä takas... puistoon pitää lähteä lasten kans...

Vierailija
6/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin kiva kun miehellä oli 4vapaata..

Väsy täälläkin ja ihan omaa syytä!!KAtottii telkkaa ja lopetettii 10yli11,mut mä aloin selaa kanavia..MTV:llä meni kaikkojen aikojen huonoin rock-biisi lista...sepäs oli hauska ja Subbarilla meni ihana Martti Servo..näiden välillä sit vaihtelin ja sängyssä olin 15yli12!!!!Käykö muille näin???!

MEil on halpa pannu..norm.ehkä 40¿ mut oli puolee hintaa...OOn tykänny

Aii niin,Simamilta terveisiä :-) Hänel on lämmintä ja aurinkoa..

Mietinki tässä et jos ois rahaa tää touko-kesäkuun vaihe olis hyvä aika lähtee reissuu..Aina sitä lämmintä ootetaa ja ei kuitenkaa tule!Ei tarvis mennä kauas ku välimerel olis jo kesä!

Meiän puisto on kiinni..täytyy kai mennä pihalle kökkii!!Siis pakko mennä ulos ku näkyy sininen taivas ja aurinko

nyt typy sählää liikaa

jatu

Vierailija
7/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan täällä taustailen. Viimeinen arkivapaa, sitten alkaa taas kokopäivätyö. Plussana, isona sellaisena, alkaa myös miehen kesäloma eikä aamuista hoitoonvientirumbaa enää AAH!!

Palaan taustalle, tarkemmin sanottuna kokoamaan meidän uutta lipastoa. Ei oo Ikean lipastossa ihan kaikki ruuvinreiät kohdallaan, ei... :/ Sen siitä saa kun sieltä ostaa!

- tea -

Vierailija
8/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala vesisade. Neiti nukkuu ulkona terassilla sateelta suojassa. Toivottavasti nukkuu pitkään ja hyvin. Parina päivänä nukkunut yli 4 h:n päikkärit. Syyksi epäilen perunan ja porkkanan aloittamista.

T on taasen kipeä. Siis en ala. Miten voikin pieni mies sairastaa jatkuvasti. Milloin kuumetta ja milloin taas yskää ja nuhaa. Tällä kertaa tuo jälkimmäinen. Hengitys rohisee ja nenästä valuu paksua limaa. Viime yö oli kuin suoraan H*****n esikartanosta. Lienenkö nukkunut neljää tuntia kauempaa - ja senkin tuhannessa ei pätkässä. No eipä mitenkään uutta.

Tänään hakemaan koristearonian taimia. Tarkoitus olisi ainakin, mutta tuo vesisade... Pienen pieni peltokin odottaa kääntämistä, jotta saisin sinne sitten istuttaa mansikan taimia, perunaa, porkkanaa, salaattia, herneitä ja sipulia. Ihan tosin vain sen verran, että saisi jotain edes maistella suoraan omasta pellosta. Säilytystilaa kun ei ole monille kymmenille kiloille.

Ja Saamuska se vaan jatkaa maailman valloitusta. Ranskaan.. huoh**** kateudesta vihreä.

Lila: ei meilläkään mies oikein bonjaa noita vauvan iho juttuja. Tai nyt se on oikeastaan hieman skarpannut, koska T:llä ollut niin kamalan kuiva iho, jota poika sitten rapsuttaa jatkuvasti niin että kynsii itsensä verille. Mutta Neitin neloisleuka makkaroineen saa hauduttaa pukluja.... Niitä on kuulemma niin vaikea puhdistaa ???? Miehen logiikka on sitten vähintäänkin outoa!

Ja T@hti ja Kukkuu, jaksuja loppuraskauteen (meinasin kirjoittaa että loppu rakkauteen... ), missäs välissä ne nuo viikot oikein ovat huristaneet? Edelleenkin sitä ihmettelen.

Väreistä: pukeutumisessa musta, punainen, ruskea. Juuh, tylsä tyyppi olen. Sisustuksessa suosin sitten enemmän värejä. Tummaa puuta, lähinnä tummaa pähkinää löytyy kodista. Vaaleita seinäpintoja. Verhoissa, tyynyissä ja matoissa sitten enemmän värejä. Jokaisesta huoneesta löytyy oma pääväri: keittiöstä keltaista, pesuhuonetiloista sinistä, vessa on vihreä, oma makuuhuone tummaa roosaa. Tässä esimerkkejä. Sohva meillä on limen vihreä, mutta se on jo viisi vuotta vanha, joten en ole sitä ostanut nyt, kun väri on trendikäs. Olen vain aikaani edellä ;D

Hyvä paistinpannu on valurautainen.

Ja Sinillä siivous sujuu! (paitsi että ylihuomenna tulee siivooja taas, pesee ikkunat! Kipii!)

Olikos jotain muuta?

Enkeli(kö) kyseli sitä omaan huoneeseen nukkumaan siirtämisestä. Meillä T:n yöunet parani kerralla, kun poika siirrettiin viime kesänä omaan huoneeseen. Mulla säälitti silloin pikku ressukka, mutta poikapa ei ollut moksiskaan. Parina ekana iltana pienet itkut ja siitä se lähti. Ja tuttipullo ja tutti otettiin pois samalla viikolla tässä männä talvena, ja hyvin meni sekin. Ei olen pulloa kaivannut eikä tuttia kysellyt kuin kahtena eka iltana. Vain muutaman kerran on Neitin tutin ottanut ja laittanut omaan suuhun.

Ja Allille: jos pissaa tulee ja vaipat kastuu, ja lapsi on hyvän tuulinen, niin saa nesteitä tarpeeksi! Meillä poika juo mielellään pillimehuja, kokeile. Ne voi ainakin helteisenä päivänä olla avuksi!

Mutta nyt kuuluu T heräävän. Huoh*** oisi saanut vielä nukkua vähän aikaa...

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
10/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana erinomaisen tiivis ja lämminhenkinen viikonloppu. Olipas ihan ihqua! Vanhempani ja systeri miehineen, puolin ja toisin suvunvoimaista syöminkiä.

Nyt on laukut ja auto pakattu, joskos kohta ottaisimme viikoksi hatkat. Lemmut saatiin laitumelle yöllä kello 2, onneksi meillä ei koskaan ole mitenkään hektistä tämä elo:D

Pienellä äänellä, kiitollisella sellaisella, pelokkaalla ja toiveikkaalla äänellä kerron että luulen, uskon ja toivon, että Motin algeerioissa on menossa taitekohta. Riisi sopii, samoin päärynä, kolakeksit (joissa on vaikka mitä) ja maissi. Neocate menee enää nukkumaan ja päikkäreille mentäessä. Elämä tuntuu uskomattoman paljon jo helpommalle kun voi vaihdella ruokaa välillä riisi, maissi, peruna. Muita lihoja kuin poro ei vielä ole, mutta kohta kokeillaan possu. Ja kun vähän saa antaa keksiä, joka on Motin suurta herkkua. Pitkä taival on ihan varmasti vielä edessä, mutta me olemma äärimmäisen kiitollisia jo tästä. Silmät loistaen Motti syö uusia ruokia.

Yhteys ulkomaailmaan ei reissusta huolimatta katkea, joten ainakin taustailemassa kÄyn, jos en Kirjoittamaan kerkeä.

Aavis ja Motti-super ihana1v8kk

Vierailija
11/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa kovasti. Onneksi aamusta oli 2h pätkä sateetonta, päästiin ulos.

Ihana kuulla Aavis, että Motille on löytynyt uusia ruokia, jotka sopii! Tosi hienoa. Toivottavasti pian uusi lihakin sopis. Olenkin miettinyt männä päivinä, että mikähän se mahtaa kaikkein allergisimpien lasten ruokavalion tilanne olla tätä nykyä.

Tänään on miehen 3-kymppiset. Juhlat on sitten joskus, nyt sai vaan sitruunamarenki torttua ja pari cd-levyä. Muuhun ei nyt kyennyt tämä rouva.

Nukuinpa viime yönä niin huonosti, etten aikoihin. Ja Onnikin heräsi jo 7.15. No ei paha ollenkaan, ehtipä nähdä iskän aamulla. Ekana kun Onni herää ja nousee seisoon pinniksessä, alkaa hokea isi isi isi, jos mies on mennyt jo alas. Tai sitten mummua hokee, jos me molemmat ollaan kotona aamusta miehen kanssa. On varsinainen mummun poika kyllä Onni.

Tutti. Siitä pitäs päästä meillä eroon. Joskus tulee mieleen kun olen nukuttamassa ja kuuntelen Onnin touhuja ennen kuin uni voittaa. Onnillahan on 3 tuttia sängyssään ja vaihtelee niitä koko ajan suussa kun odottaa unta. Joskus se ääni jo ihan ärsyttää ja mietin, että heitänkö kertaheitolla kaikki meneen. Mutta olen vaan niin mukavuuden haluinen nyt, etten viitsi pilata öitä.. Itsekäskin varmaan, kun en ajattele lapsen hampaita:/

Nyt mä menen vaakatasoon, jos vaikka tulis uni.

T-P

Vierailija
12/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusvinkkien kanssa samaa plaatua... ruotsalaisia tanssuorkestereita:

http://www.omodern.com/kult/pages/Garvis.html (näppää nuolella eteenpäin)

Ihaneja namupaloja! :)

Motille superzemiä gastromaailmaan! Hura.

Hellulla on oikeastaan toisinpäin - tuntuu ettei enää mikään sovi. Ei edes sellaiset mitä ennen on syönyt päivittäin. Mutta enp valita, on meillä niin monta ruoka-ainetta (ainakin 6) että hyvin selvitään... ja syödään sit vaikka sahanpuruja, kunhan yöllä saa nukuttua.

Teukka: mikä lipasto sulla on työn alla? Ihmeelliseltä kuulostaa... minen koskaan ole Ikea-kaman kanssa moisiin ongelmiin. Omanlaisiahan ne ovat, mutta kokoaminen on yleensä viimeisen päälle mietitty. Öh, tai sitten en vain ole osunut ongelmiin kun tuo meitin Ikea on Billy-sarjaa, joka on vanha kuin taivas. Äh. Onskua kerallenne kuitenkin.

Diipadaapa, pitäisi työhomma tehdä mutku ei huvita.

Aurinkokin paistaa.

Kunnes jälleen kohtaamme,

m:) + päiväuinuH

Vierailija
13/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän uusi paistinpannu on hackmannin Kovanaama, oli ainoa induktiopannu Prismassa kun menin uutta ostamaan. Ihan hyvä se on, painava kun mikä mutta toivottavasti rahansa väärti.

Meillä unikoulu menosssa, palaan myöhemmin kertoilemaan miten menee. Nyt rankkaa, poika huutaa ja huutaa ja huutaa öisin. Me ollaan oltu liian kilttejä ja annettu liian usein sille periksi. Sen siitä nyt saa. Nyt kärsitään.

salaisen laakson reissu kuulosti hyvälle.

gottago, tsau!

äk rv 12 ja uniongelmainen taapero

Vierailija
14/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpa taas ettei unohdu:)

Oltiin viikonloppu mökillä pojan kanssa kera mun äidin. KIvasti meni vaika ensin epäilin. Ruoka maistui hyvin ja uni matkasängyssä. Tosin nukkui vähemmän kuin kotona pväunia 1,5 h ja aamut alkoi jopa 6.40 sunnuntaina, mökillä ei ole rullaverhoa niin arska tulee läpi jo kuudelta. Pitääpi heittää ikkunaan ens kerralla joku viltti. paljon oli katseltavaa j apoika oli itse aurinko.

Pojalla on nyt kamala nuha ja yskä, nenä valuu kokoajan, itselläkin nuhainen olo, kurkkukipu onneks loppui.

Tänän poika heräs jo 6.50 ja aamu meni kiukuttelessa, silti pväunille nukahtamiseen meni 20 minsaa. Meillä tuo pvä ja yöunillemeno viivästynyt. Poika pyörii petissä jopa puol tuntia,onko teillä muilla tällästä?

Nyt poika siis unessa, taidan kohta mennä syömään makkarasoppaa tarjoan sitä pojallekin.

G: paistinpannu en muista merkkiä mutta kallis se oli joitain 60 euroa.

Sisustus : sinisestä tykkään kovin ja melko tummasta puusta, valkosesta en tykkää lainkaan ja 20- vuotiaana kaiken piti olla valkosta:)

Sit G: annateko taaperoiden syödä herkkuja? mä olen antanut syödä keksiä, pullaa, jätskiä jos itsekin syömme. karkkia en anna, mies antaa joskus maistaa. ennen ajattelin ettei namua ennen 3v muta sit ajattelin etten halua siitä kiellettyä hedelmää.

eipä tänne muuta, arska koittaa paistaa tuolta pilven takaa...

Vierailija
15/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ihanaa oli, aurinkoa, lämpöä, hyvää ruokaa röyh...

Takaisin en olisi tullut jos ei olisi ollu pakko.

Laitan pari reissukuvaa s.postiin jossain vaiheessa ja reissukuulumisia kunhan kerkiän.

Hilu

Vierailija
16/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tänään näin livenä ensi vuoden työsarkani. Tulin siihen tulokseen, että tuskin laakereillani makaan ;)

hk

positiivisena, mutta mietintämyssy päässä

-linkit kelpasi

**mitä tehdä kun on itse keksinyt hyvän leikin ja sitten ei enää noin tuhannennen kerran jälkeen jaksa ja toinen senkun hinkuu _ankka ankka*** Eilen illalla sanoin, että Ankka menee nyt nukkumaan peiteltiin se yhdessä. Ja aamulla taas jee jee ankka -herää herää- Voisiko ankka kadota? *hmm. vain siksi että äiti on fed up.** Ei siis tämän suurempia huolia....

Vierailija
17/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Frittes Gäng- näytti ihan niiltä tän vuoden euroviisuehdokkailta, jotka oli pukeutuneet valkoisiin ... aika monella maallahan oli semmoiset, en pysynyt perässä laskuissa...Kiitosss Mersu muhevista linkeistä!

Huraa seiskeentluku - sisustukset uhkeita kertakaikkiaan! Tackar och pockar!

Kokoontumisajo kuulostaa aivan verrattomalta - eikun H-teemaa kehittelemään... - ayap kuulolla onko hän? Miehen sisko siis (41 vee) tuli vastikää isoäidiksi (!!) ja tullaan sinne rixun suuntaan jo ennakkoon, vaikka lapsenlapsensa nimiäiset ovat vasta sunnuntaina, eli oisko tuo to tahi pe (8.-9.6)ok rillata - mulla on ainaskin kertisgrilli ;-O - meidän pihalla perus pallogrilli, haluisin ostaa sellasen pinkin pikkupallon piknikreissuille, mutta onkohan siitä mihkään?

Hyvää reissua Aavikselle - mainiolta kuulosti teidän viikonloppu, ja hyviä uutisia Motin ruokailusta kiva kuulla.

Meillä jatkuu H:lla tuo ihottuma jonkintasoisena, pidime molemmat muutama kk sitten maidottoman ja kananmunattoman, mutta ei juuri ollut apua (pidimme n. 5 viikkoa sitä dieettiä) - epäilen tomaattia mm., joten sitä ei anneta, tosin joskus kun itse syön sitä, tuleehan se maidosta - epätoivoa jonkintasoista iho-oireiden kanssa - tuntuu että olen ollut tässä tilanteessa jo niiiin kauan, imetyksen lopettaminen kait auttaisi selvittelemään hommaa, nyt taas on matka tulossa kolmen vkon päästä ja en varmaan tohdi ennen sitä - onneton mä...

Tepsun hyllypropleemin kuulostaa tutulta, meillä ikea ei ole oikeen huippupisteillä just noiden " sopimattomuuksien" takia - yksien (ivar muistaakseni, mäntypuuta, mitkä maalattiin pirteänharmaiksi...) kaapin ovien (pariovien) valiin jäi parin sentin rako, kun se kasattiin ihan ohjeistuksen mukaan - ja poraa ollaan jouduto toisinaan käyttämään, ei sillä pelkällä ruuvinvääntimellä ihan aina selviä.

Meillä Opan pannu, nyt jo kohtuu mennyttä - tarttis tollanen dahlström jostain alesta bongata - tätänykyä valurauta rules

Sorget taas yleisesti, en kerenny lukea oikeen pinoa, palaan lukemaan sitä jollen nyt sitten innostu tekemään hommaa mikä viittä vile valmis ja tarttis pistää kuvat kopiolaitokselle - ehkä ensin huvi ja sitten työ...

Ai niin, tuttiregressiota täälläkin koettu, nyt H killJuu myös päivisin tutin perään, oli jo pitkän aikaan vaan unituttityyppinen tapa - mikä tää nyt, tiedä hantä - ja meikä lipsuu taas....

Lämpöistä päivää!

Maija

Vierailija
18/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki:

http://shop.hulger.com/product.php

Ken tarttee, niin minäkin.

linkityksestä innostuneena

M

Vierailija
19/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa takasin Hilu!!MAlttamattomana odottaa matkaturinoita :-)

Hipsu:POjalla oli kissa-käsinukke,Musti nimeltään....tosi kiva olikin..Piti Mustin välillä lähteä reissuun kun ei äiti tai isi enää jaksanu =0

G:Typykkä saa jätskiä ja karkkia ja keksiä..ei hyvä,mut ei voinu olla antamatta kun isompi syö...Yritettää kyllä karkit syödä piilossa mut jätskiä osaa jo huutaa pakastimella!!!Pullat nyt jäi kun todellakin on kananmuna-allerginen :-( Mua tuo kanamuna stressaa kun olen raakapakasteleipoja ja monessa taitaa munaa olla??!!

Ihanaa että Motti on saanut lisää sapuskaa :-)))))

NEiti heräs...Kaupan kautta poikaa hakemaan!

jatu

Vierailija
20/28 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mieluummin varmaan siellä lämmössä kuin täällä vesisateessa. Tosin ei taida Helssingin yllä nyt sataa..

Manteli nakkasi hyvän gallupin ilmoille. Asiaa aina pohdin itsekin silloin tällöin. Minusta kun tuntuu, että jotkut ajattelee mun olevan turhan tiukka herkkujen suhteen.

Allergiat (viljat) rajoittaa jo paljon tuota asiaa mutta en muutenkaan halua kasvattaa lasta herkuilla. Tämä ajatus siitä, että on aina ollut suht pieniruokainen. Tosin nykyään syö ihan ok, kun saa itse syödä. Annan keksiä tai vastaavaa, jos on sellainen tilanne, että ollaan isolla porukalla pöydän ääressä juomassa kahvia ja Onnikin silloin tajuaa olla vailla. Jos menen kaverin luo, otan aina yhden keksin (hui hurjaa!) mukaan, että saa ruuan päälle syödä sen, kun itse juon kahvit. Yleensä tyytyykin yhteen. Tavallista pullaa ei osaa olla vailla, tietää sen olevan pullaa muttei halua. Kun ei ole oikeastaan koskaan saanut. Joulun aikaan leipoi itse ja söikin mutta ei sen koommin, kun vehnä ei sopinutkaan.

Mehua ja jäätelöäkin annan harkiten. Sokerin saanti kun kovettaa mahankin. Eli jos Onni näkee kaapissa mehua ja sanoo " muijaa" (=mehua) en yleensä anna. Juomana yleensä vesi ja maito. Mutta " retkellä" ollessa saa sitten. Kuten eilen, mies meni Ainolan puistoon, semmonen ihana puisto kaupungin kuppeessa, jossa on paljon siltoja ja puroja ja lintuja. Siellä sitten käytiin kahvilla (menin autolla perässä) ja Onni sai mehua. Ja joi kyllä innolla.

Minäkään en tahdo makeasta mitään kiellettyä hedelmää ja siksi annan kyllä, tosin en karkkia. Tätini naapurissa antaa aina yhden suklaanapin kun kävellään ohi (tämän vuoksi olemme muuttaneet reittiä:)). Aina puhun veljen vaimosta, joka antaa kyllä pullaa, karkkia ja mitä vaan kaikkiruokaiselle pojalleen. Melkeinpä näen sen toisena ääripäänä sille, ettei antais karkkia tms. Mun mielestä kohtuudellakin kun antaa, ei makeasta tule kiellettyä hedelmää.

Pitkää paatosta. Jokainen tekee tavallaan, enkä tarkoittanut nyt arvostella muita. Mutta itsekään kun en joka päivä syö herkkuja, niin miksi lapsi? Auts, syönhän mä pullan joka päivä:) Niin ja periaate on se, että yleensä kyllä vaadin, että lapsi on syönyt kunnolla ruokaa, jotta saa herkkuja.

Mutta niinhän se on, että yhden lapsen kanssa on helpompi olla tiukkis ja mä nyt taidan sitten vähän olla.

TiPi