Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten välttää kuntouttava työtoiminta?

Vierailija
25.04.2025 |

Työkkärin täti on laittamassa mut kuntouttavaan vaikka olen täysin työkykyinen, ei mitään terveysongelmia tai muita esteitä vastaanottaa työtä, en käytä päihteitä, arki sujuu hyvin ja korkeakoulututkintokin löytyy. Tuntuisi täysin naurettavalta mennä puuhastelemaan syrjäytyneiden kanssa jonnekin askartelupajaan. Miten vältän tämän? Töitä haen aktiivisesti. 

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkien kanssa puuhastelu on mukavaa ja erittäin kuntouttavaa. Muista pitää lompakko tallessa. T. Sossutätisi

Vierailija
2/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta tämä kiinnostaa minuakin. Voisitteko, asiasta jotain tietävät, vastata jotakin tähän kysymykseen? 

Kuntouttava ja muut tempputyöt eivät enää poista kunnan sakkomaksua, joten luulisi, ettei löytyisi kunnon syytä laittaa ihminen niihin. Kuntouttavaa ei ole ennenkään saanut käyttää sakkomaksun välttämiseen, mutta niin on kuitenkin tehty.

Vai halutaanko kuntouttavan nimissä ryhtyä teettämään oikeaa työtä, mistä ei kuitenkaan haluta maksaa palkkaa?

En haluaisi 63-vuotiaana joutua istumaan kahvilla alkoholistien kanssa, saati joutua tekemään jotakin oikeaa työtä, josta vain palkka ja työsuhde puuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla jotain ongelmia täytyy olla, jos kuntouttavaan ovat laittamassa.

Vierailija
4/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei onnistu työllistymään, niin laittavat kuntouttavaan. Kai heillä on joku sääntö tähän.

Vierailija
5/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella hän olisi laittamassa? Eihän noihin kai edes saisi laittaa työkykyistä. 

Vierailija
6/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuninpankkopojalla on blogissa tähän ohje, mene etsimään

Vierailija
7/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei onnistu työllistymään, niin laittavat kuntouttavaan. Kai heillä on joku sääntö tähän.

Sääntö taitaa olla se, että pelkkä pitkäaikaistyöttömyys ei ole syy joutua kuntouttavaan.

Vierailija
8/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille ettei se poista kunnalta sakkomaksua ja on siksi turhaa kaikkien kannalta

Vierailija
9/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vapaaehtoista,ei sinne voi pakottaa.

Vierailija
10/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan askarteleen, onpa jotain tekemistä.

Vierailija
11/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaan ei saa ohjata työkykyisiä.

https://yle.fi/a/3-11100079

Vierailija
12/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Kun työkykyäni oli jäljellä - työkkäri tarjosi vain askartelupajaa tai työkokeilua.

Nyt olen 25% työkykyinen. Niin en pääse enää päivähoitoon pajalle. Aika käy pitkäksi.

Työhakuvelvoite 0 paikkaa / kk, mutta minun on oltava kokopäiväisen työn hakijana. Työkkäri sanoi, etteivät lähetä minua töihin.

Vierailija
13/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painostus on kyllä niin kovaa että voisi sitä jo pakottamiseksi sanoa.

Vierailija
14/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kunnalle saa sitä sakkomaksua mahd. paljon? Pitäisi varmaan kokeilla sitä. Alkaa kummasti kiinnostamaan oikeiden työpaikkojen tarjoaminen.

Vierailija
15/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan polvileikkausta, työkyvytön. Kävely vaivalloista ja hidasta. Työvoimatoimisto ehdotti kuntouttavaa työtoimintaa. Lääkärin mukaan työkyvytön mihinkään työhön. Kyselin kuinka aikovat kuljetuksen järjestää työtoimintaan. Ehdottaminen loppui siihen.

Vierailija
16/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kirjoita nimeäsi siihen paperiin, missä sovitaan kuntouttavan työtoiminnan aloittamisesta.

Vierailija
17/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pääsee sillä, että hankkii töitä.

Vierailija
18/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo sana "kuntouttava" tarkoittaa tässä yhteydessä? Minä käsittäisin, että jokin huonokuntoinen kuntoutuu parempaan kuntoon. Mitä heille siis käytännössä tapahtuu kuntouttavassa työtoiminnassa?

Vierailija
19/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painostus on kyllä niin kovaa että voisi sitä jo pakottamiseksi sanoa.

Heitä voi muistuttaa että heillä on hallintolain perusteella velvollisuus kertoa asiallisesti ja faktaan perustuen vaihtoehdot sekä mikä on pakollista, mikä ei. Ne ei halua sitä tehdä koska johto pakottaa niitä tunkemaan ihmisiä palveluihin, aikoinaan saklomaksujen välttelemiseksi. Voi kysyä mm mihin lakipykälään pakko perustuu, pyytää heitä näyttämään kyseinen pykälä yms. 

Vierailija
20/68 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit todeta, ettet tarvitse kuntouttavaa.

Minulle alkoi myös ehdotella kaikenlaisia työllistymistä edistäviä toimia. Vähän pitkin hampain suostuin CV:n teko kurssille. Oli lyhyin kurssi millä olen käynyt, sen piti alkaa kello 14.00, 14.10 olin jo kotimatkalla - CV:ni oli hyvä eikä kaivannut korjauksia.

Kuntouttavasta minulla on hyvä kokemus, mutta valitsinkin paikan itse ja pääsin kuntouttavasta palkkatukityöhön samaan paikkaan. Turha sanoa, että palkkatukityö kuntoutti tehokkaammin.