Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kissa/koiranäyttelyt eläinrääkkäystä?

Vierailija
10.08.2019 |

Mitä mieltä olette? Onko tuo vain eläinten kiusausta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jos kissa itse tykkää. 

Vierailija
2/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en moisista perusta, minua ei kiinnosta se mitä mieltä yksittäinen ihminen on koirista i ja mikä hänelle juuri sinä päivänä kelpaa, mutta ei niitä elukoita näyttelyissä rääkätäkkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihminen voi tietää tykkääkö eläin?

Vierailija
4/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ratkaisee tuomari, kultaseni. 

Vierailija
5/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin koirat tykkäävät tavata muita koiria. Enemmänkin se näyttelyssä kehässä esiintyminen oli omistajan kidutusta, kun ei oltu treenattu tarpeeksi...

Vierailija
6/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö siis miten tuomari ratkaisee tykkääkö kissa olla näyttelyssä?

Eikö tuollaiset näyttelyt ole vain ihmisen itsekkyyttä?

Vierailija
7/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö siis miten tuomari ratkaisee tykkääkö kissa olla näyttelyssä?

Eikö tuollaiset näyttelyt ole vain ihmisen itsekkyyttä?

Nii, mutta jotkut tykkää olla kutiteltavina. 

Vierailija
8/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rääkkäystä jos noudatetaan Pohjoismaisia käytäntöjä, jolloin lakkaus, liituaminen, värjäys ym ovat kiellettyjä, samoin sairaan tai vahingoittuneen eläimen esittäminen. Mutta välillisesti näyttelyt voivat johtaa eläinrääkkäykseen kun kilpailuarvostelu johtaa liioiteltujen piirteiden korostamiseen. Näyttelyissä pitäisi käyttää vain laatuarvostelua ja luopua kilpailuarvostelusta jossa samantasoiset eläimet keinotekoisesti asetetaan paremmuusjärjestykseen.

Vierailija
9/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset paheksuvat missikisoja mutta eivät eläinnäyttelyitä?

Vierailija
10/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmisen itsekkyyttä, missä ei eläimen toiveita oteta huomioon. Mutta rääkkäysen puolelle menee varmaan harvoin.

Vierailija
11/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että moni koira kyllä viihtyy tuommoisissa tapahtumissa, mutta hyvin harvassa taitaa olla kissa jotka tuosta nauttivat. Jos minulla olisi koira mieluummin kyllä käyttäisin sitä jossain agilityssa kuin kauneuskilpailussa.

Vierailija
12/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe elämä. 

Vierailija
13/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranäyttelyt puoltavat tätä nykyistä sairasta jalostuskulttuuria, eli kyllähän ne ovat sitä pahinta eläinrääkkäystä. Englanninbulldogilla vähän tavallisesta poikkeava kuono, jonka ansiosta koira voi hengittää kunnolla "hyi, tämä sekasikiö ei käy näyttelyihin" vs kunnon luttunaama, jonka henki rohisee kuin pahaisen astmaatikon "mikä muotovalio!"

Kissojen jalostuksesta en tiedä, niin en uskalla ottaa kantaa.

Vierailija
14/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missikisoja kritisoidaan naisten esineellistämisestä. Lemmikkieläin on rinnastettavissa tavaraan, joten samalla kriteerillä ei voi kritisoida.

Vierailija
15/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vein kerran kissani kissanäyttelyyn. Kissani ei siitä tykännyt, sen jälkeen en käyttänyt.

Mielestäni on, jos selvästi kissat eivät pidä näyttelyistä.

Vierailija
16/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että moni koira kyllä viihtyy tuommoisissa tapahtumissa, mutta hyvin harvassa taitaa olla kissa jotka tuosta nauttivat. Jos minulla olisi koira mieluummin kyllä käyttäisin sitä jossain agilityssa kuin kauneuskilpailussa.

Enpä usko, että viihtyy. Kauhea sosiaalinen mekkala ja paljon tylsää odottelua. Tietysti, jos on tottunut olemaan yksin päivät kotona, niin menee tuokin. Luontaisesti koira jolkottelisi koko päivän.

Vierailija
17/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranäyttelyt puoltavat tätä nykyistä sairasta jalostuskulttuuria, eli kyllähän ne ovat sitä pahinta eläinrääkkäystä. Englanninbulldogilla vähän tavallisesta poikkeava kuono, jonka ansiosta koira voi hengittää kunnolla "hyi, tämä sekasikiö ei käy näyttelyihin" vs kunnon luttunaama, jonka henki rohisee kuin pahaisen astmaatikon "mikä muotovalio!"

Kissojen jalostuksesta en tiedä, niin en uskalla ottaa kantaa.

Kissoille on tullut sellainen uusi rotu, jossa niillä on epänormaalin lyhyet jalat. Ja on myös lättänaamakissoja. Eli samaan suuntaan menossa, kuin koirat mutta ei vielä niin pahana.

Vierailija
18/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrääkkäystä? Kissaa tai koiraa tutkitaan muutama minuutti, katsotaan iho ja turkki, juoksutetaan pari kierrosta, kurkataan hampaat ja venytellään hieman. Ihan samoja asioita, mitä kotonakin esim. hoitotoimenpiteiden yhteydessä tehdään. (Ja entäs lapset kotona? Täälläkin on kyselty "lapsiystävällisiä rotuja"!!! Tarkoittaa sitä, että "mikä koira ei pure, jos sitä vetää korvasta tai hännästä, noin niin kuin suomeksi" eli huh huh.)  Miten se voisi olla mitään rääkkäystä? Autossa pahoinvoiville eläimille matkat eivät tietenkään ole mukavia, mutta siihenkin löytyy lääkitystä.

Toinen toistaan kauniimpia ja komeampia, erittäin hyvin pidettyjä  eläimiä näkee näyttelyissä. Turkit kiiltää, häkin alusena saattaa olla vaikka miten arvokasta materiaalia, on lirpaketta ja härpäkettä leluinakin joka lähtöön ja eläimiä kohdellaan kuin kuninkaallisia.

Olemme itse olleet koiramme kanssa vuosia mukana toiminnassa, ja voin vakuuttaa, että ei voi samana päivänä puhua mistään rääkkäyksestä! Ihan sama, kuin kysyisi, onko huutavalle ja tempoilevalle lapselle ulkovaatteiden pukeminen rääkkäystä tai pahoinpitelyä jne.

Katsele ap nyt vaikka ihan ensin esim. netistä rääkättyjen eläinten kuvia ja tutustu noihin kauheisiin kohtaloihin ja surullisiin heitteillejättö- ja kidutustapauksiin, joista usein saa lukea lehdistäkin. TV:n "Villa Lobos" -ohjelma pittbulleista avartaa aika paljon ajatusmaailmaa...Pittbulls & Parolees taisi olla..

Ja yksi mikä on todellista eläinrääkkäystä on kissojen päästäminen ulos autojen ja kaikkien muiden vaarojen keskelle! Siellä tapahtuu varsinainen eläinrääkkäys julmien ihmisten toimesta!

Vierailija
19/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missikisoja kritisoidaan naisten esineellistämisestä. Lemmikkieläin on rinnastettavissa tavaraan, joten samalla kriteerillä ei voi kritisoida.

Mutta kun eläimet eivät ole tavaroita. Eläimet ovat eläviä olentoja, joilla on tarpeet ja tunteet. Vaikka monet ihmiset pitävät eläimiä tavaroina/omaisuutena, se ei tarkoita ettäkö se olisi oikein.

Vierailija
20/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eläimillä on rotumääritelmä johon niitä näyttelyssä verrataan, mutta ihmiselle ei ole tehty rotumääritelmää johon heitä voi verrata, niin eivät voisi kilpailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi