Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat! Paljonko omaa aikaa/kahdenkeskistä aikaa puolison kanssa saatte normaaliarjessa?

Vierailija
11.08.2019 |

Nyt ei siis oteta huomioon mitään lomia ja kerran kuussa tapahtuvia treffejä tms.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa minulla on aina perjantaisin kun pääsen töistä jo klo 11, en hae lapsia silloin heti päiväkodista koska heillä on juuri ruokailut ja uniaika meneillään. Tuossa tulee omaa aikaa 2-3 tuntia vähän riippuen siitä mihin aikaan he heräävät päikkäreiltä.

Ja tuon lisäksi omaa aikaa on joka toinen viikko pe-ma kun lapset ovat isällään.

Vierailija
2/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään miehen kanssa kahdestaan lenkillä kolmena iltana viikosta. Ja tietty ilta-aikaan on aina kahdenkeskistä tai omaa aikaa kun lapset menevät omiin huoneisiinsa klo 22.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa treffeille? Onko nykyisin tavallista, että parisuhteessa olevilla on sivusuhteita ja tapailua muiden kanssa?

Minulla ei ole omaa aikaa lainkaan, koska esimerkiksi ystävien kanssa vietty aika ei ole omaani. Töissä aika ei ole omaani eikä oikeastaan jumpassakaan saa täysin päättää, mitä tekee. Lapset ja puoliso on yhtä sitovia.

Vierailija
4/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on nukkumassa. Muuten ei ole omaa aikaa tai kahdenkeskistä aikaa. Eli siis iltaisin noin 2,5h ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
5/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa aikaa kahdestaan on harvoin, koska mies on viikot töissä toisella paikkakunnalla, joten viikonloput ovat enimmäkseen sitten koko perheen yhteistä aikaa.

Omaa aikaa minulla on parina iltana viikosta kun naapurissa asuva siskoni tulee hetkeksi meille vahtimaan lapsia niin pääsen käymään kävelyllä/näkemään ystäviä.

Vierailija
6/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuussa treffeille? Onko nykyisin tavallista, että parisuhteessa olevilla on sivusuhteita ja tapailua muiden kanssa?

Minulla ei ole omaa aikaa lainkaan, koska esimerkiksi ystävien kanssa vietty aika ei ole omaani. Töissä aika ei ole omaani eikä oikeastaan jumpassakaan saa täysin päättää, mitä tekee. Lapset ja puoliso on yhtä sitovia.

Sinäpäs se olet vallaton pilkun*ssija.

Vierailija
7/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran viikossa iltaisin 1-2h harrastukseen täysin omaa aikaa (miehellä suunnilleen saman verran). Kahdenkeskistä aikaa kuukauden-parin välein päivä tai kokonainen viikonloppu.

Vierailija
8/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa ehkä 2 krt viikossa. Miehen kanssa yhteistä aikaa joka ilta noin 1-2h mutta ei väi tehä mitään mistä lähtee ääntä ettei lapsi herää.

Vierailija
9/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisena iltana on lapsivapaata aikaa kunhan he nukahtavat. Eli noin 20.30 alkaen. Ja nukkumaan me miehen kanssa mennään yleensä 00.30-01.

Tuo aika käytetään aina miten lystätään, joskus saatetaan käydä lenkkeilemässä ihan itsekseen, välillä katsellaan leffaa tai pelataan jotain.

Vierailija
10/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suurperhe eikä mummoloita tai muita.

Parisuhdeaikaa on arkena 23- 04.45 kun talo hiljenee mutta yleensä menee niin että toinen on jo nukkumassa kun toinen tulee sänkyyn ja aamulla herään aina yksin kun mies lähtenyt töihin.

Vkl urakoidaan kaikki siivous, kauppa, korjaus ym. jutut. Ja sama juttu. Yhteistä aikaa vain yöllä.

En edes tiedä milloin oltaisi oltu miehen kanssa pelkästään kahden. Ei sellaisesta uskalla haaveillakaan. Alettiin odottaa esikoista heti 2kk seurustelun jälkeen ja tässä sitä on mennyt ruuhkavuosissa 12 vuotta.

Omaa aikaa saan viikonloppuisin niin paljon kuin haluan.

Vierailija
11/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan ollenkaan. Silloin tällöin (joka toinen kuukausi) mies saattaa lähteä hetkeksi pois kotoa lapsen kanssa, jotta saan esim. siivottua rauhassa yksin.

Vierailija
12/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. tunti joka ilta kahdenkeskeistä aikaa. Omaa aikaa en oikeastaan kummemmin tarvitse, joskus pääsen yksin suihkuun tai viikonloppuna aamuisin mies hoitaa lasten aamupalat niin saan löhöillä.

Vierailija
13/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäpäs se olet vallaton pilkun*ssija.

En kuvittele, että puoliso olisi aina ehdottomasti 100% uskollinen, mutta treffeilläkäyminen, vaikka on parisuhteessa - minusta se ei ole suhteelle hyväksi. Muiden tapaileminen luvan kanssa ei jotenkin tunnu parisuhteelta.

Vierailija
14/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta miksi yhdessä asuvan parin pitää käydä treffeillä?

Vierailija
15/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin tykkään käydä mieheni kanssa ulkona syömässä tai leffassa tai vaikka vaan kahvilla tai lasillisella. Mielestäni vastaa ihan treffeilläkäyntiä vaikka yhdessä asutaankin. Se tuo kivaa vaihtelua arkeen.

Miksi sinä haluaisit tuon kaltaista treffailua kutsua? Vai tarkoitatko, että oman miehen kanssa ei tarvitsisi muuta kuin istua kotona?

Vierailija
16/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa/kahdenkeskeistä aikaa iltaisin tunti pari kun lapset on mennyt nukkumaan.

Omaa aikaa kuntosalilla kahdesti viikossa kun vien lapset sielä olevaan "lapsi parkkiin".

Lasten yökyläily muutaman kerran vuodessa jolloin pyritään järjestämään kahdenkeskeistä aikaa.

Arki on hektistä ja kiireistä, yhteen pelaamista niin homma toimii:)

Vierailija
17/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin tykkään käydä mieheni kanssa ulkona syömässä tai leffassa tai vaikka vaan kahvilla tai lasillisella. Mielestäni vastaa ihan treffeilläkäyntiä vaikka yhdessä asutaankin. Se tuo kivaa vaihtelua arkeen.

Miksi sinä haluaisit tuon kaltaista treffailua kutsua? Vai tarkoitatko, että oman miehen kanssa ei tarvitsisi muuta kuin istua kotona?

Olen kutsunut sitä ihan tylsästi syömässä/kahvilla/leffassa/lasillisella käymiseksi.

Vierailija
18/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kutsunut sitä ihan tylsästi syömässä/kahvilla/leffassa/lasillisella käymiseksi.

Me puhutaan treffi-illoista, silloin harvoin kun kahdestaan mihinkään päästään 😄

Vierailija
19/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa vain iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Silloin kun lapset leikkivät keskenään pihalla tai huoneessaan, tai katsovat telkkaria niin meillä on ainakin kuvitellusti kahdenkeskistä aikaa :) 

Vierailija
20/27 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hankalaa sanoa. Erityisesti tuo "oma aika". Miten se määritellään? Esim. tänään heräsin klo 6.30. Muu perhe nukkui vielä tunteja. Valmistelin tämän päivän ruoan (paistoin lihan uuniin, kuorin ja pilkoin perunat ja juurekset maustumaan). Tein alkuviikolle lasagnea valmiiksi. Siivosin keittiön. Pesin, kuivasin ja taittelin pari koneellista pyykkiä. Samalla katselin Netflixiä. Oliko tuo omaa aikaa? Tuollaista omaa aikaa minulla on päivittäin kun lapset ovat huoneissaan ja mies nukkuu tai on töissä.

Miehen kanssa ollaan arkena kotona herellä max pari tuntia illassa. Lapset ovat toki usein myös kotona. Menen samaan aikaan nukkumaan kuin lapset. Mies valvoo myöhempään. Kävelyllä tai kaupassa käydään joskus kaksin.