Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä enää töihin

Vierailija
11.08.2019 |

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä kuulemma enää ikinä töihin Suomessa. Hän perustelee työttömänä oloaan sillä, että ei halua tukea nykyistä Euroopan poliittista tilannetta verorahoillaan. Väittää myös ettei heidän sukupolvensa muka tulisi ikinä edes saamaan eläkkeitä. Mikä neuvoksi? Tuleeko poikani vielä järkiinsä ja onko tuo vaan nuoruuden kapinallisuutta? :/

Kommentit (341)

Vierailija
301/341 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pojaltasi mikä häntä kiinnostaisi

Vierailija
302/341 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot pojalle että katkaiset välit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/341 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Vierailija
304/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä saa yksinkertaisesti aivan liian vähän, että se se olisi sen törkeän suuren ajan ja vaivan arvoista. Kolmen päivän työviikot kahden tunnin päivillä ja tuntipalkka vähintään 500 euroa (nettö-osuus), niin voisi harkita. Mutta viiden päivän työviikot kahdeksan tunnin työpäivillä on aivan liikaa vaadittu. Pyhien palkka nelinkertaiseksi.

Vierailija
305/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa hällä on vaan ahdistus siitä, että joutuu tekemään 40 vuotta töitä ennen eläkettä. Kyllä minuakin ahdistaisi 40 vuoden tuomio "pakkotyöstä".

Mistä olet saanut päähäsi että tämän päivän nuoret pääsevät jo 65 v. eläkkeelle?

Naiivia luuloa, valistappa hieman itseäsi.

No just sen takia eläkeikä nousee kun jonkun täytyy maksaa näiden kotona makoilevien elämä. Ei ne tuet mistään taikaseinästä tule. Eli kaikki kykenevät pitäisi saada johonkin töihin. 

Vierailija
306/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tule saamaan eläkettä tuolla menolla. Ettehän anna penniäkään rahaa?

Tulee saamaan eläkettä sen verran mitä pienipalkkainen vuosikymmenten työstä.

Vierailija
307/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole aikuisen 22v lapsen vanhempi ja kannustan tuota nuorta toimettomuuteen. Sossurahalla vain eteenpäin. Mutta kun on per...les niin innokas opiskeleen että. Itse olen töissä ollut ja oppinut sen, että parhaiten tienaa kun ei tee paljon mitään. Jos tienaa noin verot nousee. Työmatkoja einole enää vuosiin kompensoitu mitenkään. Tilanne nyt se että 1150 e saan anssaria kotona makaamalla + muut tuet päälle. Jos menisin töihin niin viime palkka oli juurikin tuon 1200e kk brutto kun osa-aikatyö. Bensat ja muut kulut siitä pois, niin väemmän jää käteen kuin nyt. Hullu siis työtä tekee. Viisas pääsee vähemmällä. Kokoaikatyötä ei ole eikä tule. Sitäkin on vuosien saatossa kokeiltu hakea tuloksetta. Tämä osa-aikatyökin oli ihan puhdas vahinko että sain. Se kuuluisa tuttu työssä hommasi tilalleen kun itse sairastui ja kelpasi jopa sinne sitten. En työtä vieroksu. Omakotitalossa hom asn paikat kuntoon ja hakkailen metsästä puut lämmitykseen. Jonkun autan kaveria kalja- & kahvipalkalla mökillä. Yms. Mutta en vain jaksa enää tätä työllisyys pelleilyä missä tekijä rikastuttaa vain muita ja itse jää nuolemaan näppejään.

Vierailija
308/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukin ajattelee miten ajattelee. Hän ei varmaan kaipaa teiltä rahallista avustusta ja perinnön voi testamentata muualle?

Vierailija
309/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole aikuisen 22v lapsen vanhempi ja kannustan tuota nuorta toimettomuuteen. Sossurahalla vain eteenpäin. Mutta kun on per...les niin innokas opiskeleen että. Itse olen töissä ollut ja oppinut sen, että parhaiten tienaa kun ei tee paljon mitään. Jos tienaa noin verot nousee. Työmatkoja einole enää vuosiin kompensoitu mitenkään. Tilanne nyt se että 1150 e saan anssaria kotona makaamalla + muut tuet päälle. Jos menisin töihin niin viime palkka oli juurikin tuon 1200e kk brutto kun osa-aikatyö. Bensat ja muut kulut siitä pois, niin väemmän jää käteen kuin nyt. Hullu siis työtä tekee. Viisas pääsee vähemmällä. Kokoaikatyötä ei ole eikä tule. Sitäkin on vuosien saatossa kokeiltu hakea tuloksetta. Tämä osa-aikatyökin oli ihan puhdas vahinko että sain. Se kuuluisa tuttu työssä hommasi tilalleen kun itse sairastui ja kelpasi jopa sinne sitten. En työtä vieroksu. Omakotitalossa hom asn paikat kuntoon ja hakkailen metsästä puut lämmitykseen. Jonkun

Jos neuvot siltä kantilta, miten tienaa eniten perusduunarina, eiköhän silloin kannata neuvoa tekemään työt pimeästi ja nostamaan samalla tuet.

Vierailija
310/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa hällä on vaan ahdistus siitä, että joutuu tekemään 40 vuotta töitä ennen eläkettä. Kyllä minuakin ahdistaisi 40 vuoden tuomio "pakkotyöstä".

Mistä olet saanut päähäsi että tämän päivän nuoret pääsevät jo 65 v. eläkkeelle?

Naiivia luuloa, valistappa hieman itseäsi.

No just sen takia eläkeikä nousee kun jonkun täytyy maksaa näiden kotona makoilevien elämä. Ei ne tuet mistään taikaseinästä tule. Eli kaikki kykenevät pitäisi saada johonkin töihin. 

Työttömistä halvimmiksi tulee juuri ne joita ei velvoiteta osallistumaan mihinkään "aktivointeihin" ja "kuntouttaviin". Noiden pyörittämiseen ja "aktiivvisuuden" valvontaan kuluu hirveä määrä rahaa. Jos lähtee karenssiuhka päälle, sen selvittämiseen kuluu rahaa ja lisäksi ensisijainen tuki katkeaa pitkän käsittelyajan ajaksi. Rahaa kuluu, kun siksi aikaa täytyy vaihtaa tukiluukkua ja nostaa toimeentulotukea.

Ennen ei ollut mitään tyhjänpäiväisiä "kuntouttavia" ia "aktivointeja". Eikä mitään työharjoitteluja ja palkkatukia, vaan firmojen ole itse maksettava työntekijöiden palkka kokonaisuudessaan. Virkamiespuolueet Kokoomus ja SDP kehittelevät näitä turhia ja järkyttävän kalliita rahareikiä lähinnä siksi, että firmat saavat työvoimaa halvemmalta ja saunakaverit kovapalkkaisia virkoja. Työttömistä on tehty näillä turhuuksilla paljon kalliimpia mitä ne muuten olisivat ja se on sitten pois esim. eläkkeistä.

Vierailija
311/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on hieno mies

Olen samaa mieltä ja olen 25v nainen.

Mielummin kuolen vaikka poliisin luoteihin kun he repivät väkisin orjahommiin, kuin teen jollain naurettavalla palkalla töitä rikastuttaen niitä jotka ovat jo satojen vuosien ajan olleet rikkaita.

Nuorilla on moraalinen VELVOLLISUUS olla menemättä noihin 9€/pv orjahommiin ja töihin joista jää vähemmän käteen kuin tuista.

Jos yhteiskunta ei pysty työn ja koulutuksen kautta edes tarjoamaan siedettävää elintasoa sen nuorille ihmisille, se ansaitsee kaatua omaan mahdottomuuteensa tai väkivaltaan. Minä en töitä tee 1800 eurolla sillä aikaa kun joku perintökakara repii firmasta osinkoja 500 tonnia joka vuosi sormea nostamatta.

Mikä ihmeen yhteiskuntasopimus? En minä tällaiseen järjestelyyn ole suostumustani antanut. Minut on pakotettu syntymään tänne köyhänä, enkä

Mitä jos pyrkisit opiskelemaan? Suomenmaassa on takuulla enemmän opintojen jälkeen työllistyneitä ja pikkuhiljaa vuosien ja vuosikymmenien aikana työssä edeten vaurastuneita kuin perintöruhtinoita. Itse, puolisoni ja aikuiset lapsemme (kaikki olemme opiskelet lukion jälkeen, minä ja mieheni koko ajan vielä vanhemmalla iälläkin) olemme opiskelet itsellemme tutkinnot.

Sinun asenteesi uhkuu ideologista uhriutumista. Kyse on laiskuudesta verhottuna tähän "minähän en matalapalkalla töihin mene, kun rikkaat kakarat vaan nostaa osinkojaan" p*****n. Ihan samalla, itse asiassa varmaan neljäsosalla sinun "matalapalkastasi" olen minäkin urani aloittanut. Ja kyllä, minä ja monet muut maksamme sinun kotona köllöttelysi. Jos maksaisit itse oman elämäsi saisit maata kotonasi vaikka maailman tappiin. Mutta kun et maksa.

Vierailija
312/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä laiskoja nuoria.  Ehkä oli vanhemmiltanne hätiköity päätös tehdä lapsia.

Vierailija
313/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkejärjestelmä ei kannusta töihin, kun saa saman tekemättä mitään asumistuen kanssa kuin pitkään pienellä palkalla töitä tehnyt. Kaiken lisäksi terveys voi mennä fyysisissä tai stressaavissa töissä. 

Myöskään ei kannata säästää pahan päivän varalle, silloin et saa toimeentulotukea. Kasupungin asunto kannattaaa hankkia ja siihen asumistuki. Paras tapa maksimoida tuet on olla tekemättä mitään ja odottaa takuueläkettä. 

Vierailija
314/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin järkevää out of box keskustelua, huomaa että nuoret on paljon fiksumpaa porukkaa kun annetaan ymmärtää. Jatkakaa samaan malliin 👍🏻

Vierailija
315/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tietoisia että osa näistä nuorista parikymppisistä loisista HALVEKSUU työssäkäyviä ja korottavat itsensä heidän yläpuolelleen,

Mulla yksi tuttu tällainen ja hän selitti että loiset työnvieroksujat ovat ELIITTIÄ kun ovat älykkäitä ja kieltäytyvät porvarin pääoman kasvattamisesta.

Työssäkäyvät ovat sotten TYHMIÄ LAMPAITA joita on oikein kupata kun ovat niin tyhmiä että alistuvat porvarille, ja heidän selkönahastaan on pikeus sitten repiä elanto tälle loisivalle eliitille.

Meinasin antaa ympäri korvia tälle nuorelle miehelle. Teen liki 50-tuntista työviikkoa ja palkasta otetaan puolet veroina pois että tää h-vetin parasiittiarmeija saadaan elätetyksl.

T. Ahkera johtaja

Sulta pitäisi otta paljon enemmän palkasta, senkin porvareitten rikastuttaja perseennuolija. Kieli niin syvällä että ihan ruskea on.

Vierailija
316/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naksnaks naks kirjoitti:

lapsesi on Lokki. Tai Räkättirastas joka munii muihin pesiin.

Silloin 

Se on käki joka munii toisten pesiin.

Vierailija
317/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos poikasi tekee lapsia niin tulevaisuus varmistettu, koska sossu ei jätä ikinä lapsiperheitä pulaan maksaa jopa auton heille

vai että maksaa jopa auton lapsiperheellle sossu? olen itse työtön ja minulla on lapsia, muttei ole autoa. kuljemme bussilla joka paikkaan minne ikinä täytyykään mennä.. 

ei ole helppoa, muttei ole sossu kyllä koskaan ehdottanut edes autoa, vaikka tietää että elämä on hankalaa ilman autoa lapsiperheessä. :/

Vierailija
318/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos poikasi tekee lapsia niin tulevaisuus varmistettu, koska sossu ei jätä ikinä lapsiperheitä pulaan maksaa jopa auton heille

minkä paikkakunnan sossu maksaa auton lapsiperheelle. olemme molemmat työttömiä vaimoni kanssa ja meillä ei ole autoa perheessä. 

Hyvä kun sossu edes auttaisi saamaan isomman asunnon, koska asumme yksiössä kaikki kolme, eikä tilaa juurikaan ole

Vierailija
319/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa pojalle tyttöystävä jonka kanssa hän alkaa suunnitella tulevaisuutta. Oma perhe pistää pojat automaattisesti tekemään töitä.

Vaihtoehtoisesti syrjäytyneitä hikkyjä ei mikään jaksa kiinnostaa,  paitsi pelaaminen ja kalja/pössy.

Vierailija
320/341 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielettömän hieno ideologia olla menemättä töihin! Mutta logiikka hieman mättää jos sanoo, ettei halua tukea systeemiä verorahoillaan, mutta haluaa kuitenkin hyödyntää muiden työstä saatuja verorahoja. Toisin sanoen hänellä on mul*un ajatusmaailma. Silloinhan kaikki ok, jos haluaa olla työelämän ulkopuolella ja kieltäytyy kaikista tuista ja kustantaa itse elämisensä. Työelämä vaatii älykkyyttä, osaamista ja sisua ja sitähän ei kaikilla ole. Siihen asiaan on hankala tasa-arvon perään huudella. Jos ei ole älyä eikä halukkuutta kehittää osaamistaan, niin ei ole.

mulla ei ole älyä pärjätä kouluissa ainakaan. en ole koskaan valmistunut vaikka monia eri kouluja tullut käytyä vuosien aikana, mutta kesken ne on jääny viimeistään viimeisenä vuotena ennen valmistumista. 

töissä kyllä tykkään olla, jos vaan saisi töitä. oon aina hoitanu kesätyöt hyvin ku oon ollut niissä. mitäköhän minun tulisi tehdä, kun olen vähän yli kolmekymppinen mies jolla ei ole koulutusta, mutta tahto löytää duunia.