24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä enää töihin
24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä kuulemma enää ikinä töihin Suomessa. Hän perustelee työttömänä oloaan sillä, että ei halua tukea nykyistä Euroopan poliittista tilannetta verorahoillaan. Väittää myös ettei heidän sukupolvensa muka tulisi ikinä edes saamaan eläkkeitä. Mikä neuvoksi? Tuleeko poikani vielä järkiinsä ja onko tuo vaan nuoruuden kapinallisuutta? :/
Kommentit (341)
Poems kirjoitti:
Pelkäät että
poikasi pummi
kenties tuleva kotinsa
slummi.
Idealismia hänellä riittää
en tiedä ketä
siitä voi kiittää.
Mutta täytyy pitää
toivoa yllä
hänenkin tiensä
selkiytyy kyllä.
Tuula sinäkö siellä?
Meslewin omistaja käyttää runomittaa
Kun palstailee
Vierailija kirjoitti:
Hommaa pojalle tyttöystävä jonka kanssa hän alkaa suunnitella tulevaisuutta. Oma perhe pistää pojat automaattisesti tekemään töitä.
Vaihtoehtoisesti syrjäytyneitä hikkyjä ei mikään jaksa kiinnostaa, paitsi pelaaminen ja kalja/pössy.
Maapallolla on jo ennestään liikaa ihmisiä ja töiden passaaminen on ympäristöteko.
Oman kasvatuksesi tai kasvattamattomuutesi tulos. Joo, elämän tarkoitus on lokkeilu ja eläkeikä.
Vierailija kirjoitti:
Oman kasvatuksesi tai kasvattamattomuutesi tulos. Joo, elämän tarkoitus on lokkeilu ja eläkeikä.
Miksi tuhlata yksi ja ainoa elämä työntekoon, kun voi viettää mukavaakin elämää?
Minkälaisen aatteen lienee imetyt äidinmaidossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa pojalle tyttöystävä jonka kanssa hän alkaa suunnitella tulevaisuutta. Oma perhe pistää pojat automaattisesti tekemään töitä.
Vaihtoehtoisesti syrjäytyneitä hikkyjä ei mikään jaksa kiinnostaa, paitsi pelaaminen ja kalja/pössy.
Maapallolla on jo ennestään liikaa ihmisiä ja töiden passaaminen on ympäristöteko.
Oliko tässä tarkoitus saada pojan elämä raiteilleen vai pelastaa maailma?
Työn saaminen loppui kun täytin 38 vuotta. Ny olen 48 vuotias. En tosiaan ymmärrä miksen pääse töihin koska olen hyvä työntekijä eikä kukaan ole koskaan sanonut että olen huono. Olen myös ahkera ja teen yleensä enemmän kuin muut. En ollut sairaslomalla kertaakaan 20 vuoden aikana mitä olin töissä. Sitten niitä palkataan jotka ovat sairaina monta kertaa vuodessa ja kuukausia sairaslomalla. Kaikenlaisia surkimuksia ja valittajia palkataan että kädet likääntyy työn tekemisessä. Olen tehnyt aina likaisia lapiohommia ja raksatöitä.
Kukapa töihin varsinaisesti haluaisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Työn saaminen loppui kun täytin 38 vuotta. Ny olen 48 vuotias. En tosiaan ymmärrä miksen pääse töihin koska olen hyvä työntekijä eikä kukaan ole koskaan sanonut että olen huono. Olen myös ahkera ja teen yleensä enemmän kuin muut. En ollut sairaslomalla kertaakaan 20 vuoden aikana mitä olin töissä. Sitten niitä palkataan jotka ovat sairaina monta kertaa vuodessa ja kuukausia sairaslomalla. Kaikenlaisia surkimuksia ja valittajia palkataan että kädet likääntyy työn tekemisessä. Olen tehnyt aina likaisia lapiohommia ja raksatöitä.
Mitäs et ole Virosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tässä tarkoitus saada pojan elämä raiteilleen vai pelastaa maailma?
Elämän raiteilleen saaminen lienee aika merkityksetöntä jos maapallo muuttuu ihmisille elinkelvottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisen aatteen lienee imetyt äidinmaidossa?
Vapausaatteen.
Huolehtikaa lapsistanne mutta komentakaa myös tarvittaessa sillä monet laiskistuvat kun saavat liikaa hyväksyntää kaikelle lusmuilulle sekä valittamiselle yms.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa töihin varsinaisesti haluaisi mennä.
Laiskat ihmiset. Työnteko on piristävää myös mielelle ja siitä saa rahaakin vielä. Valitkaa ammatti sekä työ sen mukaisesti mistä pidätte eikä vain rahan tai vallanhimon tms. takia.
ite oon DI, enkä saanu ku 2 h töitä DI:ten taulukoiden mukaan.
Kyllä on hyvin asiat, jos 25-vuotias ei halua mennä töihin. Ärsyttää elättää näitä pummeja. Vanhemmat lopettakaa ilmaisen hotellin ylläpito ja patistakaa nuoret omaan asuntoon ja omaan elämään.
Kannusta poikaasi vaikka ajattelemaan että juuri ne hänen maksamat verorahat kohdistetaabn suomen terveydenhuoltoon, koulutukseen ja infrastruktuuriin ja muutoin valtiolle tulevat veroeurot menevät eurooppaan. Tämähän on vaan ajatusleikki.
Ajatusleikki toisinpäin. Poikasi ostaa ruokaa ja maksaa arvonlisäveroa. Mitäpä jos nämä rahat menevät juuri eurooppaan? Ne rahat jitka on alvin muodossa kerätty.
Sano pojallesi, ettei sitten käytä myöskään yhteiskunnan palveluj: terveydenhoitoa, infrastruktuuria kuten katuja ja juomavettä, poliisin palveluja jne., kerran ei kanna korteaan kekoon.
Niistä palveluista mitään ei olisi olemassa, jos me töihin tarpeeksi terveet ihmiset emme kävisi töissä.
Hyvä, hienoa että Suomesta löytyy vielä itsenäisesti ajattelevia, periaatteen ihmisiä. En ole itsekään maksamassa veroja tähän typeryyteen. Tänään ollut taas monia uutisia aiheesta:
"Hoitoalan vaiettu ongelma": https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/608b069e-2d45-4700-b4bf-9f473b4def7f
"Opettaja kertoo Suomessa syntyneistä oppilaistaan, jotka eivät osaa suomea": https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011077617.html
Viranomainen paljastaa yksityiskohtia härskistä taksikuskien huijausvyyhdistä: Pelottava yhtälö: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011094372.html
Henkilökohtaisesti en ainakaan halua tukea rahallisesti millään tavalla sitä, että Suomi pilataan "progressiivisen" ideologian vuoksi. Sen kun maksatte itse verojanne ja kustannatte tämän pelleilyn.
Työllistyminen ei ole monen kohdalla enää ollenkaan siitä tahtotilasta kiinni, eli tilanne on vähän niinku plus miinus nolla. Tai onhan niitä ilmaisharjottelu paikkoja, jos haluaa niissä välttämättä nuoruutensa tuhlata. Suosittelen pojalle myös muuttoa, ja aivan ehdottomasti myös kielten opiskelua, nimenomaan ennen sitä muuttoa. Ei tämä maa tästä nouse enää jaloilleen jos ei tapahdu hyvin radikaaleja muutoksia niin valtion, työnantajien ja myöskin työntekijöiden asenteisiin.
itse opiskelin yhden tutkinnon 7 vuotta, sitten olen ollut sossun pummina 53 vuotiaaksi, toki opiskelin vielä 2 vuotta toisen yliopistotutkinnon samalla entisellä gradula, mutta sossun pummina olen jatkanna
opiskelu oli ihan ok, mutta töitä olen tehnyt n 3 vuotta yhteensä elämässäni, sekin oli ihan paskaa kun olin opettajan sijainen
pitäs keksiä joku sellainen työharrastus jossa saa tehdä mitä haluaa