Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kissa/koiranäyttelyt eläinrääkkäystä?

Vierailija
10.08.2019 |

Mitä mieltä olette? Onko tuo vain eläinten kiusausta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen koira viihtyy näyttelypaikalla, kun on niin paljon nähtävää ja haisteltavaa, mutta näyttelykehässä se menee ihan "keskari pystyssä" eli ei suostu tuomaan itsestään parhaita puolia esiin, tuloskin on sitten sen mukainen.. Se onkin mulla siellä mukana vaan turistina ja seurana toiselle koiralle, en vie enää kehään.

Toinen koira tykkää esiintymisestä ja oikeastaan kaikesta mitä sen kanssa tehdään. Sillä on kehässä aina kivaa, häntä heiluu ja hymy on korvissa asti.

Kumpaakaan ei rääkätä.

Ovat terveitä ja rotu ei kuulu liioiteltuihin rotuihin. Trimmaus ennen näyttelyä on tyyliin leikataan kynnet ja pyyhkäistään irtokarvat ja tomut turkista.

Vierailija
22/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vein kerran kissani kissanäyttelyyn. Kissani ei siitä tykännyt, sen jälkeen en käyttänyt.

Mielestäni on, jos selvästi kissat eivät pidä näyttelyistä.

Hyvä ratkaisu! Näyttelyssä ei voi purra ja kähistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun toinen koira viihtyy näyttelypaikalla, kun on niin paljon nähtävää ja haisteltavaa, mutta näyttelykehässä se menee ihan "keskari pystyssä" eli ei suostu tuomaan itsestään parhaita puolia esiin, tuloskin on sitten sen mukainen.. Se onkin mulla siellä mukana vaan turistina ja seurana toiselle koiralle, en vie enää kehään.

Toinen koira tykkää esiintymisestä ja oikeastaan kaikesta mitä sen kanssa tehdään. Sillä on kehässä aina kivaa, häntä heiluu ja hymy on korvissa asti.

Kumpaakaan ei rääkätä.

Ovat terveitä ja rotu ei kuulu liioiteltuihin rotuihin. Trimmaus ennen näyttelyä on tyyliin leikataan kynnet ja pyyhkäistään irtokarvat ja tomut turkista.

Juuri näin. Meillä on myös koira tuollainen esiintyvä "tähti", nauttii täysillä joka minuutista, ja tilaisuuden tullen on jopa nuolaissut tuomarin naaman tai antanut käsisuudelman. Siis ilon kautta. Tuomitsen sairaan jalostuksen jyrkästi, ja meidänkin hurtta on pienestä kennelistä, ja rotu on niin luonnonmukainen kuin voi olla. Terveitä useita sukupolvia taaksepäin. Otin ajoissa selvää ja harkitsimmekin 8 vuotta ennen päätöstä.

Miksi aloituksessa ei mainittu 'jalostamista', vaan puhuttiin vain eläinrääkkäyksestä? Lättäkuonot yms ovat varsinaista rääkkäystä, mutta terveiden eläinten näyttelytoiminta ei ...  -18

Vierailija
24/26 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläin ei tykkää niin ei kannata sinne ihmisen takia raahata. 

Vierailija
25/26 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kertoi pitävänsä usein koiraansa kotona häkissä, että osaa sitten näyttelypaikalla sellaisessa olla.

Vierailija
26/26 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri kissanäyttelystä ja parinkin osallistujan kassa tuli puheissa ilmi, että kissa tylsistyy näyttelyissä.

Tai käyttäytyminen on ihan jotain muuta kuin kotona.

Itselläni vahvistui käsitys, etten ainakaan näyttelykissaa halua. Kelpaa ihan maatiainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan