Minkä ikäisenä teillä lapsi on ekoja kertoja ollut iltoja yksin ja mennyt yksin nukkumaan?
Mielestäni alakoululainen on siihen vielä liian nuori, mutta lähivanhempansa mielestä jo 7-vuotiaana voi niin tehdä. Lapsi itse puhuu yksin olosta ikävänä ja että mielummin valvoo yöhön, kuin menee yksin nukkumaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne on se että lähivanhempi tulee töistä puoliltaöin, on hän todennäköisesti lähtenytkin sinne jo kolmen maissa. Eli lapsi tulee koulusta (vai onko IP:ssä sinne lähemmäs viittä) tyhjään kotiin, on yksin koko illan ja nukkumaankin pitäisi osata mennä?????????
LASU
Näin. Eli vanhempi on lapsen kanssa ehkä aamuisin hetken ennen koulua. Ellei vanhempi sitten nuku aamuisin ja lapsi huolehtii itse omatoimisesti myös aamut.
Minä en olisi katsellut tuollaista päivää kauemmin varsinkin jos lapsi on asiasta ahdistunut. Oman lapsen hyvinvointi on minulle huomattavan paljon tärkeämpi kuin jonkun exän "oikeudet".
Meidän Pertti taisi olla 32 kun ekan kerran uskallettiin jättää yksin kotiin kun lähdettiin naapurikuntaan häihin jossa oli häävieraille myös majoitus. No itkunsekainen puheluhan sieltä silti tuli puolen yön aikaan ja palattiin kotiin. 42-vuotiaana oli yksin yön kotona kun olimme risteilyllä. Kotiin palattuamme näytteli kyllä reipasta mutta näki selvästi että oli ikävöinyt kovasti.
T: Martta-Tuutikki Hörpötti
Alkup. kirjoitti:
Asumme eri paikkakunnilla, joten arkipäivien vastuu on valitettavasti vain toisella. Olen toki halukas lähivanhemmaksi, mutta se muutos menisi sitten todennäköisesti riitaisesti ja oikeusteitä.
Okei, jos olet noin vastentahtoinen, niin antakaa lapsi johonkin sijoituskotiin, jossa lapsesta huolehditaan ja välitetään oikeasti. Se on lapselle ehdottomasti paras ratkaisu. Sinä ja exä voitte tavata lasta joskus viikonloppuisin, kun teillä ei kerran ole minkäänlaista kykyä ja kiinnostusta huolehtia hänestä oikeasti.
Asumme eri paikkakunnilla, joten arkipäivien vastuu on valitettavasti vain toisella. Olen toki halukas lähivanhemmaksi, mutta se muutos menisi sitten todennäköisesti riitaisesti ja oikeusteitä.